Komunikaty PR

Od konsumenta do prosumenta, czyli jak zostać producentem energii

2013-11-05  |  18:00
Biuro prasowe

Multimedialny, z dużą dozą grywalizacji i pozytywnym przesłaniem – to cechy projektu edukacyjnego, który ma za zadanie informować młodzież o zaletach energii odnawialnej. Każdy z nas może zostać producentem energii lub też wpłynąć na swoje otoczenie, tak aby stało się bardziej przyjazne środowisku naturalnemu.

Edukacyjna podróż „Od konsumenta do prosumenta, czyli jak zostać producentem energii” jest prezentowana na 40 calowym stole multimedialnym z ekranem dotykowym w technologii Multitouch. Po przejściu części merytorycznej, użytkownik będzie mógł ułożyć ekologiczne puzzle.

Przyjazna forma odbioru ma umożliwić młodzieży swobodne zaznajomienie się z  trudnym tematem odnawialnych źródeł energii oraz uzmysłowić młodym ludziom jak wiele zależy od nich samych.

Odnawialne źródła energii nie są tematem wyłącznie dla ekologicznych pasjonatów.  Dziś już nie ma nowoczesnej gospodarki bez kwestii ekologii. Gospodarka korzysta z wody,z powietrza, ze środowiska naturalnego. Gdy te elementy ulegną zniszczeniu, dotknie to każdego bez wyjątku i znacznie obniży poziom naszego życia: poprzez choroby, czy też brak czystej wody lub powietrza, jak również wzrost kosztów codziennego życia! Wyobraź sobie, że pitna, słodka woda staje się towarem deficytowym.

„Od konsumenta do prosumenta, czyli jak zostać producentem energii” będzie można oglądać w Pałacu Młodzieży przy Placu Defilad 1 w Warszawie od 6 listopada 2013 r., aż do 27 listopada 2013 r.

Specjalnie dla osób, które nie będą mogły dotrzeć na miejsce prezentacji, wystawa  będzie dostępna w Internecie pod adresem
www.eko-prosument.pl od dnia 6 listopada br.

Prezentację organizuje Stowarzyszenie Społeczno-Kulturalne Warszawa w Europie przy współpracy Fundacji im. Róży Luksemburg.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Ochrona środowiska Grupa Accor do 2022 r. wycofa plastik ze swoich hoteli Biuro prasowe
2020-01-24 | 13:00

Grupa Accor do 2022 r. wycofa plastik ze swoich hoteli

Zgodnie z przyjętym zobowiązaniem grupa Accor deklaruje usunięcie wszystkich plastikowych przedmiotów jednorazowego użytku znajdujących się w hotelach do końca 2022 r. Działanie
Ochrona środowiska Jury konkursu Chivas Venture wybrało najbardziej innowacyjny polski start-up
2020-01-17 | 11:30

Jury konkursu Chivas Venture wybrało najbardziej innowacyjny polski start-up

15 stycznia odbył się lokalny finał konkursu Chivas Venture. Spośród najlepszej piątki start-up’ów wybrano zwycięzcę, który będzie reprezentował Polskę na
Ochrona środowiska RAPORT: Rynek pelletu wystrzeli w 2020 roku
2020-01-09 | 15:00

RAPORT: Rynek pelletu wystrzeli w 2020 roku

  Polskie miasta coraz częściej we własnym zakresie wprowadzają przepisy antysmogowe. Przez kilka ostatnich lat trwała wymiana palenisk węglowych, w wyniku której zostały one

Więcej ważnych informacji

Kalendarium

CES 2020

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Zdrowie

Szpitale potrzebują 100 mld zł na znaczącą poprawę jakości leczenia. Niezbędne są też zmiany w organizacji pracy

Niedofinansowanie, rosnące koszty i zadłużenie w NFZ, a także brak kadr i zła organizacja pracy – to bariery, które hamują rozwój polskich szpitali, a wraz z nimi również systemu opieki zdrowotnej. – Jest bardzo wiele działań do podjęcia, począwszy od poprawy finansowania. Mówimy o wielkich pieniądzach rzędu 100 mld zł – uważa Jarosław Fedorowski, prezes Polskiej Federacji Szpitali.

Komunikat

Ważne informacje dla dziennikarzy radiowych

Dziennikarze radiowi mają możliwość pobierania oryginalnego klipu dźwiękowego oraz  z lektorem w przypadku materiałów, w których ekspertami są obcokrajowcy.

Zapraszamy do kontaktu media|newseria.pl?subject=Kontakt%20dla%20medi%C3%B3w| style="background-color: rgb(255, 255, 255);"|media|newseria.pl 

Jak korzystać z materiałów Newserii?

Ważne informacje dla dziennikarzy i mediów

Wszystkie materiały publikowane w serwisach agencji informacyjnej Newseria przeznaczone są do bezpłatnej dystrybucji poprzez serwisy internetowe, stacje radiowe i telewizje, wydawców prasy oraz aplikacje pełniące funkcję agregatorów newsów. 

Szczegóły dotyczące warunków współpracy znajdują się tutaj.

Transport

Ponad 9 tys. elektrycznych aut na drogach. Polska jednym z nielicznych krajów bez dopłat do ich zakupu

Uruchomienie rządowych dopłat do zakupu pojazdów elektrycznych będzie istotnym wsparciem dla wzrostu sprzedaży. Mimo to rząd zapowiedział, że będą one niższe, niż pierwotnie zakładano. – Jesteśmy jednym z ostatnich państw, które nie wprowadziły jeszcze takiego systemu – mówi Maciej Mazur z PSPA. Do rozwoju tego segmentu rynku motoryzacyjnego z pewnością przyczyniłoby się również wprowadzenie e-taryfy za energię elektryczną, dzięki której operatorom stacji ładowania będzie się opłacało w nie inwestować, oraz wdrożenie do polskiego prawa unijnej dyrektywy, która zapewni infrastrukturę do ładowania w budynkach mieszkalnych i użyteczności publicznej.

Problemy społeczne

Nadmierna biurokracja utrudnia organizacjom pozarządowym dostęp do unijnych funduszy. Tracą ważne źródło finansowania

Wiele organizacji pozarządowych finansuje swoje działania przy wsparciu funduszy unijnych, ale ich wykorzystanie hamują nadmierna biurokracja i niesprawny system informowania o ich dostępności. W przyszłej perspektywie finansowej na lata 2021–2027 NGO-sy chcą bardziej włączyć się w proces dysponowania środkami z unijnego budżetu. Apelują też o ograniczenie papierologii i większą swobodę we wdrażaniu nowatorskich rozwiązań.

 
 

Finanse

Pracownicy z Ukrainy mogą liczyć na coraz większe zarobki i benefity. Tylko 8 proc. z nich myśli o zamieszkaniu w Polsce na stałe

Już co piąta polska firma zatrudnia pracowników z Ukrainy – wynika z Barometru Imigracji Zarobkowej za II półrocze 2019 roku. Większość pracuje na stanowiskach niskiego szczebla, ale rośnie zapotrzebowanie także w obszarze kompetencji specjalistycznych. Dynamicznie rosną też zarobki pracowników ze Wschodu, a w związku z tym, że coraz trudniej ich pozyskać, 17 proc. polskich przedsiębiorców byłoby skłonnych płacić im więcej niż Polakom. – Ukraińcy postrzegają nasz kraj jako atrakcyjny do emigracji zarobkowej, ale przed nami jednak sporo do zrobienia – ocenia Kinga Marczak z Grupy Personnel Service.