Komunikaty PR

Linie lotnicze Świętego Mikołaja

2018-12-20  |  11:00
Biuro prasowe
Do pobrania Skycop ( 0.09 MB )

Tylko jedna linia lotnicza mogłaby tak naprawdę spełnić wszystkie Twoje oczekiwania. To linia, której używa Święty Mikołaj. Jest niezawodna, nigdy się nie spóźnia, nie przeszkadzają jej nawet najsroższe mrozy i nie obarcza Cię opłatą za marzenia. Niestety śmiertelnicy tacy jak my nie mają dostępu do środków, jakimi dysponuje Mikołaj, a magiczne i niezawodne linie lotnicze istnieją póki co wyłącznie w naszej wyobraźni. Przewoźnicy mogą jednak wziąć przykład ze Świętego Mikołaja i spróbować spełnić życzenia swoich klientów. Aby im pomóc, niemal każdego tygodnia tej jesieni Skycop przeprowadzał ankiety, aby dowiedzieć się, jakie zmiany w podróżowaniu samolotami najbardziej uszczęśliwiłyby pasażerów.

Nasze badanie było prawdziwie międzynarodowym przedsięwzięciem. Otrzymaliśmy informację zwrotną od podróżnych z Cypru, Grecji, Chorwacji, Litwy, Łotwy, Estonii, Wielkiej Brytanii, Polski, Irlandii, Niemiec, Hiszpanii, Włoch, Portugalii, a także Węgier, Rumunii i Bułgarii. W badaniu wzięli udział mężczyźni i kobiety w wieku od 18 do 65 lat. Szczególnie aktywne były kobiety wieku 55-64 lata, które wydają się mieć najwięcej uwag do linii lotniczych.

We wrześniu zadaliśmy proste pytanie: gdyby pasażerowie mogli zmienić tylko jedną rzecz podczas swojego lotu, to czy wybraliby więcej miejsca na nogi czy raczej wygodny rozkładany fotel, który nadaje się do spania podczas dłuższych lotów. Zdecydowana większość (72% respondentów) wybrała wygodne, rozkładane siedzenie. W tej kwestii zgodni byli niemal wszyscy bez względu na płeć lub grupę wiekową. Po co nam więcej miejsca na nogi, jeżeli siedzenie jest niewygodne?

Następne pytanie, jakie zadaliśmy tego miesiąca, dotyczyło czasu oczekiwania na lot i opóźnień. Mianowicie: czy ludzie wolą spędzić więcej czasu na lotnisku w oczekiwaniu na lot, gdyby miało to oznaczać brak opóźnień w odlocie, czy też chcieliby, żeby spóźnione loty były po prostu od razu odwoływane. Czterech respondentów na pięciu wybrałoby pierwszą opcję i zgodziłoby się na wydłużenie czasu przebywania na lotnisku, jeśli miałoby to zapewnić punktualny lot. Jednak co piąta osoba (głównie byli to starsi mężczyźni) wolałaby, aby loty odwoływano zamiast zmuszać ludzi do czekania. Być może osoby w starszym wieku bardziej cenią sobie każdą minutę.

Kolejne pytanie, jakie postawiliśmy, dotyczyło preferencji w zakresie siedzenia: czy chciałbyś mieć szersze i wygodniejsze siedzenie czy może raczej większe okno dające lepszy widok? 34% ankietowanych (głównie młode kobiety i mężczyźni) życzyłoby sobie większych okien z lepszym widokiem – być może nie mają jeszcze dosyć podróży samolotem. Jednak większość respondentów (66%) wolałoby mieć większe siedzenie. To marzenie niestety najprawdopodobniej się nie spełni, bo obecnym trendem wśród przewoźników lotniczych jest zmniejszanie siedzeń w celu zwiększenia liczby miejsc na pokładzie, co oczywiście przekłada się na większą liczbę sprzedanych biletów.

Zaproponowaliśmy również jeszcze inny kontekst. Gdyby dano Ci możliwość wyboru pomiędzy brakiem reklam strefy bezcłowej a zniesieniem ograniczenia co do wielkości bagażu podręcznego, trzy czwarte wybrałoby tę drugą opcję. Pokazuje to też, że dla bardzo wielu ludzi obecne limity bagażu są zbyt restrykcyjne. Natomiast brak reklam wybraliby zwłaszcza młodzi mężczyźni, którzy tak ich nie znoszą, że kwestia bagażu jest dla nich mniej istotna.

Jedno pytanie naprawdę podzieliło naszych respondentów. Mieli zdecydować czy woleliby, aby na pokładzie samolotu były dostępne najnowsze filmowe hity czy raczej chcieliby dostać darmowy posiłek w czasie lotu. Obie opcje miały wielu zwolenników, ale okazuje się, że mimo wszystko głód bije nudę na głowę i 58% ankietowanych (głównie młodych ludzi) wolałoby darmowe jedzenie. Nie jest to aż takie dziwne, bo każdy kto widział menu na pokładzie samolotu, zdaje sobie sprawę, że ceny posiłków potrafią być naprawdę wyśrubowane.

Wszyscy wiemy, że podróż byłaby dużo mniej nudna, gdybyśmy mieli stały dostęp do Internetu w czasie lotu. Dla pewności zapytaliśmy, czy pasażerowie chcieliby mieć bezpłatny bezprzewodowy dostęp do sieci czy też woleliby móc wykonywać połączenia telefoniczne. W tym zestawieniu zwycięzca mógł być tylko jeden: 88% ludzi w każdym wieku i bez względu na płeć chciałoby mieć trochę Wi-Fi w przestworzach. Tylko co dziesiąty ankietowany, zwłaszcza ten w starszym wieku, optował za rozmowami przez telefon.

W bardziej poważnym pytaniu zastanawialiśmy się, czy wysiłki linii lotniczych na rzecz ograniczenia zmian klimatycznych i redukowania zanieczyszczeń powietrza są ważne dla pasażerów. Prawie dwie piąte respondentów (były to głównie młode osoby) odpowiedziało, że interesuje ich czy linia lotnicza dba o środowisko i stara się ograniczać swój wpływ na nie.

Innym problemem społecznym jest sprawiedliwe wynagrodzenie i dobre warunki pracy załogi linii lotniczych. Zapytaliśmy pasażerów, czy zgodziliby się płacić za bilety więcej, aby latać z dobrze opłacanymi i wypoczętymi pilotami czy też chcieliby zaoszczędzić pieniądze kosztem wynagrodzenia i warunków pracy pilotów. 77% ankietowanych (głównie z Europy Wschodniej) stwierdziło, że zapłaciłoby więcej, aby wspierać dobre warunki pracy pilotów. Co ciekawe, wśród 23% respondentów, którzy nie stanęli po stronie pilotów i załogi, dominowali mieszkańcy Europy Zachodniej.

Tak więc, gdyby idealna linia lotnicza, mogąca rywalizować z przewoźnikiem Świętego Mikołaja, miałaby zostać zorganizowana zgodnie z odpowiedziami ankietowanych, musiałaby wyglądać następująco: wygodne fotele, brak limitu dla bagażu podręcznego, darmowe jedzenie i Wi-Fi, a także dobrze wynagradzana i uczciwie traktowana załoga. Powinna ona również dbać o środowisko.

Niestety nie ma jeszcze idealnej linii lotniczej, a te nie w pełni doskonałe nadal przysparzają podróżnym problemów opóźnionymi i odwołanymi lotami, a także nadsprzedażą biletów. Jeśli doświadczysz niedogodności tego rodzaju, nie obawiaj się. Dzięki Skycop możesz w podobnych sytuacjach w szybki i łatwy sposób dochodzić odszkodowań od linii lotniczych o wartości nawet 600 euro – będziesz miał na przekąski podczas lotu!

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Komunikaty PR”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy (media)
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Lotnictwo Imponująca inwestycja Baltony na Okęciu Biuro prasowe
2019-01-25 | 08:05

Imponująca inwestycja Baltony na Okęciu

Na Lotnisku Chopina działa już największy sklep wolnocłowy Baltona Duty Free. Tym samym spółka zakończyła około 70 proc. inwestycji prowadzonej na Okęciu. Nowo otwarty sklep
Lotnictwo Na pokładzie prywatnego odrzutowca
2019-01-14 | 14:30

Na pokładzie prywatnego odrzutowca

W Czechach, Polsce i na Słowacji zarejestrowanych jest ponad 100 odrzutowców wykorzystywanych na potrzeby firm i osób prywatnych, które dzięki nim, mogą jeszcze lepiej
Lotnictwo Światowy rynek lotniczy coraz bardziej rozgrzany
2018-12-18 | 11:10

Światowy rynek lotniczy coraz bardziej rozgrzany

Według danych IATA (Międzynarodowe Zrzeszenie Przewoźników Powietrznych) w 2017 r. globalna liczba pasażerów po raz pierwszy przekroczyła 4 mld, a do 2036 roku ma się podwoić.

Kalendarium

CES 2019

Konsument

Dziś startuje usługa Twój e-PIT. Urząd skarbowy wypełni deklaracje za podatników

15 lutego startuje usługa Twój e-PIT, w ramach której urząd skarbowy wypełni deklaracje PIT-37 i PIT-38 zamiast podatników. Może skorzystać z niej nawet 20 mln osób. W tym celu należy się zalogować w systemie i sprawdzić, czy dane w automatycznie wygenerowanym formularzu są poprawne. Jeśli nie, można je uaktualnić, uzupełniając deklarację m.in. o ulgi i odliczenia. Jeśli podatnik nie wprowadzi zmian, zeznanie roczne w zaproponowanej formie zostanie złożone do 30 kwietnia. W przyszłym roku podobna intuicyjna usługa zostanie uruchomiona również dla przedsiębiorców – zapowiada minister finansów Teresa Czerwińska.

Transport

Procedowane w UE zmiany mogą oznaczać koniec dominacji polskiej branży transportowej. Zagrożonych jest wiele miejsc pracy

Proponowane przez Unię Europejską nowe przepisy o zabezpieczeniu społecznym, w połączeniu z Pakietem mobilności czy zmianami w zakresie dostępu do zawodu i rynku mogą oznaczać katastrofę dla polskich firm przewozowych. Ich sytuację może pogorszyć także twardy brexit. W konsekwencji kilkadziesiąt tysięcy firm ograniczy swoją działalność lub upadnie, a to oznacza likwidację wielu miejsc pracy – ostrzega Maciej Wroński, prezes Związku Pracodawców „Transport i Logistyka Polska”.

Przemysł

W ciągu pięciu lat światowa sprzedaż robotów dla przemysłu wzrośnie dziesięciokrotnie. W Polsce ich wykorzystanie wciąż niewielkie

Popyt na roboty współpracujące, zaprojektowane do pracy z ludźmi, zwiększy się przynajmniej dziesięciokrotnie w ciągu nadchodzących pięciu lat. W Polsce ten wzrost będzie jeszcze większy, bo pod względem wykorzystania robotów w przemyśle na razie odstajemy od sąsiadów – prognozuje Enrico Krog Iversen, dyrektor generalny OnRobot. Dla polskich firm wykorzystanie robotów może być odpowiedzią na niedobory kadr i rosnące płace, a dodatkowo pozwoli zwiększyć wydajność i obniżyć koszty. Zakres możliwości robotów stale się poszerza, więc mogą być wykorzystywane w coraz większej liczbie gałęzi przemysłu.

Media i PR

Najgorsze w historii wyniki dla szukających pracy w branży PR. W 2018 roku pojawiło się dla nich jedynie 1,1 tys. ogłoszeń

Tylko nieco ponad 1,1 tys. ofert pracy dla PR-owców pojawiło się w 2018 roku. To najgorszy wynik od kiedy prowadzone są badania, czyli od 2008 roku – wynika z danych PRoto.pl. Z analizy ubiegłorocznych ogłoszeń wynika, że w agencjach PR zmienia się profil stanowisk, na które poszukiwano pracowników. Choć na najwięcej ofert pracy mogą liczyć konsultanci i asystenci, do których skierowane jest mniej więcej co trzecie ogłoszenie, coraz częściej poszukiwani są też specjaliści. Na pracę mogą liczyć osoby, które mają już kilkuletnie doświadczenie. Najwięcej ofert pracy w firmach dotyczyło branż IT i nowych technologii.