Komunikaty PR

Młodzi na rzecz planety

2019-04-19  |  17:00
Biuro prasowe

Jak uczniowie i studenci angażują się w walkę o klimat?

Piątki dla Przyszłości to cykl strajków, które zostały zapoczątkowane przez Gretę Thunberg. W 2018 roku wtedy 15-letnia uczennica ze Szwecji opuszczała lekcje w szkole, aby móc protestować przed szwedzkim parlamentem przeciwko bierności polityków w sprawie zmian klimatycznych. Polscy uczniowie również angażują się w walkę o klimat.

Pierwszy światowy dzień strajków klimatycznych miał miejsce 15 marca. Wzięła w nim udział młodzież z blisko 100 państw. Uczniowie tego dnia nie poszli do szkół, ale wyszli na ulice – z transparentami i hasłami nawołującymi polityków do podjęcia realnych kroków w stronę zatrzymania dewastacji środowiska. Podobny protest w Polsce miał miejsce także w ubiegły piątek.

Świadomi uczniowie

Podstawowy postulat uczniów to podjęcie przez polityków konkretnych działań na rzecz ochrony środowiska. Ich frustracja wynika z faktu, że współczesna technologia pozwala już na powstrzymanie zmian klimatycznych, ale brakuje przywódców, którzy podjęliby się ich szybszego i realnego wykorzystania.

Odnawialne źródła energii, takie jak panele słoneczne, turbiny wiatrowe czy elektrownie geotermalne, mogą zapewnić czystą energię elektryczną. Razem z technologiami wspomagającymi, takimi jak magazynowanie energii i elastyczność sieci, systemy energii odnawialnej mogą w pełni zastąpić elektrownie węglowe, naftowe i gazowe. Według badań z 2018 roku, energia pozyskiwana z wiatru i promieni słonecznych mogłaby spełnić zapotrzebowanie Stanów Zjednoczonych na energię elektryczną aż w 80-90%, a wraz z innymi nowymi źródłami energii - w 100 %. Młodzież przekonuje, że zmiana nawyków, czyli np. segregacja śmieci nie wystarczy, aby zatrzymać dewastację środowiska. – mówi Marceli Nowakowski, specjalista ds. zarządzania marką na region EMEA w Schneider Electric.

Również w Polsce, 15 marca młodzi ludzie opuścili lekcje, by zwrócić uwagę na problem zmian klimatycznych. Młodzieżowy Strajk Klimatyczny odbył się w kilkudziesięciu miastach w Polsce, m.in. w Poznaniu, Katowicach, Bielsku-Białej. Szacuje się, że największy strajk odbył się w Warszawie, gdzie w protestach wzięło udział od 7 do 12 tys. osób. W skali całego kraju było to prawie 20 tysięcy osób. Wśród uczestników byli zarówno uczniowie szkół podstawowych i ponadpodstawowych, jak i studenci.

Mieć realny wpływ

Studenci, oprócz zaangażowania w protesty, mają też możliwość realnego wdrożenia swoich własnych pomysłów, które doprowadzą do zmiany. Bez oczekiwania na odzew polityków.

Młodzi ludzie aktywnie walczą o lepsze jutro. Zależy im, aby ich pomysły i rozwiązania były wcielane w życie. Studenci mogą realnie pomóc nam znaleźć drogę, którą powinniśmy wspólnie podążać, aby stworzyć przyszłość, w której chcemy żyć. Świetną okazją do wcielania eko-pomysłów w życie jest konkurs Go Green in the City, który pozwala studentom mieć realny wpływ na zmiany, prowadzące w stronę zrównoważonego rozwoju. W 2018 roku w konkursie wzięło udział ponad 24 000 młodych pomysłodawców z ponad 3 000 uniwersytetów. – podsumowuje Marceli Nowakowski.

W zeszłym roku zwycięzcami zostali studenci z Algierii, którzy zaprojektowali organiczny system fotowoltaiczny. Więcej informacji na temat tegorocznej edycji konkursu można znaleźć na: gogreeninthecity.se.com, www.facebook.com/GoGreenintheCity

 

O Schneider Electric

Schneider Electric jest liderem cyfrowej transformacji w zarządzaniu energią i automatyce, w budownictwie komercyjnym i mieszkaniowym, centrach danych, obiektach infrastrukturalnych, energetyce oraz przemyśle. Firma obsługuje klientów w ponad 100 krajach, będąc wiodącym dostawcą w obszarze rozdziału energii średniego i niskiego napięcia, zasilania gwarantowanego oraz automatyki. Dostarcza produkty oraz zintegrowane i efektywne rozwiązania, obejmujące systemy zasilania, sterowania oraz oprogramowanie.

Schneider Electric współpracuje z szeroką społecznością Partnerów, Integratorów oraz Deweloperów w oparciu o swoją otwartą platformę technologiczną, dostarczając sterowanie w czasie rzeczywistym i efektywność operacyjną. Wierzymy, że Schneider Electric to wspaniała firma dzięki wspaniałym ludziom i partnerom, którzy ją tworzą. Nasze zaangażowanie w innowacyjność, różnorodność oraz zrównoważony rozwój zapewnia niezawodny dostęp do energii każdemu, w każdym miejscu i w każdym momencie naszego życia. Nazywamy to Life Is On.

www.se.com/pl

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Ochrona środowiska Śmieci – palący problem XXI wieku. Jak racjonalnie gospodarować odpadami? Biuro prasowe
2020-03-26 | 12:27

Śmieci – palący problem XXI wieku. Jak racjonalnie gospodarować odpadami?

Odpowiedzialne i efektywne gospodarowanie odpadami to jeden z największych problemów dzisiejszego świata. Rosnąca z roku na rok ilość produkowanych śmieci wymaga od władz centralnych
Ochrona środowiska Firma Davines z odnowionym certyfikatem B Corporation
2020-03-24 | 11:00

Firma Davines z odnowionym certyfikatem B Corporation

W 2020 roku Davines, włoski producent kosmetyków do włosów, podnosi poprzeczkę zrównoważonego rozwoju, odnawiając certyfikat B Corporation. Tym samym firma potwierdziła
Ochrona środowiska Eko zamiast ego. Projektowanie w symbiozie z naturą
2020-03-11 | 12:00

Eko zamiast ego. Projektowanie w symbiozie z naturą

Temat ekologii jest obecny wszędzie - nie stronią od niego również architekci. W jaki sposób pogodzić ideologię zero waste i oszczędność surowców z oczekiwaniami

Więcej ważnych informacji

Firma

Tylko 30 proc. zmian wdrażanych przez firmy kończy się sukcesem. Najlepiej wypadają branża finansowa, szkolnictwo i przemysł

Modyfikacja struktury, strategii oraz kultury organizacyjnej – to najczęściej wskazywane cele wprowadzania zmian w firmach i organizacjach. Wyniki V Ogólnopolskiego Badania Zarządzania Zmianą pokazały, że proces ich wdrażania jest skuteczny tylko w co trzecim przypadku. Powody tak słabego wyniku to m.in. zbyt małe zaangażowanie zarządu w zmiany i niewystarczająca komunikacja z pracownikami. – Kolejnym istotnym czynnikiem sukcesu jest wykorzystanie odpowiedniej metodologii, czyli technik zwinnego zarządzania – przekonują twórcy badania.

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Komunikat

Ważne informacje dla dziennikarzy radiowych

Dziennikarze radiowi mają możliwość pobierania oryginalnego klipu dźwiękowego oraz  z lektorem w przypadku materiałów, w których ekspertami są obcokrajowcy.

Zapraszamy do kontaktu media|newseria.pl?subject=Kontakt%20dla%20medi%C3%B3w| style="background-color: rgb(255, 255, 255);"|media|newseria.pl 

Finanse

Technologie szansą na odbicie gospodarcze w czasie kryzysu. Tą drogą poszły też Chiny

W obszarze cyfryzacji Polska wciąż ma dużo do nadrobienia względem bardziej rozwiniętych zachodnich gospodarek. W ubiegłorocznym rankingu DESI zajęła dopiero 25. miejsce wśród 28 państw w Unii Europejskiej, a według raportu McKinsey gospodarka cyfrowa stanowi w niej tylko nieco ponad 6 proc. krajowego PKB. Prezes Fundacji Digital Poland podkreśla, że konieczne są wzrost wydatków w tym obszarze i większa adaptacja cyfrowych technologii w sektorze MŚP. W obliczu spodziewanego spowolnienia wywołanego pandemią koronawirusa to może być szansa na wzrost. Taki plan mają też Chiny.

Jak korzystać z materiałów Newserii?

Ważne informacje dla dziennikarzy i mediów

Wszystkie materiały publikowane w serwisach agencji informacyjnej Newseria przeznaczone są do bezpłatnej dystrybucji poprzez serwisy internetowe, stacje radiowe i telewizje, wydawców prasy oraz aplikacje pełniące funkcję agregatorów newsów. 

Szczegóły dotyczące warunków współpracy znajdują się tutaj.

Handel

[DEPESZA] Sprzedaż bezpośrednia przechodzi w całości do internetu. Branża walczy też z nieuczciwymi sprzedawcami, którzy chcą zarobić na koronawirusie

Pandemia koronawirusa wymusiła na firmach zajmujących się sprzedażą bezpośrednią sporą zmianę trybu działania. W tej chwili wsparcie konsumenta odbywa się wyłącznie za pośrednictwem komunikatorów lub telefonicznie, a przedsiębiorstwa przyjmują zamówienia zdalnie i wysyłają je do paczkomatów. Pandemia i związane z nią ograniczenia tylko przyspieszają proces digitalizacji, który zachodzi w branży już od kilku lat, ale – jak podkreśla przewodniczący Polskiego Stowarzyszenia Sprzedaży Bezpośredniej – pojawiają się też nieuczciwe firmy, które chcą na niej zarobić, oferując klientom np. suplementy rzekomo pomocne w zwalczaniu COVID-19.