Komunikaty PR

Ciesz się Wisłą! Posprzątaj po sobie!

2019-06-13  |  01:00
Biuro prasowe
Kontakt
Aleksandra Siewiera
MSL GROUP

Wołoska 9
02-583 Warszawa
aleksandra.siewiera|mslgroup.com| |aleksandra.siewiera|mslgroup.com
+48 537 366 252
a

Bulwar Flotylli Wiślanej to jeden z najbardziej popularnych punktów na letniej mapie Warszawy. W sezonie, w każdy weekend wolny czas spędzają tam tysiące osób. Dbanie o dobry wygląd, czystość i atrakcyjność tego wyjątkowego dla warszawiaków miejsca nie tylko wymaga wiele pracy, lecz także odpowiedniego podejścia odwiedzających. Teraz odcinek między mostem Poniatowskiego a Płytą Desantu został wzbogacony o nowe udogodnienia w duchu zero waste powstałe w ramach akcji Responsib’ALL Day.

 

Nadbrzeże Wisły to jedno z najpopularniejszych miejsc w Warszawie, swoisty symbol sezonu letniego stolicy. W ciepłe weekendowe dni i wieczory mnóstwo osób spędza swój czas na popularnych schodkach tuż nad rzeką, a okoliczne klubokawiarnie i restauracje cieszą się liczną klientelą. Niestety efektem takiej popularności jest też stan nadbrzeża, które często po weekendowych nocach jest zaśmiecone. Rozwiązaniem tej sytuacji nie musi być tylko sprzątanie – dużą różnicę zrobiłoby wdrożenie wśród bawiących się tam gości kilku nawyków. Aby im to ułatwić, jak również zainspirować do spędzania wolnego czasu w duchu zero waste, zostały stworzone nowe udogodnienia.

 

Jak to się stało? W dniu 6 czerwca w Warszawie odbyła się 9. edycja projektu Responsib’ALL Day, prowadzonego globalnie od wielu lat przez Grupę Pernod Ricard. W tym roku akcji przyświecała w szczególny sposób idea zero waste oraz circular making (gospodarki obiegu zamkniętego). Jest to reakcja na palący problem naszej planety – nadkonsumpcji i zalegających w efekcie odpadów. Do akcji i poprowadzenia warsztatów edukacyjnych podczas Responsib’ALL Day zostało zaproszone Polskie Stowarzyszenie Zero Waste, którego misją jest zapobieganie powstawaniu odpadów u źródła oraz promowanie ekologicznego stylu życia.

 

Niestety nadal wiele osób nie zdaje sobie sprawy, jak dużym problemem jest nadkonsumpcja i że w efekcie nieprzemyślanych zakupów aż 1/3 jedzenia jest wyrzucana do śmieci. Jeśli nasze podejście do kwestii ograniczania odpadów, recyklingu i wdrażania zasad gospodarki obiegu zamkniętego się nie zmieni, za 30 lat w oceanach będzie pływało więcej odpadów niż ryb – mówi Anna Komar ze Stowarzyszenia Zero Waste – Dlatego tak ważne są wszelkie działania mające na celu zwiększanie świadomości w tym zakresie, zarówno na poziomie globalnym, jak i lokalnym.

 

W tym roku akcja skupiła się na oczyszczaniu nabrzeża Wisły. Celem było zwiększenie poczucia komfortu mieszkańców odwiedzających to miejsce, a także świadomości, że zyskało ono nowy, bardziej ekologiczny charakter. Pracownicy polskiego oddziału Grupy Pernod Ricard zaangażowali się w posprzątanie obu brzegów rzeki, od mostu Poniatowskiego aż do Płyty Desantu, zaś po stronie Bulwarów Wiślanych przygotowali dla spacerowiczów aż 32 siedziska z palet.  W ramach akcji zostały odświeżone 84 kosze na śmieci, a chodnikach powstały tzw. „reversed graffiti” z hasłami nawołującymi do utrzymania czystości oraz informujące o numerze do Miejskiego Centrum Kontaktu .

 

To jednak nie wszystko! W ramach akcji i warsztatów edukacyjnych cztery nadwiślańskie klubokawiarnie: Wir, Barka Wisława, Babie Lato i Barka Kurier dołączyły do pilotażowego programu #MySmartBar, dzięki któremu barmani mogą dowiedzieć się w jakiś sposób wykorzystać bio-resztki z owoców użytych do sporządzenia napojów, takich jak lemoniady czy drinki. Zamiast wyrzucenia ich do kosza można bowiem w kreatywny sposób użyć ich ponownie do przygotowania syropów czy ozdób do koktajli. Jednocześnie wystartowała strona https://mysmartbar.pl/, gdzie barmani mogą znaleźć wiele wskazówek jak prowadzić bar w duchu zero waste. Platforma może być także źródłem wiedzy dla konsumentów, a część porad można wprowadzić w życiu codziennym.

 

Responsib’ALL Day to projekt, który Grupa Pernod Ricard realizuje co roku na początku czerwca. Tegoroczna edycja przypadła krótko po inauguracji przez Grupę globalnego planu działania w zakresie zrównoważonego rozwoju i społecznej odpowiedzialności, który wyznacza 8 zobowiązań, które Grupa zamierza zrealizować do 2030 r. Obejmują cztery obszary, w tym circular making, czyli odpowiedzialnego wytwarzania w obiegu zamkniętym. Jednym z elementów działań jest edukacja i zachęcanie ludzi do ponownego przemyślenia sposobu używania, utylizacji i minimalizacji odpadów.  

 

 

 

 

 

Informacji udzielają:

 

Wyborowa Pernod Ricard                                                                                               MSL

Zuzanna Baranowska                                                                                                        Anna Ginter

Tel: 696 477 350                                                                                                                Tel: 608 392 756

@ zuzanna.baranowska@pernod-ricard.com                                                              @ anna.ginter@mslgroup.com

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Ochrona środowiska Firma Tetra Pak nagrodzona za przeciwdziałanie zmianom klimatycznym Biuro prasowe
2020-02-20 | 16:30

Firma Tetra Pak nagrodzona za przeciwdziałanie zmianom klimatycznym

Tetra Pak została po raz czwarty doceniona za wyróżniające się działania prowadzone na rzecz klimatu oraz za pozyskiwanie zasobów ze zrównoważonych źródeł. Na
Ochrona środowiska Grupa Accor do 2022 r. wycofa plastik ze swoich hoteli
2020-01-24 | 13:00

Grupa Accor do 2022 r. wycofa plastik ze swoich hoteli

Zgodnie z przyjętym zobowiązaniem grupa Accor deklaruje usunięcie wszystkich plastikowych przedmiotów jednorazowego użytku znajdujących się w hotelach do końca 2022 r. Działanie
Ochrona środowiska Jury konkursu Chivas Venture wybrało najbardziej innowacyjny polski start-up
2020-01-17 | 11:30

Jury konkursu Chivas Venture wybrało najbardziej innowacyjny polski start-up

15 stycznia odbył się lokalny finał konkursu Chivas Venture. Spośród najlepszej piątki start-up’ów wybrano zwycięzcę, który będzie reprezentował Polskę na

Więcej ważnych informacji

Kalendarium

CES 2020

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Telekomunikacja

Co czwarty nastolatek doświadcza przemocy w internecie. Świadomość zagrożeń wśród rodziców jest wciąż niewystarczająca

Średnio co piąty nastolatek był ośmieszany, a co czwarty – wyzywany w internecie. Tymczasem aż 84 proc. rodziców sądzi, że ich dzieci nigdy nie doświadczyły w sieci słownej przemocy – wynika z badań NASK. Oprócz hejtu młodzież coraz powszechniej styka się też z takimi zagrożeniami jak patostreaming, treści pornograficzne czy fake newsy, a ich lista stale się wydłuża. Kluczem do obrony przed nimi jest edukacja i świadomość po stronie rodziców i nauczycieli. W tym celu w lutym – w ramach obchodów 16. Dnia Bezpiecznego Internetu – odbywa się w całej Polsce blisko 4 tys. inicjatyw na rzecz bezpieczeństwa młodych internautów.

Komunikat

Ważne informacje dla dziennikarzy radiowych

Dziennikarze radiowi mają możliwość pobierania oryginalnego klipu dźwiękowego oraz  z lektorem w przypadku materiałów, w których ekspertami są obcokrajowcy.

Zapraszamy do kontaktu media|newseria.pl?subject=Kontakt%20dla%20medi%C3%B3w| style="background-color: rgb(255, 255, 255);"|media|newseria.pl 

Jak korzystać z materiałów Newserii?

Ważne informacje dla dziennikarzy i mediów

Wszystkie materiały publikowane w serwisach agencji informacyjnej Newseria przeznaczone są do bezpłatnej dystrybucji poprzez serwisy internetowe, stacje radiowe i telewizje, wydawców prasy oraz aplikacje pełniące funkcję agregatorów newsów. 

Szczegóły dotyczące warunków współpracy znajdują się tutaj.

Konsument

UOKiK wytypował kolejne potencjalne piramidy finansowe. W ostatnich trzech latach znalazł na rynku 19 takich podmiotów

W ciągu ostatnich trzech lat UOKiK wytypował – zgodnie z oficjalnymi komunikatami – 19 firm działających na zasadzie piramidy finansowej. W tym tygodniu postawił zarzuty nieuczciwych praktyk kolejnym trzem spółkom, których działalność opierała się na sprzedaży pakietów członkowskich i obiecywaniu korzyści w zamian za namawianie do zakupu kolejnych osób. UOKiK podkreśla, że inwestowanie w piramidy finansowe – których struktura przypomina domek z kart – każdorazowo wiąże się z dużym ryzykiem utraty środków, dlatego konsumenci powinni być wyczuleni na konkretne sygnały ostrzegawcze.

Problemy społeczne

Zagrożonych ubóstwem jest 7 mln Polaków. Do 2030 roku ich liczba może spaść do 1,5 mln

W skrajnym ubóstwie żyje 2 mln Polaków, a blisko 7 mln jest zagrożonych ubóstwem. Dzięki połączeniu środków krajowych i unijnych do 2030 roku liczba osób zagrożonych biedą może spaść do 1,5 mln. – Konieczne jest jednak, by polityka rządowa i wydatki ze środków unijnych wzajemnie się uzupełniały, a procedury rozliczania projektów były prostsze – ocenia dr hab. Ryszard Szarfenberg z Polskiego Komitetu Europejskiej Sieci Przeciw Ubóstwu.

 
 

Transport

PESA i Orlen coraz bardziej zaawansowane w budowie lokomotywy na wodór. Ma być gotowa w 2021 roku

W 2021 roku ma być gotowa lokomotywa wodorowa, nad którą wspólnie pracują bydgoska PESA i PKN Orlen. Pojazd ma być wyposażony w autonomiczne sterowanie, a obie spółki są już na zaawansowanym etapie przygotowywania pełnej specyfikacji, po której ruszy faza projektu i budowy. Docelowo nowa technologia ma zostać wdrożona komercyjnie na dużą skalę, również w pojazdach do przewozu osób.