Komunikaty PR

Ciesz się Wisłą! Posprzątaj po sobie!

2019-06-13  |  01:00
Biuro prasowe
Kontakt
Aleksandra Siewiera
MSL GROUP

Wołoska 9
02-583 Warszawa
aleksandra.siewiera|mslgroup.com| |aleksandra.siewiera|mslgroup.com
+48 537 366 252
a

Bulwar Flotylli Wiślanej to jeden z najbardziej popularnych punktów na letniej mapie Warszawy. W sezonie, w każdy weekend wolny czas spędzają tam tysiące osób. Dbanie o dobry wygląd, czystość i atrakcyjność tego wyjątkowego dla warszawiaków miejsca nie tylko wymaga wiele pracy, lecz także odpowiedniego podejścia odwiedzających. Teraz odcinek między mostem Poniatowskiego a Płytą Desantu został wzbogacony o nowe udogodnienia w duchu zero waste powstałe w ramach akcji Responsib’ALL Day.

 

Nadbrzeże Wisły to jedno z najpopularniejszych miejsc w Warszawie, swoisty symbol sezonu letniego stolicy. W ciepłe weekendowe dni i wieczory mnóstwo osób spędza swój czas na popularnych schodkach tuż nad rzeką, a okoliczne klubokawiarnie i restauracje cieszą się liczną klientelą. Niestety efektem takiej popularności jest też stan nadbrzeża, które często po weekendowych nocach jest zaśmiecone. Rozwiązaniem tej sytuacji nie musi być tylko sprzątanie – dużą różnicę zrobiłoby wdrożenie wśród bawiących się tam gości kilku nawyków. Aby im to ułatwić, jak również zainspirować do spędzania wolnego czasu w duchu zero waste, zostały stworzone nowe udogodnienia.

 

Jak to się stało? W dniu 6 czerwca w Warszawie odbyła się 9. edycja projektu Responsib’ALL Day, prowadzonego globalnie od wielu lat przez Grupę Pernod Ricard. W tym roku akcji przyświecała w szczególny sposób idea zero waste oraz circular making (gospodarki obiegu zamkniętego). Jest to reakcja na palący problem naszej planety – nadkonsumpcji i zalegających w efekcie odpadów. Do akcji i poprowadzenia warsztatów edukacyjnych podczas Responsib’ALL Day zostało zaproszone Polskie Stowarzyszenie Zero Waste, którego misją jest zapobieganie powstawaniu odpadów u źródła oraz promowanie ekologicznego stylu życia.

 

Niestety nadal wiele osób nie zdaje sobie sprawy, jak dużym problemem jest nadkonsumpcja i że w efekcie nieprzemyślanych zakupów aż 1/3 jedzenia jest wyrzucana do śmieci. Jeśli nasze podejście do kwestii ograniczania odpadów, recyklingu i wdrażania zasad gospodarki obiegu zamkniętego się nie zmieni, za 30 lat w oceanach będzie pływało więcej odpadów niż ryb – mówi Anna Komar ze Stowarzyszenia Zero Waste – Dlatego tak ważne są wszelkie działania mające na celu zwiększanie świadomości w tym zakresie, zarówno na poziomie globalnym, jak i lokalnym.

 

W tym roku akcja skupiła się na oczyszczaniu nabrzeża Wisły. Celem było zwiększenie poczucia komfortu mieszkańców odwiedzających to miejsce, a także świadomości, że zyskało ono nowy, bardziej ekologiczny charakter. Pracownicy polskiego oddziału Grupy Pernod Ricard zaangażowali się w posprzątanie obu brzegów rzeki, od mostu Poniatowskiego aż do Płyty Desantu, zaś po stronie Bulwarów Wiślanych przygotowali dla spacerowiczów aż 32 siedziska z palet.  W ramach akcji zostały odświeżone 84 kosze na śmieci, a chodnikach powstały tzw. „reversed graffiti” z hasłami nawołującymi do utrzymania czystości oraz informujące o numerze do Miejskiego Centrum Kontaktu .

 

To jednak nie wszystko! W ramach akcji i warsztatów edukacyjnych cztery nadwiślańskie klubokawiarnie: Wir, Barka Wisława, Babie Lato i Barka Kurier dołączyły do pilotażowego programu #MySmartBar, dzięki któremu barmani mogą dowiedzieć się w jakiś sposób wykorzystać bio-resztki z owoców użytych do sporządzenia napojów, takich jak lemoniady czy drinki. Zamiast wyrzucenia ich do kosza można bowiem w kreatywny sposób użyć ich ponownie do przygotowania syropów czy ozdób do koktajli. Jednocześnie wystartowała strona https://mysmartbar.pl/, gdzie barmani mogą znaleźć wiele wskazówek jak prowadzić bar w duchu zero waste. Platforma może być także źródłem wiedzy dla konsumentów, a część porad można wprowadzić w życiu codziennym.

 

Responsib’ALL Day to projekt, który Grupa Pernod Ricard realizuje co roku na początku czerwca. Tegoroczna edycja przypadła krótko po inauguracji przez Grupę globalnego planu działania w zakresie zrównoważonego rozwoju i społecznej odpowiedzialności, który wyznacza 8 zobowiązań, które Grupa zamierza zrealizować do 2030 r. Obejmują cztery obszary, w tym circular making, czyli odpowiedzialnego wytwarzania w obiegu zamkniętym. Jednym z elementów działań jest edukacja i zachęcanie ludzi do ponownego przemyślenia sposobu używania, utylizacji i minimalizacji odpadów.  

 

 

 

 

 

Informacji udzielają:

 

Wyborowa Pernod Ricard                                                                                               MSL

Zuzanna Baranowska                                                                                                        Anna Ginter

Tel: 696 477 350                                                                                                                Tel: 608 392 756

@ zuzanna.baranowska@pernod-ricard.com                                                              @ anna.ginter@mslgroup.com

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Ochrona środowiska Dzień Dzikiej Flory, Fauny i Naturalnych Siedlisk. Ich ochrona to obowiązek nas Biuro prasowe
2020-09-18 | 14:00

Dzień Dzikiej Flory, Fauny i Naturalnych Siedlisk. Ich ochrona to obowiązek nas

19 września obchodzony jest Dzień Dzikiej Flory, Fauny i Naturalnych Siedlisk. To ważna data, ponieważ obecnie środowisko naturalne jest narażone na wiele niebezpieczeństw. Niestety znaczna
Ochrona środowiska Dziura ozonowa jest coraz mniejsza. To efekt wysiłków całego świata
2020-09-16 | 10:45

Dziura ozonowa jest coraz mniejsza. To efekt wysiłków całego świata

Dziura ozonowa od lat jest przedmiotem zmartwień naukowców na całym świecie. Walka o przywrócenie odpowiedniej kondycji ozonosferze – tak ważnej dla zdrowia i życia nie
Ochrona środowiska Polskie plaże bez plastiku” – z helskich plaż sprzątnięto niemal tonę śmieci
2020-09-15 | 15:10

"Polskie plaże bez plastiku” – z helskich plaż sprzątnięto niemal tonę śmieci

Projekt „Polskie plaże bez plastiku” jest częścią 27. edycji kampanii Sprzątania świata-Polska, organizowanej przez Fundację Nasza Ziemia. Hasło przyświecające tegorocznej

Więcej ważnych informacji

Kalendarium

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Telekomunikacja

Rząd zmienia ustawę o cyberbezpieczeństwie. Zdaniem ekspertów może to negatywnie wpłynąć na wdrażanie w Polsce sieci 5G

Projekt zmian w ustawie o Krajowym Systemie Cyberbezpieczeństwa wprowadza duże zmiany w sektorze telekomunikacyjnym i będzie mieć istotny wpływ na wdrażanie w Polsce sieci 5G. Zawarte w nich przepisy budzą wątpliwości rynkowych graczy, którzy wskazują na luki i niezgodność z innymi aktami prawnymi. Kontrowersyjny jest także tryb procedowania projektu. Trafił on do publicznych konsultacji 8 września, a na przesyłanie opinii resort cyfryzacji dał stowarzyszeniom branżowym, przedsiębiorcom i instytutom naukowym tylko 14 dni. Termin ekspresowych konsultacji upływa na początku przyszłego tygodnia. Eksperci zauważają, że termin powinien być przynajmniej dwukrotnie dłuższy.

Handel

Handel przyspiesza z cyfryzacją. Pierwsze centra handlowe w pełni zautomatyzowały swoje programy lojalnościowe

Blisko 2/3 Polaków należy do przynajmniej jednego programu lojalnościowego, a 72 proc. korzysta z niego w aplikacji mobilnej. Galerie stawiają mocny akcent na ich wygodę i rozbudowę o kolejne funkcjonalności. Dlatego warszawskie centra: Galeria Mokotów i Westfield Arkadia oraz wrocławska Wroclavia całkiem zdigitalizowały swój program lojalnościowy, poszerzając go o cashback, czyli zwrot części pieniędzy za zakupy. – Cyfryzacja centrów handlowych jest naturalnym procesem i będziemy dalej wychodzić naprzeciw potrzebom klientów w tym zakresie – zapowiada Kamila Mąsior, digital manager w Unibail-Rodamco-Westfield.

Jak korzystać z materiałów Newserii?

Ważne informacje dla dziennikarzy i mediów

Wszystkie materiały publikowane w serwisach agencji informacyjnej Newseria przeznaczone są do bezpłatnej dystrybucji poprzez serwisy internetowe, stacje radiowe i telewizje, wydawców prasy oraz aplikacje pełniące funkcję agregatorów newsów. 

Szczegóły dotyczące warunków współpracy znajdują się tutaj.

Prawo

Nowe prawo budowlane wchodzi w życie 19 września. Uprości przygotowania do budowy domu i przyspieszy inwestycję

Nowe prawo budowlane wprowadza zmiany mające ułatwić i przyspieszyć proces inwestycyjny. Jedną z nich jest podział projektu budowlanego na trzy odrębne części. Prostsze ma być uzyskanie pozwolenia na budowę oraz przeniesienie decyzji o pozwoleniu na budowę, a dodatkowo zwiększy się lista inwestycji, które nie będą wymagały pozwoleń. Nowe prawo ułatwi też legalizację części samowoli budowlanych. – Usystematyzowanie przepisów sprawi, że łatwiej będzie zwykłemu Kowalskiemu – ocenia Konrad Młynkiewicz z Kancelarii Sadkowski i Wspólnicy.

Motoryzacja

Śląsk wspiera innowacyjne firmy technologiczne. Doinwestuje m.in. budowę pierwszej w pełni polskiej baterii dla samochodów elektrycznych

Ponad 260 zgłoszonych projektów i 20 mln zł na dokapitalizowanie małych i średnich firm, które inwestują w nowe technologie – to efekt działalności Śląskiego Funduszu Rozwoju. Projekt jest elementem Śląskiego Pakietu dla Gospodarki realizowanego przez samorząd województwa w ramach uzupełnienia rządowej tarczy antykryzysowej. – Inwestycje, w które się angażujemy, wpisują się w globalne trendy, takie jak elektromobilność, zielona energia czy automatyka i robotyka. To pierwszy krok do transformacji gospodarczej regionu śląskiego – mówi Marcin Wilk, prezes zarządu Śląskiego Funduszu Rozwoju.