Komunikaty PR

AirHelp Score 2019: Gdańsk 5. najlepszym lotniskiem na świecie

2019-05-14  |  10:00
Biuro prasowe
Do pobrania AH_press ( 0.06 MB )

Tegoroczny ranking najlepszych lotnisk na świecie AirHelp Score otwiera Hamad International Airport. Kolejne miejsca w czołówce zajęły porty Tokyo International Airport oraz Athens International Airport. W tym roku największą niespodzianką okazał się wysoki wynik gdańskiego lotniska, które znalazło się na 5. pozycji zestawienia.

To już kolejna edycja zestawienia portów lotniczych AirHelp Score. W tym roku wynik końcowy poszczególnych lotnisk został obliczony na podstawie ocen przyznawanych w trzech kategoriach: punktualność, jakość obsługi oraz ofert gastronomicznej i opcji zakupowych.

Tegoroczną edycję AirHelp Score jeśli chodzi o najlepsze lotniska na świecie otwiera port lotniczy Hamad. Na kolejnych miejscach tak jak w ubiegłym roku znalazło się lotnisko w Atenach oraz w Tokio. Natomiast w perspektywie lokalnej dla Polski najważniejszą informacją jest bardzo dobry wynik lotniska w Gdańsku, które wyróżnia się przede wszystkim wysoką punktualnością. Dodatkowo port ten znacząco poprawił jakość obsługi, co zostało zauważone i docenione przez pasażerów – komentuje Marta Koziarz, ekspert  AirHelp.

W tegorocznym zestawieniu Port Lotniczy im. Lecha Wałęsy w Gdańsku znalazł się na 5. miejscu, uzyskując bardzo wysokie oceny zarówno pod kątem punktualności, jakości obsługi oraz usług. Największe w Polsce lotnisko Chopina zajęło 56. miejsce, a port Kraków Balice znalazł się dopiero w drugiej setce lotnisk, zajmując 112. pozycję. O wynikach końcowych tych dwóch lotnisk zaważyła znacznie niższa punktualność niż portu w Gdańsku.

Pozycja

Lotnisko

Punktualność

Jakość obsługi

Jedzenie i sklepy

Wynik końcowy*

5.

Port Lotniczy im. Lecha Wałęsy w Gdańsku

8,2

8,7

8,5

8,35

56.

Port Lotniczy im. Chopina w Warszawie

7,0

8,5

8,5

7,60

112.

Port Lotniczy im. Jana Pawła II w Krakowie

5,8

8,8

8,4

6,94

* Wynik końcowy otrzymany poprzez zsumowanie ocen ze wszystkich 3 kategorii – punktualność stanowi 60%, a jakość obsługi oraz jedzenie i sklepy po 20% ostatecznego wyniku.

Niezmienna czołówka światowych lotnisk

W tym roku na 1. miejscu zestawienia znalazło się lotnisko Hamad International Airport w Katarze, a na kolejnych odpowiednio japoński port Tokyo International Airport oraz grecki Athens International Airport uzyskując podobny wynik końcowy.

Jeżeli chodzi tylko o poszczególne kategorie to pod względem „Punktualności” najlepiej wypadły lotniska: Charleroi w Brukseli (14. miejsce w rankingu) oraz Moskwa-Szeremietiewo (6. miejsce w rankingu). Pod kątem „Jakość obsługi” wyróżnia się natomiast port Changi w Singapurze, a także trzy lotniska zlokalizowane w Indiach: Hajdarabad, Delhi oraz Mumbai Airport, które otrzymały też najwyższe noty za oferowane usługi.

Pozycja

Lotnisko

Kraj

Punktualność

Jakość obsługi

Jedzenie i sklepy

Wynik końcowy*

1.

Hamad International Airport

Katar

8,3

8,5

8,5

8,39

2.

Tokyo International Airport

Japonia

8,4

8,4

8,4

8,39

3.

Athens International Airport

Grecja

8,1

9,0

8,7

8,38

 

 

 

 

 

 

 

6.

Sheremetyevo International Airport

Rosja

8,5

8,1

8,0

8,35

7.

Changi Airport Singapore

Singapur

7,8

9,2

8,7

8,27

8.

Rajiv Gandhi International Airport

Indie

7,8

9,0

8,8

8,27

14.

Brussels South Charleroi Airport

Belgia

8,6

7,6

7,2

8,12

24.

Delhi Indira Gandhi International Airport

Indie

7,3

9,1

9,0

7,99

88.

Mumbai Chhatrapati Shivaji International Airport

Indie

6,2

9,0

8,9

7,29

* Wynik końcowy otrzymany poprzez zsumowanie ocen ze wszystkich 3 kategorii – punktualność stanowi 60%, a jakość obsługi oraz jedzenie i sklepy po 20% ostatecznego wyniku.

O rankingu AirHelp Score

W tegorocznym zestawieniu lotnisk AirHelp Score znalazły się 132 porty lotnicze z całego świata, które są najbardziej znane i oblegane przez turystów.

Ocena w kategorii „Punktualność” pochodzi z analizy wielu źródeł m.in.: danych własnych oraz tych pochodzących od agencji rządowych i lotnisk, a także pogodowych i historycznych. Oceny za „Jakość obsługi” oraz „Jedzenie i sklepy” przyznano natomiast na podstawie ankiet przeprowadzonych wśród ponad 40 tys. pasażerów. Podróżni zostali zapytani o opinie pod kątem: obsługi klienta, czasu oczekiwania na kontrolę bezpieczeństwa, czystości, opcji zakupowych oraz oferty gastronomicznej.

Ranking powstał na podstawie danych zebranych od 1 stycznia do 31 grudnia 2018 r. Całe zestawienie dostępne jest na stronie www.airhelp.pl.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Lotnictwo Coraz więcej chętnych do udziału w Aeromixer 2020 Biuro prasowe
2020-03-02 | 09:50

Coraz więcej chętnych do udziału w Aeromixer 2020

Już ponad 90 polskich i zagranicznych firm zapowiedziało udział w drugiej edycji Civil and Military Aeromixer 2020, która za miesiąc odbędzie się we Wrocławiu. Organizator –
Lotnictwo Już 20 milionów pasażerów na wrocławskim lotnisku
2019-12-11 | 14:00

Już 20 milionów pasażerów na wrocławskim lotnisku

W tym roku jest to jedno z najważniejszych wydarzeń w Porcie Lotniczym Wrocław. 20-milionowy pasażer, licząc od otwarcia terminalu w 2012 roku, przyleciał dziś z Amsterdamu z liniami KLM.
Lotnictwo Na wrocławskim lotnisku nowy rekord już pewny
2019-12-06 | 13:00

Na wrocławskim lotnisku nowy rekord już pewny

W listopadzie Port Lotniczy Wrocław obsłużył ponad 233 tys., a od początku roku już 3,3 mln pasażerów. Rośnie zainteresowanie połączeniami do portów przesiadkowych.

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Lotnictwo

Lotniska gotowe na przyjęcie pierwszych pasażerów. Podobnie jak przewoźnicy czekają na informacje o otwarciu ruchu lotniczego

Na blisko 400 mld dol. szacowane są globalne straty przewoźników lotniczych spowodowane pandemią koronawirusa. Zagrożonych jest ok. 25 mln miejsc pracy związanych z lotnictwem. Straty liczą także polskie lotniska i działający w kraju przewoźnicy. Terminal pasażerski Portu Lotniczego w Gdańsku obsługiwał dziennie 14 tys. pasażerów, dziś jest to znacznie poniżej 100 osób. – Każdy miesiąc postoju generuje kilkanaście milionów złotych kosztów, a niestety nie wiadomo, jak długo będzie trwał powrót do normalności – mówi Michał Dargacz, rzecznik prasowy Portu Lotniczego Gdańsk.

Prawo

W czerwcu wygasa pomoc dla firm w ramach tarczy antykryzysowej. Pilnie potrzebne są zasady funkcjonowania w nowej normalności

Mimo tradycyjnego rozdźwięku między związkowcami a pracodawcami w obliczu pandemii obie strony starają się zgodnie działać w celu uratowania firm, a co za tym idzie, miejsc pracy. – Nalegamy na to, aby już dzisiaj, zanim wejdziemy w III kwartał, jak najszybciej zbudować przepisy, które umożliwią pracownikom i pracodawcom przetrwanie tego najcięższego okresu – mówi przedstawiciel Forum Związków Zawodowych. Wśród niezbędnych regulacji wymienia te promujące powrót przedsiębiorstw do pełnego funkcjonowania i utrzymywania zatrudnienia, a także konieczność dostosowywania rozwiązań do poszczególnych branż.

Jak korzystać z materiałów Newserii?

Ważne informacje dla dziennikarzy i mediów

Wszystkie materiały publikowane w serwisach agencji informacyjnej Newseria przeznaczone są do bezpłatnej dystrybucji poprzez serwisy internetowe, stacje radiowe i telewizje, wydawców prasy oraz aplikacje pełniące funkcję agregatorów newsów. 

Szczegóły dotyczące warunków współpracy znajdują się tutaj.

Farmacja

Odkryta przez polskich naukowców cząsteczka 1-MNA pomoże w walce z koronawirusem. Może wzmocnić odporność i wspomóc organizm w walce z infekcjami wirusowymi [DEPESZA]

Naukowcy od lat próbują opracować przeciwciała do nowych metod leczenia infekcji bakteryjnych i wirusowych. Poszukują też cząsteczek, które pozwoliłyby szybciej zwalczać choroby. Odkryte niedawno przez polskich badaczy właściwości cząsteczki 1-MNA pomagają m.in. w walce z miażdżycą czy zakrzepami. Najnowsze badania wskazują, że może być pomocna także przeciw koronawirusowi, gdyż wykazujee właściwości przeciwzapalne.

Prawo

Koronawirus w wielu krajach może posłużyć za pretekst do ograniczania praw i wolności obywatelskich. Zmiany mogą obowiązywać także po ustaniu pandemii

Na całym świecie rządy zdecydowały się na wykorzystanie technologii i innych środków nadzoru w walce z pandemią SARS-CoV-2. Ta wyjątkowa sytuacja wiąże się też z ograniczeniami dotyczącymi przemieszczania się, prawa zgromadzeń czy prawa do prywatności. To, jak długo zostaną utrzymane, zależy w dużej mierze od społecznego przyzwolenia na takie działania. – Opinia publiczna skupiona na pandemii koronawirusa często bezrefleksyjnie się na nie godzi – podkreśla prawnik i ekspert Fundacji Panoptykon Wojciech Klicki.