Komunikaty PR

AirHelp Score 2019: Gdańsk 5. najlepszym lotniskiem na świecie

2019-05-14  |  10:00
Biuro prasowe
Do pobrania AH_press ( 0.06 MB )

Tegoroczny ranking najlepszych lotnisk na świecie AirHelp Score otwiera Hamad International Airport. Kolejne miejsca w czołówce zajęły porty Tokyo International Airport oraz Athens International Airport. W tym roku największą niespodzianką okazał się wysoki wynik gdańskiego lotniska, które znalazło się na 5. pozycji zestawienia.

To już kolejna edycja zestawienia portów lotniczych AirHelp Score. W tym roku wynik końcowy poszczególnych lotnisk został obliczony na podstawie ocen przyznawanych w trzech kategoriach: punktualność, jakość obsługi oraz ofert gastronomicznej i opcji zakupowych.

Tegoroczną edycję AirHelp Score jeśli chodzi o najlepsze lotniska na świecie otwiera port lotniczy Hamad. Na kolejnych miejscach tak jak w ubiegłym roku znalazło się lotnisko w Atenach oraz w Tokio. Natomiast w perspektywie lokalnej dla Polski najważniejszą informacją jest bardzo dobry wynik lotniska w Gdańsku, które wyróżnia się przede wszystkim wysoką punktualnością. Dodatkowo port ten znacząco poprawił jakość obsługi, co zostało zauważone i docenione przez pasażerów – komentuje Marta Koziarz, ekspert  AirHelp.

W tegorocznym zestawieniu Port Lotniczy im. Lecha Wałęsy w Gdańsku znalazł się na 5. miejscu, uzyskując bardzo wysokie oceny zarówno pod kątem punktualności, jakości obsługi oraz usług. Największe w Polsce lotnisko Chopina zajęło 56. miejsce, a port Kraków Balice znalazł się dopiero w drugiej setce lotnisk, zajmując 112. pozycję. O wynikach końcowych tych dwóch lotnisk zaważyła znacznie niższa punktualność niż portu w Gdańsku.

Pozycja

Lotnisko

Punktualność

Jakość obsługi

Jedzenie i sklepy

Wynik końcowy*

5.

Port Lotniczy im. Lecha Wałęsy w Gdańsku

8,2

8,7

8,5

8,35

56.

Port Lotniczy im. Chopina w Warszawie

7,0

8,5

8,5

7,60

112.

Port Lotniczy im. Jana Pawła II w Krakowie

5,8

8,8

8,4

6,94

* Wynik końcowy otrzymany poprzez zsumowanie ocen ze wszystkich 3 kategorii – punktualność stanowi 60%, a jakość obsługi oraz jedzenie i sklepy po 20% ostatecznego wyniku.

Niezmienna czołówka światowych lotnisk

W tym roku na 1. miejscu zestawienia znalazło się lotnisko Hamad International Airport w Katarze, a na kolejnych odpowiednio japoński port Tokyo International Airport oraz grecki Athens International Airport uzyskując podobny wynik końcowy.

Jeżeli chodzi tylko o poszczególne kategorie to pod względem „Punktualności” najlepiej wypadły lotniska: Charleroi w Brukseli (14. miejsce w rankingu) oraz Moskwa-Szeremietiewo (6. miejsce w rankingu). Pod kątem „Jakość obsługi” wyróżnia się natomiast port Changi w Singapurze, a także trzy lotniska zlokalizowane w Indiach: Hajdarabad, Delhi oraz Mumbai Airport, które otrzymały też najwyższe noty za oferowane usługi.

Pozycja

Lotnisko

Kraj

Punktualność

Jakość obsługi

Jedzenie i sklepy

Wynik końcowy*

1.

Hamad International Airport

Katar

8,3

8,5

8,5

8,39

2.

Tokyo International Airport

Japonia

8,4

8,4

8,4

8,39

3.

Athens International Airport

Grecja

8,1

9,0

8,7

8,38

 

 

 

 

 

 

 

6.

Sheremetyevo International Airport

Rosja

8,5

8,1

8,0

8,35

7.

Changi Airport Singapore

Singapur

7,8

9,2

8,7

8,27

8.

Rajiv Gandhi International Airport

Indie

7,8

9,0

8,8

8,27

14.

Brussels South Charleroi Airport

Belgia

8,6

7,6

7,2

8,12

24.

Delhi Indira Gandhi International Airport

Indie

7,3

9,1

9,0

7,99

88.

Mumbai Chhatrapati Shivaji International Airport

Indie

6,2

9,0

8,9

7,29

* Wynik końcowy otrzymany poprzez zsumowanie ocen ze wszystkich 3 kategorii – punktualność stanowi 60%, a jakość obsługi oraz jedzenie i sklepy po 20% ostatecznego wyniku.

O rankingu AirHelp Score

W tegorocznym zestawieniu lotnisk AirHelp Score znalazły się 132 porty lotnicze z całego świata, które są najbardziej znane i oblegane przez turystów.

Ocena w kategorii „Punktualność” pochodzi z analizy wielu źródeł m.in.: danych własnych oraz tych pochodzących od agencji rządowych i lotnisk, a także pogodowych i historycznych. Oceny za „Jakość obsługi” oraz „Jedzenie i sklepy” przyznano natomiast na podstawie ankiet przeprowadzonych wśród ponad 40 tys. pasażerów. Podróżni zostali zapytani o opinie pod kątem: obsługi klienta, czasu oczekiwania na kontrolę bezpieczeństwa, czystości, opcji zakupowych oraz oferty gastronomicznej.

Ranking powstał na podstawie danych zebranych od 1 stycznia do 31 grudnia 2018 r. Całe zestawienie dostępne jest na stronie www.airhelp.pl.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Lotnictwo Skycop rozstrzyga spór o odszkodowania lotnicze od Air Baltic Biuro prasowe
2019-06-05 | 18:00

Skycop rozstrzyga spór o odszkodowania lotnicze od Air Baltic

Skycop wystąpił do sądu przeciwko liniom lotniczym Air Baltic. Przedmiotem sporu były niezapłacone odszkodowania za opóźnione i odwołane loty, przysługujące pasażerom na podstawie
Lotnictwo Ptak uderza w samolot co 24 minuty: czy powinieneś się obawiać?
2019-05-28 | 12:00

Ptak uderza w samolot co 24 minuty: czy powinieneś się obawiać?

Strajk pracowników to druga najbardziej wyniszczająca sytuacja w lotnictwie. Pierwsze miejsce zajmują zderzenia z ptakami, które mogą poważnie uszkodzić samolot. Eksperci Skycop
Lotnictwo Lagardère Duty Free Polska opowiada o sprzedaży w branży lotniskowej
2019-05-13 | 09:00

Lagardère Duty Free Polska opowiada o sprzedaży w branży lotniskowej

Wczoraj w Bibliotece Uniwersytetu Warszawskiego odbyła się konferencja „Sprzedaż oparta na wartościach” zorganizowana przez Lagardère Duty Free Polska, operatora

Prawo

Od lipca duże firmy dołączą do pracowniczych planów kapitałowych. Ponad 400 przedsiębiorców wybrało inne rozwiązanie

1 lipca przedsiębiorstwa zatrudniające powyżej 250 pracowników zostaną automatycznie włączone do pracowniczych planów kapitałowych (PPK). Na alternatywną wersję, czyli wdrożenie pracowniczego programu emerytalnego (PPE), zdecydowało się dotąd 411 firm. Wśród nich są m.in. spółki Grupy VELUX, które zatrudniają łącznie ponad 1,8 tys. osób. Firma podkreśla, że PPE to rozwiązanie korzystniejsze dla samych pracowników, bo w całości finansowane przez pracodawcę. Od momentu uruchomienia programu w spółkach grupy dołączyło do nich już 75 proc. zatrudnionych.

Finanse

Małym i średnim firmom trudno pozyskać pieniądze na rozwój. Coraz częściej finansują go dzięki emisji obligacji skierowanej do konkretnych inwestorów

Małe i średnie firmy mają często problem z dostępem do finansowania zewnętrznego, ponieważ banki wolą mniej ryzykowne inwestycje, giełda preferuje większe podmioty, a rynek obligacji korporacyjnych wciąż odczuwa skutki afery GetBacku. Alternatywą może być emisja obligacji skierowana do konkretnych inwestorów.

Farmacja

Wcześnie wykryty rak piersi może być uleczalny. W Polsce brakuje jednak dostępu do nowoczesnej terapii i wiedzy na temat tej choroby

Zastosowanie terapii celowanej z wykorzystaniem podwójnej blokady na wczesnym etapie rozwoju HER2-dodatniego raka piersi może doprowadzić do całkowitego wyleczenia. W Polsce refundacji podlega jednak tylko jeden z dwóch wykorzystywanych w tej terapii leków. Eksperci podkreślają, że problemem jest także to, że kobiety, które słyszą diagnozę „wczesny rak piersi”, są pozostawione same sobie, bez dostępu do informacji i wsparcia w pierwszym, bardzo trudnym etapie leczenia. Tego typu wsparcie chcą zaoferować twórcy kampanii „Wylecz raka piersi HER2+”.

Handel

Polska w krótkim terminie nie powinna negatywnie odczuć wznowienia wojny handlowej między USA a Chinami. Sytuacja może nawet sprzyjać rodzimemu eksportowi

Po półrocznym zawieszeniu w maju wybuchła kolejna odsłona bitwy na cła między Stanami Zjednoczonymi a Chinami – prezydent Donald Trump podniósł stawki dla chińskich towarów o wartości 200 mld dol. i zagroził wprowadzeniem kolejnych opłat. Na cenzurowanym znalazł się chiński koncern Huawei, z którym na skutek dekretu Trumpa amerykańscy potentaci zrywają współpracę. Choć Polska znajduje się na peryferiach tego konfliktu, może on skutkować m.in. osłabieniem złotego, co jest korzystne dla eksporterów.