Komunikaty PR

Wspólna inicjatywa Wyborcza.pl i Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR

2019-06-28  |  14:10

Wyborcza.pl oraz Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR zapraszają przedstawicieli rynku reklamowego do dialogu branżowego i podjęcia wspólnej inicjatywy na rzecz jakościowego ruchu w internecie i przeciwdziałania dezinformacji. Projekt jest częścią strategii działań związanych ze zwalczaniem dezinformacji podjętych przez Komisję Europejską (https://ec.europa.eu/digital-single-market/en/fake-news-disinformation).

Na doświadczenia i decyzje odbiorców internetowych treści w coraz większym stopniu wpływają boty, trolle i fałszywi użytkownicy. Ich zwiększona aktywność wraz z przypadkami skanowania witryn i kopiowania treści w czasie rzeczywistym to realne zagrożenia dla wydawców i reklamodawców. Obniżają one skuteczność kampanii i zagrażają budżetom marek przeznaczonym na komunikację.

Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR, które podpisało „Kodeks postępowania przeciwko rozpowszechnianiu dezinformacji i fake newsów w internecie” (https://ec.europa.eu/digital-single-market/en/news/roadmaps-implement-code-practice-disinformation) jest inicjatorem kolejnej akcji. Jej celem jest zainteresowanie i włączenie jak największej liczby uczestników rynku reklamowego do pracy nad wdrożeniem standardów transparentności i jakości ruchu w internecie.

W ramach prowadzonej w SAR od lat inicjatywy Dialogu Branżowego, której celem jest poprawa jakości komunikacji i dbałość o standardy, chcemy uruchomić kolejny okrągły stół poświęcony przeciwdziałaniu dezinformacji w internecie, jej skutków dla użytkowników sieci, konsumentów i reklamodawców – mówi Paweł Tyszkiewicz, Dyrektor Zarządzający Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR. – Chcemy najszerzej jak to możliwe budować świadomość tego problemu i zachęcić rynek reklamowy do wdrożenia wspólnych standardów na rzecz jakościowego ruchu w internecie. Do spotkań i pracy nad standardami zapraszamy reklamodawców, agencje, organizacje branży komunikacji marketingowej i wydawców. Naszym partnerem w projekcie będzie Wyborcza.pl. Pierwszym sukcesem jest zainteresowanie tą tematyką marki Orange i innych reklamodawców podczas panelu Wyborcaz.pl na konferencji (SAR-PSML) Polzak Marketing – dodaje Tyszkiewicz.Kolejnym krokiem będą branżowe spotkania i konsultacje w celu wypracowania standardów rynkowych. Przy szerokiej współpracy partnerów będziemy mogli monitorować jakość komunikacji w sieci. Pomocne w tym będą narzędzia typu Anti-Bots and Trolls Shield.

Technologia Anti-Bots and Trolls Shield (ABT Shield) ogranicza wpływ botów i trolli na doświadczenie użytkowników sieci, rozpowszechnianie nieprawdziwych informacji czy skuteczność kampanii reklamowych. Pozwala określić, czy mamy do czynienia z prawdziwym użytkownikiem czy też ze zautomatyzowanym atakiem lub sztuczną aktywnością sieciową (botem).

Publikujemy treści dla czytelników, a nie dla botów. Podobnie robimy z reklamami, które emitujemy użytkownikom a nie programom internetowym – mówił Jerzy Wójcik, wydawca „Gazety Wyborczej” w trakcie czerwcowej konferencji (IAB) Interact. – Czas zmienić reguły panujące na rynku i zacząć dbać o jakość tego, co sprzedajemy. Dlatego zapraszamy wszystkich, którzy są tym zainteresowani do opracowania wspólnych standardów jakościowego ruchu w internecie.

Zespół „Gazety Wyborczej”, który od 2014 r. rozwija model płatnego dostępu do treści i na koniec maja br. miał ponad 190 tys. prenumeratorów Wyborcza.pl, podkreśla m.in. rolę zaangażowania i lojalności czytelników wobec publikowanych treści – zarówno dziennikarskich, jak i reklamowych. – Żaden bot nie kupi u nas subskrypcji – wyjaśnia Wójcik. – Kupując reklamy w zamkniętych ekosystemach, możemy być pewni, że wydamy pieniądze na komunikację z prawdziwymi internautami.

 

Prowadząc kampanie reklamowe, zależy nam, żeby docierały one do precyzyjnie określonej liczby osób. Warto jednak pamiętać, że liczy się nie tylko zasięg, ale przede wszystkim jakość kontaktu z naszą reklamą oraz zaangażowanie odbiorcy. Razem z naszymi partnerami biznesowymi chcemy mieć pełną kontrolę nad jakością i skutecznością reklamy. Nie chcemy płacić za boty. Dyskusja rozpoczęta podczas konferencji Polzak Marketing (SAR-PSML) i Interact (IAB) otwiera oczy na to, jak powszechny jest to problem i wskazuje, że temat wymaga zaangażowania całego rynku – komentuje Paweł Patkowski, Dyrektor Marki i Komunikacji Marketingowej Orange Polska.

 SAR wraz z Wyborcza.pl zaprasza reklamodawców, agencje, wydawców internetowych i organizacje branży reklamowej do włączenia się w dialog branżowy i uczestnictwo w spotkaniach, które odbędą się w najbliższych miesiącach.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Media i PR France 24 dołacza do oferty PLAY Biuro prasowe
2020-10-26 | 13:00

France 24 dołacza do oferty PLAY

Międzynarodowy kanał informacyjny France 24 jest już dostępny w wersji francuskojęzycznej w pakiecie News zarówno w PLAY NOW jak i PLAY NOW TV. France  24 wzmacnia swoją
Media i PR Śmietanki Łaciate w jesiennej kampanii reklamowej
2020-10-23 | 08:00

Śmietanki Łaciate w jesiennej kampanii reklamowej

W mediach rozpoczęła się nowa kampania reklamowa śmietanek Łaciatych 0,5 l o zawartości tłuszczu 12% i 18%. W jesiennej odsłonie aktywności marketingowych zaplanowano działania
Media i PR Jakimi emocjami karmią nas dziennikarze portali informacyjnych?
2020-10-22 | 18:00

Jakimi emocjami karmią nas dziennikarze portali informacyjnych?

Portale informacyjne od dłuższego czasu zostały zdominowane doniesieniami dotyczącymi epidemii koronawirusa (COVID-19). Nasze analizy nie są nakierowane na badane treści doniesień, ale na

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Aktualne oferty pracy

Specjalista ds. sprzedaży

Aktualnie poszukujemy kandydatów i kandydatek na stanowisko: Specjalista ds. sprzedaży. Ze szczegółami oferty można zapoznać się na tej podstronie.

Regionalne - Łódzkie

Zagranica

Pandemia koronawirusa ograniczyła napływ do Polski pracowników z Europy Wschodniej. Polska gospodarka wciąż potrzebuje rąk do pracy

Ponad 42 proc. cudzoziemców pracujących w Polsce skorzystało z automatycznego przedłużenia pozwolenia na legalny pobyt i pracę, zaoferowanego przez polski rząd w trakcie pandemii koronawirusa. Co trzeci planuje z tego rozwiązania skorzystać. Jednak emigrantów zarobkowych z Europy Wschodniej jest zdecydowanie mniej niż rok temu. – Zwykle we wrześniu napływ pracowników z zagranicy jest największy. W tym roku liczba obcokrajowców na rynku pracy jest porównywalna z poziomem z marca, czyli z okresu, w którym corocznie jest ich najmniej – mówi Andrzej Korkus, prezes zarządu EWL.

Jak korzystać z materiałów Newserii?

Ważne informacje dla dziennikarzy i mediów

Wszystkie materiały publikowane w serwisach agencji informacyjnej Newseria przeznaczone są do bezpłatnej dystrybucji poprzez serwisy internetowe, stacje radiowe i telewizje, wydawców prasy oraz aplikacje pełniące funkcję agregatorów newsów. 

Szczegóły dotyczące warunków współpracy znajdują się tutaj.

Prawo

Inwestycje w internet rzeczy ponownie przyspieszą od przyszłego roku. Problemami pozostają cyberbezpieczeństwo i brak odpowiedniego prawa

W Polsce nie ma i nie planuje się uchwalenia ustawy o internecie rzeczy. Obecnie jest on regulowany czterema odrębnymi grupami przepisów dotyczących cyberbezpieczeństwa, ochrony danych osobowych, odpowiedzialności cywilnoprawnej czy własności intelektualnej – mówi adwokat Xawery Konarski. Ubiegłoroczny raport opracowany dla Ministerstwa Cyfryzacji pokazuje jednak, że w Polsce środowisko regulacyjne nie tylko nie sprzyja rozwojowi IoT, ale wręcz stanowi istotne ograniczenie dla tej technologii. – Takich regulacji nie ma też w Unii Europejskiej ani na świecie, bo IoT wymaga stosowania różnych przepisów prawa. Nie da się stworzyć jednego aktu prawnego, który regulowałby wszystkie kwestie i problemy prawne – ocenia ekspert.

 

Handel

W czasie pandemii Polacy chętniej sięgają po polską żywność. Zwracają też coraz większą uwagę na jej jakość

Konsumenci w Polsce przykładają coraz większą wagę do jakości produktów żywnościowych. 72 proc. przy wyborze zwraca uwagę na ich skład, a 62 proc. chciałoby kupować więcej artykułów bio, choć na ogół barierą jest ich wysoka cena. Ponad połowa Polaków, sięgając po takie produkty, nie ma też pewności co do ich prawdziwego źródła pochodzenia. To oznacza, że konsumenci potrzebują dodatkowej informacji, a producenci – większej promocji swoich jakościowych wyrobów. Temu właśnie służy konkurs „KUKBUK Poleca”, który od czterech lat nagradza najlepszą polską żywność i wyroby regionalne. A w dobie pandemii żywność od krajowych dostawców jest wśród Polaków coraz popularniejsza.