Komunikaty PR

Tesco Polska w swojej akcji uczy niemarnowania żywości!

2019-09-05  |  11:00
Biuro prasowe
Do pobrania InfoPras ( 0.06 MB )

Już po raz 4. ruszył skierowany do dzieci ogólnopolski program „Od uprawy do potrawy” realizowany przez Tesco Polska. Tegoroczna edycja zmienia formułę i skupia się przede wszystkim na problemie marnowania żywności, szczególnie w kontekście postępujących zmian klimatu. Zapisy do programu rozpoczęły się 2 września - udział w akcji gwarantuje darmowe materiały edukacyjne dla dzieci i możliwość uczestnictwa w konkursie z nagrodami.

W dobie nasilających się zmian klimatycznych, Tesco Polska podejmuje problem marnowania żywności i wychodzi do uczniów zerówek i klas 1-4 szkół podstawowych w całej Polsce z programem „Od uprawy do potrawy”. Tegoroczna, czwarta z kolei edycja, różni się od poprzednich nową formułą. Jest to krok do przodu, uwzględniający najbardziej aktualne światowe potrzeby. 13% dzieci w wieku szkolnym marnuje jedzenie regularnie – tzn. przynajmniej raz w tygodniu. Dlaczego? 83% wyrzuca je, ponieważ woli sięgnąć po słodycze lub przekąski dostępne w szkolnym sklepiku. 70% nie lubi tego, co dostali na drugie śniadanie. Tak wynika z badania „Przyszłość na talerzu” realizowanego dla Tesco Polska w 2015 roku.

„Już na podstawie codziennych obserwacji można stwierdzić, że problem nieprawidłowych nawyków żywieniowych dotyka mnóstwo dzieci. Brak wiedzy ujawnia się, gdy stają przed samodzielnym wyborem i podejmują wiele nierozważnych decyzji – czy to decydując się na niezdrowe posiłki, czy wyrzucając zupełnie dobre jedzenie. Właśnie dlatego postawiliśmy na nową formułę IV edycji programu „Od uprawy do potrawy”. Zależy nam na skutecznym rozwiązaniu tego problemu u najmłodszych.” - mówi Daria Kulińska, dyrektor działu komunikacji w Tesco Polska.

Aby zapisać się do programu, wystarczy zarejestrować się przez formularz na stronie www.oduprawydopotrawy.pl.

Nauczyciele otrzymają darmowe materiały

Program „Od uprawy do potrawy” gwarantuje zarejestrowanym nauczycielom darmowe materiały edukacyjne do pobrania, na bazie których będą mogli poprowadzić swoje zajęcia. Dodatkowo pierwsze 50 nowych Klubów otrzyma edukacyjną grę planszową „Zakupowe Mistrzostwa”. Seria kreatywnych 19 scenariuszy lekcji i gra planszowa pozwalają w ciekawy sposób nauczyć się nowych tematów z zakresu zdrowego i racjonalnego odżywiania. Ułatwiają one uczniom praktyczne wykorzystanie zdobytych umiejętności w przyszłości.

Uczniowie razem mogą więcej – poznaj Kluby Niemarnowania Żywności

Każdy z uczestniczących w programie nauczycieli może założyć Klub, czyli grupę od 3 do 30 uczniów, którzy swoimi działaniami będą w szkole promować ideę niemarnowania żywności i tłumaczyć, z czym związany jest problem wyrzucania jedzenia. Jednym z zadań jest również wskazanie ciekawych pomysłów na ograniczenie tego zjawiska. Przykładowe projekty działań dla Klubów można znaleźć po zalogowaniu na stronie internetowej. To między innymi różnego rodzaju przedsięwzięcia i akcje o charakterze informacyjnym i edukacyjnym.

Konkurs dla Klubów

Co roku, 16 października obchodzony jest Światowy Dzień Żywności. W ramach programu, Kluby Niemarnowania Żywności mogą wziąć udział w konkursie „Ratuję, nie marnuję”. Zadanie konkursowe polega na zorganizowaniu w szkole obchodów i stworzenia relacji z tego dnia. Trzy najlepsze i najbardziej kreatywne wygrają bony pieniężne oraz warsztaty edukacyjne z Edukatorami z Banków Żywności.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Ochrona środowiska Firma Tetra Pak nagrodzona za przeciwdziałanie zmianom klimatycznym Biuro prasowe
2020-02-20 | 16:30

Firma Tetra Pak nagrodzona za przeciwdziałanie zmianom klimatycznym

Tetra Pak została po raz czwarty doceniona za wyróżniające się działania prowadzone na rzecz klimatu oraz za pozyskiwanie zasobów ze zrównoważonych źródeł. Na
Ochrona środowiska Grupa Accor do 2022 r. wycofa plastik ze swoich hoteli
2020-01-24 | 13:00

Grupa Accor do 2022 r. wycofa plastik ze swoich hoteli

Zgodnie z przyjętym zobowiązaniem grupa Accor deklaruje usunięcie wszystkich plastikowych przedmiotów jednorazowego użytku znajdujących się w hotelach do końca 2022 r. Działanie
Ochrona środowiska Jury konkursu Chivas Venture wybrało najbardziej innowacyjny polski start-up
2020-01-17 | 11:30

Jury konkursu Chivas Venture wybrało najbardziej innowacyjny polski start-up

15 stycznia odbył się lokalny finał konkursu Chivas Venture. Spośród najlepszej piątki start-up’ów wybrano zwycięzcę, który będzie reprezentował Polskę na

Więcej ważnych informacji

Kalendarium

Infrastruktura

Nad firmami z branży utrzymania czystości zbierają się czarne chmury. Rosną koszty działalności i brakuje rąk do pracy

Brak pracowników oraz dobrze przygotowanych do pracy zespołów – to najpoważniejsze wyzwania, które stoją przed branżą utrzymania czystości. Dziś zatrudnia ona ok. 700 tys. osób, również takich, które do tej pory z różnych względów nie pracowały. Rozwiązanie tych bolączek umożliwiłoby przyjmowanie większej liczby zleceń i dalszy dynamiczny rozwój sektora. Jednym z pomysłów jest włączenie do Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji certyfikatu dla osób sprzątających.

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Komunikat

Ważne informacje dla dziennikarzy radiowych

Dziennikarze radiowi mają możliwość pobierania oryginalnego klipu dźwiękowego oraz  z lektorem w przypadku materiałów, w których ekspertami są obcokrajowcy.

Zapraszamy do kontaktu media|newseria.pl?subject=Kontakt%20dla%20medi%C3%B3w| style="background-color: rgb(255, 255, 255);"|media|newseria.pl 

Jak korzystać z materiałów Newserii?

Ważne informacje dla dziennikarzy i mediów

Wszystkie materiały publikowane w serwisach agencji informacyjnej Newseria przeznaczone są do bezpłatnej dystrybucji poprzez serwisy internetowe, stacje radiowe i telewizje, wydawców prasy oraz aplikacje pełniące funkcję agregatorów newsów. 

Szczegóły dotyczące warunków współpracy znajdują się tutaj.

Transport

Przewozy w regionach wracają na właściwe tory. W tym roku spółka Polregio zamierza rozpocząć unowocześnianie pociągów i przewieźć 91 mln pasażerów

Komisja Europejska wciąż prowadzi formalne postępowanie dotyczące pomocy publicznej dla spółki Przewozy Regionalne, która od miesiąca funkcjonuje pod nazwą Polregio. To oznacza, że przewoźnik wciąż nie może korzystać z unijnych grantów, ale realizuje plany inwestycyjne we własnym zakresie. W tym roku rozpocznie obliczony na kilka lat program modernizacji swojego taboru. Czteroletnia restrukturyzacja spółki zaowocowała też systematycznym przyrostem liczby pasażerów – na koniec tego roku Polregio chce ich mieć już ponad 91 mln.

Firma

15 tys. hoteli na świecie i 600 w Polsce. Następca Neckermann Polska startuje z ofertą wyjazdową

Na polskim rynku rozpoczyna działalność Nekera, nowy touroperator, który jest niejako następcą Neckermanna, bo tworzony przez ten sam zespół. –  Upadek polskiego oddziału nie miał nic wspólnego z jego kondycją ekonomiczną, był to efekt bankructwa całej grupy Thomas Cook – mówi założyciel nowego biura Maciej Nykiel. Nekera startuje z ofertą wyjazdową do 15 tys. hoteli na całym świecie, zarówno w najpopularniejszych kurortach, jak i egzotycznych krajach. Będzie też mocno rozwijać wycieczki z dojazdem własnym oraz turystykę krajową. W ofercie ma ponad 600 hoteli w Polsce.

 
 

Konsument

Branżę kosmetyczną czeka rewolucja opakowaniowa. Producenci będą odchodzić od plastiku

Producenci kosmetyków stopniowo zmieniają swoje podejście do opakowań. Coraz częściej zamieniają stosowany plastik na w pełni przetwarzalny lub na tekturę, drewno lub szkło. Starają się „odchudzać” opakowania, żeby były mniej kłopotliwe w transporcie. Takie działania to przede wszystkim efekt troski o środowisko, ale wymuszają je także unijne zmiany prawne oraz proekologiczne oczekiwania konsumentów. Zdecydowana większość z nich, kupując kosmetyki, zwraca uwagę na to, czy opakowanie jest przyjazne dla środowiska – wynika z raportu „Strategia Plastikowa i Kosmetyki” przygotowanego przez Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego i Deloitte Advisory.