Komunikaty PR

Czwarta najbardziej zrównoważona firma świata ogłasza sukces Mission Zero

2019-12-06  |  11:00
Biuro prasowe
Do pobrania Treść ( 0.03 MB )

Mission Zero to deklaracja wyeliminowania negatywnego wpływu na środowisko naturalne, jaką składa obecnie wiele firm i organizacji. Choć większości udaje się częściowo zmniejszać szkodliwe oddziaływanie na otoczenie, to całkowitym sukcesem może pochwalić się niewielu. Interface to globalny producent komercyjnych podłóg modułowych, takich jak płytki wykładzinowe dywanowe, kauczukowe oraz winylowe LVT (Luxury Vinyl Tile). W Polsce marka znana jest także z działalności na rzecz ochrony środowiska, którą rozpoczęła już w 1994 roku.

„Zmieniliśmy naszą działalność, aby móc zmieniać świat i osiągnęliśmy cele, które zaskoczyły nawet nas samych. Zredukowaliśmy nasz wpływ na środowisko we wszystkich kluczowych obszarach: w fabrykach, w samych produktach i łańcuchu dostaw. Od stycznia 2019 roku każdy kawałek podłogi, jaki sprzedajemy, jest neutralny pod względem emisji CO2 w całym cyklu życia produktu – od wytworzenia, aż po recykling.” – mówi Erin Meezan, Dyrektor ds. Zrównoważonego Rozwoju w Interface.

Najważniejsze wskaźniki prezentujące ograniczenie wpływu produkcji płytek dywanowych Interface na środowisko w latach 1994-2018:

  • 96% redukcja emisji gazów cieplarnianych (GHG) w fabrykach na całym świecie
  • 69% redukcja śladu węglowego w produktach Interface
  • 89% wykorzystanie energii odnawialnej w fabrykach na całym świecie, przy 100% odnawialnej energii elektrycznej
  • 89% redukcja zużycia wody na jednostkę produkcji w fabrykach na całym świecie
  • 92% redukcja ilości odpadów trafiających na składowiska w skali globalnej
  • 46% redukcja zużycia energii na jednostkę produkcji w fabrykach na całym świecie

Emisje, których nie można ograniczyć w 100% firma rekompensuje poprzez dodatkowe działania. Są to m.in. zakup offsetu węglowego lub pozyskiwanie przędzy do produkcji z surowców wtórnych, jak porzucone sieci rybackie wyławiane w nadbrzeżnych miejscowościach Filipin i Kamerunu. To przykład zrównoważonego łańcucha dostaw, który zapewnia korzyści środowisku oraz każdej z zaangażowanych stron – od lokalnych mieszkańców, aż po samo przedsiębiorstwo i jego klientów.

 

Kolejny cel: regeneracja klimatu

Jeszcze w 2016 roku, wiedząc, że realizacja Mission Zero nastąpi niebawem, Interface wyznaczyło sobie kolejny, jeszcze ambitniejszy cel. Program Climate Take Back ma realizować ideę regenerującego przedsiębiorstwa, a więc  takiego, które nie tylko nie będzie szkodzić przyrodzie, ale przyczyni się do odwracania globalnego ocieplenia i negatywnych zmian, jakie już zaszły w środowisku.

Z tą właśnie myślą stworzono prototyp płytki wykładzinowej o „ujemnym” oddziaływaniu. W procesie jej produkcji wchłanianie dwutlenku węgla ze środowiska przewyższa jego emisję, a więc w efekcie finalnym zmniejsza się ilość CO2 w atmosferze. Projekt płytki, nazwany Proof Positive, to ważny krok w stronę realizacji misji Climate Take Back. Gdyby udało się wdrożyć prototypowe rozwiązanie na szeroką skalę, mogłoby ono w perspektywie długoterminowej znacząco działać na rzecz poprawy jakości środowiska naturalnego.

Globalna zmiana wymaga globalnej współpracy

Wprowadzenie tak ogromnych zmian w środowisku to odpowiedzialność spoczywająca nie tylko na jednej firmie, branży czy nawet sektorze. Konieczne jest przekraczanie wyznaczanych przez rynek granic i dzielenie się wypracowywanymi rozwiązaniami, co przyspieszy ich wdrażanie. Z okazji zakończenia Mission Zero Interface wydało przewodnik Lessons for the Future, gdzie w formie 9 lekcji przedstawia swoje 24-letnie doświadczenie w dążeniu do neutralizowania szkodliwego wpływu na środowisko. Publikacja ma pomóc innym przedsiębiorcom dokonać pozytywnych zmian w ich firmach i udowadnia, że zrównoważony rozwój może być czynnikiem podnoszącym efektywność biznesu. Filozofia otwartych zasobów dotyczy także realizacji programu Climate Take Back. Raporty, wyniki dotychczasowych działań oraz plany kolejnych są dostępne na stronie internetowej firmy.

Dołącz do Interface i odwróć globalne ocieplenie wspólnie z jedną z najbardziej zrównoważonych firm świata!

 

 

*Według ankiety „GlobeScan/SustainAbility Leaders Survey 2019”, jednego z najbardziej uznanych badań

dotyczących wdrażania idei zrównoważonego rozwoju w strategie biznesowe.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Ochrona środowiska Grupa Accor do 2022 r. wycofa plastik ze swoich hoteli Biuro prasowe
2020-01-24 | 13:00

Grupa Accor do 2022 r. wycofa plastik ze swoich hoteli

Zgodnie z przyjętym zobowiązaniem grupa Accor deklaruje usunięcie wszystkich plastikowych przedmiotów jednorazowego użytku znajdujących się w hotelach do końca 2022 r. Działanie
Ochrona środowiska Jury konkursu Chivas Venture wybrało najbardziej innowacyjny polski start-up
2020-01-17 | 11:30

Jury konkursu Chivas Venture wybrało najbardziej innowacyjny polski start-up

15 stycznia odbył się lokalny finał konkursu Chivas Venture. Spośród najlepszej piątki start-up’ów wybrano zwycięzcę, który będzie reprezentował Polskę na
Ochrona środowiska RAPORT: Rynek pelletu wystrzeli w 2020 roku
2020-01-09 | 15:00

RAPORT: Rynek pelletu wystrzeli w 2020 roku

  Polskie miasta coraz częściej we własnym zakresie wprowadzają przepisy antysmogowe. Przez kilka ostatnich lat trwała wymiana palenisk węglowych, w wyniku której zostały one

Więcej ważnych informacji

Kalendarium

CES 2020

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

W ciągu roku złoto podrożało o ponad 20 proc. Analitycy prognozują dalsze wzrosty

W ostatnich latach banki centralne na całym świecie skupują złoto na potęgę. Przoduje w tym Rosja, ale zainteresowanie tym kruszcem przejawia większość krajów, nie wykluczając Narodowego Banku Polskiego. Globalni ekonomiści zauważają, że jego skala jest największa od półwiecza. Zdaniem Łukasza Chojnackiego z inwestującej w metale szlachetne spółki Chojnacki & Kwiecień przyczyną tego boomu jest utrata wartości pieniądza papierowego. Analitycy prognozują dalszy wzrost wartości złota.

Komunikat

Ważne informacje dla dziennikarzy radiowych

Dziennikarze radiowi mają możliwość pobierania oryginalnego klipu dźwiękowego oraz  z lektorem w przypadku materiałów, w których ekspertami są obcokrajowcy.

Zapraszamy do kontaktu media|newseria.pl?subject=Kontakt%20dla%20medi%C3%B3w| style="background-color: rgb(255, 255, 255);"|media|newseria.pl 

Jak korzystać z materiałów Newserii?

Ważne informacje dla dziennikarzy i mediów

Wszystkie materiały publikowane w serwisach agencji informacyjnej Newseria przeznaczone są do bezpłatnej dystrybucji poprzez serwisy internetowe, stacje radiowe i telewizje, wydawców prasy oraz aplikacje pełniące funkcję agregatorów newsów. 

Szczegóły dotyczące warunków współpracy znajdują się tutaj.

Przemysł

W polskich firmach powstaje zbyt mało innowacji. Problemem jest brak wykwalifikowanych w tym zakresie menadżerów

Umiejętność rozpoznawania pomysłów z największym potencjałem, organizacji pracy nad nowymi projektami i zarządzania ryzykiem – takie kwalifikacje powinien posiadać menadżer innowacji, odpowiedzialny za wdrażanie w przedsiębiorstwie innowacyjnych procesów i produktów. W polskich firmach ich jednak brakuje. Lukę kompetencyjną chce wypełnić PARP, który prowadzi specjalny program szkoleniowy dla właścicieli firm i kadry zarządzającej. Ma on wykształcić menadżerów nowej generacji z unikatowymi kompetencjami w zakresie wdrażania innowacji. Do 20 lutego firmy – bez względu na wielkość i branżę – mogą zgłaszać się do PARP o dofinansowanie swojego udziału w tym przedsięwzięciu.

Transport

Prezes iTaxi: Dzięki zmianom w przepisach do branży taksówkarskiej szerzej wejdą nowe technologie. Skorzystają na tym również pasażerowie

Możliwość zastąpienia taksometru aplikacją w smartfonie i obowiązek posiadania licencji przez kierowców oraz firmy pośredniczące w przewozie osób – to najważniejsze zmiany wprowadzone od początku roku znowelizowaną ustawą o transporcie drogowym. Jak ocenia prezes iTaxi, nowe prawo jest korzystne zarówno dla pasażerów, którym zostanie zagwarantowane większe bezpieczeństwo, jak i dla całego rynku, ponieważ zrównuje prawa i obowiązki firm działających do tej pory na odmiennych zasadach. Co więcej, korporacjom taksówkowym otwiera nowe możliwości związane z wykorzystaniem technologii.

Handel

Współpraca z firmami z Hongkongu pomoże polskim produktom zdobyć chiński rynek. Największe szanse mają żywność i kosmetyki

Hongkong daje polskim firmom wiele możliwości współpracy. Tamtejsza gospodarka dynamicznie się rozwija, jest otwarta na produkty z Europy i zna realia współpracy z europejskimi firmami. Dodatkowo może być bramą dla polskich produktów na chiński rynek. Marki wypromowane w Hongkongu łatwiej sprzedają się w Chinach kontynentalnych. – Największy potencjał rozwoju mają branża spożywcza i kosmetyczna – tłumaczy Maciej Wilk z Rady Rozwoju Handlu Hongkongu.