Komunikaty PR

Grupa Murapol w 2019 r.: konsekwentny rozwój biznesu deweloperskiego

2019-12-06  |  11:10
Biuro prasowe

Szeroka oferta mieszkań wraz z innowacyjnymi udogodnieniami smart home i eko, produkty dedykowane nabywcom inwestycyjnym, a także kampania wizerunkowa z Ambasadorem Andrzejem Bargielem, potwierdzająca nowe otwarcie w zakresie standardu dostarczanych produktów – mijający rok był dla Grupy Murapol okresem zmian w kierunkach wyznaczonych w przyjętej strategii rozwoju na lata 2019/2021+.

Parametry działalności operacyjnej za 11 miesięcy 2019 roku:

  • 3 285 umów dot. sprzedaży mieszkań, z uwzględnieniem umów rezerwacyjnych
  • 4 394 mieszkania wprowadzone do sprzedaży
  • 6 634 lokale w budowie na koniec listopada 2019 r.
  • 612 mln zł netto - wartość aktywnego banku ziemi na dzień 31.11.2019 r.

 

REPOZYCJONOWANIE OFERTY – WYŻSZA JAKOŚĆ W PRZYSTĘPNEJ CENIE

We wszystkich wprowadzonych do sprzedaży od początku br. inwestycjach Grupa Murapol wdraża autorski system infrastruktury technicznej i instalacji Home Management System (HMS), dzięki któremu klienci mają możliwość wyposażenia nabywanych mieszkań w rozwiązania smart home – Murapol Appartme, umożliwiające automatyczne sterowanie mediami, także zdalnie z każdego miejsca na świecie. HMS obejmuje również monitoring wizyjny części wspólnych oraz wideodomofony. Ponadto w standardzie wszystkich oferowanych od połowy br. mieszkań znajduje się pakiet antysmogowy czyli unikalne filtry z nanowłókien, chroniące powietrze wewnątrz lokali przed smogiem i innymi zanieczyszczeniami.

Potwierdzeniem nowej jakości oferty Grupy Murapol jest zainicjowana w połowie br. kampania plasująca produkty w segmencie tzw. Affordable Premium, czyli atrakcyjnej oferty osiągalnej w przystępnej cenie. Równolegle Grupa rozpoczęła współpracę wizerunkową i sponsorską z nowym Ambasadorem, bliskim wartościom GK Murapol – Andrzejem Bargielem, pierwszym narciarzem, który zjechał z K2. Kampania pod hasłem „MURAPOL, NAJLEPSZE MIEJSCA NA ŚWIECIE” prezentuje Spółkę jako dewelopera dostarczającego lokale dla bardziej wymagających nabywców, świadomych ekologicznie i szukających innowacyjnych rozwiązań w mieszkaniach, które zapewnią im komfort, bezpieczeństwo oraz oszczędności.

POSZERZENIE OFERTY O PRODUKTY DEDYKOWANE KLIENTOM INWESTYCYJNYM

W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie nieruchomościami ze strony nabywców inwestycyjnych, spółka uruchomiła we wrześniu br. sprzedaż pierwszego projektu deweloperskiego obejmującego lokale na wynajem. Inwestycja Murapol Apartamenty Praskie posiada atrybuty atrakcyjne z punktu widzenia inwestorów, takie jak ciekawa lokalizacja w rozwijającej się dzielnicy Warszawy, z bogatym zapleczem handlowo-usługowym i szybkim dojazdem do Śródmieścia. Oferta obejmuje 276 lokali o najczęściej wybieranych przez klientów inwestycyjnych układach i metrażach od 25 do 50 mkw., 1-, 2- lub 3- pokojowych. Budynek ponadto będzie posiadał reprezentacyjne lobby z recepcją i pomieszczeniami niezbędnymi do obsługi lokatorów, miejsca parkingowe, także w garażu podziemnym i wewnętrzny zielony dziedziniec.

Kolejnym produktem skrojonym zgodnie z potrzebami nabywców inwestycyjnych, zaoferowanym w drugiej połowie br., są lokale usługowe z gwarancją najmu dostępne w 9 inwestycjach Grupy Murapol na terenie 7 miast, m.in. Warszawy, Krakowa, Poznania czy Gdańska. Klientom, którzy zdecydują się na zakup nieruchomości handlowo-usługowej z oferty objętej gwarancją najmu, Murapol zapewnia bezpieczeństwo stałego zwrotu z inwestycji, a dodatkowo nabywca może zyskać pomoc przy pozyskaniu najemcy czy też wykończeniu i aranżacji lokalu.

WYNIKI DZIAŁALNOŚCI OPERACYJNEJ – KONSEKWENTNA REALIZACJA STRATEGII

Od stycznia do końca listopada br. Grupa Murapol podpisała 3 285 umów dot. sprzedaży mieszkań, osiągając wynik zbliżony do ubiegłorocznego za ten sam okres, kiedy klienci podpisali 3 301 umów. Tym samym w ciągu jedenastu miesięcy Spółka zrealizowała ponad 94 proc. rocznego planu zakładanego w strategii, wynoszącego 3-3,5 tys. umów dot. sprzedaży mieszkań. Najwięcej umów dotyczy sprzedaży lokali z oferty Grupy Murapol w Krakowie i Wieliczce – 552, Katowicach – 506 oraz Wrocławiu – 367.

W okresie od stycznia do końca listopada br. Murapol zaoferował łącznie 4 394 lokale, wobec 3 217 udostępnionych w ofercie w analogicznym okresie ubiegłego roku, realizując tym samym 126 proc. zakładanego w strategii rocznego planu na poziomie 3,5-4 tys. nowych mieszkań. W br. Spółka dwukrotnie, jako pierwszy deweloper w Polsce, wprowadziła do sprzedaży równocześnie pule 2 tys. mieszkań – w styczniu #Ofertę2000 i we wrześniu #Ofertę2000bis.

Na koniec omawianego okresu portfel projektów w budowie Grupy Murapol obejmował 6 634 lokale powstające w 61 budynkach, w ramach 23 projektów na terenie 13 miast. Najwięcej mieszkań Murapol buduje obecnie w Katowicach – 1 108, Wrocławiu – 869, Poznaniu – 821, Łodzi - 766 oraz Warszawie – 754.

Wartość aktywnego banku ziemi Grupy Murapol na koniec listopada 2019 r. wyniosła ok. 612 mln zł netto, z czego grunty o wartości 334 mln zł stanowią własność Grupy, zaś działki inwestycyjne o wartości 278 mln zł są zakontraktowane w formie umów przedwstępnych. Łącznie posiadany przez Murapol aktywny bank ziemi pozwoli na budowę blisko 18,7 tys. mieszkań.

- Kiedy rok temu ogłaszaliśmy strategię na lata 2019/2021+ wiedzieliśmy, że stawiamy sobie wysoko poprzeczkę, dlatego tym bardziej cieszy nas, że pierwszy rok jej realizacji skończymy z wynikami zbliżonymi lub przewyższającymi założone cele. W ciągu 11 miesięcy wprowadziliśmy do sprzedaży blisko 4,4 tys. mieszkań, przekraczając znacznie zakładany roczny plan. Podpisaliśmy umowy dot. sprzedaży blisko 3,3 tys. lokali, wypracowując ponad 94 proc. założenia w tym zakresie. Poza parametrami kwantyfikowanymi, położyliśmy nacisk na realizację kryteriów jakościowych, repozycjonując swoją ofertę w kierunku produktów affordable premium wprowadziliśmy do oferty lokale mieszkalne z szeregiem technologicznych udogodnień oraz zaproponowaliśmy produkty dla nabywców inwestycyjnych. To pokazuje konsekwentny rozwój naszej działalności deweloperskiej zarówno w zakresie wielkości oferty, jak i jej atrakcyjności – mówi Nikodem Iskra, prezes zarządu Murapol SA. - Wypracowane, satysfakcjonujące dla nas efekty, pokazują słuszność obranej strategii, którą zamierzamy konsekwentnie realizować również w nadchodzących latach 2020 i 2021. – dodaje Nikodem Iskra.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nieruchomości Murapol z większą ofertą nowych mieszkań w Gliwicach Biuro prasowe
2020-02-28 | 10:45

Murapol z większą ofertą nowych mieszkań w Gliwicach

Pula lokali w realizowanym przez Grupę Murapol gliwickim projekcie Murapol Osiedle Parkowe została powiększona o 96 mieszkań aktualnie wprowadzonych do sprzedaży. Wszystkie lokale w ramach
Nieruchomości Lider Nieruchomości Otodom – jedyny taki ranking w Polsce!
2020-02-28 | 10:00

Lider Nieruchomości Otodom – jedyny taki ranking w Polsce!

Kupno domu czy mieszkania to poważna inwestycja, niejednokrotnie transakcja życia. Skąd więc  czerpać informacje o rynku nieruchomości i jak odnaleźć się wśród zawiłego
Nieruchomości Intensywna wiosna u Sky Investments
2020-02-27 | 15:00

Intensywna wiosna u Sky Investments

- Domy o powierzchni 91 m2 budowane w ramach osiedla Rodzinne Podolany to propozycja idealna dla rodzin, które pragną mieszkać w miejscu łączącym bliskość natury i łatwość

Więcej ważnych informacji

Kalendarium

Handel

PIE: Coroczna grypa bardziej spowalnia wzrost gospodarczy Polski, niż może to zrobić koronawirus. Wszystko zależy od skuteczności walki z tą epidemią

Wpływ koronawirusa na polską gospodarkę będzie zależał od tego, czy Chinom uda się zwalczyć epidemię w I kwartale roku, i od tego, kiedy dotrze on do Polski. Zdaniem Piotra Araka, dyrektora Polskiego Instytutu Ekonomicznego, epidemia może obniżyć wzrost chińskiego popytu o 2 proc., co oznaczałoby dynamikę PKB na poziomie 5 proc., niższą niż w Polsce w 2018 roku. To nie powinno być odczuwalne przez polską gospodarkę. Jednak poważniejsze spowolnienie w Chinach na pewno odbije się na zamówieniach dla europejskiego, w tym również polskiego przemysłu.

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Komunikat

Ważne informacje dla dziennikarzy radiowych

Dziennikarze radiowi mają możliwość pobierania oryginalnego klipu dźwiękowego oraz  z lektorem w przypadku materiałów, w których ekspertami są obcokrajowcy.

Zapraszamy do kontaktu media|newseria.pl?subject=Kontakt%20dla%20medi%C3%B3w| style="background-color: rgb(255, 255, 255);"|media|newseria.pl 

Jak korzystać z materiałów Newserii?

Ważne informacje dla dziennikarzy i mediów

Wszystkie materiały publikowane w serwisach agencji informacyjnej Newseria przeznaczone są do bezpłatnej dystrybucji poprzez serwisy internetowe, stacje radiowe i telewizje, wydawców prasy oraz aplikacje pełniące funkcję agregatorów newsów. 

Szczegóły dotyczące warunków współpracy znajdują się tutaj.

Prawo

Przedsiębiorcy mają czas do poniedziałku na zgłoszenie się do tzw. małego ZUS-u plus. W ciągu kilku tygodni Ministerstwo Rozwoju zaproponuje firmom kolejne ulgi

Poniedziałek 2 marca to ostatni dzień przyjmowania zgłoszeń do tzw. małego ZUS-u plus, który wszedł w życie 1 lutego. W ciągu tego niespełna miesiąca skorzystało z tej możliwości 80 tys. małych firm, a łącznie małym ZUS-em objętych jest już 240 tys. podmiotów. Ministerstwo Rozwoju liczy na to, że część zaoszczędzonych pieniędzy przedsiębiorcy wykorzystają na rozwój działalności. W ciągu kilku tygodni resort ma zaproponować kolejny pakiet zachęt do inwestycji.

Praca

Rząd chce zachęcać młodych do pielęgniarstwa i położnictwa. Plan rozwoju tych zawodów rozpisany jest do 2030 roku

Zwiększenie liczby pielęgniarek i położnych w polskim systemie opieki zdrowotnej oraz powstrzymanie emigracji zarobkowej – to tylko niektóre z najważniejszych celów rządowej polityki na rzecz rozwoju obu tych zawodów. Rząd chce również zmotywować młodych ludzi do wyboru tej ścieżki kariery i utrzymać na rynku pracy osoby, które nabywają uprawnienia emerytalne. – Ważny jest również rozwój kompetencji i samodzielności – mówi Greta Kanownik, dyrektor w Ministerstwie Zdrowia. Temu służyć ma wprowadzenie porad pielęgniarskich w przychodniach.

 
 

Konsument

Ubój zwierząt w przydomowych rzeźniach nie zaszkodzi producentom mięsa. Nie powinien zagrażać także bezpieczeństwu żywności

– Ubój rolniczy w przydomowych rzeźniach nie zaszkodzi branży. Jeśli procedury będą przestrzegane, nic nikomu nie grozi – ocenia Wiesław Różański, prezes Unii Producentów i Pracodawców Przemysłu Mięsnego. Od połowy lutego każdy rolnik może otworzyć małą ubojnię i wprowadzać mięso na rynek na małą skalę, w ramach rolniczego handlu detalicznego czy działalności lokalnej. Dotychczas, jeśli chciał zabić zwierzę, musiał korzystać z pośrednictwa dużych zakładów. Teraz może to zrobić samodzielnie, ale konieczne jest jednak spełnienie szeregu kryteriów.