Komunikaty PR

Efektywność projektu PPP: Dalkia wypełniła gwarancję redukcji zużycia energii na

2019-10-02  |  12:55

#DalkiaDlaKlimatu #EnergomodernizacjaZgwarancja #EfektywnoscEnergetyczna #PPP

 

Nie koniec oszczędności w Sosnowcu: dwa lata po energomodernizacji osiedla Juliusz, Dalkia wypełniła gwarancję redukcji zużycia energii dla mieszkańców generując 24% ponadkontraktowych oszczędności!

 

W ciągu dwóch lat eksploatacji, po energomodernizacji osiedla Juliusz w Sosnowcu, Dalkia wypełniła kontraktową gwarancję obniżki zużycia energii dla mieszkańców generując 24% więcej oszczędności niż zagwarantowano w kontrakcie. Projekt w Sosnowcu to pierwsza w Polsce energomodernizacja mieszkaniowa w formule PPP, gdzie Dalkia jako partner prywatny i dostawca energii, udzieliła kontraktowej gwarancji efektywności energetycznej. Projekt wpisuje się w krajowy program walki ze smogiem i niską emisją. 

 

Pionierski na polskim rynku projekt energomodernizacji w formule PPP - zużycie energii o 24% poniżej poziomu gwarancji

W ramach projektu energomodernizacji na osiedlu Juliusz w Sosnowcu, Dalkia podpisała z będącym własnością miasta Miejskim Zakładem Zasobów Lokalowych (MZZL) w Sosnowcu umowę na realizację projektu w formule „zaprojektuj – wybuduj – operuj – utrzymaj” (design – build – operate – maintain, DBOM). Po dwóch latach funkcjonowania systemu, w okresie od lipca 2018 r. do lipca 2019 r., miasto notuje 3,5-krotny spadek zużycia energii (po korektach pogodowych i użytkowych) do poziomu ok. 13,6 tys. GJ rocznie, wobec 46 tys. GJ wartości wyjściowej.

Dalkia wygenerowała 24% więcej oszczędności w zużyciu energii ponad poziom gwarantowany kontraktowo. W skali roku, miasto zakłada obniżkę emisji CO₂ o 8000 ton i emisji pyłów o 81 ton, przy jednoczesnej optymalizacji kosztów oraz zwiększeniu komfortu i standardu życia mieszkańców.

Energomodernizacja osiedla w Sosnowcu to wzorcowy projekt partnerstwa publiczno-prywatnego. Partner publiczny projektu uzyskał wszystkie korzyści wynikające z tej formuły współpracy, przede wszystkim, gwarancję utrzymania niskiego poziomu zużycia energii, co przełożyło się również na oszczędności dla mieszkańców, mówi Marek Zdanowicz, Dyrektor ds. prawnych i projektów PPP Dalkii Polska.

 

Partnerstwo publiczno-prywatne dla zwiększania efektywności energetycznej miast i gmin

Komisja Europejska wskazuje partnerstwo publiczno-prywatne (PPP) jako jeden z najlepszych sposobów zwiększania efektywności energetycznej w gminach i miastach. Wielu lokalnych włodarzy przekonało się już, że samodzielna realizacja tak złożonego projektu jest trudnym przedsięwzięciem. Projekt w Sosnowcu pokazuje, że wykorzystanie wiedzy i doświadczenia partnera prywatnego poprawia efektywność realizacji, a kontraktowa gwarancja obniżenia zużycia energii elektrycznej i cieplnej oraz niskiej emisji to realne korzyści dla mieszkańców. Partner energetyczny gwarantuje najwyższy poziom wykonania projektu, uwzględniając długoterminowe cele samorządu.

Wykorzystanie wiedzy i doświadczenia partnera prywatnego pozwala uniknąć kosztownych błędów i przekłada się na osiągnięcie najwyższej efektywności realizowanego projektu, zarówno energetycznej jak i finansowej. W Sosnowcu zagwarantowaliśmy określony poziom redukcji zużycia energii. Dodatkowe oszczędności ponad kontraktową gwarancję to czysty zysk inwestora, podkreśla dyrektor Zdanowicz.

Ważnym aspektem dobrej umowy PPP jest właściwa ocena i podział ryzyka w projekcie. Władze lokalne mogą szybciej usunąć pewne bariery organizacyjne i prawne, które leżą w zakresie ich kompetencji. Dlatego przypisywanie tej odpowiedzialności partnerowi prywatnemu wydłuża czas realizacji projektu. Partner prywatny ma większe doświadczenie w aspektach technicznych i wykonawczych projektu i dlatego warto skorzystać z jego specjalistycznej ekspertyzy.

Podmioty publiczne decydują się często na realizację inwestycji w formule PPP głównie ze względu na finansowanie, które standardowo leży po stronie partnera prywatnego. Jednak partner prywatny pozyskuje finansowanie na mniej korzystnych warunkach niż sektor publiczny. Przeciętny koszt kredytu przy finansowaniu przez partnera prywatnego to 6-8%, dzięki finansowaniu publicznemu jest to ok. 3-5%. Sektor publiczny ma możliwość uzyskania kredytów w wielu krajowych bankach, dostępne są także celowe fundusze publiczne w takich instytucjach jak NFOŚiGW.

W wielu projektach PPP - w celu obniżenia kosztów inwestycji - pokazujemy inwestorowi realny koszt finansowania projektu i możliwości w tym zakresie. Na podstawie tego, klient często sam decyduje się na przejęcie tej części projektu, zaznacza Marek Zdanowicz z Dalkii.

Energomodernizacja osiedla Juliusz jest elementem lokalnego programu rewitalizacji Sosnowca na lata 2016-2023, którego celem jest m.in. poprawa jakości powietrza, szczególnie na terenach pokopalnianych, gdzie zdecydowana większość budynków wciąż jest ogrzewana piecami węglowymi. Rozwiązania zorientowane na walkę ze smogiem, jak np. wymiana źródła ciepła na bardziej ekologiczne, są wdrażane
w Sosnowcu od kilku lat.

 

Dalkia Polska – partnerem samorządów i miast w transformacji energetycznej i walce ze smogiem

Wykorzystując globalne doświadczenie, Dalkia oferuje wsparcie dla lokalnego partnera w procesie transformacji energetycznej dostarczając know-how oraz innowacyjne rozwiązania dla poprawy efektywności energetycznej oraz zobowiązuje się do osiągnięcia oszczędności energii nawet do 40%. Dodatkowo rozwiązania Dalkii przyczyniają się do redukcji emisji CO₂, poprzez wykorzystanie lokalnych źródeł energii, jak również długoterminowego ograniczenia kosztów związanych z energią, pomagając klientom sprostać wyzwaniom transformacji energetycznej.

Wymiana źródła ciepła na bardziej ekologiczne wiąże się z wyższymi rachunkami za energię dla mieszkańców. Odpowiednie zarządzanie zużyciem energii może jednak znacznie ograniczyć koszty utrzymania komfortu cieplnego w budynkach. Dzięki temu każdego mieszkańca stać na „czyste ciepło”, mówi Thierry Deschaux, Dyrektor Generalny Dalkii Polska.

W 2018 r. Dalkia nawiązała współpracę w zakresie efektywności energetycznej z dwoma lokalnymi partnerami: z Gdynią, na rzecz poprawy efektywności energetycznej budynków miejskich poprzez ograniczanie zużycia energii końcowej: cieplnej, chłodu i elektrycznej z wykorzystaniem autorskiego systemu invisoLite® oraz z miejską spółką Beskid Żywiec Sp. z o.o. na rzecz rozwoju zintegrowanych projektów w obszarach efektywności energetycznej, likwidacji niskiej emisji i samowystarczalności energetycznej w mieście Żywiec.


KONTAKT DLA MEDIÓW

Dalkia Polska – Iwona Krzyżowska

tel + 48 693 339 926


Dalkia, lider w dziedzinie oszczędności energii we Francji

Dalkia, spółka zależna grupy EDF, jest jednym z liderów w dziedzinie usług energetycznych we Francji. Dalkia oferuje „szyte na miarę” rozwiązania dla budynków, miast, samorządów, władz lokalnych i obiektów przemysłowych w odpowiedzi na wyzwania związane z transformacją energetyczną. Grupa zapewnia swoim klientom możliwość kontroli całego łańcucha energetycznego, od dostaw energii po optymalizację zużycia, w tym konserwację instalacji i sterowanie nią. Spółka gwarantuje osiągnięcie określonych wyników w długim okresie. W 2018 r. obroty Dalkii wyniosły 4,2 miliardy euro. W ramach swoich działań spółka wykazała oszczędności energii na poziomie 6,3TWh, redukując swoim klientom emisje CO₂ o 4,2 Mt.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Ochrona środowiska Trzeci z rzędu Złoty Medal EcoVadis dla Air Products Biuro prasowe
2020-07-02 | 14:00

Trzeci z rzędu Złoty Medal EcoVadis dla Air Products

Air Products (NYSE: APD), wiodący dostawca gazów technicznych w Polsce i na świecie, został ponownie uhonorowany Złotym Medalem EcoVadis za wyniki uzyskiwane w obszarze społecznej
Ochrona środowiska UPS PUBLIKUJE 18. RAPORT ZRÓWNOWAŻONEGO ROZWOJU
2020-07-02 | 12:00

UPS PUBLIKUJE 18. RAPORT ZRÓWNOWAŻONEGO ROZWOJU

4 cele na 2020 zrealizowane rok wcześniej Lider branży w kompleksowym raportowaniu Publikacja pierwszego w historii firmy raportu ds. Standardów Rachunkowości
Ochrona środowiska L’Oréal ogłasza nowe globalne cele dotyczące zrównoważonego rozwoju do roku 2030
2020-07-01 | 14:00

L’Oréal ogłasza nowe globalne cele dotyczące zrównoważonego rozwoju do roku 2030

L’Oréal inauguruje nowy globalny program zrównoważonego rozwoju pod nazwą „L’Oréal for the Future”. Określa on najnowsze cele, które Grupa

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Farmacja

Powoli wracamy do planowych zabiegów i wizyt u lekarzy. Telemedycyna może pomóc w walce z rosnącymi kolejkami

Pandemia przyczyniła się do skokowego wzrostu popularności telemedycyny. Już na początku większość szpitali, przychodni i placówek medycznych wprowadziła zdalne konsultacje online i przez telefon, co umożliwiło zasięgnięcie porady lekarza, a także  wystawienie zwolnienia, skierowania czy recepty bez konieczności osobistego kontaktu. Do tej formy przekonali się zarówno lekarze, jak i pacjenci. Aż 74 proc. pacjentów chce korzystać z telemedycyny nawet po zakończeniu pandemii – wynika z badań Grupy LUX MED. Obecnie firma dostarcza prawie 20 tys. usług telemedycznych dziennie.

Praca

Branża sprzedaży bezpośredniej od początku pandemii notuje rekordowe wzrosty obrotów. Szybko rośnie też zapotrzebowanie na sprzedawców

Sprzedaż bezpośrednia w czasie lockdownu i stopniowego odmrażania handlu notuje rekordowe wzrosty obrotów. Od początku marca do końca maja branża sprzedaje średnio o 30 proc. więcej niż rok temu. W przypadku części firm wzrosty sięgają nawet 85 proc. Zwiększa się także zapotrzebowanie na nowych sprzedawców – poziom rekrutacji jest czterokrotnie wyższy niż przed rokiem. – Wirus nas nie zaskoczył. Już od kilku lat stopniowo przechodziliśmy na nowe technologie i inne sposoby komunikacji ze sprzedawcami i klientami – tłumaczy Mirosław Luboń, dyrektor generalny Polskiego Stowarzyszenia Sprzedaży Bezpośredniej.

Jak korzystać z materiałów Newserii?

Ważne informacje dla dziennikarzy i mediów

Wszystkie materiały publikowane w serwisach agencji informacyjnej Newseria przeznaczone są do bezpłatnej dystrybucji poprzez serwisy internetowe, stacje radiowe i telewizje, wydawców prasy oraz aplikacje pełniące funkcję agregatorów newsów. 

Szczegóły dotyczące warunków współpracy znajdują się tutaj.

Handel

Co czwarty internauta woli robić zakupy w sieci niż w tradycyjnych sklepach. Rozszerzona rzeczywistość może zmniejszyć liczbę zwrotów

Migracja konsumentów z trybu offline do online trwa już od dawna, ale pandemia SARS-CoV-2 okazała się katalizatorem, który przyspieszył ten proces. W sieci kupuje już 72 proc. Polaków, a więcej niż co czwarty częściej wybiera obecnie ten kanał zakupowy m.in. ze względu na wygodę, szybkość i większe bezpieczeństwo. Zyskały kategorie, które w e-commerce dobrze radziły sobie już wcześniej, jak moda i uroda czy elektronika, ale Polacy przekonali się również do kupowania w internecie produktów spożywczych. Rosnącą rolę w e-zakupach odgrywają technologie, jak np. rozszerzona rzeczywistość, które pozwalają lepiej dopasować produkt i zminimalizować ryzyko zwrotów.

Problemy społeczne

Przez koronawirusa Polki obawiają się o swoją zawodową przyszłość. Co trzecia rozważa wyjazd do pracy za granicę

Pandemia koronawirusa ma wpływ na życie zawodowe niemal 70 proc. Polek, głównie młodych. Dla wielu z nich jest to wpływ negatywny – pracę już straciło 15 proc., a 18 proc. pracuje w mniejszym wymiarze czasu – wynika z badania IQS na zlecenie Promedica24. W związku z tym coraz więcej kobiet szuka pracy za granicą. Co trzecia przyznaje, że rozważa emigrację zarobkową, przede wszystkim do Niemiec. Ponad 20 proc. z nich chciałoby podjąć pracę przy opiece nad seniorami.