Komunikaty PR

Rusza kampania informacyjno-promocyjna w ramach projektu Klimada 2.0

2019-08-27  |  13:00
Biuro prasowe
Do pobrania IOŚ-PIB ( 0.43 MB )

O kampanii

Klimada 2.0 to projekt realizowany przez Instytut Ochrony Środowiska-Państwowy Instytut Badawczy. Jego pełna nazwa to „Baza wiedzy o zmianach klimatu i adaptacji do ich skutków oraz kanałów jej upowszechniania w kontekście zwiększania odporności gospodarki, środowiska i społeczeństwa na zmiany klimatu oraz przeciwdziałania i minimalizowania skutków nadzwyczajnych zagrożeń”.

Tematyka projektu jest niezwykle istotna, ponieważ zmiany klimatu są jednym z najpoważniejszych zagrożeń XXI wieku. Postępujący wzrost globalnej temperatury oraz jego skutki dla środowiska i gospodarki, a także kluczowa rola człowieka w tym procesie, wymagają podjęcia kompleksowych działań – zarówno edukacyjnych, jak i zmniejszających wpływ człowieka na klimat i służących przystosowaniu się do zmian klimatu. W działania te muszą angażować się rządy i społeczności lokalne.  Właśnie dlatego jednym z zadań realizowanych w ramach projektu jest kampania informacyjno-promocyjna prowadzona pod hasłem „Klimat się zmienia. Zmień sposób myślenia!”. Głównym celem kampanii jest dostarczenie niezbędnych informacji na temat zmian klimatu i możliwości adaptacji do ich skutków strategicznym grupom odbiorców, a także edukacja społeczeństwa, jak za pomocą codziennych dobrych nawyków zmniejszać wpływ na globalne ocieplenie i chronić środowisko naturalne.

Działania prowadzone w ramach kampanii będą obejmowały komunikację w mediach społecznościowych, Internecie oraz działania public relations,  na które składać się będzie m.in. regularna dystrybucja informacji prasowych do mediów, konferencje prasowe, wywiady i komentarze, a także systematyczna publikacja wyników prac i analiz prowadzonych w  projekcie. Integralną częścią kampanii będą akcje społeczne, które będą miały za zadanie pobudzenie proekologicznej aktywności społeczeństwa.

Kampania będzie realizowana przez Instytut Ochrony Środowiska – Państwowy Instytut Badawczy we współpracy z agencją DSK, 38 Content Communication oraz agencją JU.

O projekcie

„Adaptacja do zmian klimatu, obok gospodarki o obiegu zamkniętym, jest głównym filarem zrównoważonego rozwoju. Poziom wiedzy i świadomości społeczeństwa w zakresie zmian klimatu wymaga dużej poprawy. Dlatego tak ważny jest dostęp do aktualnej wiedzy i wykorzystanie nowoczesnych metod informatycznych w celu określenia przewidywanych zmian klimatu w przyszłości, co pozwoli odpowiednio się do nich przygotować i zminimalizować ich negatywne skutki. Nasz projekt przekaże wiedzę na temat tego, w jaki sposób będzie zmieniał się klimat do roku 2030, w perspektywie do roku 2050, i jak  – w sytuacji tych zmian – należy prowadzić działania związane z ochroną środowiska. Jednym z aspektów projektu będzie więc przekazanie informacji na temat tego, jakich zmian klimatu możemy się spodziewać i jak możemy się do nich przygotować, ale też, w jaki sposób przeciwdziałać tym zmianom. Dotyczy to administracji rządowej (wyniki projektu mogą się przydać przy podejmowaniu przez rząd strategicznych decyzji np. dotyczących miksu energetycznego, polityki emisyjnej czy polityki klimatycznej), samorządów, ale i każdego z nas”. – powiedział dr inż. Krystian Szczepański, Dyrektor IOŚ-PIB podczas konferencji inicjującej realizację Projektu.

Projekt Klimada 2.0 to projekt realizowany przez IOŚ-PIB w odpowiedzi na jeden z najpoważniejszych problemów XXI wieku – zmiany klimatu.

Założeniem Projektu jest dostarczenie kompleksowych informacji i wiarygodnych danych, nie tylko  o przyczynach i skutkach globalnego ocieplenia, ale także na temat wrażliwości poszczególnych sektorów na zmiany klimatu i możliwości adaptacji do nich. W tym celu w Projekcie wykorzystuje się nowoczesne narzędzia i technologie informacyjne.

 

Vademecum zmian klimatu

„Aby móc podejmować decyzje dotyczące najlepszych sposobów adaptacji niezbędne jest posiadanie dostępu do wiarygodnych danych na temat prawdopodobnego oddziaływania zmian klimatu, powiązanych aspektów społeczno-gospodarczych oraz na temat kosztów i korzyści poszczególnych wariantów w zakresie adaptacji. Potrzebna jest szersza wiedza na temat oddziaływania klimatu i wrażliwości na jego skutki, tak by możliwe było wypracowanie odpowiednich rozwiązań politycznych”. – napisano w Białej Księdze Adaptacji, która jest dokumentem strategicznym Komisji Europejskiej na temat zmian klimatu.

 „Baza wiedzy o zmianach klimatu i adaptacji do ich skutków oraz kanałów jej upowszechniania w kontekście zwiększania odporności gospodarki, środowiska i społeczeństwa na zmiany klimatu oraz przeciwdziałania i minimalizowania skutków nadzwyczajnych zagrożeń” będzie stanowić kompendium przygotowane w ścisłej współpracy z naukowcami, ekonomistami i przedstawicielami administracji państwowej. Projekt składa się z kilku części, obejmujących opracowanie scenariuszy klimatycznych, oceny wrażliwości sektorów na zmiany klimatu, jak również analizy kosztów i korzyści płynących z podejmowania odpowiednich działań, kładąc przy tym nacisk na straty wynikające z niepodejmowania żadnych działań. Ponadto w ramach realizacji Projektu przewidziano utworzenie Centrum Studiów Prawno – Klimatycznych, które skupi się na prowadzeniu badań nad ustawodawstwem dotyczącym zmian klimatu, w celu tworzenia optymalnych strategii oraz narzędzi prawnych, wspierających i wzmacniających gospodarkę w kierunku skutecznej realizacji przez Polskę jej zobowiązań unijnych i międzynarodowych w zakresie przeciwdziałania zmianom klimatu.

Najważniejsza jest świadomość

„Dziś nikt nie kwestionuje zmian klimatu. Są faktem i obserwujemy je na co dzień, a badania naukowe potwierdzają, że zmiany klimatu przyspieszyły wraz z rozwojem przemysłu. Naukowcy ostrzegają, że zmiany, które dziś potrafimy rozpoznać, wywołają kolejne w systemach przyrodniczych i społecznych, których jeszcze nie potrafimy przewidzieć. Mimo niepewności, jak będzie wyglądało życie w Polsce za pół wieku, jestem przekonana, że podstawą podejmowania wszystkich działań powinna być świadomość, że adaptacja do zmian klimatu jest równoznaczna z ochroną naszego zdrowia, a w wielu przypadkach również życia. Dzięki kompetencji i doświadczeniu ekspertów dostarczymy odbiorcom rezultatów naszego Projektu kompleksowej wiedzy o zmianach klimatu, skutkach tych zmian, a także możliwości adaptacji do nich”. - komentuje Barbara Rajkowska, Pełnomocnik ds. realizacji Projektu Klimada 2.0.

Prace zaplanowane w Projekcie będą realizowane do grudnia 2021 r., a wyniki zostaną udostępnione na aktualnie budowanym portalu Klimada 2.0

Więcej informacji już wkrótce na stronie http://klimada2.ios.gov.pl.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Ochrona środowiska Firma Tetra Pak nagrodzona za przeciwdziałanie zmianom klimatycznym Biuro prasowe
2020-02-20 | 16:30

Firma Tetra Pak nagrodzona za przeciwdziałanie zmianom klimatycznym

Tetra Pak została po raz czwarty doceniona za wyróżniające się działania prowadzone na rzecz klimatu oraz za pozyskiwanie zasobów ze zrównoważonych źródeł. Na
Ochrona środowiska Grupa Accor do 2022 r. wycofa plastik ze swoich hoteli
2020-01-24 | 13:00

Grupa Accor do 2022 r. wycofa plastik ze swoich hoteli

Zgodnie z przyjętym zobowiązaniem grupa Accor deklaruje usunięcie wszystkich plastikowych przedmiotów jednorazowego użytku znajdujących się w hotelach do końca 2022 r. Działanie
Ochrona środowiska Jury konkursu Chivas Venture wybrało najbardziej innowacyjny polski start-up
2020-01-17 | 11:30

Jury konkursu Chivas Venture wybrało najbardziej innowacyjny polski start-up

15 stycznia odbył się lokalny finał konkursu Chivas Venture. Spośród najlepszej piątki start-up’ów wybrano zwycięzcę, który będzie reprezentował Polskę na

Więcej ważnych informacji

Kalendarium

CES 2020

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Telekomunikacja

Co czwarty nastolatek doświadcza przemocy w internecie. Świadomość zagrożeń wśród rodziców jest wciąż niewystarczająca

Średnio co piąty nastolatek był ośmieszany, a co czwarty – wyzywany w internecie. Tymczasem aż 84 proc. rodziców sądzi, że ich dzieci nigdy nie doświadczyły w sieci słownej przemocy – wynika z badań NASK. Oprócz hejtu młodzież coraz powszechniej styka się też z takimi zagrożeniami jak patostreaming, treści pornograficzne czy fake newsy, a ich lista stale się wydłuża. Kluczem do obrony przed nimi jest edukacja i świadomość po stronie rodziców i nauczycieli. W tym celu w lutym – w ramach obchodów 16. Dnia Bezpiecznego Internetu – odbywa się w całej Polsce blisko 4 tys. inicjatyw na rzecz bezpieczeństwa młodych internautów.

Komunikat

Ważne informacje dla dziennikarzy radiowych

Dziennikarze radiowi mają możliwość pobierania oryginalnego klipu dźwiękowego oraz  z lektorem w przypadku materiałów, w których ekspertami są obcokrajowcy.

Zapraszamy do kontaktu media|newseria.pl?subject=Kontakt%20dla%20medi%C3%B3w| style="background-color: rgb(255, 255, 255);"|media|newseria.pl 

Jak korzystać z materiałów Newserii?

Ważne informacje dla dziennikarzy i mediów

Wszystkie materiały publikowane w serwisach agencji informacyjnej Newseria przeznaczone są do bezpłatnej dystrybucji poprzez serwisy internetowe, stacje radiowe i telewizje, wydawców prasy oraz aplikacje pełniące funkcję agregatorów newsów. 

Szczegóły dotyczące warunków współpracy znajdują się tutaj.

Konsument

UOKiK wytypował kolejne potencjalne piramidy finansowe. W ostatnich trzech latach znalazł na rynku 19 takich podmiotów

W ciągu ostatnich trzech lat UOKiK wytypował – zgodnie z oficjalnymi komunikatami – 19 firm działających na zasadzie piramidy finansowej. W tym tygodniu postawił zarzuty nieuczciwych praktyk kolejnym trzem spółkom, których działalność opierała się na sprzedaży pakietów członkowskich i obiecywaniu korzyści w zamian za namawianie do zakupu kolejnych osób. UOKiK podkreśla, że inwestowanie w piramidy finansowe – których struktura przypomina domek z kart – każdorazowo wiąże się z dużym ryzykiem utraty środków, dlatego konsumenci powinni być wyczuleni na konkretne sygnały ostrzegawcze.

Problemy społeczne

Zagrożonych ubóstwem jest 7 mln Polaków. Do 2030 roku ich liczba może spaść do 1,5 mln

W skrajnym ubóstwie żyje 2 mln Polaków, a blisko 7 mln jest zagrożonych ubóstwem. Dzięki połączeniu środków krajowych i unijnych do 2030 roku liczba osób zagrożonych biedą może spaść do 1,5 mln. – Konieczne jest jednak, by polityka rządowa i wydatki ze środków unijnych wzajemnie się uzupełniały, a procedury rozliczania projektów były prostsze – ocenia dr hab. Ryszard Szarfenberg z Polskiego Komitetu Europejskiej Sieci Przeciw Ubóstwu.

 
 

Transport

PESA i Orlen coraz bardziej zaawansowane w budowie lokomotywy na wodór. Ma być gotowa w 2021 roku

W 2021 roku ma być gotowa lokomotywa wodorowa, nad którą wspólnie pracują bydgoska PESA i PKN Orlen. Pojazd ma być wyposażony w autonomiczne sterowanie, a obie spółki są już na zaawansowanym etapie przygotowywania pełnej specyfikacji, po której ruszy faza projektu i budowy. Docelowo nowa technologia ma zostać wdrożona komercyjnie na dużą skalę, również w pojazdach do przewozu osób.