Komunikaty PR

Drewno tylko z certyfikatem!

2019-09-27  |  14:00
Biuro prasowe

27.09 obchodzimy międzynarodowy dzień FSC. To dobry moment na przypomnienie jak ogromny wpływ na każdego z nas mają lasy i dlaczego tak ważne jest odpowiedzialne gospodarowanie nimi. Przypomina nam o tym między innymi Castorama Polska, która jak co roku prowadzi działania mające na celu popularyzację certyfikacji drewna, zarówno poprzez sprzedaż materiałów certyfikowanych jak i promowanie ich w swojej komunikacji. 

Celem FSC® Friday jest rozpowszechnianie wiedzy o pochodzeniu i odpowiedzialnym pozyskiwaniu  drewna. Certyfikat przyznawany jest drewnu oraz produktom drewnopochodnym (np. papierowi, w tym papierowi z recyklingu), a także bezdrzewnym produktom leśnym (np. kauczukowi). Produkty certyfikowane w systemie FSC pozyskiwane są z surowców, które pochodzą z legalnej wycinki lasów, oraz z takiej, która nie zagrażała cennym siedliskom przyrodniczym. Wybierając artykuły z certyfikatem FSC klienci mają pewność, że wyprodukowano je z surowca pochodzącego z odpowiedzialnie zarządzanych lasów.

Uczestnictwo w obchodach Piątku FSC jest jedną z inicjatyw, które Castorama Polska podejmuje w celu wzmacniania postaw proekologicznych wśród klientów oraz zwiększania świadomości w zakresie dbania o zasoby leśne. W ramach obchodów sieć przygotowała konkurs dla klientów, który można znaleźć na jej portalu społecznościowym.

Lasy na świecie są dla nas cenne nie tylko z biznesowego punktu widzenia. Jesteśmy świadomi konieczności ich ochrony przede wszystkim ze względu na równowagę, którą zapewniają w środowisku przyrodniczym. W tym roku chcemy szczególnie podkreślić ich ogromny wpływ na życie każdego z nas, FSC® Friday, czyli Piątek FSC® to nasza coroczna akcja, która służy podnoszeniu świadomości na temat pozyskiwania drewna oraz odpowiedzialnej gospodarki zasobami leśnymi. Jako spółka prowadząca biznes w sposób zrównoważony przywiązujemy wagę nie tylko do produktów, które oferujemy naszym klientom ale także przedmiotów, z których korzystamy każdego dnia, dlatego zarówno papier, na którym drukujemy jak i kubki wykorzystywane w automatach vendingowych pochodzą w 100% z certyfikowanych źródeł - wyjaśnia Paweł Świętochowski, Kierownik ds. Relacji Biznesowych i Projektów.

Troska o zrównoważony łańcuch dostaw, a przez to również o zasoby leśne jest jednym z kluczowych obszarów w zakresie odpowiedzialności społecznej Castorama Polska, jak i międzynarodowej Grupy Kingfisher. Celem Grupy jest między innymi osiągnięcie dodatniego bilansu zalesienia, to jest sadzenie większej liczby drzew, niż jest wykorzystywana w działalności. Kingfisher skupia się również na odpowiedzialnym pozyskiwaniu tego surowca. W tym momencie ponad 97% sprzedawanych w Grupie produktów pochodzi ze zrównoważonych źródeł, a według strategii najpóźniej do końca 2020 roku poziom ten osiągnie 100%.

 

 

Informacje o spółce Castorama:

Castorama Polska Sp. z o.o. jest liderem w kategorii Home Improvement (polepszania warunków mieszkaniowych) w naszym kraju. Firma uruchomiła swój pierwszy sklep w 1997 roku. Obecnie prowadzi sprzedaż w 78 lokalizacjach w różnych częściach Polski. Zapewnia również klientom w całym kraju dostęp do oferty on-line. Spółka zatrudnia blisko 12 tys. pracowników. Castorama Polska Sp. z o.o. jest częścią Kingfisher plc, międzynarodowej spółki posiadającej prawie 1200 sklepów w 10 krajach Europy. W celu uzyskania dalszych informacji zapraszamy na stronę www.castorama.pl oraz  www.kingfisher.com.

 

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Ochrona środowiska Firma Tetra Pak nagrodzona za przeciwdziałanie zmianom klimatycznym Biuro prasowe
2020-02-20 | 16:30

Firma Tetra Pak nagrodzona za przeciwdziałanie zmianom klimatycznym

Tetra Pak została po raz czwarty doceniona za wyróżniające się działania prowadzone na rzecz klimatu oraz za pozyskiwanie zasobów ze zrównoważonych źródeł. Na
Ochrona środowiska Grupa Accor do 2022 r. wycofa plastik ze swoich hoteli
2020-01-24 | 13:00

Grupa Accor do 2022 r. wycofa plastik ze swoich hoteli

Zgodnie z przyjętym zobowiązaniem grupa Accor deklaruje usunięcie wszystkich plastikowych przedmiotów jednorazowego użytku znajdujących się w hotelach do końca 2022 r. Działanie
Ochrona środowiska Jury konkursu Chivas Venture wybrało najbardziej innowacyjny polski start-up
2020-01-17 | 11:30

Jury konkursu Chivas Venture wybrało najbardziej innowacyjny polski start-up

15 stycznia odbył się lokalny finał konkursu Chivas Venture. Spośród najlepszej piątki start-up’ów wybrano zwycięzcę, który będzie reprezentował Polskę na

Więcej ważnych informacji

Kalendarium

Infrastruktura

Nad firmami z branży utrzymania czystości zbierają się czarne chmury. Rosną koszty działalności i brakuje rąk do pracy

Brak pracowników oraz dobrze przygotowanych do pracy zespołów – to najpoważniejsze wyzwania, które stoją przed branżą utrzymania czystości. Dziś zatrudnia ona ok. 700 tys. osób, również takich, które do tej pory z różnych względów nie pracowały. Rozwiązanie tych bolączek umożliwiłoby przyjmowanie większej liczby zleceń i dalszy dynamiczny rozwój sektora. Jednym z pomysłów jest włączenie do Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji certyfikatu dla osób sprzątających.

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Komunikat

Ważne informacje dla dziennikarzy radiowych

Dziennikarze radiowi mają możliwość pobierania oryginalnego klipu dźwiękowego oraz  z lektorem w przypadku materiałów, w których ekspertami są obcokrajowcy.

Zapraszamy do kontaktu media|newseria.pl?subject=Kontakt%20dla%20medi%C3%B3w| style="background-color: rgb(255, 255, 255);"|media|newseria.pl 

Jak korzystać z materiałów Newserii?

Ważne informacje dla dziennikarzy i mediów

Wszystkie materiały publikowane w serwisach agencji informacyjnej Newseria przeznaczone są do bezpłatnej dystrybucji poprzez serwisy internetowe, stacje radiowe i telewizje, wydawców prasy oraz aplikacje pełniące funkcję agregatorów newsów. 

Szczegóły dotyczące warunków współpracy znajdują się tutaj.

Transport

Przewozy w regionach wracają na właściwe tory. W tym roku spółka Polregio zamierza rozpocząć unowocześnianie pociągów i przewieźć 91 mln pasażerów

Komisja Europejska wciąż prowadzi formalne postępowanie dotyczące pomocy publicznej dla spółki Przewozy Regionalne, która od miesiąca funkcjonuje pod nazwą Polregio. To oznacza, że przewoźnik wciąż nie może korzystać z unijnych grantów, ale realizuje plany inwestycyjne we własnym zakresie. W tym roku rozpocznie obliczony na kilka lat program modernizacji swojego taboru. Czteroletnia restrukturyzacja spółki zaowocowała też systematycznym przyrostem liczby pasażerów – na koniec tego roku Polregio chce ich mieć już ponad 91 mln.

Firma

15 tys. hoteli na świecie i 600 w Polsce. Następca Neckermann Polska startuje z ofertą wyjazdową

Na polskim rynku rozpoczyna działalność Nekera, nowy touroperator, który jest niejako następcą Neckermanna, bo tworzony przez ten sam zespół. –  Upadek polskiego oddziału nie miał nic wspólnego z jego kondycją ekonomiczną, był to efekt bankructwa całej grupy Thomas Cook – mówi założyciel nowego biura Maciej Nykiel. Nekera startuje z ofertą wyjazdową do 15 tys. hoteli na całym świecie, zarówno w najpopularniejszych kurortach, jak i egzotycznych krajach. Będzie też mocno rozwijać wycieczki z dojazdem własnym oraz turystykę krajową. W ofercie ma ponad 600 hoteli w Polsce.

 
 

Konsument

Branżę kosmetyczną czeka rewolucja opakowaniowa. Producenci będą odchodzić od plastiku

Producenci kosmetyków stopniowo zmieniają swoje podejście do opakowań. Coraz częściej zamieniają stosowany plastik na w pełni przetwarzalny lub na tekturę, drewno lub szkło. Starają się „odchudzać” opakowania, żeby były mniej kłopotliwe w transporcie. Takie działania to przede wszystkim efekt troski o środowisko, ale wymuszają je także unijne zmiany prawne oraz proekologiczne oczekiwania konsumentów. Zdecydowana większość z nich, kupując kosmetyki, zwraca uwagę na to, czy opakowanie jest przyjazne dla środowiska – wynika z raportu „Strategia Plastikowa i Kosmetyki” przygotowanego przez Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego i Deloitte Advisory.