Komunikaty PR

Rusza nowy program Tesco „Duża pomoc dla małych przyjaciół”

2019-06-13  |  14:30
Biuro prasowe
Do pobrania InfoPras ( 0.03 MB )

Tesco jest jednym z pionierów walki z marnowaniem żywności – już od 2013 roku regularnie przekazuje produkty spożywcze. W tym roku sieć handlowa zrobiła kolejny krok - rozpoczął się program „Duża pomoc dla małych przyjaciół”, w ramach którego organizacje pozarządowe zajmujące się zwierzętami, mogą zgłosić się do Tesco i odebrać żywność nadającą się do spożycia przez zwierzęta: owoce, warzywa, nabiał, mięso i pieczywo. Wszystko to zupełnie za darmo, wystarczy zorganizować transport.

 

 „Measure, Target, Act"

Tesco jest jednym z pierwszych detalistów, którego celem jest ograniczenie marnotrawienia żywności na dużą skalę. Jako jedyna sieć handlowa mierzy i publikuje dane dotyczące przekazywania
i marnowania produktów. Przez 2 lata skala marnowania w sklepach spadła o 41%, jednocześnie w ciągu 2018 roku Tesco przekazało 3 411 ton żywności, czyli ponad dwukrotnie więcej niż w roku 2016/17. Dodatkowo, podczas corocznej Świątecznej Zbiórki Żywności zebrano 113 ton żywności, ponadto sieć przekazała równowartość 20% wartości zebranych produktów. Ponad 250 sklepów w Polsce regularnie przekazuje artykuły spożywcze.

 

Walka z marnowaniem żywności na wielu płaszczyznach

W swoim najnowszym programie „Duża pomoc dla małych przyjaciół” sieć handlowa realizuje aż dwa cele: przyczynia się do walki z marnowaniem żywności i jednocześnie wpływa na poprawę jakości życia zwierząt. Do programu zgłaszać się mogą organizacje pozarządowe i instytucje publiczne z całej Polski, np. schroniska, fundacje, organizacje czy ZOO, chcące wpłynąć na polepszenie warunków życiowych
i żywnościowych zwierząt. Co trzeba zrobić, aby przystąpić do programu? Wystarczy spełnić dwa warunki: organizacja musi mieć formę prawną i uzyskać zaświadczenie od powiatowego lekarza weterynarii potwierdzające, że zwierzęta są pod stałą opieką lekarza weterynarii. Po weryfikacji prawidłowości wszystkich dokumentów, podpisana zostaje umowa partnerska, na mocy której organizacja może odebrać żywność z najbliższego sklepu Tesco.

 

Wsparcie dla wszystkich zwierząt – każdemu według potrzeb

Rodzaj i ilość przekazanej żywności zależy od profilu organizacji i tego, jakie zwierzęta ma pod opieką – co innego będzie odpowiednie dla kur, a co innego dla słoni z ZOO. Organizacja może odebrać tyle żywności, ile potrzebuje, jedynym ograniczeniem są tutaj zapasy każdego ze sklepów. Ilość żywności jest ustalana indywidualnie ze sklepem. – mówi lider projektu „Duża pomoc dla małych przyjaciół” Małgorzata Tokarz, Kierownik Operacyjny ds. Społecznej Odpowiedzialności Biznesu w Tesco Polska . Warto podkreślić, że udział w programie jest całkowicie bezpłatny – organizacja musi zadbać tylko
o pojemniki zgodne z zasadami transportu żywności oraz odbiór i transport żywności ze sklepu.

Utrzymanie i wyżywienie zwierząt jest bardzo kosztowne - Tesco wychodzi temu problemowi naprzeciw i kierując się ideą niemarnowania żywności, chce wspomóc organizacje opiekujące się zwierzętami i sprawić, aby każdy ich podopieczny mógł żyć w godnych warunkach. Partnerem strategicznym programu jest Fundacja Sarigato – organizator ogólnopolskiej akcji Karmimy Psiaki.

 

Każda organizacja, która chce zostać partnerem Tesco w walce z marnowaniem żywności i przyłączyć się do akcji „Duża pomoc dla małych przyjaciół” może zgłosić się do programu, kontaktując się
z Biurem Programu (
zwierzaki@tesco.com, tel. +48 22 829 85 72 w. 64). Aby sprawdzić, jakie organizacje przystąpiły już do programu, wystarczy sprawdzić mapkę znajdującą się na stronie programu www.tesco.pl/zwierzaki.

 

Więcej informacji o programie można znaleźć na stronie internetowej www.tesco.pl/zwierzaki.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Ochrona środowiska Firma Tetra Pak nagrodzona za przeciwdziałanie zmianom klimatycznym Biuro prasowe
2020-02-20 | 16:30

Firma Tetra Pak nagrodzona za przeciwdziałanie zmianom klimatycznym

Tetra Pak została po raz czwarty doceniona za wyróżniające się działania prowadzone na rzecz klimatu oraz za pozyskiwanie zasobów ze zrównoważonych źródeł. Na
Ochrona środowiska Grupa Accor do 2022 r. wycofa plastik ze swoich hoteli
2020-01-24 | 13:00

Grupa Accor do 2022 r. wycofa plastik ze swoich hoteli

Zgodnie z przyjętym zobowiązaniem grupa Accor deklaruje usunięcie wszystkich plastikowych przedmiotów jednorazowego użytku znajdujących się w hotelach do końca 2022 r. Działanie
Ochrona środowiska Jury konkursu Chivas Venture wybrało najbardziej innowacyjny polski start-up
2020-01-17 | 11:30

Jury konkursu Chivas Venture wybrało najbardziej innowacyjny polski start-up

15 stycznia odbył się lokalny finał konkursu Chivas Venture. Spośród najlepszej piątki start-up’ów wybrano zwycięzcę, który będzie reprezentował Polskę na

Więcej ważnych informacji

Kalendarium

Infrastruktura

Nad firmami z branży utrzymania czystości zbierają się czarne chmury. Rosną koszty działalności i brakuje rąk do pracy

Brak pracowników oraz dobrze przygotowanych do pracy zespołów – to najpoważniejsze wyzwania, które stoją przed branżą utrzymania czystości. Dziś zatrudnia ona ok. 700 tys. osób, również takich, które do tej pory z różnych względów nie pracowały. Rozwiązanie tych bolączek umożliwiłoby przyjmowanie większej liczby zleceń i dalszy dynamiczny rozwój sektora. Jednym z pomysłów jest włączenie do Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji certyfikatu dla osób sprzątających.

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Komunikat

Ważne informacje dla dziennikarzy radiowych

Dziennikarze radiowi mają możliwość pobierania oryginalnego klipu dźwiękowego oraz  z lektorem w przypadku materiałów, w których ekspertami są obcokrajowcy.

Zapraszamy do kontaktu media|newseria.pl?subject=Kontakt%20dla%20medi%C3%B3w| style="background-color: rgb(255, 255, 255);"|media|newseria.pl 

Jak korzystać z materiałów Newserii?

Ważne informacje dla dziennikarzy i mediów

Wszystkie materiały publikowane w serwisach agencji informacyjnej Newseria przeznaczone są do bezpłatnej dystrybucji poprzez serwisy internetowe, stacje radiowe i telewizje, wydawców prasy oraz aplikacje pełniące funkcję agregatorów newsów. 

Szczegóły dotyczące warunków współpracy znajdują się tutaj.

Transport

Przewozy w regionach wracają na właściwe tory. W tym roku spółka Polregio zamierza rozpocząć unowocześnianie pociągów i przewieźć 91 mln pasażerów

Komisja Europejska wciąż prowadzi formalne postępowanie dotyczące pomocy publicznej dla spółki Przewozy Regionalne, która od miesiąca funkcjonuje pod nazwą Polregio. To oznacza, że przewoźnik wciąż nie może korzystać z unijnych grantów, ale realizuje plany inwestycyjne we własnym zakresie. W tym roku rozpocznie obliczony na kilka lat program modernizacji swojego taboru. Czteroletnia restrukturyzacja spółki zaowocowała też systematycznym przyrostem liczby pasażerów – na koniec tego roku Polregio chce ich mieć już ponad 91 mln.

Firma

15 tys. hoteli na świecie i 600 w Polsce. Następca Neckermann Polska startuje z ofertą wyjazdową

Na polskim rynku rozpoczyna działalność Nekera, nowy touroperator, który jest niejako następcą Neckermanna, bo tworzony przez ten sam zespół. –  Upadek polskiego oddziału nie miał nic wspólnego z jego kondycją ekonomiczną, był to efekt bankructwa całej grupy Thomas Cook – mówi założyciel nowego biura Maciej Nykiel. Nekera startuje z ofertą wyjazdową do 15 tys. hoteli na całym świecie, zarówno w najpopularniejszych kurortach, jak i egzotycznych krajach. Będzie też mocno rozwijać wycieczki z dojazdem własnym oraz turystykę krajową. W ofercie ma ponad 600 hoteli w Polsce.

 
 

Konsument

Branżę kosmetyczną czeka rewolucja opakowaniowa. Producenci będą odchodzić od plastiku

Producenci kosmetyków stopniowo zmieniają swoje podejście do opakowań. Coraz częściej zamieniają stosowany plastik na w pełni przetwarzalny lub na tekturę, drewno lub szkło. Starają się „odchudzać” opakowania, żeby były mniej kłopotliwe w transporcie. Takie działania to przede wszystkim efekt troski o środowisko, ale wymuszają je także unijne zmiany prawne oraz proekologiczne oczekiwania konsumentów. Zdecydowana większość z nich, kupując kosmetyki, zwraca uwagę na to, czy opakowanie jest przyjazne dla środowiska – wynika z raportu „Strategia Plastikowa i Kosmetyki” przygotowanego przez Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego i Deloitte Advisory.