Komunikaty PR

Sezon świąteczny w e-commerce – analiza RTB House

2018-12-18  |  14:30
Biuro prasowe

Za nami Black Friday – jeden z najważniejszych dni w branży e-commerce. Nie jest to jednak koniec ,,boomu” w tym sektorze, przed nami Święta Bożego Narodzenia, czyli największy sezon zakupowy w roku. Według analizy RTB House aktywność konsumentów w internecie jest największa w pierwszej połowie grudnia, a także dzień po świętach Bożego Narodzenia.

RTB House, globalna firma specjalizująca się w innowacyjnej technologii retargetingowej opartej na deep learningu, zbadała zachowania użytkowników internetu w grudniu – jednym z najgorętszych okresów zakupowych w branży e-commerce. Przeprowadzona analiza została wykonana na podstawie skumulowanych danych z kampanii w Europie, Ameryce Łacińskiej, Azji i regionie Pacyfiku, Bliskim Wschodzie oraz Afryce i USA[1].

Wyniki pokazują, że polscy konsumenci najchętniej odwiedzają sklepy online i finalizują zakupy około dwa tygodnie przed Wigilią świąt Bożego Narodzenia. W zeszłym roku punkt kulminacyjny nastąpił 11 grudnia – konsumenci odwiedzali wtedy e-sklepy nawet 20 proc. częściej niż średnia miesięczna, dokonując nawet o 59 proc. więcej zakupów niż wyniosła średnia dla grudnia.

Z kolei w drugiej połowie grudnia, około tydzień przed świętami Bożego Narodzenia, częstotliwość wizyt i zakupów w e-sklepach spada, osiągając najniższy poziom w Wigilię świąt Bożego Narodzenia. W tym dniu użytkownicy odwiedzali sklepy niemal 40 proc. rzadziej niż średnio w grudniu. Liczba transakcji jest mniejsza niż średnia dla tego miesiąca o prawie 75 proc.

,,Można zauważyć, że w grudniu konsumenci zazwyczaj kupują w pierwszej połowie miesiąca, a nie na ostatnią chwilę. Te zakupy dokonywane są już raczej w tradycyjnych sklepach." - podsumowuje  Łukasz Abgarowicz, Business Development Director RTB House Poland. ,,W związku z tym warto przyspieszyć część działań marketingowych, aby dodatkowo podnieść poziom zaangażowania użytkowników i zwiększyć sprzedaż w pierwszej połowie miesiąca. Sezon świąteczny jest również idealną okazją do zadbania internautów, którzy odwiedzili nasz sklep kilka tygodni wcześniej i nie dokonywali zakupów przez jakiś czas. Retargeting pozwala spersonalizować komunikat reklamowy, dotrzeć do niedawno aktywnych klientów i przekonać ich do ponownych zakupów."

W Polsce liczba wizyt w sklepach internetowych wzrasta tuż po Wigilii świąt Bożego Narodzenia. Już 27 grudnia użytkownicy odwiedzali sklepy internetowe prawie 10 proc. częściej niż wynosi średnia miesięczna.

 


[1] Dane pochodzą z kampanii prowadzonych w grudniu 2017 roku.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Konsument NOWE NAN SUPREMEPRO 2 z kompleksem 5 HMO Biuro prasowe
2021-06-17 | 15:10

NOWE NAN SUPREMEPRO 2 z kompleksem 5 HMO

NAN SUPREMEPRO 2 to przełomowa formuła premium od Nestlé dla najbardziej wymagających rodziców. To udoskonalona dzięki najnowszej wiedzy wersja znanego już NAN SUPREME 2. Teraz
Konsument Uszczelnienia elementów dachu – co muszę o nich wiedzieć?
2021-06-16 | 10:00

Uszczelnienia elementów dachu – co muszę o nich wiedzieć?

W trakcie budowy inwestor wkracza w świat nowych terminów i żargonu budowlanego. W ramach poznawania produktów, które mają wpływ na szczelność dachu, opisaliśmy
Konsument Wakacje 2021 – w Polsce i pod namiotem
2021-06-15 | 12:30

Wakacje 2021 – w Polsce i pod namiotem

Pomimo ogólnoświatowej akcji szczepień i coraz większej liczby osób, które podejmują kroki związane z ochroną własnego zdrowia, wyjazdy zagraniczne nadal zdają się

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Edukacja

Prawie dwie trzecie nauczycieli ocenia, że COVID-19 negatywnie wpłynął na prestiż ich zawodu. Mimo to 78 proc. pedagogów odczuwa satysfakcję z pracy

Nauczyciele to jedna z grup zawodowych, które najmocniej odczuły negatywny wpływ pandemii. – Musieli radykalnie zmienić sposób pracy z uczniami oraz swoje metody nauczania. Zmieniły się też ich relacje w środowisku szkolnym – mówi Konrad Ciesiołkiewicz z Fundacji Orange. Prawie dwie trzecie pedagogów ocenia, że COVID-19 negatywnie wpłynął na postrzeganie w społeczeństwie ich grupy zawodowej, a coraz mniejszy prestiż zawodu i niskie zarobki wymieniają jako główne bolączki. Mimo to badania Fundacji Orange wskazują, że zdecydowana większość nauczycieli odczuwa satysfakcję z pracy. Zarówno nauczycielom, rodzicom, jak i uczniom zależy na tym samym: na prawdziwej i szczerej relacji.

Bankowość

Rośnie atrakcyjność inwestowania w nieruchomości. Zyskują firmy wyspecjalizowane w obsłudze takich inwestorów i lokali

Galopująca inflacja i rekordowo niskie stopy procentowe powodują, że Polacy rezygnują z trzymania oszczędności na lokatach i szukają alternatywy na rynku nieruchomości. Popyt rośnie, podobnie jak ceny, a analitycy spodziewają się utrzymania tego trendu. Tym bardziej że atrakcyjność inwestycyjna nieruchomości wzrosła nawet mimo pandemii i zawirowań na rynku najmu. Szczególnie dotyczy to segmentu nieruchomości premium. Wraz z większym popytem na lokale rośnie również zapotrzebowanie na usługi zarządzania nimi. Na trendzie tym zyskują wyspecjalizowane firmy, które zajmują się kompleksową obsługą inwestora, zarządzaniem najmem i wspierają późniejszy proces sprzedaży danej nieruchomości.

Prawo

Liczba niewypłacalności firm i postępowań restrukturyzacyjnych w Polsce jest najwyższa w historii. W tym roku może jeszcze wzrosnąć

Jak podaje KUKE, kwiecień był drugim miesiącem z rzędu, w którym liczba postępowań upadłościowych i restrukturyzacyjnych wzrosła o ponad 200 w ujęciu rocznym. Liczba ogłoszonych restrukturyzacji wyniosła w kwietniu 167, czyli o 568 proc. więcej niż przed rokiem. Analitycy wskazują, że lawinowy wzrost liczby takich postępowań to nie tylko efekt pandemii COVID-19, ale i wygodnej dla przedsiębiorców procedury uproszczonego postępowania o zatwierdzenie układu. Wprowadzona ustawami covidowymi forma bije rekordy popularności, wobec czego od grudnia zostanie na stałe wprowadzona do polskiego systemu. To pozytywna wiadomość dla firm w trudnej sytuacji finansowej. Zwłaszcza że w tym roku trzeba spodziewać się dalszego wzrostu liczby upadłości i restrukturyzacji, który będzie efektem chociażby wygaszania tarcz antykryzysowych i pomocy finansowej dla firm ze strony państwa.

Handel

Połowa Polaków pije na co dzień wodę mineralną. Nie wszyscy jednak wiedzą, co oznacza pH wody

Z badania na panelu Ariadna wynika, że połowa Polaków pije butelkowaną wodę niegazowaną, z czego 72 proc. codziennie lub prawie codziennie. Niewielu konsumentów jest jednak świadomych, jakie znaczenie ma jej pH. – Im wyższy poziom, tym więcej korzyści dla organizmu – podkreślają dietetycy i kosmetolodzy. Woda alkaliczna, o odczynie zasadowym powyżej 7,5 pH, lepiej nawadnia organizm i pomaga mu się szybciej zregenerować, co jest szczególnie ważne w czasie upałów i aktywności fizycznej. Do tego m.in. wspiera metabolizm, równowagę kwasowo-zasadową i nawilżenie skóry.