Komunikaty PR

Lagardère Duty Free Polska opowiada o sprzedaży w branży lotniskowej

2019-05-13  |  09:00
Biuro prasowe

Wczoraj w Bibliotece Uniwersytetu Warszawskiego odbyła się konferencja „Sprzedaż oparta na wartościach” zorganizowana przez Lagardère Duty Free Polska, operatora sklepów wolnocłowych na lotniskach jak np. Aelia Duty Free. W spotkaniu udział wzięło ponad 100 osób, w tym pracownicy firmy oraz osoby z zewnątrz, m.in. studenci UW. Wśród prelegentów znaleźli się m.in. Maciej Dowbor, coach Hanna Kąkol, eksperci branży turystycznej i lotniskowej oraz przedstawiciele Lagardère.

 

Gościem specjalnym wydarzenia był Maciej Dowbor. W swoim power speech’u pt. „Nigdy nie rezygnuj ze swoich marzeń” opowiedział historię metamorfozy swojego życia, podkreślając, że nigdy nie jest za późno na zmiany. Według Dowbora głównym czynnikiem do ciągłego doskonalenia jest wewnętrzna motywacja oraz wyznaczanie sobie celów, które chcemy zrealizować.

 

- Aby dokonać jakichkolwiek zmian, najważniejsze jest wyjście z własnej strefy komfortu. Postawienie sobie celu to jedno – aby go zrealizować, cechy takie jak determinacja, konsekwencja i wytrwałość muszą się na stałe wpisać w czyjś plan dnia. Dzięki nim w naszym życiu mogą na dobre zagościć takie uczucia jak satysfakcja i samoakceptacja, nawet jeżeli w międzyczasie odnosimy jakieś porażki, które często również są dużym motywatorem – mówi Maciej Dowbor.

 

Na scenie pojawiła się również Hanna Kąkol, coach oraz dyrektor zarządzająca firmy Perfect Consulting. Głównym przekazem jej wystąpienia było pokazanie, że dobry sprzedawca to osoba udzielająca klientom odpowiedzi na pytania, których nie zadali. Speech Hanny Kąkol skupiony był głównie wokół kompetencji miękkich, jakie powinny towarzyszyć nie tylko sprzedawcy, ale przede wszystkim perfekcyjnemu doradcy klienta. Wśród nich znalazły się takie cechy, jak ambicja, proaktywność, entuzjazm czy naturalność.

 

- W sprzedaży ważny jest nie tylko efekt końcowy w postaci sprzedanego produktu, ale przede wszystkim sam proces jej prowadzenia. Dlatego właśnie w swoich speechach tak duży nacisk kładę na to, aby pokazać moim słuchaczom, że pozytywne nastawienie i proaktywna postawa to co najmniej połowa sukcesu, który jak to niegdyś podsumował Jackson Brown, jest jak jazda na rowerze – albo jedziesz na przód, albo upadasz – powiedziała Hanna Kąkol.

 

Podczas wydarzenia poruszono również kwestie związane z wyzwaniami dotyczącymi branży sprzedaży lotniskowej oraz specyfiką polskiego rynku. Krzysztof Loga-Sowiński, ekspert portalu Pasażer.com, opowiedział o różnych typach pasażerów lotniczych oraz ich zwyczajach zakupowych. Podkreślił także, że ruch pasażerski na rynku polskim, który dotychczas był skierowany głównie na zachód, zmienia obecnie swój kształt. Lotnictwo otwiera się bowiem coraz bardziej na rynek wschodni, a na lotniskach w Europie znacznie częściej można spotkać podróżnych z Azji, dlatego też Aelia Duty Free Polska wprowadza dla nich kolejne udogodnienia, m.in. WeChat czy AliPay.

 

- Z obserwacji i badań wynika, że za pomocą smartfonów dokonuje się 25% sprzedaży online w Stanach Zjednoczonych, z kolei w Chinach – prawie 75%. Dlatego też kolejno wprowadzane udogodnienia dla klientów z rynku azjatyckiego, którzy stają się coraz bardziej mobilni, przestają dziwić. Stają się one bowiem koniecznością, aby ułatwić proces sprzedaży i tym samym zapewnić maksymalne zadowolenie klienta – komentuje Krzysztof Loga-Sowiński.

 

W wydarzeniu wziął również udział Łukasz Jarota z firmy GrowHR, który opowiedział o konieczności identyfikacji potrzeb klienta oraz nawiązaniu z nim rzeczywistej relacji. Jarota podkreślił, że aby prowadzić efektywną sprzedaż, dobry sprzedawca musi pokazać klientowi, że jest realnie zainteresowany tym, czego on rzeczywiście szuka i chce temu sprostać poprzez spersonalizowane dobranie produktów czy usług.

 

Pozostałe panele prowadzili pracownicy Lagardère, którzy przedstawili wartości zapisane w DNA firmy, takie jak kreatywność, przedsiębiorczość czy praca zespołowa. Sprzedawcy poszczególnych kategorii produktowych – alkoholi, kosmetyków oraz fashion – opowiedzieli o swojej pasji do nich i jej źródle, a także możliwości rozwoju dzięki szkoleniom oferowanym przez firmę. Duże zainteresowanie wzbudziło wystąpienie braci specjalizujących się w sprzedaży alkoholu, którzy wspominali m.in. o szkoleniu w winnicach we francuskim Bordeaux.

 

- Dzisiejszy dzień był dla mnie świetnym doświadczeniem. Spotkania tego typu pozwalają zintegrować się oraz wymienić doświadczeniami z pracownikami z innych miast, ponieważ każdy z naszych sklepów jest inny i ma swoją specyfikę. Najbardziej zainteresowało mnie wystąpienie eksperta z portalu Pasażer.com, ponieważ pan Krzysztof opowiedział dużo o tym, jak będzie zmieniał się rynek w branży, w której pracuję, a moim zdaniem wiedza to klucz do sukcesu. Myślę też, że ogromną wartością był power speech Macieja Dowbora – jego doświadczenia i opowiedziana dziś historia z pewnością stanowią ogromną motywację dla wszystkich pracowników Aelia – podsumowuje wydarzenie Piotr Drużkowski, pracownik oraz ambasador Aelia Duty Free z Krakowa.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Lotnictwo Skycop rozstrzyga spór o odszkodowania lotnicze od Air Baltic Biuro prasowe
2019-06-05 | 18:00

Skycop rozstrzyga spór o odszkodowania lotnicze od Air Baltic

Skycop wystąpił do sądu przeciwko liniom lotniczym Air Baltic. Przedmiotem sporu były niezapłacone odszkodowania za opóźnione i odwołane loty, przysługujące pasażerom na podstawie
Lotnictwo Ptak uderza w samolot co 24 minuty: czy powinieneś się obawiać?
2019-05-28 | 12:00

Ptak uderza w samolot co 24 minuty: czy powinieneś się obawiać?

Strajk pracowników to druga najbardziej wyniszczająca sytuacja w lotnictwie. Pierwsze miejsce zajmują zderzenia z ptakami, które mogą poważnie uszkodzić samolot. Eksperci Skycop
Lotnictwo AirHelp Score 2019: Gdańsk 5. najlepszym lotniskiem na świecie
2019-05-14 | 10:00

AirHelp Score 2019: Gdańsk 5. najlepszym lotniskiem na świecie

Tegoroczny ranking najlepszych lotnisk na świecie AirHelp Score otwiera Hamad International Airport. Kolejne miejsca w czołówce zajęły porty Tokyo International Airport oraz Athens

Prawo

Od lipca duże firmy dołączą do pracowniczych planów kapitałowych. Ponad 400 przedsiębiorców wybrało inne rozwiązanie

1 lipca przedsiębiorstwa zatrudniające powyżej 250 pracowników zostaną automatycznie włączone do pracowniczych planów kapitałowych (PPK). Na alternatywną wersję, czyli wdrożenie pracowniczego programu emerytalnego (PPE), zdecydowało się dotąd 411 firm. Wśród nich są m.in. spółki Grupy VELUX, które zatrudniają łącznie ponad 1,8 tys. osób. Firma podkreśla, że PPE to rozwiązanie korzystniejsze dla samych pracowników, bo w całości finansowane przez pracodawcę. Od momentu uruchomienia programu w spółkach grupy dołączyło do nich już 75 proc. zatrudnionych.

Finanse

Małym i średnim firmom trudno pozyskać pieniądze na rozwój. Coraz częściej finansują go dzięki emisji obligacji skierowanej do konkretnych inwestorów

Małe i średnie firmy mają często problem z dostępem do finansowania zewnętrznego, ponieważ banki wolą mniej ryzykowne inwestycje, giełda preferuje większe podmioty, a rynek obligacji korporacyjnych wciąż odczuwa skutki afery GetBacku. Alternatywą może być emisja obligacji skierowana do konkretnych inwestorów.

Farmacja

Wcześnie wykryty rak piersi może być uleczalny. W Polsce brakuje jednak dostępu do nowoczesnej terapii i wiedzy na temat tej choroby

Zastosowanie terapii celowanej z wykorzystaniem podwójnej blokady na wczesnym etapie rozwoju HER2-dodatniego raka piersi może doprowadzić do całkowitego wyleczenia. W Polsce refundacji podlega jednak tylko jeden z dwóch wykorzystywanych w tej terapii leków. Eksperci podkreślają, że problemem jest także to, że kobiety, które słyszą diagnozę „wczesny rak piersi”, są pozostawione same sobie, bez dostępu do informacji i wsparcia w pierwszym, bardzo trudnym etapie leczenia. Tego typu wsparcie chcą zaoferować twórcy kampanii „Wylecz raka piersi HER2+”.

Handel

Polska w krótkim terminie nie powinna negatywnie odczuć wznowienia wojny handlowej między USA a Chinami. Sytuacja może nawet sprzyjać rodzimemu eksportowi

Po półrocznym zawieszeniu w maju wybuchła kolejna odsłona bitwy na cła między Stanami Zjednoczonymi a Chinami – prezydent Donald Trump podniósł stawki dla chińskich towarów o wartości 200 mld dol. i zagroził wprowadzeniem kolejnych opłat. Na cenzurowanym znalazł się chiński koncern Huawei, z którym na skutek dekretu Trumpa amerykańscy potentaci zrywają współpracę. Choć Polska znajduje się na peryferiach tego konfliktu, może on skutkować m.in. osłabieniem złotego, co jest korzystne dla eksporterów.