Komunikaty PR

LOT w pierwszej dwudziestce rankingu AirHelp Score 2019, WIZZ AIR spada na 22.

2019-05-10  |  09:00
Biuro prasowe
Do pobrania png ( 0.49 MB )

Polskie linie lotnicze LOT znalazły się na 20. miejscu tegorocznego rankingu linii lotniczych AirHelp Score, poprawiając tym samym swoją pozycję o 9 oczek w porównaniu do zeszłego roku. Badanie ujawnia równie duże zmiany, jeśli chodzi o popularne w Polsce tanie linie Wizz Air oraz czołówkę najlepszych przewoźników na świecie. Tegoroczne zestawienie powstało w oparciu o 3 kryteria: punktualność, jakość obsługi oraz proces rozpatrywania wniosków o odszkodowanie.  

Kolejny rok z rzędu ranking AirHelp Score ujawnia dynamiczną sytuację rynku lotniczego na świecie, a tym samym pokazuje, jak bardzo może zmienić się pozycja poszczególnych linii lotniczych na przestrzeni kilkunastu miesięcy. W tym roku przetasowania nastąpiły zarówno na podium, jak i wśród najpopularniejszych w Polsce przewoźników. 

Ponownie swoją pozycję umocnił LOT, który w tym roku zamyka pierwszą dwudziestkę rankingu (w 2018 – 29. miejsce, a w 2017 – 43. miejsce) i wyprzedził tym samym linie Wizz Air o dwie pozycje. W porównaniu z zeszłym rokiem węgierski przewoźnik odnotował spadek o 9 miejsc przede wszystkim ze względu na niższy wynik dotyczący punktualności oraz procesu rozpatrywania wniosków o odszkodowanie. 

Druga popularna w Polsce tania linia lotnicza Ryanair nadal pozostaje w tyle rankingu i zajmuje w tym roku 68. pozycję (w 2018 – 67.). Zeszłoroczne wakacje i liczne strajki pracowników doprowadziły do znaczącego spadku, jeżeli chodzi o punktualność tego przewoźnika. 

Pozycja

Nazwa linii

Kraj

Punktualność

Jakość obsługi

Rozpatrywanie roszczeń

Wynik końcowy*

20.

Polskie linie lotnicze LOT

Polska

6,9

8,5

7,4

7,59

22.

Wizz Air

Węgry

6,3

8,1

8,3

7,56

68.

Ryanair

Irlandia

6,5

6,8

3,5

5,60

* Wynik końcowy otrzymany poprzez zsumowanie ocen ze wszystkich 3 kategorii - każda z nich stanowi 33,33% ostatecznego wyniku.   

Nowa czołówka linii lotniczych na świecie 

Podobnie jak w ubiegłym roku ranking AirHelp Score otwierają linie Qatar Airways z wynikiem końcowym 8,2. Natomiast duże przetasowania nastąpiły na kolejnych pozycjach. W tegorocznej edycji zestawienia 2. miejsce zajął amerykański przewoźnik American Airlines (awans z 23. lokaty), a 3. – meksykańskie linie Aeromexico (awans z 26. lokaty), które w tym roku otrzymały więcej punktów za punktualność oraz dbałość o obsługę. 

Dużym zaskoczeniem jest Lufthansa, która po zeszłorocznym awansie na 2. miejsce spadła w tym roku na 24. pozycję (w 2017 – 28. miejsce). Przewoźnik częściej był niepunktualny oraz obniżył się w procesie rozpatrywania roszczeń pasażerskich. 

Tegoroczna edycja AirHelp Score dowodzi, że linie lotnicze z wyższym wynikiem dotyczącym satysfakcji pasażerów zapewniają im coś więcej niż tylko punktualność. Należy pamiętać, że przewoźnicy mają do czynienia z nowym typem podróżnika: wykształconym, coraz bardziej świadomym swoich potrzeb i praw oraz zdolnym do wyboru spośród oferty linii lotniczych. Oznacza to, że nawet te linie, które nie są w stanie zapewnić punktualności na wysokim poziomie, mają szansę utrzymać pasażerów przywiązanych do swojej marki zapewniając im dobrej jakości obsługę po zakłóconym locie. Nasze badanie pokazuje, że linie lotnicze, które stawiają pasażerów na pierwszym miejscu i ponoszą odpowiedzialność na każdym etapie procesu rozpatrywania roszczeń o odszkodowanie, zdobywają zaufanie klientów na tak konkurencyjnym rynku lotniczym – podsumowuje Henrik Zillmer, CEO i współzałożyciel AirHelp. 

AirHelp Score 2019 – 10 najlepszych linii lotniczych na świecie: 

 

Pozycja

Nazwa linii

Kraj

Punktualność

Jakość obsługi

Rozpatrywanie roszczeń

Wynik końcowy*

1.

Qatar Airways

Katar

8,4

8,5

7,8

8,23

2.

American Airlines

USA

7,5

7,9

8,8

8,07

3.

Aeromexico

Meksyk

7,8

8,4

8,0

8,07

4.

SAS Scandinavian Airlines

Szwecja

7,3

7,9

9,0

8,07

5.

Qantas

Australia

7,9

8,3

7,9

8,04

6.

LATAM Airlines

Chile

7,7

8,1

8,2

8,01

7.

WestJet

Kanada

7,4

7,6

8,9

7,96

8.

Luxair

Luksemburg

7,8

7,8

8,1

7,91

9.

Austrian Airlines

Austria

7,1

8,1

8,5

7,90

10.

Emirates

Zjednoczone Emiraty Arabskie

7,5

8,9

7,1

7,81

* Wynik końcowy otrzymany poprzez zsumowanie ocen ze wszystkich 3 kategorii - każda z nich stanowi 33,33% ostatecznego wyniku.                                                                                                

O rankingu AirHelp Score 

To już 8. edycja rankingu AirHelp Score. Podobnie jak w ubiegłych latach zestawienie przygotowywane jest w oparciu o trzy kryteria o jednakowej wadze. Ocena w kategorii „Punktualność” pochodzi z przeprowadzonej przez AirHelp analizy danych z wielu źródeł (własna baza danych, które są  porównywane ze statystykami pochodzącymi m.in. z baz danych lotnisk, od agencji rządowych oraz podmiotów śledzących loty i instytucji przechowujących dane historyczne).                                                   

W tym roku ocena za „Jakości obsługi” została przyznana na podstawie ankiet przeprowadzonych pośród ponad 40 tys. pasażerów z ponad 40 krajów. Zapytaliśmy ich o opinię pod kątem: komfortu samolotu, pomocy ze strony załogi oraz oferty posiłków. 

Wskaźnik „Rozpatrywanie reklamacji” oznacza natomiast procent odrzuconych roszczeń, czas ich obsługi i oczekiwania na wypłatę. 

W zestawieniu AirHelp Score 2019 znalazło się 72 przewoźników, w tym także ci obecni na polskich lotniskach. Ranking powstał na podstawie danych zebranych od 1 stycznia do 31 grudnia 2018 r. Całe zestawienie dostępne jest na stronie www.airhelp.com.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Turystyka EKUZ znowu idzie po rekord Biuro prasowe
2019-09-12 | 10:30

EKUZ znowu idzie po rekord

EKUZ znowu idzie po rekord   Do końca sierpnia 2019 roku NFZ wydał rekordowe 3,1 mln kart EKUZ, niemal o 200 tys. więcej w porównaniu z tym samym okresem zeszłego
Turystyka Intensywny sierpień w Porcie Lotniczym Wrocław
2019-09-05 | 15:00

Intensywny sierpień w Porcie Lotniczym Wrocław

W sierpniu wrocławskie lotnisko obsłużyło ponad 380 tys. pasażerów. W samolotach tanich linii na trasach międzynarodowych zajętych było średnio 92,5% miejsc. Znakomite wyniki
Turystyka Gdzie na letnie wakacje z Wrocławia? TOP 7
2019-09-02 | 15:00

Gdzie na letnie wakacje z Wrocławia? TOP 7

Ponad  123 tysiące podróżnych poleciało w te wakacje z wrocławskiego lotniska do Grecji. To bezapelacyjnie najlepszy wynik tego lata. Drugim najchętniej wybieranym kierunkiem jest

Kalendarium

Ochrona środowiska

W 2020 roku do recyklingu powinna trafiać połowa odpadów komunalnych. Gminom grożą wysokie kary

Polacy deklarują, że segregują śmieci. Wiele odpadów trafia jednak do jednego kontenera, a gminy nie radzą sobie z ich przetwarzaniem. Tymczasem za nieosiągnięcie 50 proc. poziomu recyklingu odpadów komunalnych w 2020 roku grożą im wysokie kary. Przy obecnym stopniu przetwarzania odpadów kary wydają się nieuniknione – do recyklingu materiałowego plastiku, szkła, metali i papieru trafia blisko 15 proc. odpadów. Problemem jest niska jakość selektywnej zbiórki.

Patronaty Newserii

European Business & Investment Summit 2019 Warsaw

Finanse

Bez inwestycji ubezpieczyciele przegrają walkę o klientów. Branża musi radykalnie zmienić kanały kontaktu i dystrybucji polis

Dotychczasowe kanały kontaktu z klientami i dystrybucji polis ubezpieczeniowych są przestarzałe – branża ubezpieczeniowa musi je radykalnie zmienić, żeby utrzymać konkurencyjność. Ubezpieczycielom za wzór może posłużyć bankowość czy branża muzyczna, która przeszła od fizycznej sprzedaży płyt do cyfrowej dystrybucji – wskazują eksperci Sollers Consulting. Przystosowując się do cyfrowych zmian, firmy ubezpieczeniowe muszą też zadecydować, za którymi trendami podążyć. Najbardziej obiecującym jest w tej chwili wielokanałowa, zintegrowana sprzedaż w ramach cyfrowych platform łączących różne produkty i dostawców usług.

Farmacja

2 mln polskich dzieci cierpi na alergiczny nieżyt nosa. Nieleczony zwiększa o 80 proc. ryzyko rozwoju astmy oskrzelowej

Nieleczony alergiczny nieżyt nosa prowadzi do zaburzenia koncentracji i permanentnego zmęczenia, może mieć także bardzo negatywne skutki zdrowotne w przyszłości. Nawet o 80 proc. zwiększa ryzyko rozwoju astmy oskrzelowej, może też być przyczyną nadciśnienia tętniczego i udaru mózgu. Z problemem tym zmaga się ok. 2 mln dzieci. Najskuteczniejszą przyczynową metodą leczenia jest podjęzykowa immunoterapia alergenowa, która zastosowana odpowiednio wcześnie nawet trzykrotnie zmniejsza zagrożenie wystąpieniem astmy. W Polsce wciąż nie podlega jednak refundacji.

Problemy społeczne

Co roku dochodzi do 27 tys. pożarów budynków mieszkalnych. Dzięki biernej ochronie przeciwpożarowej mogłoby ich być zdecydowanie mniej

Strażacy w 2018 roku wyjeżdżali do 149 tys. pożarów. Prawie połowa z nich miała miejsce w obiektach handlowo-usługowych, coraz więcej jest też pożarów w budynkach mieszkalnych. Rocznie wybucha ich ok. 27 tysięcy. Przed pożarem można się jednak zabezpieczyć. Wdrożenie biernej ochrony przeciwpożarowej spowalnia rozprzestrzeniania się ognia, zapewnia trwałość konstrukcji i zwiększa bezpieczeństwo ludzi.