Komunikaty PR

Toyota dominuje na globalnym rynku i notuje wzrosty. Corolla liderem

2019-12-05  |  17:00
Biuro prasowe

Toyota Corolla nie daje swoim rywalom żadnych szans w walce o tytuł najpopularniejszego samochodu na świecie. Jak wynika z najnowszych danych focus2move.com, w październiku z salonów Toyoty wyjechało 118 858 egzemplarzy kompaktowego bestsellera, aż o 28,2% więcej niż w tym samym miesiącu ubiegłego roku. Łącznie globalna sprzedaż kompaktowego auta z Japonii do października przekroczyła milion egzemplarzy.

 

Najpopularniejsze samochody na świecie

Liczba Corolli, które w tym roku opuściły salony (do października) wyniosła dokładnie 1 020 887 egzemplarzy – o 145 tys. więcej niż drugiego w rankingu Forda F-Series (875 194 egz.). Trzecie miejsce zajęła Toyota RAV4 z wynikiem 767 907 aut.

Jeśli spojrzeć na pierwszą dziesiątkę najpopularniejszych modeli, łatwo zauważyć prostą prawidłowość – popularność japońskich samochodów rośnie, a niemieckich spada. Sprzedaż Toyoty Corolli od stycznia do października wzrosła o 2,7%, Toyoty RAV4 o 10,5%, Hondy Civic o 0,9%, Hondy CR-V o 16%, a Toyoty Camry o 3,8%. Jednocześnie wynik Volkswagena Tiguana jest o 8,6% mniejszy, Golfa o 14,5%, a Polo wypadło słabiej o 18,1%. Amerykańskie modele w Top10 wyglądają pod tym względem różnie. Ford F-Series stracił 2,5% sprzedaży, za to RAM pick-up zyskał aż 20,2%.

Najpopularniejsze marki na świecie

Toyota utrzymuje się na pozycji lidera już od wielu lat, a w tym roku jej dystans do rywali tylko się zwiększył. Nowe modele przyczyniły się do umocnienia pozycji japońskiej marki, której sprzedaż od stycznia do października wzrosła o 1,4% do 7 299 945 aut, a jej udział w rynku wynosi 10%. Drugie miejsce zajmuje Volkswagen, zajmujący 7,6% światowego rynku (5 603 115 aut) po spadku sprzedaży rok do roku o 2,8%. Na trzecim miejscu jest Ford, który stracił aż 8,3% sprzedaży (4 230 153 aut).

Z danych Focus2Move wynika, że na światowym rynku samochodów dominują spadki. Wzrosty zanotowało tylko 6 marek spośród największych 30 – oprócz Toyoty są to RAM (+18,7%), Haval (+12,5%), Lexus (+8,2%), Mercedes (+5,4%) i BMW (+3,7%). Największy spadek w Top30 dotknął marki Maruti, Buick, Changan, Peugeot i Geely.

Najwięksi producenci

Najwięcej samochodów na świecie nadal sprzedaje Grupa Volkswagena. Koncern z Wolfsburga dostarczył do października swoim klientom 8 878 607 aut, o 2% mniej niż rok wcześniej. Toyota Group zyskała 1,9% rok do roku, sprzedając 8 517 681 aut. Trzecie miejsce zajmuje Renault-Nissan z wynikiem 8 174 177 aut (-6,1%). Spadki sprzedaży w tym roku zanotowało 7 z 10 największych koncernów motoryzacyjnych. Poprawa wyników udała się tylko koncernom Mercedes Daimler (+4,7%), Toyota Group (+1,9%) i Honda Motor (+0,1%).

Czy na polskim rynku czeka nas zmiana lidera?

Jak wynika z danych Instytutu Samar o rejestracji samochodów od stycznia do listopada 2019 roku, w Polsce najpopularniejszym autem jest nadal Skoda Octavia z wynikiem 18 598 pojazdów. Jednak wieloletniemu liderowi depcze po piętach Corolla, która już od 7 miesięcy figuruje na szczycie listy modeli z największą liczbą zarejestrowanych egzemplarzy w kraju w rozliczeniach miesięcznych. Obecnie nowy model kompaktowej Toyoty zajmuje drugie miejsce w kraju (17 636 egz.) licząc od stycznia, ale dystans do lidera zmniejsza się z miesiąca na miesiąc i wynosi już tylko 962 egzemplarze. Nowa Corolla zadebiutowała na polskim rynku w marcu, a w październiku uzyskała najlepszy miesięczny wynik nie tylko w swojej historii, ale wszystkich modeli Toyoty w Polsce.

Trzecie miejsce pod względem liczby zarejestrowanych samochodów w 2019 roku (do listopada) zajmuje Skoda Fabia (16 020 egz.), czwarte Dacia Duster (14 294 egz.), a piąte Opel Astra (13 009 egz.). Na kolejnych miejscach znajdują się Toyota Yaris, Volkswagen Golf, Fiat Tipo, Renault Clio i Volkswagen Tiguan.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Lexus notuje ogromny wzrost sprzedaży w Chinach Biuro prasowe
2020-01-10 | 15:00

Lexus notuje ogromny wzrost sprzedaży w Chinach

Lexus staje się coraz mocniejszym graczem na największym rynku motoryzacyjnym świata – w Chinach. W 2019 roku japońska marka zanotowała w Państwie Środka kolejny rekord sprzedaży i
Motoryzacja WABCO otwiera we Wrocławiu globalne Centrum Testowe
2020-01-10 | 14:00

WABCO otwiera we Wrocławiu globalne Centrum Testowe

WABCO Holdings Inc., globalny dostawca technologii, które poprawiają bezpieczeństwo, wydajność i łączność pojazdów użytkowych, otworzył we Wrocławiu Globalne Centrum
Motoryzacja Goodyear uruchomi nowy fundusz venture capital dla rozwoju przyszłej mobilności
2020-01-09 | 16:00

Goodyear uruchomi nowy fundusz venture capital dla rozwoju przyszłej mobilności

Na targach CES 2020 (Consumer Eletronics Show) Goodyear Tire & Rubber Company ogłosił utworzenie nowego funduszu venture capital, Goodyear Ventures, który w ciągu najbliższych 10

Więcej ważnych informacji

Kalendarium

CES 2020

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Utraty danych doświadczyło co piąte małe i średnie przedsiębiorstwo. To dla firmy ryzyko przestoju, a nawet bankructwa

Dane i ich analiza są dziś dla wielu firm podstawą działalności. Ich utrata może oznaczać wysokie koszty, osłabienie zaufania klientów i partnerów oraz niemożność kontynuowania działalności, prowadząc nawet do bankructwa. W Polsce w ubiegłym roku doświadczyło tego 18 proc. małych i średnich firm. Ryzyko utraty danych minimalizuje regularny backup, czyli tworzenie kopii zapasowej, przechowywanej w bezpiecznym miejscu. W razie utraty plików, e-maili czy innych danych kopia zapasowa pozwala przywrócić je w oryginalnej formie. Pojawiają się na rynku nowe, inteligentne modele tworzenia kopii zapasowej, pozwalające odzyskać dane w ciągu kilku minut.

Komunikat

Ważne informacje dla dziennikarzy radiowych

Dziennikarze radiowi mają możliwość pobierania oryginalnego klipu dźwiękowego oraz  z lektorem w przypadku materiałów, w których ekspertami są obcokrajowcy.

Zapraszamy do kontaktu media|newseria.pl?subject=Kontakt%20dla%20medi%C3%B3w| style="background-color: rgb(255, 255, 255);"|media|newseria.pl 

Jak korzystać z materiałów Newserii?

Ważne informacje dla dziennikarzy i mediów

Wszystkie materiały publikowane w serwisach agencji informacyjnej Newseria przeznaczone są do bezpłatnej dystrybucji poprzez serwisy internetowe, stacje radiowe i telewizje, wydawców prasy oraz aplikacje pełniące funkcję agregatorów newsów. 

Szczegóły dotyczące warunków współpracy znajdują się tutaj.

Prawo

Spory między Skarbem Państwa a inwestorami coraz częściej kończą się ugodą. W zdecydowanej większości wygrywa jednak państwo

Spory publiczno-prywatne najczęściej pojawiają się przy okazji inwestycji infrastrukturalnych i są efektem opóźnień w realizacji kontraktu albo nieprecyzyjnej umowy. Co roku jest ich ok. 3 tys., a w 90 proc. przypadków kończą się sądową wygraną Skarbu Państwa. Rośnie jednak liczba sporów rozwiązywanych w drodze ugody – w ubiegłym roku było ich 84, o łącznej wartości roszczeń sięgającej 1,5 mld zł. Zarówno urzędnicy, jak i przedsiębiorcy coraz częściej widzą korzyść w mediacjach i zawieraniu ugód – zwłaszcza że prawo temu sprzyja, a jeszcze większe możliwości w tym zakresie stworzy od 2021 roku nowe Prawo zamówień publicznych. Barierą pozostaje jednak wciąż pokutujące, zwłaszcza wśród urzędników, przekonanie, że bezpieczniej iść do sądu.

Finanse

Inwestowanie społecznościowe zdobywa w Polsce rosnącą popularność. Warszawska giełda widzi w nim potencjał

Crowdinvesting – odmiana crowdfundingu – to forma inwestowania społecznościowego, w której w zamian za wsparcie inwestor otrzymuje określone prawa majątkowe czy własnościowe spółki. Jest szczególnie atrakcyjnym sposobem na pozyskiwanie kapitału dla małych spółek i start-upów. W Polsce zdobywa coraz większą popularność, choć wciąż daleko nam do rozwiniętych rynków, takich jak Wielka Brytania czy Skandynawia. Potencjał w crowdinvestingu dostrzega jednak warszawska giełda, która chce rozwijać ten rynek i uruchomiła dedykowany mu program.

Transport

Konsumenci czekają na uruchomienie dopłat do elektrycznych aut. Rozszerzenie ich na firmy mogłoby trzy razy mocniej rozpędzić rynek

Dopłaty do zakupu samochodów elektrycznych finansowane z Funduszu Niskoemisyjnego Transportu mają stymulować rozwój elektromobilności w Polsce. W najbliższych miesiącach z rządowego wsparcia będą mogły skorzystać jedynie osoby fizyczne, które nie prowadzą działalności gospodarczej. Nabór wniosków, który zaplanowano na pierwszy kwartał 2020 roku, nie uwzględnia rynku flotowego. Wprawdzie rozporządzenie obejmujące przedsiębiorców już zostało przyjęte, ale warunki proponowanego wsparcia będą raczej zniechęcać firmy do korzystania z dopłat, a to właśnie one realizują 70 proc. zakupów nowych aut.