Komunikaty PR

Linie lotnicze Świętego Mikołaja

2018-12-20  |  11:00
Biuro prasowe
Do pobrania Skycop ( 0.09 MB )

Tylko jedna linia lotnicza mogłaby tak naprawdę spełnić wszystkie Twoje oczekiwania. To linia, której używa Święty Mikołaj. Jest niezawodna, nigdy się nie spóźnia, nie przeszkadzają jej nawet najsroższe mrozy i nie obarcza Cię opłatą za marzenia. Niestety śmiertelnicy tacy jak my nie mają dostępu do środków, jakimi dysponuje Mikołaj, a magiczne i niezawodne linie lotnicze istnieją póki co wyłącznie w naszej wyobraźni. Przewoźnicy mogą jednak wziąć przykład ze Świętego Mikołaja i spróbować spełnić życzenia swoich klientów. Aby im pomóc, niemal każdego tygodnia tej jesieni Skycop przeprowadzał ankiety, aby dowiedzieć się, jakie zmiany w podróżowaniu samolotami najbardziej uszczęśliwiłyby pasażerów.

Nasze badanie było prawdziwie międzynarodowym przedsięwzięciem. Otrzymaliśmy informację zwrotną od podróżnych z Cypru, Grecji, Chorwacji, Litwy, Łotwy, Estonii, Wielkiej Brytanii, Polski, Irlandii, Niemiec, Hiszpanii, Włoch, Portugalii, a także Węgier, Rumunii i Bułgarii. W badaniu wzięli udział mężczyźni i kobiety w wieku od 18 do 65 lat. Szczególnie aktywne były kobiety wieku 55-64 lata, które wydają się mieć najwięcej uwag do linii lotniczych.

We wrześniu zadaliśmy proste pytanie: gdyby pasażerowie mogli zmienić tylko jedną rzecz podczas swojego lotu, to czy wybraliby więcej miejsca na nogi czy raczej wygodny rozkładany fotel, który nadaje się do spania podczas dłuższych lotów. Zdecydowana większość (72% respondentów) wybrała wygodne, rozkładane siedzenie. W tej kwestii zgodni byli niemal wszyscy bez względu na płeć lub grupę wiekową. Po co nam więcej miejsca na nogi, jeżeli siedzenie jest niewygodne?

Następne pytanie, jakie zadaliśmy tego miesiąca, dotyczyło czasu oczekiwania na lot i opóźnień. Mianowicie: czy ludzie wolą spędzić więcej czasu na lotnisku w oczekiwaniu na lot, gdyby miało to oznaczać brak opóźnień w odlocie, czy też chcieliby, żeby spóźnione loty były po prostu od razu odwoływane. Czterech respondentów na pięciu wybrałoby pierwszą opcję i zgodziłoby się na wydłużenie czasu przebywania na lotnisku, jeśli miałoby to zapewnić punktualny lot. Jednak co piąta osoba (głównie byli to starsi mężczyźni) wolałaby, aby loty odwoływano zamiast zmuszać ludzi do czekania. Być może osoby w starszym wieku bardziej cenią sobie każdą minutę.

Kolejne pytanie, jakie postawiliśmy, dotyczyło preferencji w zakresie siedzenia: czy chciałbyś mieć szersze i wygodniejsze siedzenie czy może raczej większe okno dające lepszy widok? 34% ankietowanych (głównie młode kobiety i mężczyźni) życzyłoby sobie większych okien z lepszym widokiem – być może nie mają jeszcze dosyć podróży samolotem. Jednak większość respondentów (66%) wolałoby mieć większe siedzenie. To marzenie niestety najprawdopodobniej się nie spełni, bo obecnym trendem wśród przewoźników lotniczych jest zmniejszanie siedzeń w celu zwiększenia liczby miejsc na pokładzie, co oczywiście przekłada się na większą liczbę sprzedanych biletów.

Zaproponowaliśmy również jeszcze inny kontekst. Gdyby dano Ci możliwość wyboru pomiędzy brakiem reklam strefy bezcłowej a zniesieniem ograniczenia co do wielkości bagażu podręcznego, trzy czwarte wybrałoby tę drugą opcję. Pokazuje to też, że dla bardzo wielu ludzi obecne limity bagażu są zbyt restrykcyjne. Natomiast brak reklam wybraliby zwłaszcza młodzi mężczyźni, którzy tak ich nie znoszą, że kwestia bagażu jest dla nich mniej istotna.

Jedno pytanie naprawdę podzieliło naszych respondentów. Mieli zdecydować czy woleliby, aby na pokładzie samolotu były dostępne najnowsze filmowe hity czy raczej chcieliby dostać darmowy posiłek w czasie lotu. Obie opcje miały wielu zwolenników, ale okazuje się, że mimo wszystko głód bije nudę na głowę i 58% ankietowanych (głównie młodych ludzi) wolałoby darmowe jedzenie. Nie jest to aż takie dziwne, bo każdy kto widział menu na pokładzie samolotu, zdaje sobie sprawę, że ceny posiłków potrafią być naprawdę wyśrubowane.

Wszyscy wiemy, że podróż byłaby dużo mniej nudna, gdybyśmy mieli stały dostęp do Internetu w czasie lotu. Dla pewności zapytaliśmy, czy pasażerowie chcieliby mieć bezpłatny bezprzewodowy dostęp do sieci czy też woleliby móc wykonywać połączenia telefoniczne. W tym zestawieniu zwycięzca mógł być tylko jeden: 88% ludzi w każdym wieku i bez względu na płeć chciałoby mieć trochę Wi-Fi w przestworzach. Tylko co dziesiąty ankietowany, zwłaszcza ten w starszym wieku, optował za rozmowami przez telefon.

W bardziej poważnym pytaniu zastanawialiśmy się, czy wysiłki linii lotniczych na rzecz ograniczenia zmian klimatycznych i redukowania zanieczyszczeń powietrza są ważne dla pasażerów. Prawie dwie piąte respondentów (były to głównie młode osoby) odpowiedziało, że interesuje ich czy linia lotnicza dba o środowisko i stara się ograniczać swój wpływ na nie.

Innym problemem społecznym jest sprawiedliwe wynagrodzenie i dobre warunki pracy załogi linii lotniczych. Zapytaliśmy pasażerów, czy zgodziliby się płacić za bilety więcej, aby latać z dobrze opłacanymi i wypoczętymi pilotami czy też chcieliby zaoszczędzić pieniądze kosztem wynagrodzenia i warunków pracy pilotów. 77% ankietowanych (głównie z Europy Wschodniej) stwierdziło, że zapłaciłoby więcej, aby wspierać dobre warunki pracy pilotów. Co ciekawe, wśród 23% respondentów, którzy nie stanęli po stronie pilotów i załogi, dominowali mieszkańcy Europy Zachodniej.

Tak więc, gdyby idealna linia lotnicza, mogąca rywalizować z przewoźnikiem Świętego Mikołaja, miałaby zostać zorganizowana zgodnie z odpowiedziami ankietowanych, musiałaby wyglądać następująco: wygodne fotele, brak limitu dla bagażu podręcznego, darmowe jedzenie i Wi-Fi, a także dobrze wynagradzana i uczciwie traktowana załoga. Powinna ona również dbać o środowisko.

Niestety nie ma jeszcze idealnej linii lotniczej, a te nie w pełni doskonałe nadal przysparzają podróżnym problemów opóźnionymi i odwołanymi lotami, a także nadsprzedażą biletów. Jeśli doświadczysz niedogodności tego rodzaju, nie obawiaj się. Dzięki Skycop możesz w podobnych sytuacjach w szybki i łatwy sposób dochodzić odszkodowań od linii lotniczych o wartości nawet 600 euro – będziesz miał na przekąski podczas lotu!

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Lotnictwo Strajki utrudnią świąteczne wyjazdy Biuro prasowe
2019-04-17 | 14:40

Strajki utrudnią świąteczne wyjazdy

Wielkanoc to jeden z tych okresów, kiedy tysiące ludzi podróżuje, aby spędzić czas ze swoimi bliskimi. Podróżujący samolotami muszą jednak brać pod uwagę możliwość
Lotnictwo Nieprzewidywalna branża lotnicza: analiza lotów w I kwartale
2019-04-16 | 10:00

Nieprzewidywalna branża lotnicza: analiza lotów w I kwartale

Eksperci AirHelp przeanalizowali ruch lotniczy w Polsce w I kwartale na przestrzeni ostatnich 4 lat. W okresie od początku stycznia do końca marca pomiędzy 2016 a 2019 rokiem liczba
Lotnictwo CPK a największe porty lotnicze na świecie – Raport Portu Lotniczego Lublin
2019-03-18 | 10:00

CPK a największe porty lotnicze na świecie – Raport Portu Lotniczego Lublin

Centralny Port Komunikacyjny (CPK) to inwestycja, która staje się coraz bardziej realna i ma się równać z największymi lotniskami na świecie. Docelowo ma obsługiwać prawie

Kalendarium

Patronaty medialne

Obsługa konferencji prasowych i innych wydarzeń

Agencja informacyjna Newseria realizując zleconą obsługę wydarzenia przygotowuje pełny zapis konferencji, a także realizuje wywiady z gośćmi i uczestnikami wydarzenia.

> Zobacz pełne informacje o naszej ofercie.

Partner sekcji zdrowie

Handel

Polacy bardziej niż Niemcy i Brytyjczycy są przywiązani do tradycyjnych sklepów. Mimo to już połowa robi zakupy w sieci

Handel internetowy rozwija się w Polsce bardzo szybko – w tym roku będzie wart już 50 mld zł, a zakupy online robi już 15 mln Polaków. Z drugiej strony polscy konsumenci wyróżniają się na tle innych nacji przywiązaniem do tradycyjnego kanału sprzedaży. 49 proc. chce mieć możliwość przetestowania produktów w fizycznym sklepie przed zakupem – wynika z badań SAP. Polacy oczekują spójnego podejścia marek do klientów we wszystkich kanałach sprzedaży. To dla sprzedawców wyzwanie, w którym wsparciem może być wdrożenie odpowiednich technologii. 

Finanse

Agencja Rozwoju Przemysłu wesprze małe i średnie firmy. Na ich finansowanie w tym roku przeznaczy 200 mln zł

Do końca tego roku Agencja Rozwoju Przemysłu przeznaczy 200 mln zł na finansowanie małych i średnich firm. Takim podmiotom trudniej jest pozyskać środki komercyjne od banków, zwłaszcza jeżeli są krótko na rynku. ARP udzieli im pożyczek m.in. na realizację innowacyjnych projektów, inwestycji, wsparcie płynności finansowej czy finansowanie zamówień. Co istotne, spółki nie ogranicza prawo bankowe czy regulacje KNF, co daje jej większą elastyczność i pozwala finansować przedsięwzięcia, które przez banki mogłyby być uznane za zbyt ryzykowne.

Ochrona środowiska

Firmy stawiają na racjonalne wykorzystywanie zasobów. W całej UE może to przynieść 600 mld euro oszczędności rocznie

Po cyfrowej transformacji firmy czeka w najbliższych latach kolejna duża zmiana. Do 2030 roku muszą się dostosować do wymogów gospodarki obiegu zamkniętego (GOZ), która zakłada optymalne wykorzystanie odpadów i surowców naturalnych. Jak wynika z badań Stena Recycling, oczekują tego sami konsumenci. 65 proc. z nich jest skłonnych zrezygnować z produktów ulubionej firmy, a w zamian wybrać taką, która wdraża zasady GOZ. Gospodarka cyrkularna pomoże też firmom zmniejszyć koszty działalności – w skali UE przyniesie 600 mld euro oszczędności i stworzy 2 mln nowych miejsc pracy. Część firm zaczęła już transformację w kierunku GOZ – przykłady najlepszych zostały wyłonione w Stena Circular Economy Award. ​ 

 

Telekomunikacja

Trwa czwarta rewolucja przemysłowa łącząca pracę ludzi z pracą maszyn. Niedoskonałe prawo i problem z ochroną danych mogą jednak wstrzymać postęp technologiczny

Czwarta rewolucja przemysłowa będzie mieć przełożenie na gospodarkę, biznes i rynek pracy. Jak podaje Ministerstwo Cyfryzacji, szerokie wykorzystanie sztucznej inteligencji, uczenia maszynowego i analizy danych pozwoli osiągnąć poziom PKB zaplanowany na lata 2035–2036 już o pięć lat wcześniej. Jednak nowe technologie oznaczają także duże wyzwania związane z legislacją oraz cyberbezpieczeństwem. Pod tym względem przełomowy był ubiegły rok, kiedy weszły w życie ustawa o Krajowym Systemie Cyberbezpieczeństwa oraz RODO – wynika z nowego raportu NASK „Cyberbezpieczeństwo A.D. 2018”.

Handel

Tylko 17 proc. polskich firm korzysta z ubezpieczeń i gwarancji eksportowych. Brakuje świadomości, że mogą to być dobre narzędzia do zwiększenia sprzedaży i płynności

W ubiegłym roku polskie firmy po raz pierwszy ubezpieczyły obroty warte blisko pół biliona złotych. Łączna kwota ubezpieczonych należności wyniosła blisko 157 mld zł, czyli o 9 proc. więcej niż w 2017 roku. Mimo tych wzrostów sytuacja w tym segmencie rynku jest daleka od oczekiwań ubezpieczycieli. Kluczowe jest pozyskanie nowych klientów – przekonuje Marcin Olczak z firmy Marsh. Obecnie co piąta firma w ogóle nie ubezpiecza transakcji sprzedaży swoich wyrobów, a tylko 17 proc. korzysta z ubezpieczeń i gwarancji eksportowych. Firmy nie są świadome, że te narzędzia mogą być wykorzystywane do zwiększania sprzedaży i wsparcia płynności finansowej.