Komunikaty PR

Konica Minolta po raz dziesiąty w prestiżowym zestawieniu FTSE4Good Global Index

2013-06-04  |  17:00

Konica Minolta, Inc. (Konica Minolta) ogłosiła dziś, że po raz dziesiąty z rzędu znalazła się na prestiżowej liście FTSE4Good Global Index. Ten opracowywany przez  FTSE Group* (FTSE) w Wielkiej Brytanii ranking należy do jednych z najbardziej znanych oraz szanowanych na świecie zestawień firm inwestujących w duchu Społecznej Odpowiedzialności Biznesu (SRI**).

 

Konica Minolta została poddana niezależnej ocenie przeprowadzonej zgodnie z kryteriami przyjętymi przez FTSE4Good. W tegorocznym podsumowaniu firma uzyskała maksymalną liczbę punktów w kategorii ochrona środowiska, wysoko oceniono również obszar kwestii społecznych i ładu korporacyjnego.

Konica Minolta jest notowana na liście FTSE4Good Global Index  od 2003 roku. W ciągu tej dekady firma nieustannie rozwijała politykę Społecznej Odpowiedzialności Biznesu.

Jesteśmy niezwykle dumni, że nasza konsekwencja i wieloletnia praca jest zauważana i doceniana już od 10 lat – powiedziała Sandra Luttert, kierownik produktów środowiskowych w Dziale Marketingu Międzynarodowego Konica Minolta Business Solutions Europe.  – Filozofia zarządzania w Konica Minolta wywodzi się z idei «tworzenia nowej wartości». Odnosi się ona nie tylko do innowacji w obszarze produktów i usług, ale wszystkich mechanizmów funkcjonowania Konica Minolta jako globalnej organizacji. Osiągnęliśmy sukces i czujemy się zobowiązani by rozwijać się zgodnie z koncepcją zrównoważonego rozwoju. – dodała Luttert.

 

FTSE4Good został stworzony by wyróżnić firmy działające według najwyższych standardów Społecznej Odpowiedzialności Biznesu. Stanowi też użyteczne narzędzie dla inwestorów, którzy chcą lokować środki w firmy przestrzegające tych zasad. Spółki na liście FTSE4Good Index Series spełniają surowe kryteria dotyczące ochrony środowiska, kwestii społecznych oraz ładu korporacyjnego.

 

Konica Minolta jest także notowana na Dow Jones Sustainability World Index, szwajcarskiej RobecoSAM, a także na japońskim Indeksie Inwestycji Społecznie Odpowiedzialnych Morningstar (Morningstar Socially Responsible Investment Index). Konica Minolta otrzymała także wyróżnienie Prime Status przyznawane przez niemiecką firmę oekom research AG wyróżniające najlepsze na świecie przedsiębiorstwa pod względem CSR w swoim segmencie.

 

*FTSE Group to spółka zależna, w całości należąca do London Stock Exchange i światowy lider dostarczający globalne indeksy i rozwiązania analityczne. Indeksy FTSE są bardzo często używane przez inwestorów na całym świecie m.in. do analizy inwestycji, pomiaru wyników i alokacji aktywów.

**SRI (Socially Responsible Investment - inwestowanie odpowiedzialne społecznie): Inwestorzy i udziałowcy, przy wyborze odbiorcy swoich inwestycji, biorą pod uwagę nie tylko aspekty finansowe, lecz również działania związane z odpowiedzialnością społeczną, ekologiczną i etyczną spółek.

 

Dodatkowe informacje o inicjatywach CSR Konica Minolta znajdują się na stronie internetowej: 

http://www.konicaminolta.pl/pl/rozwiazania-biznesowe/firma/csr.html

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Ochrona środowiska Polskie zielone technologie promowane w Kanadzie Biuro prasowe
2020-02-27 | 15:00

Polskie zielone technologie promowane w Kanadzie

W dniach 10-14 lutego odbyła się misja gospodarcza programu GreenEvo – Akcelerator Zielonych Technologii. To pierwszy z zaplanowanych na rok 2020 wyjazdów biznesowych, w
Ochrona środowiska Firma Tetra Pak nagrodzona za przeciwdziałanie zmianom klimatycznym
2020-02-20 | 16:30

Firma Tetra Pak nagrodzona za przeciwdziałanie zmianom klimatycznym

Tetra Pak została po raz czwarty doceniona za wyróżniające się działania prowadzone na rzecz klimatu oraz za pozyskiwanie zasobów ze zrównoważonych źródeł. Na
Ochrona środowiska Grupa Accor do 2022 r. wycofa plastik ze swoich hoteli
2020-01-24 | 13:00

Grupa Accor do 2022 r. wycofa plastik ze swoich hoteli

Zgodnie z przyjętym zobowiązaniem grupa Accor deklaruje usunięcie wszystkich plastikowych przedmiotów jednorazowego użytku znajdujących się w hotelach do końca 2022 r. Działanie

Więcej ważnych informacji

Kalendarium

Konsument

Polacy coraz chętniej personalizują i zmieniają wygląd swoich aut. Hitem stało się zabezpieczanie lakieru folią ochronną

Prawie 9 na 10 kierowców przywiązuje wagę do wyglądu i estetyki swojego samochodu – wynika z sondażu SW Research „Czy pasja do motoryzacji ma płeć?” na zlecenie 3M. Mężczyźni bardziej dbają o stan lakieru, a kobiety poświęcają większą uwagę temu, aby samochód miał atrakcyjny kolor, i chętniej personalizują jego wnętrze. Coraz popularniejszą metodą, która pozwala zmienić wygląd auta, jest car wrapping, czyli oklejanie samochodu specjalną folią. Umożliwia to zabezpieczenie karoserii samochodu przed odpryskami i uszkodzeniami mechanicznymi. Takie rozwiązanie bierze pod uwagę już blisko 2/3 kierowców. 

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Komunikat

Ważne informacje dla dziennikarzy radiowych

Dziennikarze radiowi mają możliwość pobierania oryginalnego klipu dźwiękowego oraz  z lektorem w przypadku materiałów, w których ekspertami są obcokrajowcy.

Zapraszamy do kontaktu media|newseria.pl?subject=Kontakt%20dla%20medi%C3%B3w| style="background-color: rgb(255, 255, 255);"|media|newseria.pl 

Jak korzystać z materiałów Newserii?

Ważne informacje dla dziennikarzy i mediów

Wszystkie materiały publikowane w serwisach agencji informacyjnej Newseria przeznaczone są do bezpłatnej dystrybucji poprzez serwisy internetowe, stacje radiowe i telewizje, wydawców prasy oraz aplikacje pełniące funkcję agregatorów newsów. 

Szczegóły dotyczące warunków współpracy znajdują się tutaj.

Ochrona środowiska

Innowacyjne firmy z szansą na dofinansowanie i współpracę z rynkowymi gigantami. Zostało kilka dni na zgłoszenie

Unikatowy pomysł, dostęp do finansowania, know-how i ekspozycja na klientów – to główne czynniki, które przesądzają o sukcesie start-upu bądź młodej firmy wprowadzających na rynek innowacje. Te, które mają pomysł na nowe produkty i usługi w branży energetycznej, cleantech, mobility czy smart cities, mogą liczyć na wsparcie w ramach konkursu PowerUp! Challenge organizowanego przez EIT InnoEnergy. Jego cel to wyłonienie najlepszych projektów i umożliwienie im współpracy z największymi graczami na rynku. Start-upy i firmy mogą zgłaszać się do konkursu do 5 marca. Na zwycięzców czeka 50 tys. euro i możliwość międzynarodowego rozwoju. 

Prawo

Do połowy maja potrwają konsultacje unijnej strategii rozwoju sztucznej inteligencji. Nowe przepisy mają pomóc Europie dogonić Chiny i USA

Komisja Europejska chce uregulować i ujednolicić przepisy dotyczące sztucznej inteligencji oraz wesprzeć rozwój tej technologii na europejskim rynku. W tym celu opublikowała tydzień temu tzw. białą księgę AI, która do maja będzie przedmiotem publicznej debaty. KE proponuje w niej m.in. zacieśnienie współpracy między państwami członkowskimi oraz zwiększenie inwestycji w rozwój i wdrażanie AI. Na te działania ma zostać przeznaczone ok. 17,5 mld euro. Celem jest maksymalizacja korzyści płynących z tej technologii – ale przy jednoczesnym poszanowaniu praw obywateli i dbałości o ich bezpieczeństwo.

 
 

Ochrona środowiska

Rząd zapowiada uproszczenie w programie Czyste Powietrze. Powodem jest zbyt małe wykorzystanie dostępnych funduszy

Program Czyste Powietrze ma przyczynić się do ograniczenia emisji do atmosfery szkodliwych substancji, które są efektem spalania niskiej jakości paliwa i wykorzystania przestarzałych instalacji w gospodarstwach domowych. Na dofinansowanie wymiany pieców i termomodernizacji budynków rząd przeznaczył 103 mld zł, które chce rozdysponować przez 10 lat. – Dotąd wartość zakontraktowanego wsparcia to zaledwie 1,6 mld zł. Musimy przyspieszyć ten proces i sprawić, aby program był powszechnie dostępny – zapowiada Ireneusz Zyska z Ministerstwa Klimatu.