Komunikaty PR

Lagardère Duty Free Polska opowiada o sprzedaży w branży lotniskowej

2019-05-13  |  09:00
Biuro prasowe

Wczoraj w Bibliotece Uniwersytetu Warszawskiego odbyła się konferencja „Sprzedaż oparta na wartościach” zorganizowana przez Lagardère Duty Free Polska, operatora sklepów wolnocłowych na lotniskach jak np. Aelia Duty Free. W spotkaniu udział wzięło ponad 100 osób, w tym pracownicy firmy oraz osoby z zewnątrz, m.in. studenci UW. Wśród prelegentów znaleźli się m.in. Maciej Dowbor, coach Hanna Kąkol, eksperci branży turystycznej i lotniskowej oraz przedstawiciele Lagardère.

 

Gościem specjalnym wydarzenia był Maciej Dowbor. W swoim power speech’u pt. „Nigdy nie rezygnuj ze swoich marzeń” opowiedział historię metamorfozy swojego życia, podkreślając, że nigdy nie jest za późno na zmiany. Według Dowbora głównym czynnikiem do ciągłego doskonalenia jest wewnętrzna motywacja oraz wyznaczanie sobie celów, które chcemy zrealizować.

 

- Aby dokonać jakichkolwiek zmian, najważniejsze jest wyjście z własnej strefy komfortu. Postawienie sobie celu to jedno – aby go zrealizować, cechy takie jak determinacja, konsekwencja i wytrwałość muszą się na stałe wpisać w czyjś plan dnia. Dzięki nim w naszym życiu mogą na dobre zagościć takie uczucia jak satysfakcja i samoakceptacja, nawet jeżeli w międzyczasie odnosimy jakieś porażki, które często również są dużym motywatorem – mówi Maciej Dowbor.

 

Na scenie pojawiła się również Hanna Kąkol, coach oraz dyrektor zarządzająca firmy Perfect Consulting. Głównym przekazem jej wystąpienia było pokazanie, że dobry sprzedawca to osoba udzielająca klientom odpowiedzi na pytania, których nie zadali. Speech Hanny Kąkol skupiony był głównie wokół kompetencji miękkich, jakie powinny towarzyszyć nie tylko sprzedawcy, ale przede wszystkim perfekcyjnemu doradcy klienta. Wśród nich znalazły się takie cechy, jak ambicja, proaktywność, entuzjazm czy naturalność.

 

- W sprzedaży ważny jest nie tylko efekt końcowy w postaci sprzedanego produktu, ale przede wszystkim sam proces jej prowadzenia. Dlatego właśnie w swoich speechach tak duży nacisk kładę na to, aby pokazać moim słuchaczom, że pozytywne nastawienie i proaktywna postawa to co najmniej połowa sukcesu, który jak to niegdyś podsumował Jackson Brown, jest jak jazda na rowerze – albo jedziesz na przód, albo upadasz – powiedziała Hanna Kąkol.

 

Podczas wydarzenia poruszono również kwestie związane z wyzwaniami dotyczącymi branży sprzedaży lotniskowej oraz specyfiką polskiego rynku. Krzysztof Loga-Sowiński, ekspert portalu Pasażer.com, opowiedział o różnych typach pasażerów lotniczych oraz ich zwyczajach zakupowych. Podkreślił także, że ruch pasażerski na rynku polskim, który dotychczas był skierowany głównie na zachód, zmienia obecnie swój kształt. Lotnictwo otwiera się bowiem coraz bardziej na rynek wschodni, a na lotniskach w Europie znacznie częściej można spotkać podróżnych z Azji, dlatego też Aelia Duty Free Polska wprowadza dla nich kolejne udogodnienia, m.in. WeChat czy AliPay.

 

- Z obserwacji i badań wynika, że za pomocą smartfonów dokonuje się 25% sprzedaży online w Stanach Zjednoczonych, z kolei w Chinach – prawie 75%. Dlatego też kolejno wprowadzane udogodnienia dla klientów z rynku azjatyckiego, którzy stają się coraz bardziej mobilni, przestają dziwić. Stają się one bowiem koniecznością, aby ułatwić proces sprzedaży i tym samym zapewnić maksymalne zadowolenie klienta – komentuje Krzysztof Loga-Sowiński.

 

W wydarzeniu wziął również udział Łukasz Jarota z firmy GrowHR, który opowiedział o konieczności identyfikacji potrzeb klienta oraz nawiązaniu z nim rzeczywistej relacji. Jarota podkreślił, że aby prowadzić efektywną sprzedaż, dobry sprzedawca musi pokazać klientowi, że jest realnie zainteresowany tym, czego on rzeczywiście szuka i chce temu sprostać poprzez spersonalizowane dobranie produktów czy usług.

 

Pozostałe panele prowadzili pracownicy Lagardère, którzy przedstawili wartości zapisane w DNA firmy, takie jak kreatywność, przedsiębiorczość czy praca zespołowa. Sprzedawcy poszczególnych kategorii produktowych – alkoholi, kosmetyków oraz fashion – opowiedzieli o swojej pasji do nich i jej źródle, a także możliwości rozwoju dzięki szkoleniom oferowanym przez firmę. Duże zainteresowanie wzbudziło wystąpienie braci specjalizujących się w sprzedaży alkoholu, którzy wspominali m.in. o szkoleniu w winnicach we francuskim Bordeaux.

 

- Dzisiejszy dzień był dla mnie świetnym doświadczeniem. Spotkania tego typu pozwalają zintegrować się oraz wymienić doświadczeniami z pracownikami z innych miast, ponieważ każdy z naszych sklepów jest inny i ma swoją specyfikę. Najbardziej zainteresowało mnie wystąpienie eksperta z portalu Pasażer.com, ponieważ pan Krzysztof opowiedział dużo o tym, jak będzie zmieniał się rynek w branży, w której pracuję, a moim zdaniem wiedza to klucz do sukcesu. Myślę też, że ogromną wartością był power speech Macieja Dowbora – jego doświadczenia i opowiedziana dziś historia z pewnością stanowią ogromną motywację dla wszystkich pracowników Aelia – podsumowuje wydarzenie Piotr Drużkowski, pracownik oraz ambasador Aelia Duty Free z Krakowa.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Lotnictwo Wirtualna kuchnia dla lotnictwa Biuro prasowe
2019-09-18 | 01:00

Wirtualna kuchnia dla lotnictwa

SATS, największy dostawca rozwiązań gastronomicznych i usług dla linii lotniczych w Azji, oraz Dassault Systèmes poinformowały, że z powodzeniem zastosowały pierwszą cyfrową kopię
Lotnictwo W sobotę 50. rocznica lądowania na Księżycu
2019-07-17 | 15:40

W sobotę 50. rocznica lądowania na Księżycu

Choć od pierwszego lądowania człowieka na Księżycu mija w tym roku 50 lat, dotychczas tylko 12 osób miało szansę stanąć na jego powierzchni. Ostatnia załogowa misja miała miejsce
Lotnictwo XSun współpracuje z Dassault Systèmes
2019-07-09 | 01:00

XSun współpracuje z Dassault Systèmes

Firma Dassault Systèmes poinformowała o kolejnym kroku milowym w ramach programu 3DEXPERIENCE Lab startup accelerator program, który ma za zadanie wspierać innowacyjne rozwiązania

Kalendarium

Transport

LOT chce przejąć przewozy towarowe od przewoźników z Niemiec i Holandii. Lotniczy rynek cargo będzie rósł w tempie 5 proc. rocznie

– Polski rynek cargo ma obecnie udział rzędu 8–9 proc. w całym rynku europejskim, a w nadchodzących latach będzie rósł w średnim tempie powyżej 5 proc. rocznie – ocenia Michał Grochowski, dyrektor Biura Cargo w LOT. W tym roku widać na nim oznaki stagnacji spowodowanej sytuacją gospodarczą w Niemczech, ale w kolejnych transport cargo będą napędzać inwestycje zagraniczne i rosnący eksport. LOT liczy zwłaszcza na rynek w Indiach i udział w wartym ponad 13 mld dol. segmencie przewozów farmaceutycznych.

Firma

Pracodawcy muszą walczyć o młodych pracowników. Coraz częściej nie stawiają się oni na umówione rozmowy rekrutacyjne

Bywają sytuacje, kiedy na 10 umówionych spotkań z kandydatami nie przychodzi nikt i dla dzisiejszego pokolenia millenialsów jest to niestety typowe zachowanie – mówi Anna Panek, dyrektor HR w Vivus Finance. Jak podkreśla, to pokolenie – choć ma wśród pracodawców opinię roszczeniowych i wymagających – wnosi jednak do firmy wiele korzyści i jest bardzo efektywne w działaniu. Dlatego menadżerowie powinni się uelastycznić i dopasować do ich potrzeb, a firma może wypracować balans pomiędzy oczekiwaniami a tym, co może zaoferować, łącząc przedstawicieli różnych generacji przy wspólnych projektach.

Transport

80 proc. klientów deklaruje gotowość do zakupu auta online. Wciąż jednak decydująca jest wizyta w salonie sprzedaży

Branżę motoryzacyjną napędzają nowe technologie, takie jak sztuczna inteligencja, algorytmy, automatyzacja czy elektromobilność. Zakup samochodu wciąż jednak pozostaje domeną tradycyjnego kanału sprzedaży. To wizyta w salonie samochodowym najczęściej decyduje o wyborze danego modelu, wyposażenia, ale też o byciu wiernym danej marce. Chociaż od przyszłego roku sprzedaż aut będzie możliwa całkowicie online, a 80 proc. klientów już dziś deklaruje, że mogłoby przez internet kupić samochód, to salony dealerskie pozostaną kluczowe w procesie sprzedaży. Dlatego koncerny, poza inwestycjami w cyfryzację, muszą także stawiać na jakość obsługi klienta.

Sport

Co trzeci Polak w ogóle nie jest aktywny fizycznie. Statystyki wyglądają najgorzej wśród seniorów i dzieci

Co piąty Polak nie pamięta, kiedy ostatni raz spacerował dłużej niż 10 minut. Co trzeci nie podejmuje żadnej aktywności fizycznej, a co drugi spędza ponad 5 godzin dziennie w pozycji siedzącej – pokazuje badanie MultiSport Index 2019. Statystyki wyglądają najgorzej wśród seniorów i dzieci – tylko co czwarte dziecko wypełnia zalecenia Światowej Organizacji Zdrowia dotyczące minimalnej dawki ruchu dla swojego wieku. Przykład idzie z góry, bo raptem 8 proc. Polaków uprawia sport wspólnie z dzieckiem. Tymczasem aktywność fizyczna to jeden z najlepszych sposobów na pogłębianie rodzinnych relacji – wskazują eksperci.