Komunikaty PR

Tesco Polska w swojej akcji uczy niemarnowania żywości!

2019-09-05  |  11:00
Biuro prasowe
Do pobrania InfoPras ( 0.06 MB )

Już po raz 4. ruszył skierowany do dzieci ogólnopolski program „Od uprawy do potrawy” realizowany przez Tesco Polska. Tegoroczna edycja zmienia formułę i skupia się przede wszystkim na problemie marnowania żywności, szczególnie w kontekście postępujących zmian klimatu. Zapisy do programu rozpoczęły się 2 września - udział w akcji gwarantuje darmowe materiały edukacyjne dla dzieci i możliwość uczestnictwa w konkursie z nagrodami.

W dobie nasilających się zmian klimatycznych, Tesco Polska podejmuje problem marnowania żywności i wychodzi do uczniów zerówek i klas 1-4 szkół podstawowych w całej Polsce z programem „Od uprawy do potrawy”. Tegoroczna, czwarta z kolei edycja, różni się od poprzednich nową formułą. Jest to krok do przodu, uwzględniający najbardziej aktualne światowe potrzeby. 13% dzieci w wieku szkolnym marnuje jedzenie regularnie – tzn. przynajmniej raz w tygodniu. Dlaczego? 83% wyrzuca je, ponieważ woli sięgnąć po słodycze lub przekąski dostępne w szkolnym sklepiku. 70% nie lubi tego, co dostali na drugie śniadanie. Tak wynika z badania „Przyszłość na talerzu” realizowanego dla Tesco Polska w 2015 roku.

„Już na podstawie codziennych obserwacji można stwierdzić, że problem nieprawidłowych nawyków żywieniowych dotyka mnóstwo dzieci. Brak wiedzy ujawnia się, gdy stają przed samodzielnym wyborem i podejmują wiele nierozważnych decyzji – czy to decydując się na niezdrowe posiłki, czy wyrzucając zupełnie dobre jedzenie. Właśnie dlatego postawiliśmy na nową formułę IV edycji programu „Od uprawy do potrawy”. Zależy nam na skutecznym rozwiązaniu tego problemu u najmłodszych.” - mówi Daria Kulińska, dyrektor działu komunikacji w Tesco Polska.

Aby zapisać się do programu, wystarczy zarejestrować się przez formularz na stronie www.oduprawydopotrawy.pl.

Nauczyciele otrzymają darmowe materiały

Program „Od uprawy do potrawy” gwarantuje zarejestrowanym nauczycielom darmowe materiały edukacyjne do pobrania, na bazie których będą mogli poprowadzić swoje zajęcia. Dodatkowo pierwsze 50 nowych Klubów otrzyma edukacyjną grę planszową „Zakupowe Mistrzostwa”. Seria kreatywnych 19 scenariuszy lekcji i gra planszowa pozwalają w ciekawy sposób nauczyć się nowych tematów z zakresu zdrowego i racjonalnego odżywiania. Ułatwiają one uczniom praktyczne wykorzystanie zdobytych umiejętności w przyszłości.

Uczniowie razem mogą więcej – poznaj Kluby Niemarnowania Żywności

Każdy z uczestniczących w programie nauczycieli może założyć Klub, czyli grupę od 3 do 30 uczniów, którzy swoimi działaniami będą w szkole promować ideę niemarnowania żywności i tłumaczyć, z czym związany jest problem wyrzucania jedzenia. Jednym z zadań jest również wskazanie ciekawych pomysłów na ograniczenie tego zjawiska. Przykładowe projekty działań dla Klubów można znaleźć po zalogowaniu na stronie internetowej. To między innymi różnego rodzaju przedsięwzięcia i akcje o charakterze informacyjnym i edukacyjnym.

Konkurs dla Klubów

Co roku, 16 października obchodzony jest Światowy Dzień Żywności. W ramach programu, Kluby Niemarnowania Żywności mogą wziąć udział w konkursie „Ratuję, nie marnuję”. Zadanie konkursowe polega na zorganizowaniu w szkole obchodów i stworzenia relacji z tego dnia. Trzy najlepsze i najbardziej kreatywne wygrają bony pieniężne oraz warsztaty edukacyjne z Edukatorami z Banków Żywności.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Ochrona środowiska Śmieci – palący problem XXI wieku. Jak racjonalnie gospodarować odpadami? Biuro prasowe
2020-03-26 | 12:27

Śmieci – palący problem XXI wieku. Jak racjonalnie gospodarować odpadami?

Odpowiedzialne i efektywne gospodarowanie odpadami to jeden z największych problemów dzisiejszego świata. Rosnąca z roku na rok ilość produkowanych śmieci wymaga od władz centralnych
Ochrona środowiska Firma Davines z odnowionym certyfikatem B Corporation
2020-03-24 | 11:00

Firma Davines z odnowionym certyfikatem B Corporation

W 2020 roku Davines, włoski producent kosmetyków do włosów, podnosi poprzeczkę zrównoważonego rozwoju, odnawiając certyfikat B Corporation. Tym samym firma potwierdziła
Ochrona środowiska Eko zamiast ego. Projektowanie w symbiozie z naturą
2020-03-11 | 12:00

Eko zamiast ego. Projektowanie w symbiozie z naturą

Temat ekologii jest obecny wszędzie - nie stronią od niego również architekci. W jaki sposób pogodzić ideologię zero waste i oszczędność surowców z oczekiwaniami

Więcej ważnych informacji

Firma

Tylko 30 proc. zmian wdrażanych przez firmy kończy się sukcesem. Najlepiej wypadają branża finansowa, szkolnictwo i przemysł

Modyfikacja struktury, strategii oraz kultury organizacyjnej – to najczęściej wskazywane cele wprowadzania zmian w firmach i organizacjach. Wyniki V Ogólnopolskiego Badania Zarządzania Zmianą pokazały, że proces ich wdrażania jest skuteczny tylko w co trzecim przypadku. Powody tak słabego wyniku to m.in. zbyt małe zaangażowanie zarządu w zmiany i niewystarczająca komunikacja z pracownikami. – Kolejnym istotnym czynnikiem sukcesu jest wykorzystanie odpowiedniej metodologii, czyli technik zwinnego zarządzania – przekonują twórcy badania.

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Komunikat

Ważne informacje dla dziennikarzy radiowych

Dziennikarze radiowi mają możliwość pobierania oryginalnego klipu dźwiękowego oraz  z lektorem w przypadku materiałów, w których ekspertami są obcokrajowcy.

Zapraszamy do kontaktu media|newseria.pl?subject=Kontakt%20dla%20medi%C3%B3w| style="background-color: rgb(255, 255, 255);"|media|newseria.pl 

Finanse

Technologie szansą na odbicie gospodarcze w czasie kryzysu. Tą drogą poszły też Chiny

W obszarze cyfryzacji Polska wciąż ma dużo do nadrobienia względem bardziej rozwiniętych zachodnich gospodarek. W ubiegłorocznym rankingu DESI zajęła dopiero 25. miejsce wśród 28 państw w Unii Europejskiej, a według raportu McKinsey gospodarka cyfrowa stanowi w niej tylko nieco ponad 6 proc. krajowego PKB. Prezes Fundacji Digital Poland podkreśla, że konieczne są wzrost wydatków w tym obszarze i większa adaptacja cyfrowych technologii w sektorze MŚP. W obliczu spodziewanego spowolnienia wywołanego pandemią koronawirusa to może być szansa na wzrost. Taki plan mają też Chiny.

Jak korzystać z materiałów Newserii?

Ważne informacje dla dziennikarzy i mediów

Wszystkie materiały publikowane w serwisach agencji informacyjnej Newseria przeznaczone są do bezpłatnej dystrybucji poprzez serwisy internetowe, stacje radiowe i telewizje, wydawców prasy oraz aplikacje pełniące funkcję agregatorów newsów. 

Szczegóły dotyczące warunków współpracy znajdują się tutaj.

Handel

[DEPESZA] Sprzedaż bezpośrednia przechodzi w całości do internetu. Branża walczy też z nieuczciwymi sprzedawcami, którzy chcą zarobić na koronawirusie

Pandemia koronawirusa wymusiła na firmach zajmujących się sprzedażą bezpośrednią sporą zmianę trybu działania. W tej chwili wsparcie konsumenta odbywa się wyłącznie za pośrednictwem komunikatorów lub telefonicznie, a przedsiębiorstwa przyjmują zamówienia zdalnie i wysyłają je do paczkomatów. Pandemia i związane z nią ograniczenia tylko przyspieszają proces digitalizacji, który zachodzi w branży już od kilku lat, ale – jak podkreśla przewodniczący Polskiego Stowarzyszenia Sprzedaży Bezpośredniej – pojawiają się też nieuczciwe firmy, które chcą na niej zarobić, oferując klientom np. suplementy rzekomo pomocne w zwalczaniu COVID-19.