Komunikaty PR

Murapol po trzech kwartałach 2019 r.

2019-10-09  |  14:40
Biuro prasowe

Grupa Murapol w ciągu dziewięciu miesięcy br. sprzedała 2 640 mieszkań wobec 2 691 w analogicznym okresie ubiegłego roku. Tylko w trzecim kwartale skomercjalizowane zostały 944 mieszkania wobec 893 rok wcześniej. W okresie od stycznia do września 2019 r. Murapol zaoferował łącznie 4 394 lokale, w tym dwukrotnie uruchomił ofertę, w ramach której jednocześnie wprowadził na rynek ponad 2 tys. mieszkań – „Ofertę 2000” w styczniu i „Ofertę2000bis” we wrześniu.

SPRZEDAŻ

W ciągu trzech kwartałów 2019 r. Murapol sprzedał 2 640 mieszkań, w tym 1 902 na podstawie umów deweloperskich i przedwstępnych.

Największą sprzedaż Grupa wypracowała w Krakowie i Wieliczce – 444 oraz w Katowicach – 415 lokali. Na kolejnych miejscach uplasowały się: Wrocław – 299 sprzedanych mieszkań, Warszawa – 279 oraz Poznań – 270. Wysokie wyniki Murapol osiągnął także w Łodzi, Toruniu oraz Trójmieście, gdzie nabywców znalazły kolejno 224, 194 i 191 lokali. Ponad 100 umów zostało zawartych także w Tychach – 119 i Gliwicach – 102.

WPROWADZENIE DO OFERTY

W ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy br. Murapol wprowadził do sprzedaży blisko 4,4 tys. mieszkań wobec ok. 3,2 tys. udostępnionych w ofercie w analogicznym okresie ubiegłego roku.

Grupa zaoferowała lokale w 17 inwestycjach, zarówno w nowych projektach, jak i kolejnych etapach już realizowanych przedsięwzięć deweloperskich, na terenie głównych krajowych rynków mieszkaniowych, czyli Warszawy, Krakowa, Poznania, Wrocławia, Łodzi i Trójmiasta, ale także w mniejszych lokalizacjach, takich jak Gliwice, Tychy czy Toruń.

Największą ofertę deweloper udostępnił na rynku Krakowa i Wieliczki - 1 066 mieszkań. 650 lokali Murapol zaoferował w Katowicach, 632 w Poznaniu, a 587 we Wrocławiu.  

LICZBA MIESZKAŃ W BUDOWIE

Na koniec września 2019 r. portfel projektów w budowie Grupy Murapol obejmował 6 132 lokale powstające w 57 budynkach, w ramach 24 projektów na terenie 13 miast.

Najwięcej mieszkań Murapol buduje obecnie w Katowicach – 1 108, Poznaniu – 821 oraz Warszawie – 754.

Korzystne czynniki makroekonomiczne sprawiają, że popyt na lokale z rynku pierwotnego cały czas utrzymuje się na wysokim poziomie, a inwestorzy, którzy posiadają odpowiednie zasoby oraz skrojoną zgodnie z potrzebami rynku ofertę, są w stanie uzyskiwać wysokie i powtarzalne wyniki sprzedaży. Nasz wynik za trzy kwartały br. jest tego potwierdzeniem. Jesteśmy także spokojni o realizację, założonego w strategii na lata 2019/2021+, całorocznego planu sprzedaży na poziomie 3 – 3,5 tys. lokali – mówi Nikodem Iskra, prezes zarządu Murapol SA. – Potwierdzeniem stabilności naszej działalności jest także realizacja celu strategicznego dotyczącego podaży, który w bieżącym roku przekroczyliśmy oferując klientom więcej mieszkań niż zakładaliśmy pierwotnie, na poziomie 3,5-4 tys. lokali rocznie. – podsumowuje Nikodem Iskra.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nieruchomości Nowy magazyn z mroźnią i chłodnią dla Frigo Logistics na Górnym Śląsku Biuro prasowe
2019-10-21 | 16:00

Nowy magazyn z mroźnią i chłodnią dla Frigo Logistics na Górnym Śląsku

Firma Frigo Logistics jest liderem na polskim rynku w dystrybucji produktów mrożonych. Oferuje kompleksowe usługi logistyczne towarów wymagających kontrolowanych temperatur,
Nieruchomości Hines podpisał nową umowę najmu w Nord Point
2019-10-21 | 15:00

Hines podpisał nową umowę najmu w Nord Point

Hines, międzynarodowa firma działająca na rynku nieruchomości, ma przyjemność poinformować o podpisaniu nowej umowy najmu w Nord Point, budynku biurowym wchodzącym w skład kompleksu
Nieruchomości HINES SIGNS NEW TENANT AT NORD POINT
2019-10-21 | 15:00

HINES SIGNS NEW TENANT AT NORD POINT

Hines, the international real estate company, is pleased to announce the signing of a new lease agreement at Nord Point, an office building in the Distribution Park Żerań (DP Żerań) complex

Kalendarium

Jak korzystać z materiałów Newserii?

Bezpłatne materiały wideo, audio, zdjęcia oraz artykuły

Wszystkie materiały publikowane w serwisach agencji informacyjnej Newseria przeznaczone są do bezpłatnej dystrybucji poprzez serwisy internetowe, stacje radiowe i telewizje, wydawców prasy oraz aplikacje pełniące funkcję agregatorów newsów. 

Szczegóły dotyczące warunków współpracy znajdują się tutaj.

Handel

Poczta Polska z tradycyjnego operatora pocztowego przestawia się na obsługę e-handlu. Za 5 lat usługi paczkowe i kurierskie mają stanowić dużą część jej przychodów

Polska to jeden z najszybciej rosnących rynków e-commerce, co pociąga za sobą równie dynamiczny wzrost rynku przesyłek. Według szacunków Poczty Polskiej w 2023 roku jego wartość wzrośnie prawie dwukrotnie do poziomu 12 mld zł, a operatorzy obsłużą już ok. 850 mln paczek. Spółka chce być beneficjentem tego wzrostu i z tradycyjnego operatora pocztowego przestawić się na obsługę e-commerce. Stąd zwiększone inwestycje, m.in. w rozwój sieci Odbiór w Punkcie, własną sieć samoobsługowych automatów paczkowych i budowę nowych hubów logistycznych.

Ochrona środowiska

PGE oddaje do użytku największą inwestycję przemysłową od 1989 roku. Nowe bloki Elektrowni Opole zaopatrzą w energię 4 mln polskich gospodarstw

To największa w Polsce inwestycja przemysłowa od 30 lat. Dla PGE Polskiej Grupy Energetycznej jest to zarazem ostatnia inwestycja w źródła oparte na węglu kamiennym. W Elektrowni Opole oddano właśnie do użytkowania drugi nowy blok na węgiel – oba mają łącznie 1 800 MW mocy, a koszt ich budowy wyniósł blisko 11,6 mld zł brutto. Bloki zostały wybudowane w nowoczesnej technologii, dzięki czemu będą emitować o 20–30 proc. mniej dwutlenku węgla niż bloki starszej generacji i zaopatrzą w energię elektryczną około 4 mln gospodarstw domowych w Polsce.

Edukacja

Średnio co trzeci pacjent czuje się traktowany przedmiotowo. Lekarze już na studiach powinni się uczyć prawidłowej komunikacji z pacjentem

Średnio co trzeci pacjent uważa, że jego zdanie ani sytuacja życiowa nie zostały w szpitalu wzięte pod uwagę w decyzjach odnośnie do leczenia. Polscy pacjenci czują się traktowani dość przedmiotowo, ale z drugiej strony i tak kontakty z lekarzami i personelem medycznym oceniają jako jeden z największych pozytywów polskiej służby zdrowia – wynika z badań przeprowadzonych przez Siemens Healthineers. Eksperci oceniają, że dobra komunikacja pomiędzy lekarzem a pacjentem warunkuje cały późniejszy proces leczenia, dlatego nacisk na kompetencje miękkie powinno się kłaść już na etapie kształcenia personelu medycznego.

Handel

Międzynarodowy koncern produkujący środki czystości i kosmetyki da drugie życie plastikowym odpadom wyrzucanym na plażach. Będą powstawać z nich butelki szamponu

Według Komisji Europejskiej tworzywa sztuczne stanowią dziś blisko 80 proc. odpadów w morzach i oceanach. Każdego roku trafia do nich ok. 8 mln ton plastiku, co odpowiada ciężarówce śmieci wrzucanych do morza co minutę – podaje Fundacja Ellen MacArthur. W działania na rzecz ochrony mórz i oceanów przed zalewem plastiku w coraz większym stopniu angażuje się także globalny biznes. Koncern Procter & Gamble wprowadza właśnie do polskich sklepów szampon Head & Shoulders w butelkach, które składają się w 20 proc. z przetworzonych odpadów zebranych z plaż. Przy sprzedaży równej 1 mld produktów rocznie każda wprowadzona przez koncern zmiana ma wpływ na otoczenie.