Komunikaty PR

AUTO1 Group digitalizuje polski rynek handlu samochodami.

2019-10-10  |  15:00
Biuro prasowe

Od 5 lat AUTO1 Group digitalizuje polski rynek handlu samochodami używanymi i czyni go bardziej profesjonalnym

 

AUTO1 Group, wiodący europejski ekspert motoryzacyjny i właściciel szerokiego portfela branżowych usług w ponad 30 krajach Europy, świętuje 5-lecie swojej obecności na polskim rynku. Od momentu założenia w 2012 r.
w Berlinie i rozszerzenia działalności na Polskę w 2014 r., firma konsekwentnie zmienia całą branżę, przenosząc proces zakupowy do Internetu.

Na rynku polskim grupa AUTO1 jest obecna dzięki internetowej platformie B2B do handlu samochodami używanymi - AUTO1.com. Nowoczesne rozwiązania pozwalają klientom kupić sprawdzony samochód w atrakcyjnych cenach, zamówić transport, przetłumaczyć dokumenty i dokonać płatności w innych walutach, a to wszystko bez wychodzenia z domu i w jednymi miejscu. 

W Polsce handel samochodami nadal kojarzy się głównie z koniecznością podróżowania za naszą zachodnią granicę, aby zobaczyć i ewentualnie kupić samochód. Dzięki naszym rozwiązaniom technologicznym następuje prawdziwa rewolucja w tym procesie, ponieważ w całości został on przeniesiony do Internetu. Już ponad 5000 profesjonalnych sprzedawców samochodów z całej Polski aktywnie korzysta z naszej platformy B2B. Dostęp do AUTO1.com jest bardzo prosty, a korzystanie z niego intuicyjne, dzięki czemu klienci mogą zostać  właścicielami auta nawet w ciągu 24 godzin. Co ważne, wybór jest bardzo szeroki i obejmuje ponad 30 000 samochodów praktycznie wszystkich marek i wersji silnikowych - komentuje Piotr Baranowicz, Vice President AUTO1 Group & Managing Director AUTO1.com CEE.

Profesjonalizacja branży handlu samochodami używanymi w Polsce

Rosnące oczekiwania klientów muszą iść w parze z profesjonalizmem usług, które ostatecznie będą musiały objąć całą branżę, a nie tylko wybrane punkty sprzedaży. AUTO1.com jest jedną z pierwszych firm, która oferuje klientom pełny zwrot pieniędzy, jeśli samochód ma nieoryginalny przebieg.

Polacy stopniowo zmieniają swoje preferencje, jeśli chodzi o jakość importowanych samochodów.
Od początku naszej obecności na polskim rynku widzimy, jak wzrost średniej płacy i programów społecznych przełożył się na zakup samochodów używanych. Co ważne, oprócz rosnącej średniej ceny zakupu, coraz ważniejsza staje się sprawdzona historia samochodów, brak cofniętego licznika i legalne źródło pochodzenia. Jest to bardzo ważny sygnał, ponieważ jasno pokazuje nie tylko wzrost świadomości konsumentów, ale także awersję do szarej strefy -
dodaje Baranowicz.

Profesjonalizacja rynku dotyczy również usług związanych z handlem samochodami, czyli między innymi transportem, przygotowywaniem dokumentów czy płatnościami w innych walutach. To kompleksowa oferta, oprócz ceny, decyduje o sukcesie AUTO1.com na polskim rynku.

Gdy zaczynaliśmy w Polsce w 2014 roku, standardem było korzystanie z usług transportowych od nieprofesjonalnych podmiotów, które nie płacą podatków i nie gwarantują bezpieczeństwa transportu. W AUTO1.com współpracujemy z ponad 250 zawodowymi firmami transportowymi w całej Europie, dzięki czemu możemy zapewniać logistykę z dowolnego miejsca na naszym kontynencie. O jakości usługi naszych usług świadczy fakt, że już ponad 50% naszych klientów decyduje się na skorzystanie z usług dodatkowych i jest to nie tylko transportu, ale także tłumaczenie dokumentów, czy internetowy kantor Trejdoo. Dzięki obsłudze ponad 60 000 profesjonalnych partnerów, możemy negocjować dla nich konkurencyjne stawki, a na przykład czas dostarczenia pojazdu jest o około 25% krótszy niż u konkurentów - komentuje Baranowicz.

Bariery rozwoju branży w Polsce

Zmiana prawa i brak przewidywalności jest jednym z głównych powodów ograniczania rozwoju i profesjonalizacji branży. Warto tu wspomnieć o planach wprowadzenia podatku akcyzowego, które rząd wycofał tuż przed datą złożenia wniosku. Często zdarza się, że proces legislacyjny odbywa się w szybkim tempie, a konsultacje ze społeczeństwem na etapie tworzenia zmian nie są wystarczające. Tak było w przypadku projektu Ministerstwa Środowiska dotyczącego obowiązku rejestracji samochodów w ciągu 30 dni, pod rygorem nawet 1000 PLN za każdy samochód. Koszty tej zmiany odczuje każdy obywatel, ponieważ wzrosną ceny samochodów używanych, a czas rejestracji pojazdu bardzo się wydłuży.  

Pomimo licznych wyzwań, polski rynek jest bardzo obiecujący i stale rosnący, dlatego Grupa AUTO1 w nadchodzącym roku planuje wprowadzić nowe usługi w tym B2C, aby uczynić go jeszcze bardziej profesjonalnym i przyjaznym dla klienta.

Kontakt dla mediów:

Konrad Nafalski

Communications Manager Central & Eastern Europe AUTO1 Group

E-mail:  [email protected]

Tel.: +48 532 728 134

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja 50 tys. na rzecz poprawy bezpieczeństwa w ruchu drogowym w Polsce Biuro prasowe
2019-11-12 | 01:00

50 tys. na rzecz poprawy bezpieczeństwa w ruchu drogowym w Polsce

Wypadki drogowe stanowią poważny problem współczesnego świata. Wg danych Biura Ruchu Drogowego Komendy Głównej Policji, co roku na polskich drogach dochodzi do kilkudziesięciu
Motoryzacja Elektromobilość, a zachowania konsumenckie
2019-10-22 | 11:11

Elektromobilość, a zachowania konsumenckie

Innowacje zmieniają zachowania konsumentów – to prawda znana już od wielu dekad. Zmiany te zachodzą jednak w różnym tempie, w zależności od tego, jak szybko dana
Motoryzacja BRAK ZDJĘCIA
2019-10-21 | 23:40

Michał Jesionowski w Empik Silesia

Serdecznie zapraszamy na spotkanie z najpopularniejszym Youtuberem motoryzacyjnym w Polsce! Kanał Michała Jesionowskiego Miłośnicy 4 Kółek ogląda ponad milion osób, a sam Michu udowadnia, że ciężką pracą możesz

Kalendarium

Jak korzystać z materiałów Newserii?

Bezpłatne materiały wideo, audio, zdjęcia oraz artykuły

Wszystkie materiały publikowane w serwisach agencji informacyjnej Newseria przeznaczone są do bezpłatnej dystrybucji poprzez serwisy internetowe, stacje radiowe i telewizje, wydawców prasy oraz aplikacje pełniące funkcję agregatorów newsów. 

Szczegóły dotyczące warunków współpracy znajdują się tutaj.

Patronaty Newserii

Gala Złote Spinacze 2019

Transport

Polska 13. najszybciej rozwijającym się rynkiem e-handlu na świecie. Firmy muszą jednak szukać nowych usług, żeby się wyróżnić

Polska jest jednym z najszybciej rosnących rynków e-commerce na świecie. W przyszłym roku jego wartość ma przekroczyć 60 mld zł, zakupy online robi już co drugi Polak, a branża wciąż ma przed sobą duży potencjał do rozwoju. Nic dziwnego, że konkurencja na rynku się zaostrza. Firmy działające w e-commerce muszą szukać swoich nisz i nowych usług, które pozwolą im lepiej odpowiadać na oczekiwania klientów. A te związane są głównie z jak najkrótszym czasem dostawy. W Polsce wystartowała właśnie pierwsza platforma online, która pozwala na automatyczną wycenę i zlecenie wysyłki palet w transporcie detalicznym. To rozwiązanie może podnieść konkurencyjność zwłaszcza małych i średnich firm, skracając proces wynajmowania zewnętrznego transportu.

Handel

Wymiana rekomendacji pomaga rozwijać biznes i pozyskiwać nowe kontrakty. Dzięki nim małe i średnie firmy w Polsce uzyskały 471 mln zł dodatkowego przychodu

Polecenia są skutecznym narzędziem rozwijania biznesu. Rekomendacja udzielona przez innego przedsiębiorcę pozwala szybciej i skutecznej zdobywać nowych klientów i partnerów biznesowych. Średnio jedna na trzy rekomendacje kończy się zawarciem kontraktu – na dodatek przy zerowych kosztach marketingu. Mimo to większość firm nie przykłada dużej wagi do networkingu i budowania relacji. Przedsiębiorcy nie wiedzą też, jak skutecznie przekazywać rekomendacje, dlatego coraz częściej decydują się na przyłączenie do międzynarodowych organizacji takich jak BNI.

Ochrona środowiska

M. Boni: Wypracowanie wspólnych celów klimatycznych podczas COP25 w Madrycie będzie trudne do osiągnięcia

2 grudnia startuje w Madrycie szczyt klimatyczny COP25, na którym mają zostać sprecyzowane kolejne globalne cele polityki klimatycznej i ograniczania emisji dwutlenku węgla. W konferencji weźmie udział około 25 tys. delegatów z blisko 200 państw świata, a także m.in. szwedzka nastoletnia aktywistka ekologiczna Greta Thunberg. Były europoseł Michał Boni ocenia, że porozumienie będzie trudne do osiągnięcia m.in. ze względu na postawę Stanów Zjednoczonych, które wycofały się z Porozumienia Paryskiego. Podkreśla też, że zrewidowania wymaga również polska polityka energetyczna, która cieszy się coraz mniejszym poparciem społecznym.

Firma

Globalny koncern tytoniowy otwiera w Warszawie kolejną inwestycję. W trzy lata zatrudni ponad 850 osób

Należąca do Grupy Japan Tobacco spółka JTI zainwestowała dotąd na polskim rynku przeszło 800 mln dolarów, głównie w rozwój swoich fabryk zlokalizowanych niedaleko Łodzi. Kolejną inwestycję uruchomi w Warszawie. W nowym centrum usług biznesowych, które będzie świadczyć usługi m.in. z zakresu finansów, marketingu i sprzedaży na skalę globalną, zamierza w trzy lata zatrudnić ponad 850 osób. Rekrutacja na niektóre stanowiska już się rozpoczęła.