Komunikaty PR

Rusza nowy program Tesco „Duża pomoc dla małych przyjaciół”

2019-06-13  |  14:30
Biuro prasowe
Do pobrania InfoPras ( 0.03 MB )

Tesco jest jednym z pionierów walki z marnowaniem żywności – już od 2013 roku regularnie przekazuje produkty spożywcze. W tym roku sieć handlowa zrobiła kolejny krok - rozpoczął się program „Duża pomoc dla małych przyjaciół”, w ramach którego organizacje pozarządowe zajmujące się zwierzętami, mogą zgłosić się do Tesco i odebrać żywność nadającą się do spożycia przez zwierzęta: owoce, warzywa, nabiał, mięso i pieczywo. Wszystko to zupełnie za darmo, wystarczy zorganizować transport.

 

 „Measure, Target, Act"

Tesco jest jednym z pierwszych detalistów, którego celem jest ograniczenie marnotrawienia żywności na dużą skalę. Jako jedyna sieć handlowa mierzy i publikuje dane dotyczące przekazywania
i marnowania produktów. Przez 2 lata skala marnowania w sklepach spadła o 41%, jednocześnie w ciągu 2018 roku Tesco przekazało 3 411 ton żywności, czyli ponad dwukrotnie więcej niż w roku 2016/17. Dodatkowo, podczas corocznej Świątecznej Zbiórki Żywności zebrano 113 ton żywności, ponadto sieć przekazała równowartość 20% wartości zebranych produktów. Ponad 250 sklepów w Polsce regularnie przekazuje artykuły spożywcze.

 

Walka z marnowaniem żywności na wielu płaszczyznach

W swoim najnowszym programie „Duża pomoc dla małych przyjaciół” sieć handlowa realizuje aż dwa cele: przyczynia się do walki z marnowaniem żywności i jednocześnie wpływa na poprawę jakości życia zwierząt. Do programu zgłaszać się mogą organizacje pozarządowe i instytucje publiczne z całej Polski, np. schroniska, fundacje, organizacje czy ZOO, chcące wpłynąć na polepszenie warunków życiowych
i żywnościowych zwierząt. Co trzeba zrobić, aby przystąpić do programu? Wystarczy spełnić dwa warunki: organizacja musi mieć formę prawną i uzyskać zaświadczenie od powiatowego lekarza weterynarii potwierdzające, że zwierzęta są pod stałą opieką lekarza weterynarii. Po weryfikacji prawidłowości wszystkich dokumentów, podpisana zostaje umowa partnerska, na mocy której organizacja może odebrać żywność z najbliższego sklepu Tesco.

 

Wsparcie dla wszystkich zwierząt – każdemu według potrzeb

Rodzaj i ilość przekazanej żywności zależy od profilu organizacji i tego, jakie zwierzęta ma pod opieką – co innego będzie odpowiednie dla kur, a co innego dla słoni z ZOO. Organizacja może odebrać tyle żywności, ile potrzebuje, jedynym ograniczeniem są tutaj zapasy każdego ze sklepów. Ilość żywności jest ustalana indywidualnie ze sklepem. – mówi lider projektu „Duża pomoc dla małych przyjaciół” Małgorzata Tokarz, Kierownik Operacyjny ds. Społecznej Odpowiedzialności Biznesu w Tesco Polska . Warto podkreślić, że udział w programie jest całkowicie bezpłatny – organizacja musi zadbać tylko
o pojemniki zgodne z zasadami transportu żywności oraz odbiór i transport żywności ze sklepu.

Utrzymanie i wyżywienie zwierząt jest bardzo kosztowne - Tesco wychodzi temu problemowi naprzeciw i kierując się ideą niemarnowania żywności, chce wspomóc organizacje opiekujące się zwierzętami i sprawić, aby każdy ich podopieczny mógł żyć w godnych warunkach. Partnerem strategicznym programu jest Fundacja Sarigato – organizator ogólnopolskiej akcji Karmimy Psiaki.

 

Każda organizacja, która chce zostać partnerem Tesco w walce z marnowaniem żywności i przyłączyć się do akcji „Duża pomoc dla małych przyjaciół” może zgłosić się do programu, kontaktując się
z Biurem Programu (
zwierzaki@tesco.com, tel. +48 22 829 85 72 w. 64). Aby sprawdzić, jakie organizacje przystąpiły już do programu, wystarczy sprawdzić mapkę znajdującą się na stronie programu www.tesco.pl/zwierzaki.

 

Więcej informacji o programie można znaleźć na stronie internetowej www.tesco.pl/zwierzaki.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Ochrona środowiska Śmieci – palący problem XXI wieku. Jak racjonalnie gospodarować odpadami? Biuro prasowe
2020-03-26 | 12:27

Śmieci – palący problem XXI wieku. Jak racjonalnie gospodarować odpadami?

Odpowiedzialne i efektywne gospodarowanie odpadami to jeden z największych problemów dzisiejszego świata. Rosnąca z roku na rok ilość produkowanych śmieci wymaga od władz centralnych
Ochrona środowiska Firma Davines z odnowionym certyfikatem B Corporation
2020-03-24 | 11:00

Firma Davines z odnowionym certyfikatem B Corporation

W 2020 roku Davines, włoski producent kosmetyków do włosów, podnosi poprzeczkę zrównoważonego rozwoju, odnawiając certyfikat B Corporation. Tym samym firma potwierdziła
Ochrona środowiska Eko zamiast ego. Projektowanie w symbiozie z naturą
2020-03-11 | 12:00

Eko zamiast ego. Projektowanie w symbiozie z naturą

Temat ekologii jest obecny wszędzie - nie stronią od niego również architekci. W jaki sposób pogodzić ideologię zero waste i oszczędność surowców z oczekiwaniami

Więcej ważnych informacji

Firma

Tylko 30 proc. zmian wdrażanych przez firmy kończy się sukcesem. Najlepiej wypadają branża finansowa, szkolnictwo i przemysł

Modyfikacja struktury, strategii oraz kultury organizacyjnej – to najczęściej wskazywane cele wprowadzania zmian w firmach i organizacjach. Wyniki V Ogólnopolskiego Badania Zarządzania Zmianą pokazały, że proces ich wdrażania jest skuteczny tylko w co trzecim przypadku. Powody tak słabego wyniku to m.in. zbyt małe zaangażowanie zarządu w zmiany i niewystarczająca komunikacja z pracownikami. – Kolejnym istotnym czynnikiem sukcesu jest wykorzystanie odpowiedniej metodologii, czyli technik zwinnego zarządzania – przekonują twórcy badania.

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Komunikat

Ważne informacje dla dziennikarzy radiowych

Dziennikarze radiowi mają możliwość pobierania oryginalnego klipu dźwiękowego oraz  z lektorem w przypadku materiałów, w których ekspertami są obcokrajowcy.

Zapraszamy do kontaktu media|newseria.pl?subject=Kontakt%20dla%20medi%C3%B3w| style="background-color: rgb(255, 255, 255);"|media|newseria.pl 

Finanse

Technologie szansą na odbicie gospodarcze w czasie kryzysu. Tą drogą poszły też Chiny

W obszarze cyfryzacji Polska wciąż ma dużo do nadrobienia względem bardziej rozwiniętych zachodnich gospodarek. W ubiegłorocznym rankingu DESI zajęła dopiero 25. miejsce wśród 28 państw w Unii Europejskiej, a według raportu McKinsey gospodarka cyfrowa stanowi w niej tylko nieco ponad 6 proc. krajowego PKB. Prezes Fundacji Digital Poland podkreśla, że konieczne są wzrost wydatków w tym obszarze i większa adaptacja cyfrowych technologii w sektorze MŚP. W obliczu spodziewanego spowolnienia wywołanego pandemią koronawirusa to może być szansa na wzrost. Taki plan mają też Chiny.

Jak korzystać z materiałów Newserii?

Ważne informacje dla dziennikarzy i mediów

Wszystkie materiały publikowane w serwisach agencji informacyjnej Newseria przeznaczone są do bezpłatnej dystrybucji poprzez serwisy internetowe, stacje radiowe i telewizje, wydawców prasy oraz aplikacje pełniące funkcję agregatorów newsów. 

Szczegóły dotyczące warunków współpracy znajdują się tutaj.

Handel

[DEPESZA] Sprzedaż bezpośrednia przechodzi w całości do internetu. Branża walczy też z nieuczciwymi sprzedawcami, którzy chcą zarobić na koronawirusie

Pandemia koronawirusa wymusiła na firmach zajmujących się sprzedażą bezpośrednią sporą zmianę trybu działania. W tej chwili wsparcie konsumenta odbywa się wyłącznie za pośrednictwem komunikatorów lub telefonicznie, a przedsiębiorstwa przyjmują zamówienia zdalnie i wysyłają je do paczkomatów. Pandemia i związane z nią ograniczenia tylko przyspieszają proces digitalizacji, który zachodzi w branży już od kilku lat, ale – jak podkreśla przewodniczący Polskiego Stowarzyszenia Sprzedaży Bezpośredniej – pojawiają się też nieuczciwe firmy, które chcą na niej zarobić, oferując klientom np. suplementy rzekomo pomocne w zwalczaniu COVID-19.