Komunikaty PR

Wspólna inicjatywa Wyborcza.pl i Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR

2019-06-28  |  14:10

Wyborcza.pl oraz Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR zapraszają przedstawicieli rynku reklamowego do dialogu branżowego i podjęcia wspólnej inicjatywy na rzecz jakościowego ruchu w internecie i przeciwdziałania dezinformacji. Projekt jest częścią strategii działań związanych ze zwalczaniem dezinformacji podjętych przez Komisję Europejską (https://ec.europa.eu/digital-single-market/en/fake-news-disinformation).

Na doświadczenia i decyzje odbiorców internetowych treści w coraz większym stopniu wpływają boty, trolle i fałszywi użytkownicy. Ich zwiększona aktywność wraz z przypadkami skanowania witryn i kopiowania treści w czasie rzeczywistym to realne zagrożenia dla wydawców i reklamodawców. Obniżają one skuteczność kampanii i zagrażają budżetom marek przeznaczonym na komunikację.

Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR, które podpisało „Kodeks postępowania przeciwko rozpowszechnianiu dezinformacji i fake newsów w internecie” (https://ec.europa.eu/digital-single-market/en/news/roadmaps-implement-code-practice-disinformation) jest inicjatorem kolejnej akcji. Jej celem jest zainteresowanie i włączenie jak największej liczby uczestników rynku reklamowego do pracy nad wdrożeniem standardów transparentności i jakości ruchu w internecie.

W ramach prowadzonej w SAR od lat inicjatywy Dialogu Branżowego, której celem jest poprawa jakości komunikacji i dbałość o standardy, chcemy uruchomić kolejny okrągły stół poświęcony przeciwdziałaniu dezinformacji w internecie, jej skutków dla użytkowników sieci, konsumentów i reklamodawców – mówi Paweł Tyszkiewicz, Dyrektor Zarządzający Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR. – Chcemy najszerzej jak to możliwe budować świadomość tego problemu i zachęcić rynek reklamowy do wdrożenia wspólnych standardów na rzecz jakościowego ruchu w internecie. Do spotkań i pracy nad standardami zapraszamy reklamodawców, agencje, organizacje branży komunikacji marketingowej i wydawców. Naszym partnerem w projekcie będzie Wyborcza.pl. Pierwszym sukcesem jest zainteresowanie tą tematyką marki Orange i innych reklamodawców podczas panelu Wyborcaz.pl na konferencji (SAR-PSML) Polzak Marketing – dodaje Tyszkiewicz.Kolejnym krokiem będą branżowe spotkania i konsultacje w celu wypracowania standardów rynkowych. Przy szerokiej współpracy partnerów będziemy mogli monitorować jakość komunikacji w sieci. Pomocne w tym będą narzędzia typu Anti-Bots and Trolls Shield.

Technologia Anti-Bots and Trolls Shield (ABT Shield) ogranicza wpływ botów i trolli na doświadczenie użytkowników sieci, rozpowszechnianie nieprawdziwych informacji czy skuteczność kampanii reklamowych. Pozwala określić, czy mamy do czynienia z prawdziwym użytkownikiem czy też ze zautomatyzowanym atakiem lub sztuczną aktywnością sieciową (botem).

Publikujemy treści dla czytelników, a nie dla botów. Podobnie robimy z reklamami, które emitujemy użytkownikom a nie programom internetowym – mówił Jerzy Wójcik, wydawca „Gazety Wyborczej” w trakcie czerwcowej konferencji (IAB) Interact. – Czas zmienić reguły panujące na rynku i zacząć dbać o jakość tego, co sprzedajemy. Dlatego zapraszamy wszystkich, którzy są tym zainteresowani do opracowania wspólnych standardów jakościowego ruchu w internecie.

Zespół „Gazety Wyborczej”, który od 2014 r. rozwija model płatnego dostępu do treści i na koniec maja br. miał ponad 190 tys. prenumeratorów Wyborcza.pl, podkreśla m.in. rolę zaangażowania i lojalności czytelników wobec publikowanych treści – zarówno dziennikarskich, jak i reklamowych. – Żaden bot nie kupi u nas subskrypcji – wyjaśnia Wójcik. – Kupując reklamy w zamkniętych ekosystemach, możemy być pewni, że wydamy pieniądze na komunikację z prawdziwymi internautami.

 

Prowadząc kampanie reklamowe, zależy nam, żeby docierały one do precyzyjnie określonej liczby osób. Warto jednak pamiętać, że liczy się nie tylko zasięg, ale przede wszystkim jakość kontaktu z naszą reklamą oraz zaangażowanie odbiorcy. Razem z naszymi partnerami biznesowymi chcemy mieć pełną kontrolę nad jakością i skutecznością reklamy. Nie chcemy płacić za boty. Dyskusja rozpoczęta podczas konferencji Polzak Marketing (SAR-PSML) i Interact (IAB) otwiera oczy na to, jak powszechny jest to problem i wskazuje, że temat wymaga zaangażowania całego rynku – komentuje Paweł Patkowski, Dyrektor Marki i Komunikacji Marketingowej Orange Polska.

 SAR wraz z Wyborcza.pl zaprasza reklamodawców, agencje, wydawców internetowych i organizacje branży reklamowej do włączenia się w dialog branżowy i uczestnictwo w spotkaniach, które odbędą się w najbliższych miesiącach.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Media i PR Kałamaga i Dziadek Henryk w nowej kampanii Columbus Biuro prasowe
2021-01-20 | 15:47

Kałamaga i Dziadek Henryk w nowej kampanii Columbus

Mariusz Kałamaga, znany komik i prezenter radiowo-telewizyjny, oraz Dziadek Henryk, kojarzony z reklam o oszczędzaniu energii, są bohaterami nowej kampanii Columbus, promującej „Bilet do
Media i PR Familijne Wieczory Filmowe – ruszyła zimowa kampania Wafli Familijnych
2021-01-19 | 01:00

Familijne Wieczory Filmowe – ruszyła zimowa kampania Wafli Familijnych

Wafle Familijne wystartowały z zimową komunikacją pod hasłem „Familijne Wieczory Filmowe”. Od 18 stycznia będą towarzyszyć Polakom podczas domowych chwil relaksu z dobrym filmem
Media i PR Call for papers: zostań prelegentem Forum IAB 2021!
2021-01-18 | 14:00

Call for papers: zostań prelegentem Forum IAB 2021!

Pandemia COVID-19 w 2020 roku zburzyła dotychczasowy porządek świata. W obliczu niepewności, nieprzewidywalności i zmieniających się warunków stanęło życie prywatne, relacje

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Zdecydowana większość pracujących uciekła z pracowniczych planów kapitałowych. Mimo wysokich zwrotów z oszczędzania

Po trzech fazach wdrożenia PPK w programach oszczędzania na emeryturę wspólnie z pracodawcą i państwem uczestniczy niespełna jedna trzecia uprawnionych. To mniej, niż pierwotnie zakładał rząd. Choć specjaliści przekonują, że program jest dobrze skonstruowany, Polacy wciąż obawiają się powtórki historii z otwartymi funduszami emerytalnymi. Nawet mimo tego, że wyniki za ubiegły rok pokazują, że w ten sposób są w stanie zaoszczędzić więcej, niż gdyby odkładali sami. Zdaniem Grzegorza Chłopka z Instytutu Emerytalnego to właśnie brak zaufania do oszczędzania przy udziale instytucji jest największą przeszkodą w popularyzacji PPK.

Finanse

UOKiK jeszcze w styczniu wyda pierwsze decyzje ws. zatorów płatniczych. W toku jest 100 postępowań

UOKiK przyspiesza postępowania wobec przedsiębiorców zalegających swoim kontrahentom z płatnościami. – W czasie pandemii zatory płatnicze są coraz poważniejszym problemem, dlatego powinny być skutecznie eliminowane z rynku. Szczególnie jeśli dopuszczają się tego największe firmy, bo często cierpią na tym mali i średni przedsiębiorcy – mówi Tomasz Chróstny, prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. W ciągu roku od uzyskania nowych uprawnień w walce z zatorami płatniczymi urząd rozpoczął 100 takich postępowań, w tym 28 tylko w grudniu 2020 roku, m.in. w branży spożywczej, mięsnej, budowlanej, transportowej oraz kosmetycznej. Pierwsze decyzje mają zapaść jeszcze w tym miesiącu.

Konsument

Narodowy Spis Powszechny może zostać wydłużony z trzech do sześciu miesięcy. GUS będzie zachęcać do samospisywania się przez internet

Główny Urząd Statystyczny przygotowuje się do Narodowego Spisu Powszechnego 2021, który ma zostać przeprowadzony między kwietniem a czerwcem, choć z uwagi na pandemię COVID-19 stara się o jego wydłużenie do końca września. Warunki epidemiologiczne sprawiają, że tegoroczny spis będzie prowadzony głównie przez internet, za pomocą interaktywnego formularza dostępnego na stronie GUS. Jeśli natomiast osoba zobowiązana do udziału w spisie go nie wypełni, skontaktują się z nią telefonicznie lub osobiście rachmistrze spisowi.

Problemy społeczne

Jurek Owsiak: Żeby masowo szczepić Polaków, potrzeba pracy 24 godziny na dobę, także wolontariuszy. Jesteśmy gotowi wspomóc polską służbę zdrowia w akcji szczepień

W Polsce przeciwko koronawirusowi zaszczepiono pierwszą dawką ok. 600 tys. osób, a w rządowych magazynach czeka ok. 470 tys. szczepionek. To rezerwy na drugie dawki dla tych, którzy zostali zaszczepieni pierwszą. Tempo szczepień nie jest imponujące nie tylko ze względu na mniejsze dostawy od producentów w ostatnich dniach, ale też organizację całej operacji logistycznej. Zdarzały się dni, kiedy dziennie szczepionych jest ok. 11–12 tys. osób. Dlatego Jerzy Owsiak zaproponował wsparcie WOŚP w całym procesie. – To moment, kiedy potrzebne są wszystkie ręce na pokład – mówi.