Komunikaty PR

TikTok testuje nową opcję - Shoppable Videos

2019-11-22  |  10:00

Większy wybór, oszczędność czasu i możliwość zrobienia zakupów przez całą dobę - to czynniki, dzięki którym coraz więcej osób decyduje się na zakupy przez Internet. Być może wkrótce będzie można robić zakupy również z poziomu aplikacji TikTok, która cieszy się uznaniem młodzieży na całym świecie.

W drugim kwartale bieżącego roku aplikacja TikTok zrobiła wielki krok w kierunku wielu marek, które nastawione są na promocję w Internecie. Wtedy właśnie platforma wprowadziła w wybranych krajach cztery nowe formaty reklamowe:

  • Infeed native content - reklamy w formie wideo, których długość odpowiada standardowym publikacją - ich odpowiednikiem są reklamy Stories na Instagramie czy Snapchacie.
  • Brand takeover - to pełnoekranowa 3-5 sekundowa reklama, która uruchamia się zaraz po otwarciu aplikacji. Ta forma reklamy wykorzystuje statystyczne ujęcia lub gify, dzięki którym umożliwia np. zaszywanie zaproszeń do hashtag challenge.
  • Hashtag challenge - hashtagi pojawiają się na banerze w zakładce “Odkryj”
    i są promowana przez aplikację. Ta forma reklamy zachęca użytkowników do tworzenia contentu w ramach challenge’u danej marki.
  • Brand Ienses - umożliwia brandom tworzenie własnych filtrów, które następnie są wykorzystywane przez użytkowników.

 

Po kilku miesiącach od wprowadzenia nowych aktualizacji właściciele TikToka nie zwalniają tempa. Tym razem w Stanach Zjednoczonych rozpoczynają testy nowej opcji Shoppable Videos - otwierając się na handel społecznościowy. Dla naszych klientów, którzy chcą dotrzeć ze swoimi produktami do ludzi młodych, od dłuższego czasu jako jeden z ważniejszych kanałów komunikacji wybieramy platformę TikTok, która cieszy się popularnością wśród młodzieży. Dlatego uważamy, że możliwość robienia zakupów za pomocą tej aplikacji, może przyczynić się do tego, że branża e-commerce zostanie wzbogacona o kolejne skuteczne narzędzie umożliwiające robienie zakupów w sieci. Nowa funkcjonalność, która na razie jest tylko w fazie testowej, może także przyciągnąć nowych użytkowników, którzy nastawieni są na robienie zakupów w sieci - mówi Tobiasz Wybraniec, prezes agencji influencer marketingu GetHero.

Początkowo, opcja robienia zakupów na platformie TikTok była możliwa wyłącznie  za pomocą reklam. Platforma jednak nie zamierza stać w miejscu i próbuje dać twórcom możliwość udostępniania w aplikacji adresów URL, przenoszących użytkowników na strony, gdzie będą mogli dokonywać zakupów.  Testowanie nowych rozwiązań przez TikTok to dowód na to, że platforma dba o komercyjne interesy twórców, ale także robi kolejny krok w kierunku reklamodawców, którzy chcą dotrzeć do przedstawicieli pokolenia Z. To również rozwiązanie, które z pewnością docenią internauci, którzy robią zakupy w Internecie. Warto tu wspomnieć, że w 2019 roku 62% polskich internautów zadeklarowało, że kupuje w sieci. Co ciekawe najpopularniejszym urządzeniem, które Polacy wykorzystują do zakupów online, wciąż jest laptop (74 proc.), chociaż w porównaniu do ubiegłego roku można zauważyć tu tendencję spadkową o 8 p.p. W badaniach coraz lepsze wyniki notuje sprzedaż przez kanały mobilne – za pomocą smartfonów zakupy robi 61% respondentów - wzrost o 3 p.p. w porównaniu do 2018 r., a na tabletach 27% - o 6 p.p. więcej niż w ubiegłym roku[1]. Czy możliwość robienia zakupów z poziomu aplikacji TikTok przyczyni się do tego, że użytkownicy częściej do robienia zakupów w sieci będą używać smartfonów niż laptopów? Na odpowiedź przyjdzie nam trochę poczekać - zobaczymy, jak wypadną testy. Kolejny krok to implementacja nowej funkcjonalności.

Platforma TikTok powstała w 2016 w wyniku połączenia aplikacji TikTok oraz musical.ly. Dwa lata później platforma była dostępna w 150 krajach w 75 językach. Obecnie TikTok jest jednym z najpopularniejszych mediów społecznościowych na całym świecie. Jak wynika z badań przeprowadzonych przez agencję GetHero - społeczność TikToka charakteryzuje się bardzo wysokim zaangażowaniem i lojalnością wobec aplikacji. Aż 83% respondentów korzysta z niej od co najmniej roku, a co czwarty użytkownik spędza przy niej ponad godzinę, a ponad 50% przynajmniej 30 minut dziennie[2].


[1] E-commerce w Polsce. Gemius dla e-Commerce Polska
[2] „Kim są polscy użytkownicy TikToka?” – raport GetHero

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Media i PR AKPO – lider wśród producentów okapów rozpoczyna współpracę z N42 Biuro prasowe
2020-08-11 | 14:12

AKPO – lider wśród producentów okapów rozpoczyna współpracę z N42

Z początkiem sierpnia za wszelkie działania marketingowe i PR-owe jednego z największych  producentów okapów i płyt kuchennych odpowiada agencja kreatywna N42. Sukces marki
Media i PR Tutlo rozpoczęło współpracę z ContentHouse
2020-08-11 | 12:00

Tutlo rozpoczęło współpracę z ContentHouse

Portfolio agencji poszerzyło się o Klienta z branży zdalnej edukacji. ContentHouse jest odpowiedzialny za realizację działań contentmarketingowych dla platformy nauki języka angielskiego
Media i PR To koniec klasycznego public relations. Jak wygląda PR w dobie pandemii?
2020-08-10 | 10:00

To koniec klasycznego public relations. Jak wygląda PR w dobie pandemii?

Według czerwcowego raportu Polskiego Instytutu Ekonomicznego Monitoring gospodarki cyfrowej, w czasie wiosennego zamrożenia gospodarki liczba aktywnych sklepów internetowych na jednej z

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Złote Spinacze 2020 - zgłoszenie

Transport

Od dziś nowe regulacje dotyczące połączeń lotniczych. Ruch nad Polską wciąż znacznie mniejszy niż przed pandemią, ale notuje wzrosty

Zgodnie z nowym rozporządzeniem, które będzie obowiązywać do 25 sierpnia, wstrzymane są połączenia lotnicze z 44 krajami, w tym ze Stanami Zjednoczonymi, Chinami, Brazylią, Rosją, Izraelem czy Czarnogórą. Pojawiła się jednak możliwość podróżowania do Szwecji i Portugalii, a wcześniej także do takich popularnych latem miejsc jak Egipt, Turcja czy Tunezja. Operacji lotniczych wykonuje się obecnie w Polsce znacznie mniej, niż miało to miejsce przed rokiem, jednak ruch na polskim niebie rośnie dynamicznie wraz z otwieraniem kolejnych kierunków. To rodzi szereg wyzwań dla kontrolerów ruchu lotniczego, którzy nigdy nie pracowali w tak szczególnych i niepewnych warunkach.

Prawo

Fundusze emerytalne odrobiły większość strat z marca. Odsunięcie reformy OFE pozwoliłoby im zrekompensować je klientom w całości

Po fatalnym dla funduszy emerytalnych marcu kolejne trzy miesiące przyniosły wzrosty na rynku. Wprawdzie lipiec ponownie zakończył się  spadkiem średniej stopy zwrotu, ale eksperci spodziewają się szybkiego powrotu na ścieżkę wzrostową. Problemem branży i utrudnieniem w planowaniu inwestycji jest jednak niepewność związana z rozwojem pandemii, ewentualnym przywróceniem obostrzeń oraz terminem reformy likwidującej OFE. Według Małgorzaty Rusewicz, prezes  Izby Gospodarczej Towarzystw Emerytalnych, sensowne byłoby odsunięcie jej w czasie co najmniej o rok.

Jak korzystać z materiałów Newserii?

Ważne informacje dla dziennikarzy i mediów

Wszystkie materiały publikowane w serwisach agencji informacyjnej Newseria przeznaczone są do bezpłatnej dystrybucji poprzez serwisy internetowe, stacje radiowe i telewizje, wydawców prasy oraz aplikacje pełniące funkcję agregatorów newsów. 

Szczegóły dotyczące warunków współpracy znajdują się tutaj.

Prawo

Adam Bodnar kończy kadencję. Nowy Rzecznik Praw Obywatelskich będzie się musiał zająć problemami związanymi ze skutkami pandemii

– Dla nowego RPO sporym wyzwaniem będą następstwa COVID-19 oraz respektowanie praw obywatelskich m.in. w zakresie ochrony zdrowia czy edukacji – podkreśla urzędujący dziś rzecznik, dr hab. Adam Bodnar, którego kadencja upływa we wrześniu. W tej chwili jedyną kandydatką na to stanowisko jest Zuzanna Rudzińska-Bluszcz, która od pięciu lat odpowiada w biurze RPO za strategiczne postępowania sądowe. W ubiegłym roku do Rzecznika Praw Obywatelskich wpłynęło ponad 59,5 tys. spraw. 

Ochrona środowiska

14 tys. wniosków o dofinansowanie w programie Moja Woda. Oczka wodne nie rozwiążą jednak problemu suszy

Rządowy program zwany „Oczkiem wodnym plus” wzbudził duże zainteresowanie Polaków. W pierwszym miesiącu działania programu Moja Woda o dofinansowanie do budowy zbiornika na deszczówkę zawnioskowało 14 tys. osób. Według eksperta Instytutu na rzecz Ekorozwoju, choć jest to rozwiązanie przyjazne, to ma jednak charakter detaliczny i nie rozwiąże problemu suszy. – Potrzebne jest szersze podejście systemowe oparte na bioretencji, z uwzględnieniem ocieplenia klimatu i przyszłych zmian w uprawach – mówi dr Andrzej Kassenberg.