Komunikaty PR

Sezon powrotu Goodyear do FIA WEC trwa. Następny przystanek Fuji w Japonii

2019-10-03  |  12:15
Biuro prasowe
Kontakt
Marlena Garucka-Kubajek
Biuro Prasowe Goodyear

Migdałowa 4
02-796 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
506 051 987
https://news.goodyear.eu/
Do pobrania Goodyear ( 0.35 MB )

•          Tor Fuji – tutaj liczy się trakcja

•          Znany z nieprzewidywalnej pogody – Goodyear opisuje program testów na mokrej nawierzchni

•          Od Hunta i Laudy do dzisiejszego powrotu – refleksja marki na temat sukcesów w Fuji

Po historycznym starcie w Długodystansowych Mistrzostwach Świata FIA (WEC), zespół Goodyear Racing kieruje się na wschód, aby wziąć udział w japońskiej rundzie sezonu 2019/2020, czyli 6-godzinnym wyścigu Fuji. Znany z kapryśnej pogody i skomplikowanej budowy tor stanowi duże wyzwanie dla zespołów i konstruktorów opon.

Ogumienie Goodyear wybrały trzy zespoły (Jota Sport, Jackie Chan DC Racing i High Class Racing) w klasie LMP2. Ta kategoria, przeznaczona dla ‘prototypów Le Mans’ z silnikami V8 o pojemności 4,2 litra i mocy 600 KM, jest jedną z najbardziej konkurencyjnych w WEC i jedyną klasą, w której walka toczy się pomiędzy producentami opon. W inauguracyjnym wyścigu z udziałem Goodyear, rozegranym 1 września na torze Silverstone, samochód Jackie Chan DC Racing prowadzony przez Ho-Pin Tunga, Gabriela Aubry'ego i Willa Stevensa zajął czwarte miejsce. Mimo zmiennych warunków team wykazał mocne tempo.

Międzynarodowy tor wyścigowy Fuji znajduje się w Oyama, na północ od Tokio, w cieniu wulkanu Fuji. W swojej oryginalnej konfiguracji – w latach 70. i 80. – gościł wyścigi Formuły 1 i Mistrzostw Świata Samochodów Sportowych. Następnie w latach dwutysięcznych został przebudowany i dostosowany do standardów FIA. Przyniosło to znaczące zmiany, m.in. długi ostatni zakręt zastąpiono bardzo ciasnym i krętym sektorem końcowym. Stanowi to wyzwanie dla konstruktorów opon oraz zawieszenia i będzie kluczowe dla zwycięskiej strategii wyścigowej.

Mike McGregor, Manager Race Sales, Testing & Track Support, wyjaśnił cele na Fuji: „Nasze całkowicie nowe opony pokazały obiecujące wyniki w Silverstone, ale teraz wchodzimy na wyższy poziom. Fuji jest zupełnie innym typem toru niż nowo zrekonstruowany Silverstone z dwóch powodów. Po pierwsze, ma ścierną powierzchnię. Po drugie, ostatni sektor bardzo różni się od pozostałych. Ma wiele ciasnych zakrętów, które wymagają mocnego hamowania, a jednocześnie silnej trakcji na wyjściu. Pozostała część toru jest szybka, w tym 1,5-kilometrowa prosta. Zespoły muszą więc wybrać kompromis pomiędzy niską siłą docisku potrzebną do uzyskania prędkości na prostej, a ustawieniami, które utrzymują trakcję w zakrętach pokonywanych na drugim biegu. Nasza pomoc w konfiguracji ogumienia będzie mieć decydujące znaczenie dla zespołów w utrzymaniu mocnego tempa w dłuższych przejazdach na jednym zestawie opon, czego spodziewamy się w tym wyścigu”.

Goodyear przewiduje, że prawdopodobnie przez cały wyścig zespoły będą wykonywać podwójne przebiegi. Oznacza to, że przy połowie postojów na tankowanie nie będzie zmiany ogumienia. Dlatego inżynierowie skupią się na dostarczeniu trwałych opon oferujących spójne osiągi.

Gotowy na deszcze Fuji

Goodyear zastosuje te same dwie specyfikacje na warunki suche, jak w wyścigu na Silverstone. Przepisy WEC dopuszczają stosowanie trzeciej specyfikacji suchej i marka prawdopodobnie wprowadzi ją w połowie sezonu. Fuji słynie z warunków monsunowych, a Goodyear uważa, że jest dobrze przygotowany na mokre nawierzchnie. Nowa opona pośrednia została wykorzystana w wyścigu Silverstone, co dało kierowcom doświadczenie z ogumieniem na mokrym i suchym torze. Opony Goodyear zostały przetestowane na obiektach Sebring na Florydzie i Bishopscourt w Irlandii Północnej, przy czym oba tory zostały zalane, aby symulować duże ilości stojącej wody spodziewane podczas typowej burzy na Fuji.

Przed Fuji Goodyear kontynuował również intensywny program rozwoju, obejmujący badania na torach Sebring i Monza. Test na Monza obejmował biegi bez pierwszej szykany. Pozwala to na rozwijanie najwyższych prędkości, które będą osiągane w czerwcowym finale WEC na Le Mans. Dla Goodyear to źródło cennych danych przygotowujących do powrotu do 24-godzinnego wyścigu.

Yamashita wnosi lokalną wiedzę

Goodyear skorzysta również na porozumieniu zespołu High Class Racing z Kenta Yamashita. W 2016 roku ten ostatni wygrał japońskie mistrzostwa Formuły 3, a w 2017 roku przeszedł do Super Formuły. Ma duże doświadczenie na Fuji i będzie cennym wsparciem dla zespołu Goodyear w rozwoju.

Yamashita jest protegowanym Toyoty, a jego włączenie do teamu tworzy silny, historyczny związek z ostatnim ważnym zwycięstwem Goodyear w japońskiej serii Mistrzostw Świata w Wyścigach Samochodów Sportowych. W 1992 r. na torze Suzuka na drugim miejscu uplasowała się Toyota TS010 na oponach amerykańskiego koncernu, prowadzona przez byłych kierowców F1: Jana Lammersa, Geoffa Leesa i Davida Brabhama. Kontynuując temat „powtarzania się historii”, Brabham ogłosił, że Goodyear będzie partnerem technicznym Brabham Automotive i samochodów wyścigowych, przy czym BT62 zadebiutuje w wyścigu na Brands Hatch w listopadzie (pełna historia: tutaj).

Fuji zajmuje wyjątkowe miejsce w wyścigowej historii Goodyear. Rozgrywane tu w 1976 i 1977 roku Grand Prix Japonii zwyciężyły samochody na oponach amerykańskiej marki. W 1977 roku wygrał James Hunt (McLaren M26), a rok wcześniej flagę w szachownicę zdobył Mario Andretti (Lotus 77). Jednak wyścig ten przeszedł do historii jako punkt kulminacyjny epickiej bitwy o mistrzostwo pomiędzy Huntem i Laudą. Ich rywalizacja została wykorzystana w fabule filmu „Rush”. Nieżyjący już wielki Austriak, który wracał do formy po strasznym wypadku na Nürburgringu, odszedł na emeryturę z honorem i godnością po odważnym wyścigu w ulewnych warunkach.

Co ciekawe, ten układ toru Fuji był ostatnio wykorzystywany w World Sportscar Racing w 1988 roku. W tym wydarzeniu niemiecka para Frank Jelinski i John Winter stanęła na podium w zasłużonym Porsche 962C.

Długodystansowe Mistrzostwa Świata (WEC) FIA rozpoczynają się w niedzielę 6 października. Będą poprzedzone serią treningową i kwalifikacjami, które odbędą się dwa dni wcześniej o godzinie 11. (czasu lokalnego).

Goodyear

Goodyear jest jednym z największych producentów opon na świecie. Firma zatrudnia 64 000 osób i wytwarza swoje produkty w 47 zakładach zlokalizowanych w 21 krajach na świecie. Posiada dwa Centra Innowacji w Akron (Stany Zjednoczone) i Colmar-Berg (Luksemburg), które dostarczają najnowocześniejsze rozwiązania w zakresie produktów i usług, będących wyznacznikiem standardów i technologii w przemyśle. Więcej informacji na temat Goodyeara i produktów firmy znajduje się na stronie www.goodyear.com/corporate.  Więcej zdjęć w internetowym newsroomie: http://news.goodyear.eu.  Sledź nas na Twitter @Goodyearpress i dołącz do grupy ThinkGoodMobility na LinkedIn.

W Polsce firma oferuje opony takich marek, jak: Goodyear, Dunlop, Fulda, Sava i Dębica. Jest także głównym akcjonariuszem Firmy Oponiarskiej Dębica S.A., która jest największym tego typu zakładem w Europie, zatrudniającym prawie 3 tys. osób.

 

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja 50 tys. na rzecz poprawy bezpieczeństwa w ruchu drogowym w Polsce Biuro prasowe
2019-11-12 | 01:00

50 tys. na rzecz poprawy bezpieczeństwa w ruchu drogowym w Polsce

Wypadki drogowe stanowią poważny problem współczesnego świata. Wg danych Biura Ruchu Drogowego Komendy Głównej Policji, co roku na polskich drogach dochodzi do kilkudziesięciu
Motoryzacja Elektromobilość, a zachowania konsumenckie
2019-10-22 | 11:11

Elektromobilość, a zachowania konsumenckie

Innowacje zmieniają zachowania konsumentów – to prawda znana już od wielu dekad. Zmiany te zachodzą jednak w różnym tempie, w zależności od tego, jak szybko dana
Motoryzacja BRAK ZDJĘCIA
2019-10-21 | 23:40

Michał Jesionowski w Empik Silesia

Serdecznie zapraszamy na spotkanie z najpopularniejszym Youtuberem motoryzacyjnym w Polsce! Kanał Michała Jesionowskiego Miłośnicy 4 Kółek ogląda ponad milion osób, a sam Michu udowadnia, że ciężką pracą możesz

Polecane

Kalendarium

Jak korzystać z materiałów Newserii?

Bezpłatne materiały wideo, audio, zdjęcia oraz artykuły

Wszystkie materiały publikowane w serwisach agencji informacyjnej Newseria przeznaczone są do bezpłatnej dystrybucji poprzez serwisy internetowe, stacje radiowe i telewizje, wydawców prasy oraz aplikacje pełniące funkcję agregatorów newsów. 

Szczegóły dotyczące warunków współpracy znajdują się tutaj.

Patronaty Newserii

Gala Złote Spinacze 2019

Konsument

Prawie 60 proc. Polaków nie wie, jak radzić sobie z długami. Są one częstą przyczyną depresji i napięć w rodzinie

Napięcia w rodzinie, konflikty, poczucie bezsilności, a nawet stany depresyjne – to pozafinansowe problemy, jakie często towarzyszą niespłaconym zobowiązaniom. 45 proc. zadłużonych Polaków oczekiwałoby w tym zakresie wsparcia, doradztwa i pomocy ze strony rodziny. Jednak tylko co piętnasty chciałby, aby wyręczono go w kwestii uregulowania długu. Do skorzystania z takiej pomocy są najbardziej skłonni przedstawiciele najmłodszej generacji Z w wieku 18–24 lat. Jest to pokolenie, która nie obawia się szczerych rozmów z partnerem o długach – wynika z badania „Postawy różnych pokoleń Polaków wobec zadłużenia” Grupy KRUK.

Ochrona środowiska

Nowy rząd będzie się musiał zmagać ze spowolnieniem gospodarki i inwestycji. Wyzwaniem dla ministra finansów będzie utrzymanie wydatków socjalnych

Głównym priorytetem nowego rządu w obszarze polityki gospodarczej będzie wsparcie krajowej gospodarki w warunkach spowolnienia na świecie – uważa Grzegorz Maliszewski, główny ekonomista Banku Millennium. Wśród ważnych zadań jest zachęcenie prywatnego biznesu do inwestowania. Wiele wyzwań czeka ministra finansów, którzy będzie musiał pogodzić możliwe ograniczenia w pozyskiwaniu nowych dochodów z deklarowanym przed wyborami wzrostem wydatków socjalnych.

Prawo

Kobiety pracujące jako hostessy są narażone na liczne nadużycia. Powstający kodeks etyczny pomoże uregulować branżę i zerwać ze stereotypami

Z analizy mediów wynika, że w blisko 80 proc. relacje pracownicze oceniane są jako złe. Szczególna sytuacja panuje w branży hostessingu, gdzie pracownice często doświadczają molestowania seksualnego, są wykorzystywane przez pracodawców, narzekają też na brak wsparcia w trudnych sytuacjach z klientami – wynika z raportu „Branża hostess w Polsce. Główne problemy i kontrowersje”. Dlatego Komitet Dialogu Społecznego KIG wspólnie z Forum Odpowiedzialnego Biznesu opowiadają się za stworzeniem kodeksu dobrych praktyk. To pierwszy krok do wprowadzenia wyższych standardów w branży.

Konsument

Czwarta rewolucja przemysłowa daje branży spożywczej szanse na rozwój. Nowe technologie pomogą jej zdobywać zagraniczne rynki

– Rozwiązania wprowadzane w ramach przemysłu 4.0. to szansa dla polskich producentów żywności na zyskanie przewagi konkurencyjnej na rynkach zagranicznych – przekonuje Kacper Nosarzewski, członek zarządu Polskiego Towarzystwa Studiów nad Przyszłością. Nowe rozwiązania technologiczne pomagają wpływać na decyzje zakupowe, usprawniają produkcję i gwarantują bezpieczeństwo produktów. To o tyle istotne, że konsumenci wybierają produkty coraz bardziej świadomie. Nie tylko zwracają uwagę na cenę, lecz także czytają etykiety.