Komunikaty PR

Toyota dominuje na globalnym rynku i notuje wzrosty. Corolla liderem

2019-12-05  |  17:00
Biuro prasowe

Toyota Corolla nie daje swoim rywalom żadnych szans w walce o tytuł najpopularniejszego samochodu na świecie. Jak wynika z najnowszych danych focus2move.com, w październiku z salonów Toyoty wyjechało 118 858 egzemplarzy kompaktowego bestsellera, aż o 28,2% więcej niż w tym samym miesiącu ubiegłego roku. Łącznie globalna sprzedaż kompaktowego auta z Japonii do października przekroczyła milion egzemplarzy.

 

Najpopularniejsze samochody na świecie

Liczba Corolli, które w tym roku opuściły salony (do października) wyniosła dokładnie 1 020 887 egzemplarzy – o 145 tys. więcej niż drugiego w rankingu Forda F-Series (875 194 egz.). Trzecie miejsce zajęła Toyota RAV4 z wynikiem 767 907 aut.

Jeśli spojrzeć na pierwszą dziesiątkę najpopularniejszych modeli, łatwo zauważyć prostą prawidłowość – popularność japońskich samochodów rośnie, a niemieckich spada. Sprzedaż Toyoty Corolli od stycznia do października wzrosła o 2,7%, Toyoty RAV4 o 10,5%, Hondy Civic o 0,9%, Hondy CR-V o 16%, a Toyoty Camry o 3,8%. Jednocześnie wynik Volkswagena Tiguana jest o 8,6% mniejszy, Golfa o 14,5%, a Polo wypadło słabiej o 18,1%. Amerykańskie modele w Top10 wyglądają pod tym względem różnie. Ford F-Series stracił 2,5% sprzedaży, za to RAM pick-up zyskał aż 20,2%.

Najpopularniejsze marki na świecie

Toyota utrzymuje się na pozycji lidera już od wielu lat, a w tym roku jej dystans do rywali tylko się zwiększył. Nowe modele przyczyniły się do umocnienia pozycji japońskiej marki, której sprzedaż od stycznia do października wzrosła o 1,4% do 7 299 945 aut, a jej udział w rynku wynosi 10%. Drugie miejsce zajmuje Volkswagen, zajmujący 7,6% światowego rynku (5 603 115 aut) po spadku sprzedaży rok do roku o 2,8%. Na trzecim miejscu jest Ford, który stracił aż 8,3% sprzedaży (4 230 153 aut).

Z danych Focus2Move wynika, że na światowym rynku samochodów dominują spadki. Wzrosty zanotowało tylko 6 marek spośród największych 30 – oprócz Toyoty są to RAM (+18,7%), Haval (+12,5%), Lexus (+8,2%), Mercedes (+5,4%) i BMW (+3,7%). Największy spadek w Top30 dotknął marki Maruti, Buick, Changan, Peugeot i Geely.

Najwięksi producenci

Najwięcej samochodów na świecie nadal sprzedaje Grupa Volkswagena. Koncern z Wolfsburga dostarczył do października swoim klientom 8 878 607 aut, o 2% mniej niż rok wcześniej. Toyota Group zyskała 1,9% rok do roku, sprzedając 8 517 681 aut. Trzecie miejsce zajmuje Renault-Nissan z wynikiem 8 174 177 aut (-6,1%). Spadki sprzedaży w tym roku zanotowało 7 z 10 największych koncernów motoryzacyjnych. Poprawa wyników udała się tylko koncernom Mercedes Daimler (+4,7%), Toyota Group (+1,9%) i Honda Motor (+0,1%).

Czy na polskim rynku czeka nas zmiana lidera?

Jak wynika z danych Instytutu Samar o rejestracji samochodów od stycznia do listopada 2019 roku, w Polsce najpopularniejszym autem jest nadal Skoda Octavia z wynikiem 18 598 pojazdów. Jednak wieloletniemu liderowi depcze po piętach Corolla, która już od 7 miesięcy figuruje na szczycie listy modeli z największą liczbą zarejestrowanych egzemplarzy w kraju w rozliczeniach miesięcznych. Obecnie nowy model kompaktowej Toyoty zajmuje drugie miejsce w kraju (17 636 egz.) licząc od stycznia, ale dystans do lidera zmniejsza się z miesiąca na miesiąc i wynosi już tylko 962 egzemplarze. Nowa Corolla zadebiutowała na polskim rynku w marcu, a w październiku uzyskała najlepszy miesięczny wynik nie tylko w swojej historii, ale wszystkich modeli Toyoty w Polsce.

Trzecie miejsce pod względem liczby zarejestrowanych samochodów w 2019 roku (do listopada) zajmuje Skoda Fabia (16 020 egz.), czwarte Dacia Duster (14 294 egz.), a piąte Opel Astra (13 009 egz.). Na kolejnych miejscach znajdują się Toyota Yaris, Volkswagen Golf, Fiat Tipo, Renault Clio i Volkswagen Tiguan.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Elektryczna Mazda MX-30 rusza w trasę po Polsce w ramach Mazda Experience Days Biuro prasowe
2020-08-06 | 11:00

Elektryczna Mazda MX-30 rusza w trasę po Polsce w ramach Mazda Experience Days

Wybrani dealerzy Mazdy w Polsce zapraszają w dniach 6 – 18 sierpnia na jazdy testowe pierwszym elektrycznym modelem – Mazdą MX-30. Każdego dnia samochody będą odwiedzać inne
Motoryzacja Arval bezpłatnie użycza samochody placówkom medycznym na Mazowszu
2020-08-06 | 09:20

Arval bezpłatnie użycza samochody placówkom medycznym na Mazowszu

Arval Service Lease Polska, największa w Polsce firma specjalizująca się w wynajmie pojazdów oraz zarządzaniu flotą, po raz kolejny włącza się w pomoc dla polskich placówek
Motoryzacja Lexus nagrodzony za najlepszą obsługę dilerską
2020-08-04 | 16:00

Lexus nagrodzony za najlepszą obsługę dilerską

Salony Lexusa oferują najlepszą obsługę klienta – tak wynika z brytyjskiego badania Driver Power Best Car Dealers 2020. Japońska marka po raz kolejny zdobyła pierwsze miejsce w

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Złote Spinacze 2020 - zgłoszenie

Transport

Biznes coraz chętniej inwestuje w energię ze słońca. Własne mikroelektrownie powoli stają się rynkowym standardem

– Korzyści dla firm z inwestowania w odnawialne źródła energii są duże. To m.in. optymalizacja kosztów, samowystarczalność energetyczna i pewność zasilania – wskazuje Dorota Zawadzka-Stępniak z Konfederacji Lewiatan. W ostatnich latach biznes coraz chętniej inwestuje we własne mikroźródła odnawialnej energii. Efektem jest w Polsce boom na energetykę słoneczną. Na koniec tego roku moc zainstalowana w fotowoltaice ma wzrosnąć do 2,5 GW, głównie dzięki aktywności prosumentów indywidualnych i biznesowych. Do tych ostatnich dołączył DHL Parcel Polska. Logistyczna firma planuje montaż instalacji fotowoltaicznych w swoich lokalizacjach w całym kraju.

Handel

W dobie koronawirusa wzrosła produkcja opakowań dla przemysłu spożywczego i farmacji. Zmniejszyły się dostawy dla przemysłu, AGD i RTV

Silny związek z branżą spożywczą, która nie ucierpiała w czasie pandemii, pozwolił firmom opakowaniowym przetrwać kryzys spowodowany koronawirusem bez większych strat.  – 65 proc. opakowań jest produkowanych do żywności i napojów. Przestoje odczuły głównie te firmy, które dostarczają do producentów mebli lub firm motoryzacyjnych – mówi Beata Pyś-Skrońska, zastępca dyrektora Polskiej Izby Opakowań. Zagrożeniem dla branży może być pogorszenie koniunktury spowodowane kolejną falą pandemii, a także nowe przepisy związane z unijnymi regulacjami.

Jak korzystać z materiałów Newserii?

Ważne informacje dla dziennikarzy i mediów

Wszystkie materiały publikowane w serwisach agencji informacyjnej Newseria przeznaczone są do bezpłatnej dystrybucji poprzez serwisy internetowe, stacje radiowe i telewizje, wydawców prasy oraz aplikacje pełniące funkcję agregatorów newsów. 

Szczegóły dotyczące warunków współpracy znajdują się tutaj.

Firma

Przybywa centrów usług wspólnych w mniejszych miastach. Dla inwestorów najważniejsze są kompetencje pracowników

Warszawa, Kraków i Wrocław to nadal najbardziej atrakcyjne lokalizacje w Polsce dla nowoczesnych centrów usług dla biznesu. O wysokiej pozycji tych miast decydują m.in. dobra komunikacja, dostępność wykształconych pracowników oraz powierzchni biurowych. Jednak w czołówce są także inne miasta regionalne, np. Poznań, Łódź i Gdańsk, a także Bydgoszcz, Lublin, Częstochowa, Kielce i Rzeszów. – Są to lokalizacje, które zaledwie od kilku lat funkcjonują na mapie centrów usług wspólnych, ale właśnie tam dynamika przyrostu nowych projektów jest znacznie wyższa – mówi Wiktor Doktór, prezes Fundacji Pro Progressio.

Konusment

Dla 2/3 Polaków cena jest najważniejszym kryterium przy planowaniu tegorocznego urlopu. Co drugi skarży się też na wysokie ceny w kurortach

Cena to kluczowy czynnik, który Polacy uwzględniają przy planowaniu tegorocznych wakacji. Prawie połowa bierze też pod uwagę pogodę, bo dla 60 proc. urlopowiczów niekorzystna aura oznacza całkowicie zepsuty letni wypoczynek. Na kolejnych miejscach znalazły się wysokie ceny w turystycznych kurortach, na które skarży się co drugi Polak, dokuczliwe komary i hałaśliwi wczasowicze – wynika z lipcowej edycji badania „Barometr Providenta”.