Komunikaty PR

Toyota dominuje na globalnym rynku i notuje wzrosty. Corolla liderem

2019-12-05  |  17:00
Biuro prasowe

Toyota Corolla nie daje swoim rywalom żadnych szans w walce o tytuł najpopularniejszego samochodu na świecie. Jak wynika z najnowszych danych focus2move.com, w październiku z salonów Toyoty wyjechało 118 858 egzemplarzy kompaktowego bestsellera, aż o 28,2% więcej niż w tym samym miesiącu ubiegłego roku. Łącznie globalna sprzedaż kompaktowego auta z Japonii do października przekroczyła milion egzemplarzy.

 

Najpopularniejsze samochody na świecie

Liczba Corolli, które w tym roku opuściły salony (do października) wyniosła dokładnie 1 020 887 egzemplarzy – o 145 tys. więcej niż drugiego w rankingu Forda F-Series (875 194 egz.). Trzecie miejsce zajęła Toyota RAV4 z wynikiem 767 907 aut.

Jeśli spojrzeć na pierwszą dziesiątkę najpopularniejszych modeli, łatwo zauważyć prostą prawidłowość – popularność japońskich samochodów rośnie, a niemieckich spada. Sprzedaż Toyoty Corolli od stycznia do października wzrosła o 2,7%, Toyoty RAV4 o 10,5%, Hondy Civic o 0,9%, Hondy CR-V o 16%, a Toyoty Camry o 3,8%. Jednocześnie wynik Volkswagena Tiguana jest o 8,6% mniejszy, Golfa o 14,5%, a Polo wypadło słabiej o 18,1%. Amerykańskie modele w Top10 wyglądają pod tym względem różnie. Ford F-Series stracił 2,5% sprzedaży, za to RAM pick-up zyskał aż 20,2%.

Najpopularniejsze marki na świecie

Toyota utrzymuje się na pozycji lidera już od wielu lat, a w tym roku jej dystans do rywali tylko się zwiększył. Nowe modele przyczyniły się do umocnienia pozycji japońskiej marki, której sprzedaż od stycznia do października wzrosła o 1,4% do 7 299 945 aut, a jej udział w rynku wynosi 10%. Drugie miejsce zajmuje Volkswagen, zajmujący 7,6% światowego rynku (5 603 115 aut) po spadku sprzedaży rok do roku o 2,8%. Na trzecim miejscu jest Ford, który stracił aż 8,3% sprzedaży (4 230 153 aut).

Z danych Focus2Move wynika, że na światowym rynku samochodów dominują spadki. Wzrosty zanotowało tylko 6 marek spośród największych 30 – oprócz Toyoty są to RAM (+18,7%), Haval (+12,5%), Lexus (+8,2%), Mercedes (+5,4%) i BMW (+3,7%). Największy spadek w Top30 dotknął marki Maruti, Buick, Changan, Peugeot i Geely.

Najwięksi producenci

Najwięcej samochodów na świecie nadal sprzedaje Grupa Volkswagena. Koncern z Wolfsburga dostarczył do października swoim klientom 8 878 607 aut, o 2% mniej niż rok wcześniej. Toyota Group zyskała 1,9% rok do roku, sprzedając 8 517 681 aut. Trzecie miejsce zajmuje Renault-Nissan z wynikiem 8 174 177 aut (-6,1%). Spadki sprzedaży w tym roku zanotowało 7 z 10 największych koncernów motoryzacyjnych. Poprawa wyników udała się tylko koncernom Mercedes Daimler (+4,7%), Toyota Group (+1,9%) i Honda Motor (+0,1%).

Czy na polskim rynku czeka nas zmiana lidera?

Jak wynika z danych Instytutu Samar o rejestracji samochodów od stycznia do listopada 2019 roku, w Polsce najpopularniejszym autem jest nadal Skoda Octavia z wynikiem 18 598 pojazdów. Jednak wieloletniemu liderowi depcze po piętach Corolla, która już od 7 miesięcy figuruje na szczycie listy modeli z największą liczbą zarejestrowanych egzemplarzy w kraju w rozliczeniach miesięcznych. Obecnie nowy model kompaktowej Toyoty zajmuje drugie miejsce w kraju (17 636 egz.) licząc od stycznia, ale dystans do lidera zmniejsza się z miesiąca na miesiąc i wynosi już tylko 962 egzemplarze. Nowa Corolla zadebiutowała na polskim rynku w marcu, a w październiku uzyskała najlepszy miesięczny wynik nie tylko w swojej historii, ale wszystkich modeli Toyoty w Polsce.

Trzecie miejsce pod względem liczby zarejestrowanych samochodów w 2019 roku (do listopada) zajmuje Skoda Fabia (16 020 egz.), czwarte Dacia Duster (14 294 egz.), a piąte Opel Astra (13 009 egz.). Na kolejnych miejscach znajdują się Toyota Yaris, Volkswagen Golf, Fiat Tipo, Renault Clio i Volkswagen Tiguan.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Logistyka kontraktowa dedykowana branży Automotive Biuro prasowe
2020-01-22 | 15:30

Logistyka kontraktowa dedykowana branży Automotive

Grupa zatrudnia obecnie ponad 2 000 pracowników w 46 lokalizacjach w Europie, gdzie realizuje innowacyjne rozwiązania logistyczne dla branży motoryzacyjnej, papierniczej, chemicznej,
Motoryzacja Kajetan Kajetanowicz podsumowuje sezon 2019 i mówi o planach na 2020
2020-01-22 | 15:00

Kajetan Kajetanowicz podsumowuje sezon 2019 i mówi o planach na 2020

Emocje po ostatnim sezonie rajdowym nie zdążyły na dobre opaść, a wielu fanów już nie może doczekać się wiosennej rywalizacji. Korzystając z zimowej przerwy trzykrotny rajdowy
Motoryzacja Zespół KAMAZ-master zdominował Rajd Dakar 2020 na standardowych oponach Goodyear
2020-01-21 | 11:00

Zespół KAMAZ-master zdominował Rajd Dakar 2020 na standardowych oponach Goodyear

Po dwunastu trudnych etapach zespół KAMAZ-master zajął pierwsze i drugie miejsce w klasyfikacji ogólnej i po raz siedemnasty zwyciężył w słynnym Rajdzie Dakar 2020.

Więcej ważnych informacji

Kalendarium

CES 2020

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Do 2050 roku domy jednorodzinne w Polsce z zakazem emisji dwutlenku węgla. Osiągnięcie celu wymaga zwiększenia skali termomodernizacji i wdrożenia skutecznych przepisów

Wszystkie budynki w Unii Europejskiej do 2050 roku mają zostać zdekarbonizowane. To cel znowelizowanej unijnej dyrektywy dotyczącej charakterystyki energetycznej budynków (EPBD), którą Polska powinna wprowadzić w życie do 10 marca 2020 roku. Tymczasem w naszym kraju tylko 1 proc. budynków jednorodzinnych jest energooszczędnych, a niemal 70 proc. jest ogrzewanych przy użyciu węgla i wymaga modernizacji. Eksperci przekonują, że aby osiągnąć ten cel, konieczne jest zwiększenie skali termomodernizacji do minimum 3 proc. A do tego potrzebne są skuteczne wdrożenie przepisów i wzrost świadomości społecznej.

Komunikat

Ważne informacje dla dziennikarzy radiowych

Dziennikarze radiowi mają możliwość pobierania oryginalnego klipu dźwiękowego oraz  z lektorem w przypadku materiałów, w których ekspertami są obcokrajowcy.

Zapraszamy do kontaktu media|newseria.pl?subject=Kontakt%20dla%20medi%C3%B3w| style="background-color: rgb(255, 255, 255);"|media|newseria.pl 

Jak korzystać z materiałów Newserii?

Ważne informacje dla dziennikarzy i mediów

Wszystkie materiały publikowane w serwisach agencji informacyjnej Newseria przeznaczone są do bezpłatnej dystrybucji poprzez serwisy internetowe, stacje radiowe i telewizje, wydawców prasy oraz aplikacje pełniące funkcję agregatorów newsów. 

Szczegóły dotyczące warunków współpracy znajdują się tutaj.

Inwestycje

Najem drożeje, choć nie tak szybko jak mieszkania. Stawki w największych miastach są podobne do zachodnioeuropejskich

Koszty najmu w grudniu były o 6 proc. wyższe niż rok wcześniej. Przy 13-proc. tempie wzrostu cen mieszkań może się to wydawać niewiele, ale i tak stawki najmu w największych miastach są porównywalne z tymi w miastach Europy Zachodniej. – Przy obecnych cenach stopa zwrotu wynosi średnio 7 proc., ale jak ktoś kupił mieszkanie taniej dwa–trzy lata temu, to może zarobić ok. 10–12 proc. – mówi Jarosław Sadowski z Expandera. Na opłacalność tych inwestycji wpływ będzie mieć skala ewentualnego spowolnienia gospodarczego.

Farmacja

Koncerny farmaceutyczne nie nadążają z produkcją szczepionek. Niedługo może zabraknąć też preparatów stosowanych w medycynie podróży

W aptekach i hurtowniach brakuje szczepionek m.in. przeciwko ospie, śwince i HPV, ponieważ koncerny farmaceutyczne nie nadążają z ich produkcją. Problemy ciągną się od listopada, ale niektórych preparatów nie ma już od wielu miesięcy. W trudnej sytuacji znaleźli się zarówno pacjenci, którzy nie mogą kontynuować cyklu szczepień, jak i część samorządów. Z kolei lekarze spodziewają się, że niedługo zabraknie również szczepionek stosowanych w medycynie podróży, ponieważ w okresie ferii wielu Polaków wyjeżdża na egzotyczne wakacje za granicą.

Handel

Kolejne proekologiczne zmiany w McDonald’s. Od dziś znikają plastikowe słomki

Każdego roku ok. 8 mln ton odpadów z tworzyw sztucznych trafia do mórz i oceanów. W walce ze skażeniem dużą rolę ma do odegrania globalny biznes. Ze względu na skalę oddziaływania wprowadzane przez niego zmiany przyczyniają się do ograniczenia zanieczyszczeń i wpływają na nawyki klientów. Sieć restauracji McDonald’s walkę z plastikiem rozpoczęła od wymiany sztućców na 100-proc. recyklingowane. Teraz przyszedł czas na plastikowe słomki, kubeczki do lodów McFlurry i patyczki do balonów, które zostaną wymienione na papierowe odpowiedniki. Takich zmian będzie więcej. Sieć pracuje nad nowymi rozwiązaniami i podkreśla, że nie będą one zauważalne dla klientów, ale odczuwalne dla środowiska.