Komunikaty PR

Drewno tylko z certyfikatem!

2019-09-27  |  14:00
Biuro prasowe

27.09 obchodzimy międzynarodowy dzień FSC. To dobry moment na przypomnienie jak ogromny wpływ na każdego z nas mają lasy i dlaczego tak ważne jest odpowiedzialne gospodarowanie nimi. Przypomina nam o tym między innymi Castorama Polska, która jak co roku prowadzi działania mające na celu popularyzację certyfikacji drewna, zarówno poprzez sprzedaż materiałów certyfikowanych jak i promowanie ich w swojej komunikacji. 

Celem FSC® Friday jest rozpowszechnianie wiedzy o pochodzeniu i odpowiedzialnym pozyskiwaniu  drewna. Certyfikat przyznawany jest drewnu oraz produktom drewnopochodnym (np. papierowi, w tym papierowi z recyklingu), a także bezdrzewnym produktom leśnym (np. kauczukowi). Produkty certyfikowane w systemie FSC pozyskiwane są z surowców, które pochodzą z legalnej wycinki lasów, oraz z takiej, która nie zagrażała cennym siedliskom przyrodniczym. Wybierając artykuły z certyfikatem FSC klienci mają pewność, że wyprodukowano je z surowca pochodzącego z odpowiedzialnie zarządzanych lasów.

Uczestnictwo w obchodach Piątku FSC jest jedną z inicjatyw, które Castorama Polska podejmuje w celu wzmacniania postaw proekologicznych wśród klientów oraz zwiększania świadomości w zakresie dbania o zasoby leśne. W ramach obchodów sieć przygotowała konkurs dla klientów, który można znaleźć na jej portalu społecznościowym.

Lasy na świecie są dla nas cenne nie tylko z biznesowego punktu widzenia. Jesteśmy świadomi konieczności ich ochrony przede wszystkim ze względu na równowagę, którą zapewniają w środowisku przyrodniczym. W tym roku chcemy szczególnie podkreślić ich ogromny wpływ na życie każdego z nas, FSC® Friday, czyli Piątek FSC® to nasza coroczna akcja, która służy podnoszeniu świadomości na temat pozyskiwania drewna oraz odpowiedzialnej gospodarki zasobami leśnymi. Jako spółka prowadząca biznes w sposób zrównoważony przywiązujemy wagę nie tylko do produktów, które oferujemy naszym klientom ale także przedmiotów, z których korzystamy każdego dnia, dlatego zarówno papier, na którym drukujemy jak i kubki wykorzystywane w automatach vendingowych pochodzą w 100% z certyfikowanych źródeł - wyjaśnia Paweł Świętochowski, Kierownik ds. Relacji Biznesowych i Projektów.

Troska o zrównoważony łańcuch dostaw, a przez to również o zasoby leśne jest jednym z kluczowych obszarów w zakresie odpowiedzialności społecznej Castorama Polska, jak i międzynarodowej Grupy Kingfisher. Celem Grupy jest między innymi osiągnięcie dodatniego bilansu zalesienia, to jest sadzenie większej liczby drzew, niż jest wykorzystywana w działalności. Kingfisher skupia się również na odpowiedzialnym pozyskiwaniu tego surowca. W tym momencie ponad 97% sprzedawanych w Grupie produktów pochodzi ze zrównoważonych źródeł, a według strategii najpóźniej do końca 2020 roku poziom ten osiągnie 100%.

 

 

Informacje o spółce Castorama:

Castorama Polska Sp. z o.o. jest liderem w kategorii Home Improvement (polepszania warunków mieszkaniowych) w naszym kraju. Firma uruchomiła swój pierwszy sklep w 1997 roku. Obecnie prowadzi sprzedaż w 78 lokalizacjach w różnych częściach Polski. Zapewnia również klientom w całym kraju dostęp do oferty on-line. Spółka zatrudnia blisko 12 tys. pracowników. Castorama Polska Sp. z o.o. jest częścią Kingfisher plc, międzynarodowej spółki posiadającej prawie 1200 sklepów w 10 krajach Europy. W celu uzyskania dalszych informacji zapraszamy na stronę www.castorama.pl oraz  www.kingfisher.com.

 

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Ochrona środowiska Śmieci – palący problem XXI wieku. Jak racjonalnie gospodarować odpadami? Biuro prasowe
2020-03-26 | 12:27

Śmieci – palący problem XXI wieku. Jak racjonalnie gospodarować odpadami?

Odpowiedzialne i efektywne gospodarowanie odpadami to jeden z największych problemów dzisiejszego świata. Rosnąca z roku na rok ilość produkowanych śmieci wymaga od władz centralnych
Ochrona środowiska Firma Davines z odnowionym certyfikatem B Corporation
2020-03-24 | 11:00

Firma Davines z odnowionym certyfikatem B Corporation

W 2020 roku Davines, włoski producent kosmetyków do włosów, podnosi poprzeczkę zrównoważonego rozwoju, odnawiając certyfikat B Corporation. Tym samym firma potwierdziła
Ochrona środowiska Eko zamiast ego. Projektowanie w symbiozie z naturą
2020-03-11 | 12:00

Eko zamiast ego. Projektowanie w symbiozie z naturą

Temat ekologii jest obecny wszędzie - nie stronią od niego również architekci. W jaki sposób pogodzić ideologię zero waste i oszczędność surowców z oczekiwaniami

Więcej ważnych informacji

Firma

Tylko 30 proc. zmian wdrażanych przez firmy kończy się sukcesem. Najlepiej wypadają branża finansowa, szkolnictwo i przemysł

Modyfikacja struktury, strategii oraz kultury organizacyjnej – to najczęściej wskazywane cele wprowadzania zmian w firmach i organizacjach. Wyniki V Ogólnopolskiego Badania Zarządzania Zmianą pokazały, że proces ich wdrażania jest skuteczny tylko w co trzecim przypadku. Powody tak słabego wyniku to m.in. zbyt małe zaangażowanie zarządu w zmiany i niewystarczająca komunikacja z pracownikami. – Kolejnym istotnym czynnikiem sukcesu jest wykorzystanie odpowiedniej metodologii, czyli technik zwinnego zarządzania – przekonują twórcy badania.

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Komunikat

Ważne informacje dla dziennikarzy radiowych

Dziennikarze radiowi mają możliwość pobierania oryginalnego klipu dźwiękowego oraz  z lektorem w przypadku materiałów, w których ekspertami są obcokrajowcy.

Zapraszamy do kontaktu media|newseria.pl?subject=Kontakt%20dla%20medi%C3%B3w| style="background-color: rgb(255, 255, 255);"|media|newseria.pl 

Finanse

Technologie szansą na odbicie gospodarcze w czasie kryzysu. Tą drogą poszły też Chiny

W obszarze cyfryzacji Polska wciąż ma dużo do nadrobienia względem bardziej rozwiniętych zachodnich gospodarek. W ubiegłorocznym rankingu DESI zajęła dopiero 25. miejsce wśród 28 państw w Unii Europejskiej, a według raportu McKinsey gospodarka cyfrowa stanowi w niej tylko nieco ponad 6 proc. krajowego PKB. Prezes Fundacji Digital Poland podkreśla, że konieczne są wzrost wydatków w tym obszarze i większa adaptacja cyfrowych technologii w sektorze MŚP. W obliczu spodziewanego spowolnienia wywołanego pandemią koronawirusa to może być szansa na wzrost. Taki plan mają też Chiny.

Jak korzystać z materiałów Newserii?

Ważne informacje dla dziennikarzy i mediów

Wszystkie materiały publikowane w serwisach agencji informacyjnej Newseria przeznaczone są do bezpłatnej dystrybucji poprzez serwisy internetowe, stacje radiowe i telewizje, wydawców prasy oraz aplikacje pełniące funkcję agregatorów newsów. 

Szczegóły dotyczące warunków współpracy znajdują się tutaj.

Handel

[DEPESZA] Sprzedaż bezpośrednia przechodzi w całości do internetu. Branża walczy też z nieuczciwymi sprzedawcami, którzy chcą zarobić na koronawirusie

Pandemia koronawirusa wymusiła na firmach zajmujących się sprzedażą bezpośrednią sporą zmianę trybu działania. W tej chwili wsparcie konsumenta odbywa się wyłącznie za pośrednictwem komunikatorów lub telefonicznie, a przedsiębiorstwa przyjmują zamówienia zdalnie i wysyłają je do paczkomatów. Pandemia i związane z nią ograniczenia tylko przyspieszają proces digitalizacji, który zachodzi w branży już od kilku lat, ale – jak podkreśla przewodniczący Polskiego Stowarzyszenia Sprzedaży Bezpośredniej – pojawiają się też nieuczciwe firmy, które chcą na niej zarobić, oferując klientom np. suplementy rzekomo pomocne w zwalczaniu COVID-19.