Komunikaty PR

Wspólna inicjatywa Wyborcza.pl i Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR

2019-06-28  |  14:10

Wyborcza.pl oraz Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR zapraszają przedstawicieli rynku reklamowego do dialogu branżowego i podjęcia wspólnej inicjatywy na rzecz jakościowego ruchu w internecie i przeciwdziałania dezinformacji. Projekt jest częścią strategii działań związanych ze zwalczaniem dezinformacji podjętych przez Komisję Europejską (https://ec.europa.eu/digital-single-market/en/fake-news-disinformation).

Na doświadczenia i decyzje odbiorców internetowych treści w coraz większym stopniu wpływają boty, trolle i fałszywi użytkownicy. Ich zwiększona aktywność wraz z przypadkami skanowania witryn i kopiowania treści w czasie rzeczywistym to realne zagrożenia dla wydawców i reklamodawców. Obniżają one skuteczność kampanii i zagrażają budżetom marek przeznaczonym na komunikację.

Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR, które podpisało „Kodeks postępowania przeciwko rozpowszechnianiu dezinformacji i fake newsów w internecie” (https://ec.europa.eu/digital-single-market/en/news/roadmaps-implement-code-practice-disinformation) jest inicjatorem kolejnej akcji. Jej celem jest zainteresowanie i włączenie jak największej liczby uczestników rynku reklamowego do pracy nad wdrożeniem standardów transparentności i jakości ruchu w internecie.

W ramach prowadzonej w SAR od lat inicjatywy Dialogu Branżowego, której celem jest poprawa jakości komunikacji i dbałość o standardy, chcemy uruchomić kolejny okrągły stół poświęcony przeciwdziałaniu dezinformacji w internecie, jej skutków dla użytkowników sieci, konsumentów i reklamodawców – mówi Paweł Tyszkiewicz, Dyrektor Zarządzający Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR. – Chcemy najszerzej jak to możliwe budować świadomość tego problemu i zachęcić rynek reklamowy do wdrożenia wspólnych standardów na rzecz jakościowego ruchu w internecie. Do spotkań i pracy nad standardami zapraszamy reklamodawców, agencje, organizacje branży komunikacji marketingowej i wydawców. Naszym partnerem w projekcie będzie Wyborcza.pl. Pierwszym sukcesem jest zainteresowanie tą tematyką marki Orange i innych reklamodawców podczas panelu Wyborcaz.pl na konferencji (SAR-PSML) Polzak Marketing – dodaje Tyszkiewicz.Kolejnym krokiem będą branżowe spotkania i konsultacje w celu wypracowania standardów rynkowych. Przy szerokiej współpracy partnerów będziemy mogli monitorować jakość komunikacji w sieci. Pomocne w tym będą narzędzia typu Anti-Bots and Trolls Shield.

Technologia Anti-Bots and Trolls Shield (ABT Shield) ogranicza wpływ botów i trolli na doświadczenie użytkowników sieci, rozpowszechnianie nieprawdziwych informacji czy skuteczność kampanii reklamowych. Pozwala określić, czy mamy do czynienia z prawdziwym użytkownikiem czy też ze zautomatyzowanym atakiem lub sztuczną aktywnością sieciową (botem).

Publikujemy treści dla czytelników, a nie dla botów. Podobnie robimy z reklamami, które emitujemy użytkownikom a nie programom internetowym – mówił Jerzy Wójcik, wydawca „Gazety Wyborczej” w trakcie czerwcowej konferencji (IAB) Interact. – Czas zmienić reguły panujące na rynku i zacząć dbać o jakość tego, co sprzedajemy. Dlatego zapraszamy wszystkich, którzy są tym zainteresowani do opracowania wspólnych standardów jakościowego ruchu w internecie.

Zespół „Gazety Wyborczej”, który od 2014 r. rozwija model płatnego dostępu do treści i na koniec maja br. miał ponad 190 tys. prenumeratorów Wyborcza.pl, podkreśla m.in. rolę zaangażowania i lojalności czytelników wobec publikowanych treści – zarówno dziennikarskich, jak i reklamowych. – Żaden bot nie kupi u nas subskrypcji – wyjaśnia Wójcik. – Kupując reklamy w zamkniętych ekosystemach, możemy być pewni, że wydamy pieniądze na komunikację z prawdziwymi internautami.

 

Prowadząc kampanie reklamowe, zależy nam, żeby docierały one do precyzyjnie określonej liczby osób. Warto jednak pamiętać, że liczy się nie tylko zasięg, ale przede wszystkim jakość kontaktu z naszą reklamą oraz zaangażowanie odbiorcy. Razem z naszymi partnerami biznesowymi chcemy mieć pełną kontrolę nad jakością i skutecznością reklamy. Nie chcemy płacić za boty. Dyskusja rozpoczęta podczas konferencji Polzak Marketing (SAR-PSML) i Interact (IAB) otwiera oczy na to, jak powszechny jest to problem i wskazuje, że temat wymaga zaangażowania całego rynku – komentuje Paweł Patkowski, Dyrektor Marki i Komunikacji Marketingowej Orange Polska.

 SAR wraz z Wyborcza.pl zaprasza reklamodawców, agencje, wydawców internetowych i organizacje branży reklamowej do włączenia się w dialog branżowy i uczestnictwo w spotkaniach, które odbędą się w najbliższych miesiącach.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Media i PR AKPO – lider wśród producentów okapów rozpoczyna współpracę z N42 Biuro prasowe
2020-08-11 | 14:12

AKPO – lider wśród producentów okapów rozpoczyna współpracę z N42

Z początkiem sierpnia za wszelkie działania marketingowe i PR-owe jednego z największych  producentów okapów i płyt kuchennych odpowiada agencja kreatywna N42. Sukces marki
Media i PR Tutlo rozpoczęło współpracę z ContentHouse
2020-08-11 | 12:00

Tutlo rozpoczęło współpracę z ContentHouse

Portfolio agencji poszerzyło się o Klienta z branży zdalnej edukacji. ContentHouse jest odpowiedzialny za realizację działań contentmarketingowych dla platformy nauki języka angielskiego
Media i PR To koniec klasycznego public relations. Jak wygląda PR w dobie pandemii?
2020-08-10 | 10:00

To koniec klasycznego public relations. Jak wygląda PR w dobie pandemii?

Według czerwcowego raportu Polskiego Instytutu Ekonomicznego Monitoring gospodarki cyfrowej, w czasie wiosennego zamrożenia gospodarki liczba aktywnych sklepów internetowych na jednej z

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Złote Spinacze 2020 - zgłoszenie

Telekomunikacja

Polska na razie nie wyklucza chińskich dostawców z budowy infrastruktury 5G. Sytuacji nie powinna zmienić wizyta amerykańskiego sekretarza stanu [DEPESZA]

Wdrożenie standardu telekomunikacyjnego 5G będzie mieć rewolucyjny wpływ na globalną i polską gospodarkę. Bezpieczeństwo nowej technologii jest obecnie odmieniane przez wszystkie przypadki i wciąż trwają spekulacje dotyczące komponentów 5G dostarczanych przez producentów z Chin. Jednak do tej pory Polska, podobnie jak Niemcy, nie zdecydowała się na wykluczenie żadnego dostawcy, w tym spoza Europy. Nie powinna wpłynąć na to również zaplanowana na 15 sierpnia w Warszawie wizyta sekretarza stanu USA Mike’a Pompeo. Eksperci podkreślają, że przy wdrażaniu nowego standardu telekomunikacyjnego należy oceniać warunki techniczne urządzeń, a nie miejsce ich pochodzenia.

Transport

UE zainwestuje miliardy w zielony wodór. W tej chwili aż 95 proc. tego surowca wciąż pochodzi z paliw kopalnych

W tej chwili wodór ma zastosowanie głównie w sektorze chemicznym, jego wykorzystanie w transporcie czy energetyce wciąż jest marginalne. Co więcej, aż 95 proc. produkowanego wodoru wciąż pochodzi z paliw kopalnych, a tylko 5 proc. jest wytwarzane z odnawialnych źródeł. Unia Europejska zamierza odwrócić te proporcje, a opublikowana na początku lipca strategia wodorowa ma być impulsem dla rozwoju tego rynku w Europie, której szacunkowe zapotrzebowanie na wodór w 2030 roku ma już sięgnąć 16,5 mln ton. Wyzwaniem pozostają jednak koszty, bo wytwarzanie zielonego, niskoemisyjnego wodoru wciąż jest droższe od innych form, i bariery technologiczne związane z produkcją i transportem tego surowca.

 

Jak korzystać z materiałów Newserii?

Ważne informacje dla dziennikarzy i mediów

Wszystkie materiały publikowane w serwisach agencji informacyjnej Newseria przeznaczone są do bezpłatnej dystrybucji poprzez serwisy internetowe, stacje radiowe i telewizje, wydawców prasy oraz aplikacje pełniące funkcję agregatorów newsów. 

Szczegóły dotyczące warunków współpracy znajdują się tutaj.

Handel

Odradzająca się gastronomia w Europie może pomóc polskim eksporterom drobiu nadrobić straty wywołane pandemią. Branża liczy także na ponowne otwarcie rynków azjatyckich

Zamknięcie w marcu granic wewnątrzunijnych oraz lokali gastronomicznych spowodowało zatrzymanie eksportu polskiego mięsa drobiowego i nadpodaż tego produktu na rynku. Wynikiem tego był spadek cen, które obecnie nie wyrównują nawet kosztów produkcji. Producenci mają nadzieję na powrót na rynek kolejnych firm z sektora HoReCa i na uznanie Polski za kraj wolny od grypy ptaków, co pozwoliłoby na powrót na rynki pozaeuropejskie, głównie azjatyckie.

Transport

Popyt na usługi związane z przeprowadzkami znowu wysoki. Firmy przewozowe mają coraz więcej zleceń z kraju i zagranicy

W czasie pandemii znacząco spadł popyt na krajowe usługi przeprowadzkowe – wynika z raportu Clicktrans.pl. Firmy przewozowe miały też mniej zleceń związanych z transportem samochodów, natomiast w innych kategoriach – takich jak przewóz palet, motocykli, mebli, ale również zwierząt – zanotowały wzrosty. Gorzej wyglądała sytuacja ze zleceniami międzynarodowymi. Te jednak od połowy kwietnia notują tendencję wzrostową i już powróciły do poziomów sprzed pandemii.