Komunikaty PR

Linie Emirates prezentują swój pawilon na Expo 2020 w Dubaju

2019-05-03  |  11:00
Biuro prasowe
  • Przewoźnik rozpoczął budowę pawilonu inspirowanego hasłem mobilności.
  • Dla zwiedzających zaplanowano szereg atrakcji związanych z przyszłością lotnictwa.
  • Każdego dnia, podczas półrocznego festiwalu, zaplanowanych jest 60 pokazów na żywo.
  • Podczas 173 dni światowej wystawy każdy znajdzie coś dla siebie.
  • Wystawa zgromadzi przedstawicieli z całego świata – 192 kraje potwierdziły swój udział.
  • Wystawa Expo zbiega się z 50. rocznicą powstania Zjednoczonych Emiratów Arabskich – turyści mogą spodziewać się hucznych imprez na początku grudnia oraz na Sylwestra 2020/2021.

Linie Emirates, partner kategorii Premier i oficjalna linia lotnicza Expo 2020 w Dubaju, zaprezentowały projekt i planowane atrakcje niezwykle nowoczesnego pawilonu szykowanego na wielkie wydarzenie, które potrwa pół roku. Projekt pawilonu Emirates i program dla zwiedzających wykorzystuje interaktywne technologie i koncepcje, których motywem przewodnim jest przyszłość lotnictwa komercyjnego. Przewoźnik rozpoczął już budowę pawilonu – prace ruszyły w marcu tego roku.

– Z ogromną dumą prezentujemy pierwsze szczegóły dotyczące pawilonu Emirates, który odzwierciedla motywy przewodnie Expo 2020 w Dubaju. Cele naszego pawilonu zasadniczo pokrywają się z celami całej wystawy – to rozwój połączeń, tworzenie doświadczeń oraz sprzyjanie kreatywności i innowacyjności, co ma inspirować do działania na rzecz lepszej przyszłości. Wizjonerski program zaprezentuje najbardziej obiecujące rozwiązania w dziedzinie lotnictwa i będzie okazją do podkreślenia roli mobilności w dzisiejszym i przyszłym świecie - komentuje Jego Wysokość Szejk Ahmed bin Saeed Al Maktoum, prezes zarządu Grupy Emirates.

– Linie Emirates i szerzej pojęty ekosystem transportowy w Zjednoczonych Emiratach Arabskich będą odgrywały kluczową rolę w zapewnianiu połączeń na udaną wystawę Expo 2020, a sektor transportowy, hotelarski i turystyczny przyniosą 16,4 mld dirhamów gospodarce ZEA, podkreślając swój zasadniczy udział w tworzeniu wartości ekonomicznej poprzez łączenie ludzi i znoszenie barier.”  - dodaje Jego Wysokość Szejk Ahmed bin Saeeed Al Maktoum.

Wystawa światowa Expo 2020 w Dubaju potrwa od 20 października 2020 do 10 kwietnia 2021 roku. To wydarzenie, którego nie można przegapić – na zwiedzających czekają wyjątkowe atrakcje w pawilonach 190 krajów, a także bogaty program rozrywkowy składający się między innymi z codziennych imprez na żywo, parad, festiwali muzycznych i kulturalnych oraz inspirujących wykładów i warsztatów. Smakosze poszukujący innowacyjnych koncepcji kulinarnych będą mieli okazję spróbować kuchni z każdego zakątka świata, mając do wyboru ponad 200 różnych dań z food trucków i 34 unikalnych potraw nigdy wcześniej nie serwowanych w Dubaju.

Pawilon Emirates

Nawiązując do trzech motywów przewodnich Expo 2020: mobilności, możliwości i zrównoważonego rozwoju, pawilon Emirates przypomina kształtem dynamiczne linie skrzydeł samolotu wznoszącego się w przestworza. W 26 pochylonych żebrach nośnych podtrzymujących fasadę pawilonu umieszczonych zostanie ponad 800 metrów świetlówek LED, które stworzą multimedialne efekty i wrażenie przemieszczania się po konstrukcji podczas pokazów świateł organizowanych każdego wieczora w trakcie Expo. Do budowy zostaną wykorzystane najnowsze technologie produkcyjne, techniki budowlane i ekologiczne elementy konstrukcyjne takie jak zintegrowane panele słoneczne, ekologiczna produkcja poza terenem budowy, zautomatyzowane osłony przeciwsłoneczne czy zieleń na zewnątrz i wewnątrz pawilonu.

Trzykondygnacyjny, wielofunkcyjny obiekt o powierzchni 3300 m2 będzie znajdował się w sąsiedztwie pawilonu Zjednoczonych Emiratów Arabskich i w niewielkiej odległości od pawilonu Al Wasl – samego centrum wystawy.  Podczas Expo 2020 pawilon Emirates będzie mógł przyjąć ponad 56 tys. gości miesięcznie. 

Atrakcje dla gości

Pawilon Emirates przybliży zwiedzającym zmieniający się świat lotnictwa komercyjnego i pomoże ożywić dyskusję na temat potęgi mobilności i jej postępów zarówno w powietrzu, jak i na ziemi, które umożliwiają przemieszczanie się osób i towarów po świecie w nowoczesny, wydajny i ekologiczny sposób.  

Wnętrze zostało zaprojektowane w układzie zamkniętym, co zapewni doświetlenie przestrzeni światłem dziennym, a tym samym ograniczy zużycie energii. Część doświadczalna wystawy zostanie umieszczona na środku pawilonu Emirates, sprzyjając interakcji podczas wizyty. Na pierwszym piętrze znajdzie się audytorium, w którym będą organizowane wykłady i imprezy branżowe, natomiast drugie piętro zostanie przeznaczone pod ogród, w którym goście będą mogli odpocząć w otoczeniu natury na otwartych terenach zielonych. 

Pawilon Emirates pomoże uzmysłowić zwiedzającym, jak w przyszłości może wyglądać lotnictwo komercyjne – prezentując zagadnienia takie jak działanie samolotu, osiągnięcia techniczne w zakresie silników samolotowych, nowe materiały lotnicze poprawiające parametry techniczne i zmniejszające zużycie paliwa, innowacyjne wnętrza kadłuba zaprojektowane z myślą o większej wygodzie i samopoczuciu pasażera czy przyszłość obsługi pasażera na lotniskach.

Dzięki wyjaśnieniu podstawowych zasad aerodynamiki i czterech sił działających na samolot (siła nośna, opór, ciężar, ciąg), zwiedzający zrozumieją fizykę lotu i poznają podstawowe zasady lotnictwa. Dowiedzą się także, jak szybko poszczególne nowinki techniczne trafią z biur konstrukcyjnych, gdzie inżynierowie nieustannie pracują nad nowatorskimi rozwiązaniami, na pas startowy.

Czy silniki przyszłości będą elektryczne? Odpowiedź na to pytanie goście poznają, zgłębiając postępy związane z napędem i ciągiem silnika w samolotach nowej generacji oraz nowoczesnymi układami napędowymi, które zwiększają ciąg przy jednoczesnym ograniczeniu emisji spalin.

laboratorium przyszłości zaprezentowane zostaną innowacyjne materiały metalowe i kompozytowe opracowywane, udoskonalane i wprowadzane w celu poprawy parametrów lotu. Materiały, które są lżejsze, wytrzymalsze i bardziej odporne na korozję, a tym samym bardziej wydajne pod kątem zużycia paliwa, mogą stworzyć podwaliny pod samoloty przyszłości.

Wizyta w kadłubie samolotu przyszłości pozwoli zwiedzającym zobaczyć fenomenalne przemiany zachodzące w świecie wnętrz kabin samolotów. Osiągnięcia w zakresie technologii, materiałów i projektowania przestrzennego zapewnią pasażerom nieznany dotąd komfort lotu i odmienią oblicze podróży lotniczej. Zwiedzający będą mogli podziwiać dynamiczne układy i ergonomiczność siedzeń, autentyczną ofertę pokładową i inteligentny interfejs, kadłuby samolotów bez okien oraz technologię „inteligentnych foteli”.

Oprócz rozwiązań na pokładzie samolotu naszą podróż ułatwiają technologie przyszłości na lotniskach. Zwiedzający pawilon Emirates będą mieli okazję zapoznać się z kompleksowym biometrycznym systemem obsługi pasażera, który wykorzystuje nie tylko technologię rozpoznawania tęczówki, ale także rozwój tzw. technologii wearable oraz wiele rozwiązań biometrycznych i systemów rozpoznawania tożsamości takich jak skanowanie mózgu czy rozpoznawanie głosu. 

Wreszcie zwiedzający będą mogli stworzyć i wyposażyć swój idealny samolot przyszłości, łącząc wybrane technologie i osobiste preferencje przy wyborze skrzydeł, kadłuba, silników i innych elementów, które pomogą nadać maszynie indywidualny charakter. 

Szacuje się, że 70% gości Expo 2020 w Dubaju dotrze na trwającą pół roku wystawę drogą lotniczą, a siatka połączeń Emirates obejmująca 158 kierunków w 86 krajach ułatwi tę podróż i pomoże organizatorom wydarzenia przyciągnąć 25 mln zwiedzających za pośrednictwem kanałów marketingowych przewoźnika. Linie Emirates zapewnią bezpośrednie loty do 67 spośród 192 krajów, które potwierdziły udział w wystawie. Ponadto linie nieustannie analizują możliwości wprowadzenia nowych połączeń do krajów dotąd nieobsługiwanych lub obsługiwanych w niewystarczającym stopniu w celu zwiększenia ruchu i liczby rejsów pasażerskich do Dubaju.

Przewoźnik inwestuje także w nowoczesne systemy biometryczne zwiększające wygodę podróży na lotnisku w Dubaju, a w najbliższych latach planuje wprowadzić szereg rozwiązań w celu usprawnienia i zautomatyzowania obsługi pasażera.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Lotnictwo Wirtualna kuchnia dla lotnictwa Biuro prasowe
2019-09-18 | 01:00

Wirtualna kuchnia dla lotnictwa

SATS, największy dostawca rozwiązań gastronomicznych i usług dla linii lotniczych w Azji, oraz Dassault Systèmes poinformowały, że z powodzeniem zastosowały pierwszą cyfrową kopię
Lotnictwo W sobotę 50. rocznica lądowania na Księżycu
2019-07-17 | 15:40

W sobotę 50. rocznica lądowania na Księżycu

Choć od pierwszego lądowania człowieka na Księżycu mija w tym roku 50 lat, dotychczas tylko 12 osób miało szansę stanąć na jego powierzchni. Ostatnia załogowa misja miała miejsce
Lotnictwo XSun współpracuje z Dassault Systèmes
2019-07-09 | 01:00

XSun współpracuje z Dassault Systèmes

Firma Dassault Systèmes poinformowała o kolejnym kroku milowym w ramach programu 3DEXPERIENCE Lab startup accelerator program, który ma za zadanie wspierać innowacyjne rozwiązania

Kalendarium

Jak korzystać z materiałów Newserii?

Bezpłatne materiały wideo, audio, zdjęcia oraz artykuły

Wszystkie materiały publikowane w serwisach agencji informacyjnej Newseria przeznaczone są do bezpłatnej dystrybucji poprzez serwisy internetowe, stacje radiowe i telewizje, wydawców prasy oraz aplikacje pełniące funkcję agregatorów newsów. 

Szczegóły dotyczące warunków współpracy znajdują się tutaj.

Zagranica

Po informacji o zniesieniu wiz do USA wzrosło zainteresowanie Polaków lotami za ocean. Zwiększy się liczba połączeń, a bilety będą tańsze

Stany Zjednoczone są trzecią po Francji i Hiszpanii najchętniej odwiedzaną destynacją przez turystów na świecie. W przypadku polskich turystów nie ma ich nawet w dwudziestce najpopularniejszych kierunków. Dzięki zniesieniu wiz zainteresowanie podróżami do USA znacznie wzrośnie. Już zaraz po zapowiedzi zniesienia wiz Polacy szukali lotów do Stanów Zjednoczonych trzykrotnie częściej niż weekend wcześniej. Na zniesieniu wiz skorzystają polskie i amerykańskie biura turystyczne. Zwiększy się też liczba połączeń.

Handel

Rośnie popularność sprzedaży bezpośredniej. Branża generuje 3 mld zł i współpracuje z nią już 1 mln konsultantów

Sprzedaży bezpośrednia w Polsce rośnie w siłę. Jej obroty przekraczają 3 mld zł i z każdym rokiem rosną o kilka procent. Z branżą współpracuje już ok. 1 mln osób, przy czym dla 20 proc. jest to podstawowe źródło dochodów. Ponad 80 proc. konsultantów jest zadowolonych z dotychczasowej współpracy, podobnie jak 90 proc. konsumentów. Na przestrzeni ostatnich 25 lat w branży zaszły ogromne zmiany, z których główną jest rosnący udział nowych technologii i zmiana kategorii produktowych sprzedawanych w tym kanale. Zarówno te zmiany, jak i korzyści płynące z pracy w tej branży ma pokazać startująca właśnie kampania Polskiego Stowarzyszenia Sprzedaży Bezpośredniej.

Edukacja

Cztery polskie uczelnie z szansą na prestiżowy, międzynarodowy certyfikat. Mają go najbardziej elitarne uczelnie świata

Szkoły biznesowe należą do najbardziej obleganych zarówno w Polsce, jak i w całej Europie – podkreśla Tim Mescon, prezes zarządu AACSB w regionie EMEA. Amerykańska organizacja non profit od ponad stu lat akredytuje najlepsze na świecie uczelnie, które kształcą na kierunkach biznesowych. Należą do nich m.in. Harvard, Stanford i MIT. W Polsce prestiżowym certyfikatem mogą się pochwalić na razie tylko dwie uczelnie: Akademia Leona Koźmińskiego w Warszawie oraz Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu, ale z AACSB współpracują już cztery kolejne.

Przemysł

Tylko 10 proc. małych i średnich przedsiębiorstw wprowadziła nowy produkt lub usługę. Mimo że to one decydują o przewadze konkurencyjnej firmy

Choć rosną nakłady na inwestycje, to małe i średnie przedsiębiorstwa na rozwój przeznaczają niewiele środków. Obecnie w Polsce tylko 7 firm na 100 wdraża innowacje produktowe lub procesowe. Firmy z sektora MŚP głównie skupiają się na usprawnieniu produktowym, a tylko co dziesiąta stawia na innowacyjne rozwiązania. Tymczasem to właśnie one, w tym szersze wykorzystanie sztucznej inteligencji czy wirtualnej rzeczywistości, przynoszą największe zyski. Firmy zainteresowane zbudowaniem strategii trwałej przewagi konkurencyjnej mogą wziąć udział w warsztatach wspierających innowacyjność.