Komunikaty PR

Nianie sposobem na brak miejsc w instytucjach opieki?

2019-05-16  |  13:10
Biuro prasowe
Do pobrania IP NIANIA ( 0.37 MB )

Jak wynika z raportu GUS „Żłobki i kluby dziecięce w 2017 roku”, w Polsce jest 3 120 żłobków i klubów dziecięcych,  a w nich  106 473 miejsca dla dzieci. W  kraju nad Wisłą jest ponad milion dzieci, które mogłyby uczęszczać do tego typu instytucji opieki. Choć w lutym 2019 roku Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej informowało, że w 2018 roku mogło powstać nawet 23,1 tys. nowych miejsc opieki nad dziećmi do lat 3, większość rodziców nadal musi szukać alternatywy. Jedną z nich może być pomoc opiekunek, których zarobki od 2017 roku wzrosły rekordowo, bo aż o 1,65 zł netto za godzinę.

Z danych MRPiPS wyniak, że w Polsce o jedno miejsce w instytucji opieki ubiega się średnio 12 dzieci. Niekiedy dzieje się tak, że w momencie, gdy dziecko nie dostaje się do żłobka lub klubu dziecięcego, jedno z rodziców decyduje się zostać w domu i zajmować pociechą. Wiele rodzin może też liczyć na wsparcie najbliższych. Dobrym rozwiązaniem może być również zatrudnienie niani. „Nianie zazwyczaj zajmują się tylko jednym dzieckiem, dzięki czemu mogą poświęcić mu więcej uwagi. Wówczas też możliwe jest podejście indywidualne do wychowania, dostosowanie się do wymagań rodziców” – uważa Monika Perkowska, ambasadorka Niania.pl, psycholog i terapeuta dzieci i młodzieży.

Najwięcej niań w dużych miastach

Z raportu serwisu Niania.pl „Rynek niań w Polsce w 2018 roku” wynika, że najwięcej kont zakładają opiekunki z dużych miast. Oferty z największych miast w województwie stanowią znaczną część wszystkich ofert z danego województwa. „Nie jest to niczym dziwnym. W miastach bardzo często mieszkają migranci z innych regionów, którzy nie mogą liczyć na pomoc najbliższych w opiece nad dziećmi. Trudniej też o miejsce w żłobku, klubie dziecięcym czy przedszkolu” uważa ambasadorka Niania.pl. Szczegółowe informacje na temat liczby profili założonych przez nianie w poszczególnych województwach zostały zaprezentowane na grafice, która widnieje jako zdjęcie główne.

Zarobki niań wzrastają

W 2018 roku stawka godzinowa niań w Polsce wynosiła średnio 12,73 zł netto (wzrost o 1,65 zł w stosunku do 2017 roku). Była wyższa o 2,97 zł od minimalnej stawki za godzinę w Polsce (w przypadku osób zatrudnionych w oparciu o umowę zlecenie, gdy pracownik nie jest studentem poniżej 26. roku życia oraz nie odprowadza dobrowolnej składki na ubezpieczenie chorobowe). Od 2013 roku jest to najwyższy wzrost stawki niań w stosunku do roku poprzedniego. Również różnica w stawce niań i stawce minimalnej jest największa. Zmiany w stawce godzinowej opiekunek są zbieżne ze wzrostem minimalnej stawki godzinowej w Polsce.

Znalezienie niani, która spełni wszystkie nasze wymagania to nie lada wyzwanie. Nie tylko ze względu na sytuację, która panuje na rynku. Ważne zatem, by rodzice szukali opiekunki z odpowiednim wyprzedzeniem. „Optymalny okres poszukiwania niani to kilka miesięcy, nawet rok. Pamiętajmy, że potrzeba też czasu, by opiekunka i dziecko się do siebie przyzwyczaili. A jeśli się to nie uda, to trzeba będzie powtórzyć rekrutację” twierdzi ekspertka Niania.pl. By usprawnić proces poszukiwania opiekunki wyszukiwarka Niania.pl oferuje możliwość flitrowania profili między innymi przez wzgląd na miejsce świadczenia usług, oczekiwaną stawkę oraz chęć podjęcia się dodatkowych obowiązków.  

Niania.pl jest największym w Polsce serwisem internetowym gromadzącym oferty pracy dla opiekunek i profile niań. Istnieje na rynku od 2004 roku. Obecnie w serwisie zarejestrowanych jest ponad 200 000 opiekunek z całej Polski.  Już ponad 100 000 rodzin z całej Polski znalazło nianię dla swojego dziecka w Niania.pl.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Praca Rośnie zadowolenie pracowników, maleje ich lojalność Biuro prasowe
2019-07-18 | 09:00

Rośnie zadowolenie pracowników, maleje ich lojalność

Od dłuższego czasu do polskich pracowników docierają pełne optymizmu informacje o tym, że sytuacja na rynku pracy, z ich punktu widzenia, dawno nie była tak komfortowa, a oni sami tak
Praca Dobre praktyki Kompanii Piwowarskiej zauważone przez serwis Well.hr
2019-07-15 | 16:00

Dobre praktyki Kompanii Piwowarskiej zauważone przez serwis Well.hr

Eksperci z Well.hr sporządzili raport poświęcony różnym sposobom dbania o pracowników przez pracodawców. Autorzy opracowania „Rusz się! Jak wspierać aktywność
Praca Nowoczesne technologie w służbie rekrutacji
2019-07-15 | 10:00

Nowoczesne technologie w służbie rekrutacji

Aby skutecznie wyszukiwać kandydatów, rekruterzy muszą wykorzystywać nieoczywiste rozwiązania i poszerzać zakres stosowanych do tego narzędzi. Maratony programowania, specjalne

Kalendarium

MSPO - Targi Obronne Zbrojeniowe 2019 - Kielce

Handel

Kolejny trudny sezon dla polskich sadowników. Ich problemy z pracownikami, pogodą i ukraińską konkurencją odczują kieszenie konsumentów

Rosyjskie embargo i brak możliwości eksportu na tamtejszy rynek, niedobór pracowników sezonowych, konkurencja ze strony producentów z Ukrainy i nierówne relacje z przemysłem przetwórczym to w tej chwili największe bolączki polskich sadowników – ocenia Mirosław Maliszewski, prezes Związku Sadowników RP. Jak podkreśla, bez właściwych rozwiązań nie będzie możliwe utrzymanie wskaźników produkcji i eksportu z poprzednich lat, a branża przegra z zagraniczną konkurencją. Zwłaszcza że polskich sadowników nie rozpieszcza ostatnio także pogoda: niekorzystne warunki spowodowały, że zbiory wszystkich gatunków owoców będą w tym roku 30 do nawet 50 proc. niższe. To z kolei odczują kieszenie konsumentów.

Konsument

TikTok nowym narzędziem dla promocji młodych twórców i marek. Młodzi ludzie stają się odporni na tradycyjne reklamy

Influencer marketing to jeden z najszybciej rosnących segmentów cyfrowego marketingu. Wykorzystanie do promocji znanych blogerów i vlogerów pozwala szybko zdobywać nowych klientów i docierać do bardzo szerokiej grupy odbiorców, zwłaszcza młodych. Warunkiem skutecznego influencer marketingu jest jednak odpowiedni dobór twórców do kampanii i ich wiarygodność. Łączeniu marek i influencerów służy projekt FOLLOVERS, który jest efektem współpracy mediowego giganta Viacom i grupy BrandBuddies, z którą współpracuje ponad 750 marek. Do promocji będzie wykorzystywał TikToka i Instagrama, które stają się coraz popularniejszymi platformami.

Patronaty Newserii

XXIX Forum Ekonomiczne - Krynica

Prawo

Za kilka lat inwestycje będą zamierać z powodu sytuacji na rynku pracy. Inwestorzy nie będą mieli wykonawców o odpowiednich kompetencjach

Na polskim rynku pracy już brakuje kilku milionów pracowników, inni z kolei narzekają na brak zatrudnienia. Wynika to z jednej strony z niedopasowania umiejętności pracowników i potrzeb pracodawców, z drugiej z sytuacji demograficznej oraz niskiej aktywności zawodowej Polaków. Zdaniem eksperta rynku pracy z Konfederacji Lewiatan potrzebna jest zachęcająca do podejmowania pracy polityka, dostosowanie programów kształcenia do wymagań rynku i odpowiedzialna polityka migracyjna.

IFA 2019 Berlin

Handel

Sklepy będą w stanie dostarczać produkty poniżej 24 h. Stanie się to możliwe dzięki technologii zdalnej identyfikacji przedmiotów

W Polsce co roku sprzedawanych jest ok. 30 mln chipów działających w technologii RFID. Globalny rynek jest wart ok. 11 mld dolarów i szybko rośnie, bo technologia zdalnej identyfikacji przedmiotów znajduje szereg zastosowań niemal w każdej branży – od logistyki, przemysłu farmaceutycznego, po sklepy detaliczne i e-commerce. Duży potencjał ma zwłaszcza w tej ostatniej, bo RFID pozwala skutecznie zarządzać zapasami produktów, trafiać z reklamami do konsumentów, ograniczyć kradzieże w sklepach, a także znacznie skrócić czas dostawy zamówionych towarów.

Złote Spinacze 2019