Komunikaty PR

Pracownicy Wyborowa Pernod Ricard zrewitalizowali okolice jeziora Cegielnia!

2019-06-13  |  01:00
Biuro prasowe
Kontakt
Aleksandra Siewiera
MSL GROUP

Wołoska 9
02-583 Warszawa
aleksandra.siewiera|mslgroup.com| |aleksandra.siewiera|mslgroup.com
+48 537 366 252
a

Okolice Glinianki, a w szczególności tereny otaczajace jezioro Cegielnia, od lat cieszą się popularnością wśród mieszkańców Zielonej Góry, którzy chętnie spędzają tam letnie dni i wieczory. Aby w pełni korzystać z walorów tego miejsca, dbanie o  jego czystość i atrakcyjność są kluczowe. 6 czerwca, pracownicy Wyborowa Pernod Ricard,  wprowadzili różne udogodnienia i zrewitalizowali okolice, a wszystko to w ramach kolejnej edycji projektu Responsib’ALL Day.   

 

Okolice Glinianki to jedno z najpopularniejszych miejsc w Zielonej Górze. Możliwość biwakowania w otoczeniu kojącej zieleni, schowania się w cieniu w upalne dni i znalezieniu wytchnienia na łonie natury, to niewątpliwe walory tego miejsca. Popularnośc tego miejsca sprawia jednak, że po letnich spotkaniach, wybrzeże jeziorka bywa zaśmiecone. Rozwiązaniem tej sytuacji nie musi być tylko sprzątanie – dużą różnicę zrobiłoby wdrożenie kilku prostych nawyków bawiących się tam gości. Aby im to ułatwić oraz zainspirować do spędzania czasu w duchu zero waste, pracownicy Wyborowa Pernod Ricard zakasali rękawy i 6. czerwca wyszli w teren.

 

Tego dnia odbyła się kolejna, 9 już edycja projektu o nazwie Responsib’ALL Day. Jego celem jest przede wszystkim inspirowanie do życia w duchu eko, a także do troski o stan otoczenia, z którego wspólnie korzystamy, tak, aby spędzanie tam czasu było komfortowe i przyjemne. W ramach projektu, który od lat Grupa Pernod Ricard realizuje na całym świecie, pracownicy firmy skupili się na gruntownych porządkach i uatrakcyjnieniu okolic Jeziora Cegielnia. W efekcie tereny wokół jeziora zostały posprzątane, a zebrane odpadki przewiezione do segregowni. Wokół jeziora zostały zrewitalizowane kosze na śmieci oraz powstała tablica informująca o prostych sposobach dbania o wspólną przestrzeń. Projekt Responsib’ALL Day objął swoim patronatem Prezydent Miasta Zielona Góra, który podczas uroczystości podkreślił jak ważnym elementem jest dbanie o wspólne przestrzenie oraz środowisko.

 

Samo sprzątanie to jednak nie wszystko. Na brzegu powstało 6 bezpiecznych miejsc na ogniska, zaś wzdłuż linii brzegowej i okolicy palenisk stanęło 9 ławek z pni drzew. Postawiono też nowe stojaki na rowery. Ponadto, zgodnie z ideą troski o środowisko i dobro naturalne, pracownicy firmy zbudowali i zawiesili 30 budek lęgowych dla okolicznych ptaków. Wszystkie działania proekologiczne były prowadzone we współpracy z Fundacją Łąka oraz Stowarzyszenie Zero Waste.

 

Nasze codzienne decyzje, nawet te najprostsze, wpływają na otaczające nas środowisko. Trzeba o nich mówić, wskazywać istniejące wyzwania i  pokazywać rozwiązania. Dlatego w tym roku, oprócz oczyszczania i rewitalizacji lokalnej przestrzeni nad Jeziorem Cegielnia, kładziemy duży nacisk na edukację m.in. poprzez współpracę ze Stowarzyszeniem Zero Waste. Dodatkowo, aby  inspirować innych ludzi do życia w duchu "eco" uruchomiliśmy specjalną stronę www. MySmartBar.pl, która ma inspirować nie tylko barmanów, ale wszystkich ludzi do proekologicznych działań – powiedziała Katarzyna Groszek, Menadżer ds. Komunikacji  w Wyborowa Pernod Ricard

 

Platforma MySmartBar.pl jest źródłem wskazówek, jak prowadzić bar w duchu zero waste, lecz może być także źródłem wiedzy dla konsumentów. Można się np. dowiedzieć jak wykorzystać bio-resztki z owoców użytych do sporządzenia napojów, takich jak lemoniady czy drinki. Zamiast wyrzucenia ich do kosza można bowiem w kreatywny sposób użyć ich ponownie do przygotowania syropów czy ozdób szklanek.

 

Responsib’ALL Day to projekt, który Grupa Pernod Ricard realizuje co roku na początku czerwca – w jego ramach firma realizuje na całym świecie rozmaite projekty społeczne, skupione m.in. na rewitalizacji przestrzeni lokalnych. Tegoroczna edycja przypadła krótko po inauguracji przez Grupę globalnego planu działania w zakresie zrównoważonego rozwoju i społecznej odpowiedzialności, który wyznacza 8 zobowiązań, które Grupa zamierza zrealizować do 2030 r. Obejmują cztery obszary, w tym circular making, czyli odpowiedzialnego wytwarzania w obiegu zamkniętym. Jednym z elementów działań jest edukacja i zachęcania ludzi do ponownego przemyślenia sposobu używania, utylizacji i minimalizacji odpadów.  

 

 

 

 

 

Informacji udzielają:

 

Wyborowa Pernod Ricard                                                                                               MSL

Zuzanna Baranowska                                                                                                        Anna Ginter

Tel: 696 477 350                                                                                                                Tel: 608 392 756

@ zuzanna.baranowska@pernod-ricard.com                                                              @ anna.ginter@mslgroup.com

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Ochrona środowiska Śmieci – palący problem XXI wieku. Jak racjonalnie gospodarować odpadami? Biuro prasowe
2020-03-26 | 12:27

Śmieci – palący problem XXI wieku. Jak racjonalnie gospodarować odpadami?

Odpowiedzialne i efektywne gospodarowanie odpadami to jeden z największych problemów dzisiejszego świata. Rosnąca z roku na rok ilość produkowanych śmieci wymaga od władz centralnych
Ochrona środowiska Firma Davines z odnowionym certyfikatem B Corporation
2020-03-24 | 11:00

Firma Davines z odnowionym certyfikatem B Corporation

W 2020 roku Davines, włoski producent kosmetyków do włosów, podnosi poprzeczkę zrównoważonego rozwoju, odnawiając certyfikat B Corporation. Tym samym firma potwierdziła
Ochrona środowiska Eko zamiast ego. Projektowanie w symbiozie z naturą
2020-03-11 | 12:00

Eko zamiast ego. Projektowanie w symbiozie z naturą

Temat ekologii jest obecny wszędzie - nie stronią od niego również architekci. W jaki sposób pogodzić ideologię zero waste i oszczędność surowców z oczekiwaniami

Więcej ważnych informacji

Firma

Tylko 30 proc. zmian wdrażanych przez firmy kończy się sukcesem. Najlepiej wypadają branża finansowa, szkolnictwo i przemysł

Modyfikacja struktury, strategii oraz kultury organizacyjnej – to najczęściej wskazywane cele wprowadzania zmian w firmach i organizacjach. Wyniki V Ogólnopolskiego Badania Zarządzania Zmianą pokazały, że proces ich wdrażania jest skuteczny tylko w co trzecim przypadku. Powody tak słabego wyniku to m.in. zbyt małe zaangażowanie zarządu w zmiany i niewystarczająca komunikacja z pracownikami. – Kolejnym istotnym czynnikiem sukcesu jest wykorzystanie odpowiedniej metodologii, czyli technik zwinnego zarządzania – przekonują twórcy badania.

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Komunikat

Ważne informacje dla dziennikarzy radiowych

Dziennikarze radiowi mają możliwość pobierania oryginalnego klipu dźwiękowego oraz  z lektorem w przypadku materiałów, w których ekspertami są obcokrajowcy.

Zapraszamy do kontaktu media|newseria.pl?subject=Kontakt%20dla%20medi%C3%B3w| style="background-color: rgb(255, 255, 255);"|media|newseria.pl 

Finanse

Technologie szansą na odbicie gospodarcze w czasie kryzysu. Tą drogą poszły też Chiny

W obszarze cyfryzacji Polska wciąż ma dużo do nadrobienia względem bardziej rozwiniętych zachodnich gospodarek. W ubiegłorocznym rankingu DESI zajęła dopiero 25. miejsce wśród 28 państw w Unii Europejskiej, a według raportu McKinsey gospodarka cyfrowa stanowi w niej tylko nieco ponad 6 proc. krajowego PKB. Prezes Fundacji Digital Poland podkreśla, że konieczne są wzrost wydatków w tym obszarze i większa adaptacja cyfrowych technologii w sektorze MŚP. W obliczu spodziewanego spowolnienia wywołanego pandemią koronawirusa to może być szansa na wzrost. Taki plan mają też Chiny.

Jak korzystać z materiałów Newserii?

Ważne informacje dla dziennikarzy i mediów

Wszystkie materiały publikowane w serwisach agencji informacyjnej Newseria przeznaczone są do bezpłatnej dystrybucji poprzez serwisy internetowe, stacje radiowe i telewizje, wydawców prasy oraz aplikacje pełniące funkcję agregatorów newsów. 

Szczegóły dotyczące warunków współpracy znajdują się tutaj.

Handel

[DEPESZA] Sprzedaż bezpośrednia przechodzi w całości do internetu. Branża walczy też z nieuczciwymi sprzedawcami, którzy chcą zarobić na koronawirusie

Pandemia koronawirusa wymusiła na firmach zajmujących się sprzedażą bezpośrednią sporą zmianę trybu działania. W tej chwili wsparcie konsumenta odbywa się wyłącznie za pośrednictwem komunikatorów lub telefonicznie, a przedsiębiorstwa przyjmują zamówienia zdalnie i wysyłają je do paczkomatów. Pandemia i związane z nią ograniczenia tylko przyspieszają proces digitalizacji, który zachodzi w branży już od kilku lat, ale – jak podkreśla przewodniczący Polskiego Stowarzyszenia Sprzedaży Bezpośredniej – pojawiają się też nieuczciwe firmy, które chcą na niej zarobić, oferując klientom np. suplementy rzekomo pomocne w zwalczaniu COVID-19.