Komunikaty PR

Pracownicy Wyborowa Pernod Ricard zrewitalizowali okolice jeziora Cegielnia!

2019-06-13  |  01:00
Biuro prasowe
Kontakt
Aleksandra Siewiera
MSL GROUP

Wołoska 9
02-583 Warszawa
aleksandra.siewiera|mslgroup.com| |aleksandra.siewiera|mslgroup.com
+48 537 366 252
a

Okolice Glinianki, a w szczególności tereny otaczajace jezioro Cegielnia, od lat cieszą się popularnością wśród mieszkańców Zielonej Góry, którzy chętnie spędzają tam letnie dni i wieczory. Aby w pełni korzystać z walorów tego miejsca, dbanie o  jego czystość i atrakcyjność są kluczowe. 6 czerwca, pracownicy Wyborowa Pernod Ricard,  wprowadzili różne udogodnienia i zrewitalizowali okolice, a wszystko to w ramach kolejnej edycji projektu Responsib’ALL Day.   

 

Okolice Glinianki to jedno z najpopularniejszych miejsc w Zielonej Górze. Możliwość biwakowania w otoczeniu kojącej zieleni, schowania się w cieniu w upalne dni i znalezieniu wytchnienia na łonie natury, to niewątpliwe walory tego miejsca. Popularnośc tego miejsca sprawia jednak, że po letnich spotkaniach, wybrzeże jeziorka bywa zaśmiecone. Rozwiązaniem tej sytuacji nie musi być tylko sprzątanie – dużą różnicę zrobiłoby wdrożenie kilku prostych nawyków bawiących się tam gości. Aby im to ułatwić oraz zainspirować do spędzania czasu w duchu zero waste, pracownicy Wyborowa Pernod Ricard zakasali rękawy i 6. czerwca wyszli w teren.

 

Tego dnia odbyła się kolejna, 9 już edycja projektu o nazwie Responsib’ALL Day. Jego celem jest przede wszystkim inspirowanie do życia w duchu eko, a także do troski o stan otoczenia, z którego wspólnie korzystamy, tak, aby spędzanie tam czasu było komfortowe i przyjemne. W ramach projektu, który od lat Grupa Pernod Ricard realizuje na całym świecie, pracownicy firmy skupili się na gruntownych porządkach i uatrakcyjnieniu okolic Jeziora Cegielnia. W efekcie tereny wokół jeziora zostały posprzątane, a zebrane odpadki przewiezione do segregowni. Wokół jeziora zostały zrewitalizowane kosze na śmieci oraz powstała tablica informująca o prostych sposobach dbania o wspólną przestrzeń. Projekt Responsib’ALL Day objął swoim patronatem Prezydent Miasta Zielona Góra, który podczas uroczystości podkreślił jak ważnym elementem jest dbanie o wspólne przestrzenie oraz środowisko.

 

Samo sprzątanie to jednak nie wszystko. Na brzegu powstało 6 bezpiecznych miejsc na ogniska, zaś wzdłuż linii brzegowej i okolicy palenisk stanęło 9 ławek z pni drzew. Postawiono też nowe stojaki na rowery. Ponadto, zgodnie z ideą troski o środowisko i dobro naturalne, pracownicy firmy zbudowali i zawiesili 30 budek lęgowych dla okolicznych ptaków. Wszystkie działania proekologiczne były prowadzone we współpracy z Fundacją Łąka oraz Stowarzyszenie Zero Waste.

 

Nasze codzienne decyzje, nawet te najprostsze, wpływają na otaczające nas środowisko. Trzeba o nich mówić, wskazywać istniejące wyzwania i  pokazywać rozwiązania. Dlatego w tym roku, oprócz oczyszczania i rewitalizacji lokalnej przestrzeni nad Jeziorem Cegielnia, kładziemy duży nacisk na edukację m.in. poprzez współpracę ze Stowarzyszeniem Zero Waste. Dodatkowo, aby  inspirować innych ludzi do życia w duchu "eco" uruchomiliśmy specjalną stronę www. MySmartBar.pl, która ma inspirować nie tylko barmanów, ale wszystkich ludzi do proekologicznych działań – powiedziała Katarzyna Groszek, Menadżer ds. Komunikacji  w Wyborowa Pernod Ricard

 

Platforma MySmartBar.pl jest źródłem wskazówek, jak prowadzić bar w duchu zero waste, lecz może być także źródłem wiedzy dla konsumentów. Można się np. dowiedzieć jak wykorzystać bio-resztki z owoców użytych do sporządzenia napojów, takich jak lemoniady czy drinki. Zamiast wyrzucenia ich do kosza można bowiem w kreatywny sposób użyć ich ponownie do przygotowania syropów czy ozdób szklanek.

 

Responsib’ALL Day to projekt, który Grupa Pernod Ricard realizuje co roku na początku czerwca – w jego ramach firma realizuje na całym świecie rozmaite projekty społeczne, skupione m.in. na rewitalizacji przestrzeni lokalnych. Tegoroczna edycja przypadła krótko po inauguracji przez Grupę globalnego planu działania w zakresie zrównoważonego rozwoju i społecznej odpowiedzialności, który wyznacza 8 zobowiązań, które Grupa zamierza zrealizować do 2030 r. Obejmują cztery obszary, w tym circular making, czyli odpowiedzialnego wytwarzania w obiegu zamkniętym. Jednym z elementów działań jest edukacja i zachęcania ludzi do ponownego przemyślenia sposobu używania, utylizacji i minimalizacji odpadów.  

 

 

 

 

 

Informacji udzielają:

 

Wyborowa Pernod Ricard                                                                                               MSL

Zuzanna Baranowska                                                                                                        Anna Ginter

Tel: 696 477 350                                                                                                                Tel: 608 392 756

@ zuzanna.baranowska@pernod-ricard.com                                                              @ anna.ginter@mslgroup.com

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Ochrona środowiska Firma Tetra Pak nagrodzona za przeciwdziałanie zmianom klimatycznym Biuro prasowe
2020-02-20 | 16:30

Firma Tetra Pak nagrodzona za przeciwdziałanie zmianom klimatycznym

Tetra Pak została po raz czwarty doceniona za wyróżniające się działania prowadzone na rzecz klimatu oraz za pozyskiwanie zasobów ze zrównoważonych źródeł. Na
Ochrona środowiska Grupa Accor do 2022 r. wycofa plastik ze swoich hoteli
2020-01-24 | 13:00

Grupa Accor do 2022 r. wycofa plastik ze swoich hoteli

Zgodnie z przyjętym zobowiązaniem grupa Accor deklaruje usunięcie wszystkich plastikowych przedmiotów jednorazowego użytku znajdujących się w hotelach do końca 2022 r. Działanie
Ochrona środowiska Jury konkursu Chivas Venture wybrało najbardziej innowacyjny polski start-up
2020-01-17 | 11:30

Jury konkursu Chivas Venture wybrało najbardziej innowacyjny polski start-up

15 stycznia odbył się lokalny finał konkursu Chivas Venture. Spośród najlepszej piątki start-up’ów wybrano zwycięzcę, który będzie reprezentował Polskę na

Więcej ważnych informacji

Kalendarium

Infrastruktura

Nad firmami z branży utrzymania czystości zbierają się czarne chmury. Rosną koszty działalności i brakuje rąk do pracy

Brak pracowników oraz dobrze przygotowanych do pracy zespołów – to najpoważniejsze wyzwania, które stoją przed branżą utrzymania czystości. Dziś zatrudnia ona ok. 700 tys. osób, również takich, które do tej pory z różnych względów nie pracowały. Rozwiązanie tych bolączek umożliwiłoby przyjmowanie większej liczby zleceń i dalszy dynamiczny rozwój sektora. Jednym z pomysłów jest włączenie do Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji certyfikatu dla osób sprzątających.

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Komunikat

Ważne informacje dla dziennikarzy radiowych

Dziennikarze radiowi mają możliwość pobierania oryginalnego klipu dźwiękowego oraz  z lektorem w przypadku materiałów, w których ekspertami są obcokrajowcy.

Zapraszamy do kontaktu media|newseria.pl?subject=Kontakt%20dla%20medi%C3%B3w| style="background-color: rgb(255, 255, 255);"|media|newseria.pl 

Jak korzystać z materiałów Newserii?

Ważne informacje dla dziennikarzy i mediów

Wszystkie materiały publikowane w serwisach agencji informacyjnej Newseria przeznaczone są do bezpłatnej dystrybucji poprzez serwisy internetowe, stacje radiowe i telewizje, wydawców prasy oraz aplikacje pełniące funkcję agregatorów newsów. 

Szczegóły dotyczące warunków współpracy znajdują się tutaj.

Transport

Przewozy w regionach wracają na właściwe tory. W tym roku spółka Polregio zamierza rozpocząć unowocześnianie pociągów i przewieźć 91 mln pasażerów

Komisja Europejska wciąż prowadzi formalne postępowanie dotyczące pomocy publicznej dla spółki Przewozy Regionalne, która od miesiąca funkcjonuje pod nazwą Polregio. To oznacza, że przewoźnik wciąż nie może korzystać z unijnych grantów, ale realizuje plany inwestycyjne we własnym zakresie. W tym roku rozpocznie obliczony na kilka lat program modernizacji swojego taboru. Czteroletnia restrukturyzacja spółki zaowocowała też systematycznym przyrostem liczby pasażerów – na koniec tego roku Polregio chce ich mieć już ponad 91 mln.

Firma

15 tys. hoteli na świecie i 600 w Polsce. Następca Neckermann Polska startuje z ofertą wyjazdową

Na polskim rynku rozpoczyna działalność Nekera, nowy touroperator, który jest niejako następcą Neckermanna, bo tworzony przez ten sam zespół. –  Upadek polskiego oddziału nie miał nic wspólnego z jego kondycją ekonomiczną, był to efekt bankructwa całej grupy Thomas Cook – mówi założyciel nowego biura Maciej Nykiel. Nekera startuje z ofertą wyjazdową do 15 tys. hoteli na całym świecie, zarówno w najpopularniejszych kurortach, jak i egzotycznych krajach. Będzie też mocno rozwijać wycieczki z dojazdem własnym oraz turystykę krajową. W ofercie ma ponad 600 hoteli w Polsce.

 
 

Konsument

Branżę kosmetyczną czeka rewolucja opakowaniowa. Producenci będą odchodzić od plastiku

Producenci kosmetyków stopniowo zmieniają swoje podejście do opakowań. Coraz częściej zamieniają stosowany plastik na w pełni przetwarzalny lub na tekturę, drewno lub szkło. Starają się „odchudzać” opakowania, żeby były mniej kłopotliwe w transporcie. Takie działania to przede wszystkim efekt troski o środowisko, ale wymuszają je także unijne zmiany prawne oraz proekologiczne oczekiwania konsumentów. Zdecydowana większość z nich, kupując kosmetyki, zwraca uwagę na to, czy opakowanie jest przyjazne dla środowiska – wynika z raportu „Strategia Plastikowa i Kosmetyki” przygotowanego przez Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego i Deloitte Advisory.