Komunikaty PR

Sezon powrotu Goodyear do FIA WEC trwa. Następny przystanek Fuji w Japonii

2019-10-03  |  12:15
Biuro prasowe
Kontakt
Marlena Garucka-Kubajek
Biuro Prasowe Goodyear

Migdałowa 4
02-796 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
506 051 987
https://news.goodyear.eu/
Do pobrania Goodyear ( 0.35 MB )

•          Tor Fuji – tutaj liczy się trakcja

•          Znany z nieprzewidywalnej pogody – Goodyear opisuje program testów na mokrej nawierzchni

•          Od Hunta i Laudy do dzisiejszego powrotu – refleksja marki na temat sukcesów w Fuji

Po historycznym starcie w Długodystansowych Mistrzostwach Świata FIA (WEC), zespół Goodyear Racing kieruje się na wschód, aby wziąć udział w japońskiej rundzie sezonu 2019/2020, czyli 6-godzinnym wyścigu Fuji. Znany z kapryśnej pogody i skomplikowanej budowy tor stanowi duże wyzwanie dla zespołów i konstruktorów opon.

Ogumienie Goodyear wybrały trzy zespoły (Jota Sport, Jackie Chan DC Racing i High Class Racing) w klasie LMP2. Ta kategoria, przeznaczona dla ‘prototypów Le Mans’ z silnikami V8 o pojemności 4,2 litra i mocy 600 KM, jest jedną z najbardziej konkurencyjnych w WEC i jedyną klasą, w której walka toczy się pomiędzy producentami opon. W inauguracyjnym wyścigu z udziałem Goodyear, rozegranym 1 września na torze Silverstone, samochód Jackie Chan DC Racing prowadzony przez Ho-Pin Tunga, Gabriela Aubry'ego i Willa Stevensa zajął czwarte miejsce. Mimo zmiennych warunków team wykazał mocne tempo.

Międzynarodowy tor wyścigowy Fuji znajduje się w Oyama, na północ od Tokio, w cieniu wulkanu Fuji. W swojej oryginalnej konfiguracji – w latach 70. i 80. – gościł wyścigi Formuły 1 i Mistrzostw Świata Samochodów Sportowych. Następnie w latach dwutysięcznych został przebudowany i dostosowany do standardów FIA. Przyniosło to znaczące zmiany, m.in. długi ostatni zakręt zastąpiono bardzo ciasnym i krętym sektorem końcowym. Stanowi to wyzwanie dla konstruktorów opon oraz zawieszenia i będzie kluczowe dla zwycięskiej strategii wyścigowej.

Mike McGregor, Manager Race Sales, Testing & Track Support, wyjaśnił cele na Fuji: „Nasze całkowicie nowe opony pokazały obiecujące wyniki w Silverstone, ale teraz wchodzimy na wyższy poziom. Fuji jest zupełnie innym typem toru niż nowo zrekonstruowany Silverstone z dwóch powodów. Po pierwsze, ma ścierną powierzchnię. Po drugie, ostatni sektor bardzo różni się od pozostałych. Ma wiele ciasnych zakrętów, które wymagają mocnego hamowania, a jednocześnie silnej trakcji na wyjściu. Pozostała część toru jest szybka, w tym 1,5-kilometrowa prosta. Zespoły muszą więc wybrać kompromis pomiędzy niską siłą docisku potrzebną do uzyskania prędkości na prostej, a ustawieniami, które utrzymują trakcję w zakrętach pokonywanych na drugim biegu. Nasza pomoc w konfiguracji ogumienia będzie mieć decydujące znaczenie dla zespołów w utrzymaniu mocnego tempa w dłuższych przejazdach na jednym zestawie opon, czego spodziewamy się w tym wyścigu”.

Goodyear przewiduje, że prawdopodobnie przez cały wyścig zespoły będą wykonywać podwójne przebiegi. Oznacza to, że przy połowie postojów na tankowanie nie będzie zmiany ogumienia. Dlatego inżynierowie skupią się na dostarczeniu trwałych opon oferujących spójne osiągi.

Gotowy na deszcze Fuji

Goodyear zastosuje te same dwie specyfikacje na warunki suche, jak w wyścigu na Silverstone. Przepisy WEC dopuszczają stosowanie trzeciej specyfikacji suchej i marka prawdopodobnie wprowadzi ją w połowie sezonu. Fuji słynie z warunków monsunowych, a Goodyear uważa, że jest dobrze przygotowany na mokre nawierzchnie. Nowa opona pośrednia została wykorzystana w wyścigu Silverstone, co dało kierowcom doświadczenie z ogumieniem na mokrym i suchym torze. Opony Goodyear zostały przetestowane na obiektach Sebring na Florydzie i Bishopscourt w Irlandii Północnej, przy czym oba tory zostały zalane, aby symulować duże ilości stojącej wody spodziewane podczas typowej burzy na Fuji.

Przed Fuji Goodyear kontynuował również intensywny program rozwoju, obejmujący badania na torach Sebring i Monza. Test na Monza obejmował biegi bez pierwszej szykany. Pozwala to na rozwijanie najwyższych prędkości, które będą osiągane w czerwcowym finale WEC na Le Mans. Dla Goodyear to źródło cennych danych przygotowujących do powrotu do 24-godzinnego wyścigu.

Yamashita wnosi lokalną wiedzę

Goodyear skorzysta również na porozumieniu zespołu High Class Racing z Kenta Yamashita. W 2016 roku ten ostatni wygrał japońskie mistrzostwa Formuły 3, a w 2017 roku przeszedł do Super Formuły. Ma duże doświadczenie na Fuji i będzie cennym wsparciem dla zespołu Goodyear w rozwoju.

Yamashita jest protegowanym Toyoty, a jego włączenie do teamu tworzy silny, historyczny związek z ostatnim ważnym zwycięstwem Goodyear w japońskiej serii Mistrzostw Świata w Wyścigach Samochodów Sportowych. W 1992 r. na torze Suzuka na drugim miejscu uplasowała się Toyota TS010 na oponach amerykańskiego koncernu, prowadzona przez byłych kierowców F1: Jana Lammersa, Geoffa Leesa i Davida Brabhama. Kontynuując temat „powtarzania się historii”, Brabham ogłosił, że Goodyear będzie partnerem technicznym Brabham Automotive i samochodów wyścigowych, przy czym BT62 zadebiutuje w wyścigu na Brands Hatch w listopadzie (pełna historia: tutaj).

Fuji zajmuje wyjątkowe miejsce w wyścigowej historii Goodyear. Rozgrywane tu w 1976 i 1977 roku Grand Prix Japonii zwyciężyły samochody na oponach amerykańskiej marki. W 1977 roku wygrał James Hunt (McLaren M26), a rok wcześniej flagę w szachownicę zdobył Mario Andretti (Lotus 77). Jednak wyścig ten przeszedł do historii jako punkt kulminacyjny epickiej bitwy o mistrzostwo pomiędzy Huntem i Laudą. Ich rywalizacja została wykorzystana w fabule filmu „Rush”. Nieżyjący już wielki Austriak, który wracał do formy po strasznym wypadku na Nürburgringu, odszedł na emeryturę z honorem i godnością po odważnym wyścigu w ulewnych warunkach.

Co ciekawe, ten układ toru Fuji był ostatnio wykorzystywany w World Sportscar Racing w 1988 roku. W tym wydarzeniu niemiecka para Frank Jelinski i John Winter stanęła na podium w zasłużonym Porsche 962C.

Długodystansowe Mistrzostwa Świata (WEC) FIA rozpoczynają się w niedzielę 6 października. Będą poprzedzone serią treningową i kwalifikacjami, które odbędą się dwa dni wcześniej o godzinie 11. (czasu lokalnego).

Goodyear

Goodyear jest jednym z największych producentów opon na świecie. Firma zatrudnia 64 000 osób i wytwarza swoje produkty w 47 zakładach zlokalizowanych w 21 krajach na świecie. Posiada dwa Centra Innowacji w Akron (Stany Zjednoczone) i Colmar-Berg (Luksemburg), które dostarczają najnowocześniejsze rozwiązania w zakresie produktów i usług, będących wyznacznikiem standardów i technologii w przemyśle. Więcej informacji na temat Goodyeara i produktów firmy znajduje się na stronie www.goodyear.com/corporate.  Więcej zdjęć w internetowym newsroomie: http://news.goodyear.eu.  Sledź nas na Twitter @Goodyearpress i dołącz do grupy ThinkGoodMobility na LinkedIn.

W Polsce firma oferuje opony takich marek, jak: Goodyear, Dunlop, Fulda, Sava i Dębica. Jest także głównym akcjonariuszem Firmy Oponiarskiej Dębica S.A., która jest największym tego typu zakładem w Europie, zatrudniającym prawie 3 tys. osób.

 

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Toyota dominuje na globalnym rynku i notuje wzrosty. Corolla liderem Biuro prasowe
2019-12-05 | 17:00

Toyota dominuje na globalnym rynku i notuje wzrosty. Corolla liderem

Toyota Corolla nie daje swoim rywalom żadnych szans w walce o tytuł najpopularniejszego samochodu na świecie. Jak wynika z najnowszych danych focus2move.com, w październiku z salonów
Motoryzacja Dlaczego LPG skokowo podrożało w ostatnim czasie – komentarz rynkowy Anwim S.A.
2019-12-04 | 11:30

Dlaczego LPG skokowo podrożało w ostatnim czasie – komentarz rynkowy Anwim S.A.

W ostatnich tygodniach byliśmy świadkami gwałtownych i znacznych wzrostów cen paliwa LPG na stacjach benzynowych. Kierowcy pojazdów wyposażonych w instalację na propan-butan
Motoryzacja Robert Antczak nowym Dyrektorem Generalnym w Arval Service Lease Polska
2019-12-02 | 16:30

Robert Antczak nowym Dyrektorem Generalnym w Arval Service Lease Polska

Od 1 grudnia funkcję Dyrektora Generalnego Arval Service Lease Polska pełni Robert Antczak. Wiadomość ta została ogłoszona podczas listopadowej Gali z okazji 20-lecia istnienia Arval

Więcej ważnych informacji

Kalendarium

Komunikat

Ważne informacje dla dziennikarzy radiowych

Dziennikarze radiowi mają możliwość pobierania oryginalnego klipu dźwiękowego oraz  z lektorem w przypadku materiałów, w których ekspertami są obcokrajowcy.

Zapraszamy do kontaktu media|newseria.pl?subject=Kontakt%20dla%20medi%C3%B3w| style="background-color: rgb(255, 255, 255);"|media|newseria.pl 

Jak korzystać z materiałów Newserii?

Ważne informacje dla dziennikarzy i mediów

Wszystkie materiały publikowane w serwisach agencji informacyjnej Newseria przeznaczone są do bezpłatnej dystrybucji poprzez serwisy internetowe, stacje radiowe i telewizje, wydawców prasy oraz aplikacje pełniące funkcję agregatorów newsów. 

Szczegóły dotyczące warunków współpracy znajdują się tutaj.

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Bankowość

Polska staje się informatycznym zagłębiem Europy. Producenci oprogramowania podbijają zagraniczne rynki

W ubiegłym roku aż 75 proc. polskich firm, które zajmują się tworzeniem oprogramowania, zanotowało ponad 20-proc. wzrost przychodów, a co dziesiąta je podwoiła. Co trzecie przedsiębiorstwo osiąga przychody wyłącznie dzięki obsłudze rynków zagranicznych – wynika z nowego raportu Fundacji Citi Handlowy im. L. Kronenberga i Organizacji Pracodawców Sektora IT. Polskie przedsiębiorstwa zajmujące się softwarem zwiększają skalę działania, zakres usług, zatrudnienie i są coraz śmielsze w zagranicznej ekspansji. Wyzwaniem pozostaje dla nich jednak konkurowanie o wykwalifikowanych programistów.

Patronaty Newserii

Gala Złote Spinacze 2019

Bankowość

Banki zwiększają inwestycje w ochronę przed oszustwami finansowymi. Wsparciem może być sztuczna inteligencja

Kradzieże tożsamości i wyłudzenia kredytów przy pomocy skradzionych dokumentów lub danych do logowania to najczęstsze oszustwa w sektorze finansowym. Konsekwencje ponoszą przede wszystkim klienci, którzy muszą się liczyć z utratą pieniędzy i późniejszą windykacją. Stratne są również instytucje finansowe, dla których najdotkliwsza jest utrata reputacji i zaufania klientów. Z pomocą przychodzi im sztuczna inteligencja, która pozwala na automatyczną prewencję oszustw finansowych. W regionie EMEA ponad połowa instytucji finansowych planuje w kolejnych trzech latach inwestycje w rozwiązania oparte na AI – wynika z międzynarodowego badania Instytutu Forrester Consulting. 

CES Las Vegas 2020

Handel

Rozpoczyna się szczyt OPEC+. Najbardziej prawdopodobny scenariusz to utrzymanie wydobycia na dotychczasowym poziomie

5 i 6 grudnia kraje skupione w OPEC i niezwiązani z organizacją inni producenci mają podjąć decyzję o dalszych losach trwającego już trzeci rok porozumienia w sprawie dobrowolnego ograniczenia wydobycia. Obecna umowa obowiązuje do marca 2020 roku i mówi się o jej przedłużeniu o kwartał lub dwa. Głos Iraku o możliwości pogłębienia cięć o jedną trzecią zachwiał przekonaniem rynku o utrzymaniu dotychczasowego stanu rzeczy. Mimo to według analityka portalu E-petrol.pl kontynuacja współpracy na obecnych warunkach wciąż jest najbardziej prawdopodobnym scenariuszem.

Farmacja

Przybywa pacjentów z zakażeniem HIV. Większość z nich chce zmiany leczenia na mniej szkodliwe

Według danych PHZ,w Polsce jest prawie 25 tys. pacjentów zarażonych wirusem HIV. Ok. 12 tys. z nich korzysta z farmakoterapii antyretrowirusowej, która zapobiega namnażaniu wirusa i wspiera układ odpornościowy organizmu. Długotrwałe przyjmowanie leków może jednak wywoływać szereg skutków ubocznych i ryzyko wystąpienia innych schorzeń. Jak wynika z badania zrealizowanego przez IQS, prawie 60 proc. pacjentów obawia się długoterminowych skutków takiego leczenia. Zdecydowana większość chciałaby zmienić terapię na taką, która w długiej perspektywie ma mniejszą szkodliwość. Taką możliwość stwarzają pacjentom z zakażeniem HIV innowacyjne terapie dwulekowe wprowadzane obecnie na rynkach całego świata, w tym również w Polsce.