Komunikaty PR

TikTok testuje nową opcję - Shoppable Videos

2019-11-22  |  10:00

Większy wybór, oszczędność czasu i możliwość zrobienia zakupów przez całą dobę - to czynniki, dzięki którym coraz więcej osób decyduje się na zakupy przez Internet. Być może wkrótce będzie można robić zakupy również z poziomu aplikacji TikTok, która cieszy się uznaniem młodzieży na całym świecie.

W drugim kwartale bieżącego roku aplikacja TikTok zrobiła wielki krok w kierunku wielu marek, które nastawione są na promocję w Internecie. Wtedy właśnie platforma wprowadziła w wybranych krajach cztery nowe formaty reklamowe:

  • Infeed native content - reklamy w formie wideo, których długość odpowiada standardowym publikacją - ich odpowiednikiem są reklamy Stories na Instagramie czy Snapchacie.
  • Brand takeover - to pełnoekranowa 3-5 sekundowa reklama, która uruchamia się zaraz po otwarciu aplikacji. Ta forma reklamy wykorzystuje statystyczne ujęcia lub gify, dzięki którym umożliwia np. zaszywanie zaproszeń do hashtag challenge.
  • Hashtag challenge - hashtagi pojawiają się na banerze w zakładce “Odkryj”
    i są promowana przez aplikację. Ta forma reklamy zachęca użytkowników do tworzenia contentu w ramach challenge’u danej marki.
  • Brand Ienses - umożliwia brandom tworzenie własnych filtrów, które następnie są wykorzystywane przez użytkowników.

 

Po kilku miesiącach od wprowadzenia nowych aktualizacji właściciele TikToka nie zwalniają tempa. Tym razem w Stanach Zjednoczonych rozpoczynają testy nowej opcji Shoppable Videos - otwierając się na handel społecznościowy. Dla naszych klientów, którzy chcą dotrzeć ze swoimi produktami do ludzi młodych, od dłuższego czasu jako jeden z ważniejszych kanałów komunikacji wybieramy platformę TikTok, która cieszy się popularnością wśród młodzieży. Dlatego uważamy, że możliwość robienia zakupów za pomocą tej aplikacji, może przyczynić się do tego, że branża e-commerce zostanie wzbogacona o kolejne skuteczne narzędzie umożliwiające robienie zakupów w sieci. Nowa funkcjonalność, która na razie jest tylko w fazie testowej, może także przyciągnąć nowych użytkowników, którzy nastawieni są na robienie zakupów w sieci - mówi Tobiasz Wybraniec, prezes agencji influencer marketingu GetHero.

Początkowo, opcja robienia zakupów na platformie TikTok była możliwa wyłącznie  za pomocą reklam. Platforma jednak nie zamierza stać w miejscu i próbuje dać twórcom możliwość udostępniania w aplikacji adresów URL, przenoszących użytkowników na strony, gdzie będą mogli dokonywać zakupów.  Testowanie nowych rozwiązań przez TikTok to dowód na to, że platforma dba o komercyjne interesy twórców, ale także robi kolejny krok w kierunku reklamodawców, którzy chcą dotrzeć do przedstawicieli pokolenia Z. To również rozwiązanie, które z pewnością docenią internauci, którzy robią zakupy w Internecie. Warto tu wspomnieć, że w 2019 roku 62% polskich internautów zadeklarowało, że kupuje w sieci. Co ciekawe najpopularniejszym urządzeniem, które Polacy wykorzystują do zakupów online, wciąż jest laptop (74 proc.), chociaż w porównaniu do ubiegłego roku można zauważyć tu tendencję spadkową o 8 p.p. W badaniach coraz lepsze wyniki notuje sprzedaż przez kanały mobilne – za pomocą smartfonów zakupy robi 61% respondentów - wzrost o 3 p.p. w porównaniu do 2018 r., a na tabletach 27% - o 6 p.p. więcej niż w ubiegłym roku[1]. Czy możliwość robienia zakupów z poziomu aplikacji TikTok przyczyni się do tego, że użytkownicy częściej do robienia zakupów w sieci będą używać smartfonów niż laptopów? Na odpowiedź przyjdzie nam trochę poczekać - zobaczymy, jak wypadną testy. Kolejny krok to implementacja nowej funkcjonalności.

Platforma TikTok powstała w 2016 w wyniku połączenia aplikacji TikTok oraz musical.ly. Dwa lata później platforma była dostępna w 150 krajach w 75 językach. Obecnie TikTok jest jednym z najpopularniejszych mediów społecznościowych na całym świecie. Jak wynika z badań przeprowadzonych przez agencję GetHero - społeczność TikToka charakteryzuje się bardzo wysokim zaangażowaniem i lojalnością wobec aplikacji. Aż 83% respondentów korzysta z niej od co najmniej roku, a co czwarty użytkownik spędza przy niej ponad godzinę, a ponad 50% przynajmniej 30 minut dziennie[2].


[1] E-commerce w Polsce. Gemius dla e-Commerce Polska
[2] „Kim są polscy użytkownicy TikToka?” – raport GetHero

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Media i PR TOP 5 trendów 2019/2020. Podsumowanie trendów w Experience Marketingu. Biuro prasowe
2019-12-13 | 02:00

TOP 5 trendów 2019/2020. Podsumowanie trendów w Experience Marketingu.

Jak wynika z badania Kantar Polska, przeprowadzonego w czerwcu 2019 roku na zlecenie Ministerstwa Cyfryzacji, aż 84 proc. mieszkańców Polski korzysta z internetu. Polacy spędzają w
Media i PR Nie ma zmian bez nieustających wyzwań! Podsumowanie konferencji Imagination Day
2019-12-09 | 11:05

Nie ma zmian bez nieustających wyzwań! Podsumowanie konferencji Imagination Day

W czasie konferencji Imagination Day 9, 3 grudnia br., uczestnicy dowiedzieli się jak na kreatywność oraz na obecne trendy w marketingu patrzą międzynarodowi eksperci. Choć nadążanie za
Media i PR Ile warta jest dobra reklama?
2019-12-06 | 11:00

Ile warta jest dobra reklama?

Kiedy mówimy o promocji firmy, nasuwa nam się myśl: reklama w telewizji lub bilbordy. Świadome kształtowanie wizerunku firmy to coraz ważniejszy aspekt jej obecności w przestrzeni

Więcej ważnych informacji

Kalendarium

Konsument

Do 17 grudnia powinny być znane nowe taryfy za energię na 2020 rok. URE: Punktem odniesienia powinien być rok 2019

Do wtorku 17 grudnia Urząd Regulacji Energetyki powinien wydać decyzję w sprawie taryf za energię elektryczną na 2020 rok. To umożliwi przedsiębiorcom wprowadzenie nowych stawek od 1 stycznia, chyba że dialog ze spółkami obrotu się przeciągnie. Jak podkreśla prezes URE, przy podejmowaniu decyzji urząd bierze pod uwagę zmianę otoczenia gospodarczego i inne czynniki, które mają wpływ na cenę. – Te w ciągu ostatniego roku nie zmieniły się znacząco – podkreśla Rafał Gawin.

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Idą święta

Komunikat

Ważne informacje dla dziennikarzy radiowych

Dziennikarze radiowi mają możliwość pobierania oryginalnego klipu dźwiękowego oraz  z lektorem w przypadku materiałów, w których ekspertami są obcokrajowcy.

Zapraszamy do kontaktu media|newseria.pl?subject=Kontakt%20dla%20medi%C3%B3w| style="background-color: rgb(255, 255, 255);"|media|newseria.pl 

Jak korzystać z materiałów Newserii?

Ważne informacje dla dziennikarzy i mediów

Wszystkie materiały publikowane w serwisach agencji informacyjnej Newseria przeznaczone są do bezpłatnej dystrybucji poprzez serwisy internetowe, stacje radiowe i telewizje, wydawców prasy oraz aplikacje pełniące funkcję agregatorów newsów. 

Szczegóły dotyczące warunków współpracy znajdują się tutaj.

CES Las Vegas 2020

Motoryzacja

Niebezpieczne miejsca na drogach w pobliżu szkół będą eliminowane. W ubiegłym roku doszło do blisko 3 tys. wypadków z udziałem najmłodszych

Dzieci coraz częściej poruszają się po drogach zapatrzone w ekrany smartfonów, ze słuchawkami na uszach. Bez względu na to, czy poruszają się pieszo, czy jeżdżą hulajnogami, zwiększa to ryzyko wypadku. Każdego roku na drogach UE ginie około 600 dzieci. W Polsce w ubiegłym roku doszło do blisko 3 tys. wypadków z udziałem najmłodszych. Do poprawy statystyk ma się przyczynić zainicjowany przez Budimex program społeczny Hello ICE. Jego główny cel to zwiększyć świadomość najmłodszych oraz znaleźć i wyeliminować niebezpieczne miejsca na drogach, które znajdują się w pobliżu szkół i przedszkoli. Do tej pory rodzice i nauczyciele zgłosili już blisko 300 takich czarnych punktów.

Problemy społeczne

Osoby 50+ cenne dla pracodawców. Są dobrze wykształcone, aktywne w social mediach i znają języki obce

Na rynku pracy wciąż funkcjonują stereotypy dotyczące pokolenia 50+, ale badania pokazują, że wiele z nich to mity. Wbrew powszechnym opiniom silversi to wartościowa grupa pracowników. Wyróżnia ich m.in. duże doświadczenie zawodowe i życiowe oraz dobre wykształcenie. Ponad 30 proc. to absolwenci wyższych uczelni, a 59 proc. z nich ukończyło dodatkowo studia podyplomowe, ma stopień naukowy doktora lub wyższy. Nieobce są im także nowe technologie.