Komunikaty PR

50 tys. na rzecz poprawy bezpieczeństwa w ruchu drogowym w Polsce

2019-11-12  |  01:00
Biuro prasowe

Wypadki drogowe stanowią poważny problem współczesnego świata. Wg danych Biura Ruchu Drogowego Komendy Głównej Policji, co roku na polskich drogach dochodzi do kilkudziesięciu tysięcy takich zdarzeń. Aby temu przeciwdziałać podejmowane są różne inicjatywy. Jedną z najnowszych jest projekt „Dążymy wspólnie do wizji zero”, którego pomysłodawcą jest firma Introduction to Higher Level. Zostanie on zrealizowany dzięki grantowi w wysokości 50 tys. zł, który firma wygrała w konkursie DHL Parcel zorganizowanym z okazji 50-lecia jej działalności.  

Bezpiecznie z DHL

Dla DHL Parcel bezpieczeństwo ruchu drogowego jest jedną z nadrzędnych wartości – zarówno w działaniu, jak i w komunikacji z otoczeniem. Wynika to z faktu, że codziennie na ulice całego kraju wyjeżdża ponad 3500 jej kurierów i blisko 1000 kierowców transportu liniowego. Stąd też celem rozstrzygniętego właśnie konkursu „Bezpiecznie z DHL” jest promowanie projektów działających na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego i zmniejszenia liczby ofiar wypadków drogowych w Polsce. Spośród wszystkich nadesłanych pomysłów, wybrana została propozycja firmy Introduction to Higher Level, która już od kilku lat jest obecna w sektorze bezpieczeństwa ruchu drogowego.

– Czujemy się odpowiedzialni za to, co dzieje się na drodze, dlatego regularnie organizujemy dla swoich kurierów kursy pierwszej pomocy, na których otrzymują solidną porcję praktycznej wiedzy z tego obszaru. Nasza firma kładzie też duży nacisk na budowanie wśród pracowników świadomości bezpiecznej jazdy już od wielu lat, kiedy to po raz pierwszy zaangażowaliśmy się w kampanię Bezpieczny Przejazd – „Szlaban na ryzyko!” – mówi Magdalena Bugajło, Dyrektor Komunikacji i PR DHL Parcel. Teraz postanowiliśmy pójść o krok dalej i zacząć jeszcze szerzej oddziaływać na poprawę jego bezpieczeństwa w ruchu drogowym. W efekcie przeprowadziliśmy konkurs „Bezpiecznie z DHL” z grantem w wysokości 50 tys. zł, w ramach którego zrealizowany zostanie  projekt „Dążymy wspólnie do wizji zero” – dodaje.

Dążymy wspólnie do wizji zero

Pomysł firmy Introduction to Higher Level nawiązuje do działań związanych z poprawą bezpieczeństwa drogowego,  realizowanych przez państwa europejskie, gdzie „wizja zero” oznacza cel, który w 2050 roku powinien zostać zrealizowany – brak ofiar śmiertelnych w wypadkach komunikacyjnych. Zaproponowane przez autorów program będzie realizowany się w dwóch etapach. Na pierwszy składać się będą 24 jednodniowe, otwarte dla każdego warsztaty edukacyjne. Wszystkie takie spotkania z ekspertami zorganizowane zostaną w przyszłym roku, podczas lokalnych eventów w wybranych lokalizacjach na terenie całej Polski.

Ich głównym założeniem jest wykorzystanie nowoczesnych technologii w postaci symulatorów jazdy, które będą m.in. odzwierciedlać warunki poślizgu, monitorować czas reakcji na zagrożenie, czy też imitować dachowanie, zderzenia i wagę zderzeniową lub wybuch poduszki powietrznej oraz stan upojenia alkoholowego. Ma to pomóc wpłynąć na wyobraźnię kierowców, którzy będą mogli realnie przekonać się, że każda decyzja mogąca zwiększyć ryzyko wypadku, wiąże się z określonymi konsekwencjami. Podczas spotkań eksperci dadzą jasne wskazówki, jak bezpiecznie uczestniczyć w ruchu drogowym.

Drugi etap projektu to 6 interaktywnych szkoleń w formie webinariów, które będą dostępne w sieci i mediach społecznościowych dla każdej zainteresowanej nimi osoby. Podczas takich wirtualnych spotkań eksperci ruchu drogowego, policjanci, psycholodzy transportu i ratownicy medyczni wypowiedzą się nt. różnych obszarów bezpieczeństwa drogowego. Szczegóły nt. miejscowości i terminów, w których będą się odbywać warsztaty z ekspertami oraz kanały internetowe, gdzie będą realizowane webinaria podane zostaną przez DHL Parcel i firmę Introduction to Higher Level w pierwszym kwartale 2020 roku.

Najistotniejszym czynnikiem na drodze jest człowiek. W ponad 90% zdarzeń to właśnie on zawodzi doprowadzając do niebezpiecznych sytuacji, niekiedy tragicznych w skutkach. Nie mamy więc wątpliwości, że największą skuteczność w działaniach na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego przynoszą projekty skierowane na zmianę przyzwyczajeń i poprawę świadomości użytkowników dróg. Chcemy, aby każdy uczestnik naszego projektu zrozumiał realne zagrożenia, które mogą pojawić się na drodze oraz spojrzał dojrzale na swoje postępowanie, chcąc wyeliminować błędne przyzwyczajenia – mówi Mariusz Sztal, Prezes Zarządu Introduction to Higher Level.

Edukacja na rzecz bezpieczeństwa w ruchu drogowym

W całym 2018 roku wg danych Biura Ruchu Drogowego Komendy Głównej Policji zgłoszonych zostało 436 414 kolizji drogowych, a także 31 674 wypadków. Różne zdarzenia drogowe niosą więc za sobą wiele negatywnych konsekwencji – zdrowotnych, psychologicznych, społecznych i ekonomicznych. Jednak świadomy uczestnik ruchu drogowego nie stanowi niebezpieczeństwa dla innych osób. To z kolei przekłada się na budowanie odpowiedzialności nie tylko za siebie, ale i za innych na drodze.

– Udział kierowców w szkoleniach, pokazach lub innych wydarzeniach mających na celu podnoszenie ich umiejętności jest niezwykle korzystne dla poprawy bezpieczeństwa na drodze. To samo dotyczy także budowania u nich świadomości społecznych konsekwencji niebezpiecznych zachowań w ruchu drogowym czy też postawy odpowiedzialności za bezpieczną jazdę. Edukacja w tych obszarach jest  niezwykle ważna, ponieważ na coraz wyższym poziomie bezpieczeństwa na drodze zyskujemy wszyscy – podkreśla podinsp. Radosław Kobryś z Biura Ruchu Drogowego Komendy Głównej Policji. 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja BRIDGESTONE I WEBFLEET SOLUTIONS PRZEDSTAWIAJĄ WSPÓLNĄ OFERTĘ DLA FLOT DOSTAWCZY Biuro prasowe
2020-07-08 | 01:00

BRIDGESTONE I WEBFLEET SOLUTIONS PRZEDSTAWIAJĄ WSPÓLNĄ OFERTĘ DLA FLOT DOSTAWCZY

W odpowiedzi na rosnące znaczenie logistyki miejskiej Bridgestone i Webfleet przygotowali ofertę, której użytkownicy kupując cztery opony dostawcze marki Bridgestoneotrzymają
Motoryzacja Brytyjczycy wybrali najlepszą hybrydę
2020-07-06 | 14:30

Brytyjczycy wybrali najlepszą hybrydę

Brytyjski portal Auto Trader przyznał Lexusowi NX 300h tytuł najlepszego samochodu hybrydowego na brytyjskim rynku. Nagroda została przyznana w ramach plebiscytu 2020 New Car Awards.
Motoryzacja Chiny włączają hybrydy do programu elektromobilności
2020-07-04 | 10:00

Chiny włączają hybrydy do programu elektromobilności

Chiński rząd ogłosił, że uwzględni samochody hybrydowe w programie wspierania elektromobilności jako kolejną kategorię niskoemisyjnych aut. Nowe przepisy, które wejdą w życie w

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Nowy zbiornik przeciwpowodziowy w Raciborzu zabezpieczy przed żywiołem 2,5 mln osób z południa Polski. Tego typu inwestycji będzie coraz więcej

W Raciborzu oddano właśnie do użytku zbiornik przeciwpowodziowy, który ochroni przed żywiołem przeszło 2,5 mln mieszkańców południa Polski. To największa jak dotąd inwestycja hydrotechniczna w kraju. Na budowie obiektu przez dwa i pół roku pracowało ponad 1 tys. osób i kilka tysięcy jednostek sprzętu. Realizacja inwestycji nie była łatwa m.in. ze względu na powódź i pandemię. Coraz większe problemy z suszą i gwałtownymi opadami sprawiają, że Polska będzie realizować coraz więcej inwestycji hydrotechnicznych, a giełdowy Budimex, wykonawca zbiornika w Raciborzu, widzi w nich rynkową szansę.

Prawo

Coraz popularniejszy crowdfunding udziałowy wymaga regulacji. UE już działa w tym kierunku

Crowdfunding udziałowy, czyli finansowanie społecznościowe, to coraz popularniejsza forma pozyskiwania kapitału przez małe spółki, start-upy i rozwijające się projekty, ale niejednokrotnie korzystają z niej też dojrzałe biznesy. W Polsce ten rodzaj crowdfundingu nie jest jeszcze tak rozwinięty jak w USA czy Wielkiej Brytanii, a większość platform działa w sferze praktycznie nieregulowanej, co wiąże się z szeregiem ryzyk dla przeciętnych inwestorów. UE pracuje jednak nad przepisami, które mają to zmienić, uregulować i ujednolicić rynek w całej Europie. Platformy crowdfundingowe będą mogły działać w całej UE na podstawie tych samych zezwoleń i wymogów.

Jak korzystać z materiałów Newserii?

Ważne informacje dla dziennikarzy i mediów

Wszystkie materiały publikowane w serwisach agencji informacyjnej Newseria przeznaczone są do bezpłatnej dystrybucji poprzez serwisy internetowe, stacje radiowe i telewizje, wydawców prasy oraz aplikacje pełniące funkcję agregatorów newsów. 

Szczegóły dotyczące warunków współpracy znajdują się tutaj.

Handel

Sezon na lody z powodu pandemii wystartował z opóźnieniem. Upały i odmrażanie gospodarki zwiększają popularność lodów na patyku i w rożku

Ograniczona możliwość przemieszczania się i konieczność noszenia maseczek spowodowały, że apetyt Polaków na mrożone desery nieco się zmniejszył. W efekcie spadła sprzedaż tzw. lodów impulsowych, czyli np. na patyku lub w rożku. Wzrosła za to konsumpcja lodów familijnych, w większych opakowaniach, które obecnie odpowiadają za ponad połowę sprzedaży. Eksperci firmy Wedel oceniają, że ta kategoria będzie dalej rosnąć, podobnie jak na rynkach zachodnioeuropejskich. Jednak w najbliższych wakacyjnych miesiącach, głównie dzięki ładnej pogodzie, Polacy wrócą też do spontanicznej konsumpcji lodów w formatach impulsowych.

Handel

Handel podróbkami kwitnie. Państwa i firmy w UE tracą na tym procederze dziesiątki miliardów euro rocznie

Straty w dochodach budżetowych na poziomie 15 mld euro rocznie, czyli prawie 64 mld zł, w całej Unii Europejskiej to efekt handlu podrobionymi towarami. Problemem fałszerstw najbardziej dotknięte są: branża kosmetyczna, farmaceutyczna, alkoholowa oraz zabawek i gier. Łączna utrata dochodów w tych sektorach to 19 mld euro, czyli ponad 80 mld zł rocznie. Jak podaje Julio Laporta z Urzędu UE ds. Własności Intelektualnej (EUIPO), tendencje są niepokojące, bo ostatni raport dotyczący podróbek ujawnił wzrost strat ze sprzedaży o 2,5 mld euro.