Komunikaty PR

Nieuważne przeczytanie umowy z operatorem internetowym może sporo kosztować

2018-11-21  |  12:00
Biuro prasowe

Blisko co 5. Polak nie rozumie treści umów, które podpisuje lub wcale ich nie czyta[1]. W przypadku usług internetowych może to skutkować poniesieniem konsekwencji, nierzadko surowych. Konsumenci mają jednak prawo dochodzić swoich roszczeń wobec dostawców, na przykład związanych z deklarowaną prędkością łącza. Pod koniec października zakończyły się publiczne testy narzędzia PRO Speed Test, certyfikowanego przez Urząd Komunikacji Elektronicznej. Pozwoli ono na weryfikację jakości dostarczanego internetu z warunkami określonymi w umowie.

 

Prędkość gwarantowana

Przepisy wprowadzone w 2015 roku przez Unię Europejską nakładają na dostawców internetu obowiązek podawania w umowie prędkości gwarantowanej (minimalnej), maksymalnej i dostępnej przez większość czasu, czyli przy typowym, codziennym korzystaniu z sieci. Usługodawcy internetowi często zamieszczają w swoich umowach zapis o prędkości do określonej wartości, dzięki czemu zabezpieczają się przed sytuacją, w której klienci mogą reklamować usługę, podając jako powód niższy transfer, niż ten deklarowany. Niemożliwe może okazać się złożenie reklamacji na zbyt wolno działające łącza w przypadku, gdy gwarantowana przez firmę minimalna prędkość internetu wynosi 1 proc. maksymalnej.  Przed podpisaniem umowy warto dokładnie sprawdzić, jaką prędkość gwarantuje operator, zwłaszcza jeśli chcemy związać się z nim umową na dłuższy okres, np. 24 lub 26 miesięcy.

 

System pomiarowy PRO Speed Test przeznaczony jest przede wszystkim dla użytkowników stacjonarnego dostępu do Internetu, którzy obserwują rozbieżności pomiędzy umownymi parametrami usługi (prędkość pobierania i wysyłania danych), a stanem faktycznym. Umożliwia przeprowadzenie pomiarów certyfikowanych w aplikacji dla Windows oraz wygenerowanie raportu z certyfikowanych pomiarów jakości dostępu do internetu. Raport może stanowić załącznik do dokumentacji w toku postępowania reklamacyjnego u dostawcy usługi.

 

Wypowiedzenie umowy

Jeśli klient nie wypowie umowy przed zakończeniem okresu jej trwania, operator internetowy ma prawo przedłużyć korzystanie z usługi na czas nieokreślony. Jak mówi Paweł Jamiołkowski, dyrektor zarządzający serwisu PanWybierak.pl, rezygnacja z oferty przed terminem jej planowanego zakończenia jest możliwa, gdy zostanie złożone pisemne wypowiedzenie. Jeżeli taki dokument nie zostanie dostarczony do usługodawcy, to opłaty za abonament będą dalej naliczane, a umowa zostanie przedłużona. Jeśli do tej pory obowiązywała oferta promocyjna, to z dużym prawdopodobieństwem przy przedłużeniu usługi zacznie obowiązywać cennik ogólny.  Rozwiązanie umowy przed terminem może wiązać się też z naliczeniem opłat przez operatora, jednak tylko w przypadku, gdy udzielona została odpowiednia ulga.

 

 

Jak wybrać najkorzystniejszą ofertę?

Aby wybrać usługodawcę internetowego, należy zorientować się, którzy operatorzy są dostępni w naszej lokalizacji. Pomocne mogą okazać się tutaj narzędzia, które pokazują osiągalność operatorów w danym miejscu. Jednym z nich jest porównywarka ofert operatorów www.panwybierak.pl, która pozwala na zestawienie i zamówienie wszystkich ofert dostawców dostępnych tam, gdzie mieszkamy. Niezwykle istotne jest porównanie kosztów – trzeba zwrócić uwagę czy atrakcyjna cena podana w ofercie pozostanie taką do końca obowiązywania umowy. Aby potwierdzić wszelkie szczegóły, istnieje możliwość kontaktu bezpośrednio z serwisem, który ponadto może zaproponować dodatkowe rabaty.

 

Panwybierak.pl to porównywarka ofert dostawców Internetu, telewizji i telefonu. Firma w jednym miejscu zbiera oferty wszystkich dostawców wspomnianych usług, umożliwia także dzielenie się opiniami na temat jakości konkretnych usług. Przeprowadza swoich klientów przez cały proces sprzedaży – od wyboru dostawcy, do umówienia terminu podpisania umowy. Firma nie pobiera dodatkowych kosztów za swoje usługi.

 

 

 

 

 


[1] Źródło: http://media-provident.pl/pr/386369/swiatowy-dzien-konsumenta-reklamacje-sklada-tylko-co-drugi-niezadowolo

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Komunikaty PR”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy (media)
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Konsument Ikano Bank: Promocja 10 rat 0% na wszystko w IKEA Biuro prasowe
2019-01-15 | 16:00

Ikano Bank: Promocja 10 rat 0% na wszystko w IKEA

W sklepach IKEA trwa promocja, na którą od dawna czekało wiele osób. Za zakupy o łącznej wartości minimum 300 zł można zapłacić w 10 równych ratach 0%. Promocja
Konsument Chcesz zmienić swoje nawyki? Poznaj proste sposoby, które Ci w tym pomogą!
2019-01-14 | 08:12

Chcesz zmienić swoje nawyki? Poznaj proste sposoby, które Ci w tym pomogą!

Początek roku to dla wielu z nas moment, w którym zostawiamy za sobą minione 365 dni i zaczynamy „od zera”.  To właśnie wtedy najczęściej podejmujemy decyzję, by
Konsument Wolność Wyboru – rusza nowa kampania marki Wawel
2019-01-11 | 02:00

Wolność Wyboru – rusza nowa kampania marki Wawel

Wawel – niekwestionowany lider sprzedaży słodyczy na wagę – rusza z największą do tej pory kampanią reklamową w swojej historii, promując unikalne moduły sprzedażowe

CES 2019

Infrastruktura

Budownictwu dokucza wzrost kosztów pracy i materiałów. Nie ma jednak dużego zagrożenia dla realizacji projektów infrastrukturalnych

Aspekty formalno-prawne związane z urzędniczą biurokracją i zmianami w przepisach pozostają jedną z największych bolączek przy realizacji projektów drogowych. Kolejną są problemy typowe dla tzw. górki inwestycyjnej, czyli wzrost cen materiałów i kosztów pracy. Jednak przyjęcie formuły waloryzacji przyszłych kontraktów – na co od dawna naciskała branża budowlana – pozwoli firmom ofertować i budować bez obaw o wzrost kosztów – ocenia Jarosław Wielopolski, prezes Multiconsult Polska. Budownictwo jest jedną z branż, które najdotkliwiej odczuwają brak siły roboczej – brakuje zarówno inżynierów, jak i robotników.

Przemysł

Słabnąca koniunktura w Europie odbije się w 2019 roku także na polskiej gospodarce. Na 5-proc. wzrost PKB nie ma co liczyć

Wojna handlowa między Stanami Zjednoczonymi a Chinami wywiera negatywny wpływ na globalne gospodarki. Spadają zamówienia w przemyśle, przez co pogarszają się nastroje zarówno przedsiębiorców, jak i inwestorów. Zdaniem Rafała Sadocha z DM mBanku także polska gospodarka, która zanotowała szybki rozwój w 2018 roku, odczuje skutki tego procesu. Jak duże, zależeć będzie od wyniku negocjacji między dwoma mocarstwami.

Handel

Lotniska i dworce coraz mocniej stawiają na działalność niezwiązaną z transportem. To już ponad połowa ich przychodów

Maksymalne wykorzystanie komercyjnej przestrzeni to dla portów lotniczych i dworców ważna część modelu finansowania. W przypadku lotnisk dochody z najmu powierzchni, wyniki sprzedażowe z reklam czy stref wolnocłowych odpowiadają nawet za 40–60 proc. całości przychodów. Tą drogą podążają też koleje, planując modernizację dworców. Komercjalizacja takich obiektów i odpowiednia oferta handlowo-usługowa pozwala lepiej odpowiadać na potrzeby podróżnych. Nowo budowane obiekty są też coraz częściej bezpośrednio połączone z dużymi galeriami handlowymi, stanowiąc jeden z centralnych punktów miasta. 

Transport

W branży e-commerce trwa wyścig zbrojeń. Sklepy i dostawcy inwestują na potęgę

Polska znajduje się na 13. miejscu w zestawieniu najszybciej rosnących rynków e-commerce na świecie. W tym roku wartość internetowego handlu ma sięgnąć 50 mld zł, a zakupy w internecie robi 15 mln konsumentów. Dynamiczny wzrost powoduje, że działające w tej branży podmioty muszą odpowiadać na coraz bardziej wyśrubowane wymogi klientów – inwestować w wygląd witryny, aplikacje mobilne, jakość obsługi, marketing i logistykę, która przekłada się na szybkość dostaw i końcową satysfakcję konsumentów. W branży e-commerce trwa wyścig zbrojeń, w którym najciężej jest poradzić sobie średnim podmiotom.