Komunikaty PR

Nowe biuro, nowe możliwości

2019-01-18  |  01:00
Biuro prasowe
Kontakt
Iwona Wiśniewska
Prestige PR

Włodarzewska 81C lok 81
02-393 Warszawa
i.wisniewska|prestigepr.pl| |i.wisniewska|prestigepr.pl
22 820 75 00
www.prestigepr.pl
Do pobrania doc ( 0.1 MB )

Oferta rynku biurowego stwarza dziś szerokie możliwości wyboru najkorzystniejszej dla najemcy opcji, a relokacja lub renegocjacja biura może przynieść firmie wiele korzyści

Zmiana biura to znakomita okazja do stworzenia nowej przestrzeni do pracy, która może stać się mocną kartą przetargową w procesie rekrutacji. Na relokacji firma może wiele zyskać. Nowy, ciekawy fit-out miejsca pracy, wpływający pozytywnie na odbiór firmy, czy optymalizacja kosztów najmu powierzchni to nie jedyne korzyści wiążące się ze zmianą biura. Relokacja otwiera także pole do poprawy funkcjonalności zajmowanej powierzchni i lepszego dostosowania przestrzeni biurowej do stylu pracy zespołu. A sprawniejszy przepływ informacji i lepsza współpraca między działami oznacza większą zdolność operacyjną teamu.   Taka zmiana przynosi możliwość analizy potrzeb i wdrożenia unikalnych rozwiązań w środowisku pracy lub optymalizacji aktualnych rozwiązań.

Atrakcyjnie zaprojektowane i dobrze zlokalizowane biuro stanowi niewątpliwie wartość dodaną w firmie i jest jednocześnie świetnym narzędziem rekrutacyjnym, zwiększającym możliwość przyciągnięcia do niej najzdolniejszych, pracowników. Pomysłowo zaprojektowana i zarazem funkcjonalna przestrzeń sprawia, że otoczenie w miejscu pracy staje się wyjątkowe, na co szczególną uwagę zwracają potencjalni pracownicy.   

Przestrzenie standardowe i współdzielone

Odpowiednio dobrana lokalizacja może także usprawnić kontakt z klientami i ułatwić pracownikom dojazd do pracy. Nie bez znaczenia jest też wygodne zaplecze konferencyjne, jakie zapewniają dziś nowoczesne obiekty. Ich najemcy mogą korzystać ze świetnie wyposażonych, dużych sal konferencyjnych, czy pomieszczeń eventowych. Poza tym, jak zauważają eksperci Walter Herz, w oddawanych teraz projektach biurowych standardowo już swoje usługi oferują operatorzy powierzchni współdzielonych i przestrzeni coworkingowych, co przynosi firmom szersze możliwości wyboru rodzaju biura i daje możliwość szybkiego zwiększenia zajmowanej powierzchni. Biura serwisowane, dzięki elastycznym warunkom najmu, mogą być też wykorzystywane okresowo, w przypadku zaistnienia konkretnych potrzeb firmy, co pozwala jej optymalizować koszty. Zmiana biura to jednak nie jedyna opcja. Renegocjacja umowy i przebudowa biura również może przynieść firmie liczne korzyści i otworzyć wiele możliwości.

Popyt na biura w największych miastach w kraju wciąż utrzymuje się na bardzo wysokim poziomie. Szczególnie dużą chłonnością odznacza się rynek warszawski. Oferta biurowa w największych ośrodkach miejskich w kraju jest coraz większa i bardziej zróżnicowana. W samej Warszawie, według danych Walter Herz, w budowie pozostaje niemal 800 tys. mkw. powierzchni biurowej. Zdecydowana większość dużych projektów zostanie jednak ukończona dopiero za rok lub dwa lata, a budowa największych, stołecznych inwestycji potrwa jeszcze dłużej. By zabezpieczyć najbardziej atrakcyjne lokalizacje, firmy coraz częściej decydują się na podpisywanie umów przednajmu. W pierwszej połowie 2018 roku tego typu kontrakty obejmowały prawie jedną czwartą wolumenu powierzchni w transakcjach zawartych na warszawskim rynku.  

Rozwiązania tymczasowe

Wybór nowego biura nie musi się jednak wiązać już teraz z selekcją spośród puli tylko tych powierzchni, do których relokacja możliwa jest w momencie zakończenia obowiązującej umowy najmu. Okres przejściowy, do czasu oddania wybranej powierzchni firma może „przeczekać” w biurze serwisowanym lub coworkingowym. Coraz częściej jest to możliwe nawet na terenie tego samego obiektu, jeśli powierzchnia zakontraktowana została w budynku realizowanym w kompleksie, w którym jest przestrzeń współdzielona w gotowym już biurowcu. Projektowanie powierzchni coworkingowych, czy biur serwisowanych w kompleksach wielofunkcyjnych i budynkach biurowych różnej klasy stało się już standardem, ponieważ wpływa to na poprawę atrakcyjności oferty, dając dodatkowe możliwości najemcom.

Kompleksowo wyposażone, gotowe do pracy biura współdzielone lokowane w biurowcach sprawdzają się dziś już, nie tylko w przypadku start-upów i freelancerów, czy podczas pracy projektowej, do której zatrudniani są pracownicy kontraktowi na okres realizacji przedsięwzięcia. Z takiego rozwiązania, jak przyznają specjaliści Walter Herz, korzysta obecnie także wiele dużych firm i korporacji poszukujących wysokiej klasy miejsc do pracy dla swoich pracowników w początkowym okresie po wejściu na nowy rynek. Zanim ostatecznie firma wprowadzi się do biura docelowego, którego znalezienie i aranżacja wymaga czasu. Firmy wykorzystują je również do celów realizacji konkretnych procesów bądź zleceń, które mają określone ramy czasowe i wymagają krótkich okresów umów najmu.

Elastyczne miejsca pracy

Biura serwisowane gwarantują bowiem automatycznie pełny zakres usług biznesowych, a powierzchnie coworkingowe, poza rozbudowanym wachlarzem usług zapewniają również przestrzeń do asocjacji z innymi użytkownikami, co może przynieść ciekawe kontakty biznesowe i podbić kreatywność pracowników.

Firmy które dostrzegają potencjał coworkingu decydują się także na zawieranie transakcji łączonych. Podpisują umowy obejmujące wynajem, zarówno powierzchni w tradycyjnych biurach, jak i stanowisk w biurach współdzielonych. To rozwiązanie, w ocenie ekspertów Walter Herz, pozwala stworzyć elastyczne środowisko pracy i zabezpieczyć nagłe potrzeby ekspansji w określonych ramach finansowych i czasowych.   

Wszystko na miejscu

Taką możliwość stwarzają przede wszystkim najnowsze obiekty biurowe, których standard i architektura stoją dziś w Polsce na najwyższym światowym poziomie. Oferują atrakcyjnie zaaranżowane części wspólne, zielone miejsca do rekreacji na tarasach oraz dziedzińcach, reprezentacyjne lobby, recepcje, zaplecza konferencyjne, wygodne parkingi dla samochodów i rowerów, wysokiej klasy windy, systemy oświetlenia i wentylacji oraz instalacje i rozwiązania techniczne.

Wyposażone są w nowoczesne systemy zarządzania budynkami i udostępniają aplikacje na telefon dostarczające praktycznych informacji, a także umożliwiające dokonywanie rezerwacji usług i realizację zamówień. W ten sposób najemców starają się przyciągnąć, już nie tylko najnowsze obiekty, ale także starszego typu budynki, które chcą stać się bardziej konkurencyjne rynkowo.

Oddawane dziś zwykle certyfikowane obiekty energooszczędne, wyposażone w nowoczesne rozwiązania, zapewniają w wielu zakresach kosztowych bardziej efektywne opcje. Budynki biurowe oferują szeroki dostęp do popularnych usług i dobry serwis, bo takie są aktualne oczekiwania najemców. Znajdują się w nich m.in. bankomaty, apteki, sklepy, drogerie, kawiarnie i restauracje, bary, kluby fitness, gabinety kosmetyczne, przedszkola, wypożyczalnie samochodów, itp. Punkty usługowe mieszczą się często w powstających przy biurowcach pasażach handlowych oraz częściach hotelowych.   

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Komunikaty PR”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy (media)
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nieruchomości Łódzkie Śródmieście - dzielnica, która przyciąga mieszkańców Biuro prasowe
2019-02-15 | 13:02

Łódzkie Śródmieście - dzielnica, która przyciąga mieszkańców

Łódź przez wielu jeszcze do niedawna uważana za mocno industrialne miasto, niewątpliwie zyskuje na atrakcyjności. Dowodem na to jest m.in. 2. miejsce w rankingu Lonely Planet Best in
Nieruchomości FURTHER EXPANSIONS IN WARSAW OFFICE BUILDING NEW CITY
2019-02-14 | 13:00

FURTHER EXPANSIONS IN WARSAW OFFICE BUILDING NEW CITY

(WARSAW, POLAND) – Hines, the international real estate firm, has signed further agreements on the expansion of space with tenants of New City, an office building located at 15 Marynarska
Nieruchomości Kolejne ekspansje w New City
2019-02-14 | 12:00

Kolejne ekspansje w New City

Hines, międzynarodowa firma działająca na rynku nieruchomości, podpisała kolejne porozumienia dotyczące ekspansji powierzchni z najemcami New City, biurowca zlokalizowanego przy ul.

Kalendarium

CES 2019

Konsument

Dziś startuje usługa Twój e-PIT. Urząd skarbowy wypełni deklaracje za podatników

15 lutego startuje usługa Twój e-PIT, w ramach której urząd skarbowy wypełni deklaracje PIT-37 i PIT-38 zamiast podatników. Może skorzystać z niej nawet 20 mln osób. W tym celu należy się zalogować w systemie i sprawdzić, czy dane w automatycznie wygenerowanym formularzu są poprawne. Jeśli nie, można je uaktualnić, uzupełniając deklarację m.in. o ulgi i odliczenia. Jeśli podatnik nie wprowadzi zmian, zeznanie roczne w zaproponowanej formie zostanie złożone do 30 kwietnia. W przyszłym roku podobna intuicyjna usługa zostanie uruchomiona również dla przedsiębiorców – zapowiada minister finansów Teresa Czerwińska.

Transport

Procedowane w UE zmiany mogą oznaczać koniec dominacji polskiej branży transportowej. Zagrożonych jest wiele miejsc pracy

Proponowane przez Unię Europejską nowe przepisy o zabezpieczeniu społecznym, w połączeniu z Pakietem mobilności czy zmianami w zakresie dostępu do zawodu i rynku mogą oznaczać katastrofę dla polskich firm przewozowych. Ich sytuację może pogorszyć także twardy brexit. W konsekwencji kilkadziesiąt tysięcy firm ograniczy swoją działalność lub upadnie, a to oznacza likwidację wielu miejsc pracy – ostrzega Maciej Wroński, prezes Związku Pracodawców „Transport i Logistyka Polska”.

Przemysł

W ciągu pięciu lat światowa sprzedaż robotów dla przemysłu wzrośnie dziesięciokrotnie. W Polsce ich wykorzystanie wciąż niewielkie

Popyt na roboty współpracujące, zaprojektowane do pracy z ludźmi, zwiększy się przynajmniej dziesięciokrotnie w ciągu nadchodzących pięciu lat. W Polsce ten wzrost będzie jeszcze większy, bo pod względem wykorzystania robotów w przemyśle na razie odstajemy od sąsiadów – prognozuje Enrico Krog Iversen, dyrektor generalny OnRobot. Dla polskich firm wykorzystanie robotów może być odpowiedzią na niedobory kadr i rosnące płace, a dodatkowo pozwoli zwiększyć wydajność i obniżyć koszty. Zakres możliwości robotów stale się poszerza, więc mogą być wykorzystywane w coraz większej liczbie gałęzi przemysłu.

Media i PR

Najgorsze w historii wyniki dla szukających pracy w branży PR. W 2018 roku pojawiło się dla nich jedynie 1,1 tys. ogłoszeń

Tylko nieco ponad 1,1 tys. ofert pracy dla PR-owców pojawiło się w 2018 roku. To najgorszy wynik od kiedy prowadzone są badania, czyli od 2008 roku – wynika z danych PRoto.pl. Z analizy ubiegłorocznych ogłoszeń wynika, że w agencjach PR zmienia się profil stanowisk, na które poszukiwano pracowników. Choć na najwięcej ofert pracy mogą liczyć konsultanci i asystenci, do których skierowane jest mniej więcej co trzecie ogłoszenie, coraz częściej poszukiwani są też specjaliści. Na pracę mogą liczyć osoby, które mają już kilkuletnie doświadczenie. Najwięcej ofert pracy w firmach dotyczyło branż IT i nowych technologii.