Komunikaty PR

Nowe biuro, nowe możliwości

2019-01-18  |  01:00
Biuro prasowe
Kontakt
Iwona Wiśniewska
Prestige PR

Włodarzewska 81C lok 81
02-393 Warszawa
i.wisniewska|prestigepr.pl| |i.wisniewska|prestigepr.pl
22 820 75 00
www.prestigepr.pl
Do pobrania doc ( 0.1 MB )

Oferta rynku biurowego stwarza dziś szerokie możliwości wyboru najkorzystniejszej dla najemcy opcji, a relokacja lub renegocjacja biura może przynieść firmie wiele korzyści

Zmiana biura to znakomita okazja do stworzenia nowej przestrzeni do pracy, która może stać się mocną kartą przetargową w procesie rekrutacji. Na relokacji firma może wiele zyskać. Nowy, ciekawy fit-out miejsca pracy, wpływający pozytywnie na odbiór firmy, czy optymalizacja kosztów najmu powierzchni to nie jedyne korzyści wiążące się ze zmianą biura. Relokacja otwiera także pole do poprawy funkcjonalności zajmowanej powierzchni i lepszego dostosowania przestrzeni biurowej do stylu pracy zespołu. A sprawniejszy przepływ informacji i lepsza współpraca między działami oznacza większą zdolność operacyjną teamu.   Taka zmiana przynosi możliwość analizy potrzeb i wdrożenia unikalnych rozwiązań w środowisku pracy lub optymalizacji aktualnych rozwiązań.

Atrakcyjnie zaprojektowane i dobrze zlokalizowane biuro stanowi niewątpliwie wartość dodaną w firmie i jest jednocześnie świetnym narzędziem rekrutacyjnym, zwiększającym możliwość przyciągnięcia do niej najzdolniejszych, pracowników. Pomysłowo zaprojektowana i zarazem funkcjonalna przestrzeń sprawia, że otoczenie w miejscu pracy staje się wyjątkowe, na co szczególną uwagę zwracają potencjalni pracownicy.   

Przestrzenie standardowe i współdzielone

Odpowiednio dobrana lokalizacja może także usprawnić kontakt z klientami i ułatwić pracownikom dojazd do pracy. Nie bez znaczenia jest też wygodne zaplecze konferencyjne, jakie zapewniają dziś nowoczesne obiekty. Ich najemcy mogą korzystać ze świetnie wyposażonych, dużych sal konferencyjnych, czy pomieszczeń eventowych. Poza tym, jak zauważają eksperci Walter Herz, w oddawanych teraz projektach biurowych standardowo już swoje usługi oferują operatorzy powierzchni współdzielonych i przestrzeni coworkingowych, co przynosi firmom szersze możliwości wyboru rodzaju biura i daje możliwość szybkiego zwiększenia zajmowanej powierzchni. Biura serwisowane, dzięki elastycznym warunkom najmu, mogą być też wykorzystywane okresowo, w przypadku zaistnienia konkretnych potrzeb firmy, co pozwala jej optymalizować koszty. Zmiana biura to jednak nie jedyna opcja. Renegocjacja umowy i przebudowa biura również może przynieść firmie liczne korzyści i otworzyć wiele możliwości.

Popyt na biura w największych miastach w kraju wciąż utrzymuje się na bardzo wysokim poziomie. Szczególnie dużą chłonnością odznacza się rynek warszawski. Oferta biurowa w największych ośrodkach miejskich w kraju jest coraz większa i bardziej zróżnicowana. W samej Warszawie, według danych Walter Herz, w budowie pozostaje niemal 800 tys. mkw. powierzchni biurowej. Zdecydowana większość dużych projektów zostanie jednak ukończona dopiero za rok lub dwa lata, a budowa największych, stołecznych inwestycji potrwa jeszcze dłużej. By zabezpieczyć najbardziej atrakcyjne lokalizacje, firmy coraz częściej decydują się na podpisywanie umów przednajmu. W pierwszej połowie 2018 roku tego typu kontrakty obejmowały prawie jedną czwartą wolumenu powierzchni w transakcjach zawartych na warszawskim rynku.  

Rozwiązania tymczasowe

Wybór nowego biura nie musi się jednak wiązać już teraz z selekcją spośród puli tylko tych powierzchni, do których relokacja możliwa jest w momencie zakończenia obowiązującej umowy najmu. Okres przejściowy, do czasu oddania wybranej powierzchni firma może „przeczekać” w biurze serwisowanym lub coworkingowym. Coraz częściej jest to możliwe nawet na terenie tego samego obiektu, jeśli powierzchnia zakontraktowana została w budynku realizowanym w kompleksie, w którym jest przestrzeń współdzielona w gotowym już biurowcu. Projektowanie powierzchni coworkingowych, czy biur serwisowanych w kompleksach wielofunkcyjnych i budynkach biurowych różnej klasy stało się już standardem, ponieważ wpływa to na poprawę atrakcyjności oferty, dając dodatkowe możliwości najemcom.

Kompleksowo wyposażone, gotowe do pracy biura współdzielone lokowane w biurowcach sprawdzają się dziś już, nie tylko w przypadku start-upów i freelancerów, czy podczas pracy projektowej, do której zatrudniani są pracownicy kontraktowi na okres realizacji przedsięwzięcia. Z takiego rozwiązania, jak przyznają specjaliści Walter Herz, korzysta obecnie także wiele dużych firm i korporacji poszukujących wysokiej klasy miejsc do pracy dla swoich pracowników w początkowym okresie po wejściu na nowy rynek. Zanim ostatecznie firma wprowadzi się do biura docelowego, którego znalezienie i aranżacja wymaga czasu. Firmy wykorzystują je również do celów realizacji konkretnych procesów bądź zleceń, które mają określone ramy czasowe i wymagają krótkich okresów umów najmu.

Elastyczne miejsca pracy

Biura serwisowane gwarantują bowiem automatycznie pełny zakres usług biznesowych, a powierzchnie coworkingowe, poza rozbudowanym wachlarzem usług zapewniają również przestrzeń do asocjacji z innymi użytkownikami, co może przynieść ciekawe kontakty biznesowe i podbić kreatywność pracowników.

Firmy które dostrzegają potencjał coworkingu decydują się także na zawieranie transakcji łączonych. Podpisują umowy obejmujące wynajem, zarówno powierzchni w tradycyjnych biurach, jak i stanowisk w biurach współdzielonych. To rozwiązanie, w ocenie ekspertów Walter Herz, pozwala stworzyć elastyczne środowisko pracy i zabezpieczyć nagłe potrzeby ekspansji w określonych ramach finansowych i czasowych.   

Wszystko na miejscu

Taką możliwość stwarzają przede wszystkim najnowsze obiekty biurowe, których standard i architektura stoją dziś w Polsce na najwyższym światowym poziomie. Oferują atrakcyjnie zaaranżowane części wspólne, zielone miejsca do rekreacji na tarasach oraz dziedzińcach, reprezentacyjne lobby, recepcje, zaplecza konferencyjne, wygodne parkingi dla samochodów i rowerów, wysokiej klasy windy, systemy oświetlenia i wentylacji oraz instalacje i rozwiązania techniczne.

Wyposażone są w nowoczesne systemy zarządzania budynkami i udostępniają aplikacje na telefon dostarczające praktycznych informacji, a także umożliwiające dokonywanie rezerwacji usług i realizację zamówień. W ten sposób najemców starają się przyciągnąć, już nie tylko najnowsze obiekty, ale także starszego typu budynki, które chcą stać się bardziej konkurencyjne rynkowo.

Oddawane dziś zwykle certyfikowane obiekty energooszczędne, wyposażone w nowoczesne rozwiązania, zapewniają w wielu zakresach kosztowych bardziej efektywne opcje. Budynki biurowe oferują szeroki dostęp do popularnych usług i dobry serwis, bo takie są aktualne oczekiwania najemców. Znajdują się w nich m.in. bankomaty, apteki, sklepy, drogerie, kawiarnie i restauracje, bary, kluby fitness, gabinety kosmetyczne, przedszkola, wypożyczalnie samochodów, itp. Punkty usługowe mieszczą się często w powstających przy biurowcach pasażach handlowych oraz częściach hotelowych.   

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nieruchomości Garbary 31 dla inwestorów Biuro prasowe
2019-08-19 | 10:00

Garbary 31 dla inwestorów

Dlaczego inwestowanie w branżę deweloperską jest obecnie tak popularne? Jednym z powodów są utrzymujące się już od kilku lat historycznie niskie stopy procentowe oraz ogromny
Nieruchomości Garbary 31 dla inwestorów
2019-08-19 | 10:00

Garbary 31 dla inwestorów

Dlaczego inwestowanie w branżę deweloperską jest obecnie tak popularne? Jednym z powodów są utrzymujące się już od kilku lat historycznie niskie stopy procentowe oraz ogromny
Nieruchomości Bydgoszcz rośnie w magazyny – 40 000 m kw. Panattoni Park Bydgoszcz II
2019-08-14 | 12:00

Bydgoszcz rośnie w magazyny – 40 000 m kw. Panattoni Park Bydgoszcz II

Panattoni Europe, lider rynku nieruchomości przemysłowych w Europie, docenia potencjał rozwojowy regionu kujawsko-pomorskiego i tworzy kolejny park logistyczny– Panattoni Park Bydgoszcz

Kalendarium

Patronaty Newserii

XXIX Forum Ekonomiczne - Krynica
MSPO - Targi Obronne Zbrojeniowe 2019 - Kielce

Polityka

Baltic Pipe zgodnie z planem w 2022 roku. Pierwsza umowa z amerykańską firmą już podpisana

Projekt Baltic Pipe jest realizowany zgodnie z harmonogramem, a termin 2022 roku zostanie dotrzymany – poinformował pełnomocnik rządu ds. strategicznej infrastruktury energetycznej Piotr Naimski. Gaz-System zawarł już pierwszy, wart ponad 0,5 mld zł kontrakt inwestorki w ramach tego projektu. Umowa z amerykańską firmą Solar Turbines jest jednocześnie jednym z największych w Polsce kontraktów w sektorze gazu. Jak podkreśla Naimski, współpraca polsko-amerykańska w sektorze energetycznym się zacieśnia, a stanowiska USA, m.in. w sprawie gazociągu North Stream 2, są zbieżne z polskimi.

Prawo

Nowa matryca VAT ułatwi życie przedsiębiorcom, ale ceny niektórych towarów mogą wzrosnąć

W kwietniu 2020 roku ma wejść w życie nowa matryca stawek VAT. Celem zmian jest uporządkowanie obecnej sytuacji, która powoduje wśród przedsiębiorców kłopoty interpretacyjne. Nowym i korzystnym dla nich rozwiązaniem ma być tzw. wiążąca informacja stawkowa, która ma zapewnić podatnikom większą ochronę na wypadek kontroli organów podatkowych. Będzie można się ubiegać o nią wcześniej, już w listopadzie br. Jednocześnie konsumenci muszą być przygotowani na to, że w przypadku niektórych towarów i usług stawki VAT zostaną podwyższone, co może się wiązać ze wzrostem cen.

IFA 2019 Berlin

Przemysł

Katowice z roku na rok tracą mieszkańców. Miasto chce zahamować ten trend poprzez ulgi i zniżki dla zameldowanych

Tylko w ubiegłym roku stolica aglomeracji śląskiej skurczyła się o 3,2 tys. mieszkańców. Ich liczba ostatni raz przekroczyła 300 tys. ponad siedem lat temu, od tego czasu katowiczan systematycznie ubywa. Przyczyną nie jest już emigracja zarobkowa, lecz rosnące ceny nieruchomości i powroty emerytów w rodzinne strony. Odwrócenie tego trendu to jeden z priorytetów władz miasta, które chcą to robić poprzez inwestycje w infrastrukturę kulturalno-sportową, bazę dydaktyczną i przyciąganie inwestorów. 

Złote Spinacze 2019

Handel

Osoby kupujące w sieci to przeważnie zadowoleni klienci. Doceniają głównie szeroki wybór produktów i szybkie płatności

W skali od 0 do 10 średni poziom satysfakcji klienta kupującego w internecie wynosi 7,8 – wynika z raportu Mobile Institute „Customer Happiness Index”. Kluczowym elementem, który buduje to zadowolenie, a często też warunkuje zakup, jest system płatności. Brak odpowiedniej dla klienta formy płatności może zdecydować o porzuceniu koszyka. Kupujący coraz chętniej dzielą się z innymi swoimi doświadczeniami z zakupów, a opinie innych internautów są często przy wyborze produktu ważniejsze niż samodzielnie wyszukane informacje.