Komunikaty PR

The Lion's Share - rozwiązanie kryzysu w obszarze dzikiej przyrody

2018-06-28  |  07:30
Kontakt
Katarzyna Wójtowicz
Grayling Poland

al. Jerozolimskie 96
00-807 Warszawa
katarzyna.wojtowicz-pietron|grayling.com| |katarzyna.wojtowicz-pietron|grayling.com
22 536 04 41
www.grayling.com

PROGRAM NARODÓW ZJEDNOCZONYCH DS. ROZWOJU (UNDP)
OGŁASZA POWSTANIE FUNDUSZU „THE LION’S SHARE”,
KTÓREGO ZAŁOŻYCIELEM JEST FIRMA FINCH, WSPÓŁZAŁOŻYCIELEM
MARS, A CELEM - ROZWIĄZANIE KRYZYSU W OBSZARZE OCHRONY DZIKIEJ PRZYRODY I DOBROSTANU ZWIERZĄT

  • DO FUNDUSZU „THE LION’S SHARE”, KTÓREGO POWSTANIE WŁAŚNIE OGŁOSZONO DOŁĄCZA FIRMA MARS JAKO WSPÓŁZAŁOŻYCIEL. PROJEKT ZOSTAŁ SFINANSOWANY I  ZAINICJOWANY PRZEZ FIRMĘ PRODUCENCKĄ FINCH
  • CELEM FUNDUSZU JEST ZEBRANIE 100 MLN DOLARÓW ROCZNIE W  CIĄGU TRZECH LAT
  • WEZWANO NAJWIĘKSZYCH REKLAMODAWCÓW NA ŚWIECIE DO TEGO, ABY WSPARŁY FUNDUSZ NIEWIELKIM ODSETKIEM SWOICH WYDATKÓW NA REKLAMY Z WIZERUNKIEM ZWIERZĄT
  • SPECJALNY AMBASADOR FUNDUSZU „THE LION’S SHARE”, SIR DAVID ATTENBOROUGH, WEZWAŁ FIRMY DO SKORZYSTANIA Z TEJ SZANSY I PRZYCZYNIENIA SIĘ DO POPRAWY KONDYCJI NASZEJ PLANETY

 

Warszawa 27 czerwca 2018 r. – Program Narodów Zjednoczonych ds. Rozwoju (UNDP), FINCH oraz współzałożyciel firma Mars, Incorporated ogłosili inicjatywę, która ma wpłynąć na poprawę życia zwierząt na całym świecie. Wzywają reklamodawców do przekazania odsetka swoich wydatków na media dla ochrony przyrody i dobrostanu zwierząt.

Partnerzy inicjatywy „The Lion’s Share” przekażą do funduszu 0,5 procent swoich wydatków z każdej reklamy, w której wykorzystany jest wizerunek zwierząt. Zgromadzone w ten sposób środki zostaną wykorzystane na pomoc zwierzętom oraz ich siedliskom na całym świecie. Firma Mars jest pierwszym partnerem reklamowym Funduszu „The Lion’s Share”.

„Zwierzęta występują w 20 procentach wszystkich reklam, które oglądamy. Nie zawsze jednak otrzymują taką pomoc, na jaką zasługują. Aż do teraz” – powiedział specjalny ambasador Funduszu „The Lion’s Share”, sir David Attenborough.

„Fundusz „The Lion’s Share” pokazuje, że  wprowadzając niewielkie zmiany na lepsze jeszcze dziś, mamy możliwość wywarcia bezprecedensowego, pozytywnego wpływu jutro” – dodał sir David Attenborough.

Celem funduszu, który będzie działał pod egidą UNDP, jest zgromadzenie 100 mln dolarów rocznie przez okres trzech lat. Zebrane w ten sposób środki zasilą szereg programów na rzecz ochrony przyrody i dobrostanu zwierząt, realizowanych przez ONZ oraz organizacje społeczne. Wśród pozostałych partnerów znajdują się sieć agencji reklamowych BBDO oraz wiodąca firma pomiarowa Nielsen.

„Dzika przyroda i jej siedliska przechodzą obecnie kryzys. Tracimy gatunki w niespotykanym wcześniej tempie, które – wedle szacunków – jest tysiąckrotnie wyższe od naturalnego tempa wymierania. „The Lion’s Share” to pomysł, który jest równie innowacyjny, co prosty, i który będzie miał realny wpływ na przyszłość zwierząt, ich siedlisk i naszej planety” – powiedział administrator Programu Narodów Zjednoczonych ds. Rozwoju, Achim Steiner.

Andrew Clarke, Chief Marketing and Customer Officer w firmie Mars, będącej współzałożycielem funduszu, powiedział, że fundusz będzie dla biznesu skutecznym sposobem pozostawienia po sobie trwałego dziedzictwa. Stwierdził, że „ ‘The Lion’s Share’ jest dokładnie taką ambitną inicjatywą, jakiej potrzebujemy, żeby zadbać o zdrowie planety, na której każdy – również zwierzęta – może się rozwijać. Dla firmy Mars to kolejny krok, który pokazuje, jak żyjemy naszymi zobowiązaniami zawartymi w planie Zrównoważonego Rozwoju w Jednym Pokoleniu (Sustainable in a Generation Plan)”.

„Z pasją podchodzimy do ochrony przyrody i utrzymania bioróżnorodności jako elementu absolutnie niezbędnego dla naszej planety. Zwierzęta potrzebują naszej pomocy także bliżej swoich siedzib. Namawiamy inne firmy i marki do tego, aby przyłączyły się do nas w ramach Funduszu „The Lion’s Share” i pomogły stworzyć ruch, który pozwoli rozwiązać te kluczowe kwestie” – dodał Clarke.

Rob Galluzzo, założyciel FINCH, który wspólnie z reżyserem filmowym Christopherem Neliusem zainicjował ten pomysł, powiedział: „Dziewięć na 10 najpopularniejszych zwierząt występujących w reklamach to tak naprawdę zwierzęta zagrożone lub narażone na wyginięcie i nie zawsze otrzymują taką pomoc, na jaką zasługują. Zazwyczaj jest wręcz przeciwnie. Christopher wpadł na niesamowity pomysł rozwiązania tego problemu, a my w FINCH nadaliśmy temu realny kształt. Nawiązaliśmy współpracę z Clemenger BBDO, aby wcielić tę koncepcję w życie.”

Na czele funduszu stoi wspólny komitet wykonawczy, który będzie podejmować decyzję w sprawach programów priorytetowych.

Fundusz „The Lion’s Share” przyczyni się do realizacji Celów Zrównoważonego Rozwoju, w odpowiedzi na uniwersalne wezwanie ONZ do działania na rzecz wyeliminowania ubóstwa oraz ochrony planety. Wspieranie zwierząt oraz pomoc w zachowaniu ich siedlisk to klucz to realizacji Celu 14 – Życie pod wodą oraz Celu 15 – Życie na lądzie.

„Do obowiązków nas jako ludzi należy ochrona wszystkich form życia na naszej planecie” – powiedział aktor oraz ambasador dobrej woli przy UNDP Nikolaj Coster-Waldau, który zainaugurował działalność „The Lion’s Share” w Cannes wywiadem na scenie z południowoafrykańskimi Czarnymi Mambami – członkami pierwszej, głównie kobiecej, jednostki zwalczającej kłusownictwo.

Dodał: „Nie uda nam się osiągnąć Celów Zrównoważonego Rozwoju wyznaczonych przez ONZ i światowych liderów, aby chronić przyszłość i zapewnić dobrobyt wszystkim ludziom, jeżeli nie będziemy chronić naturalnych siedlisk wszystkich istot żywych – począwszy od dzikiej przyrody a skończywszy na organizmach morskich”.

Collette Ngobeni z jednostki Czarnych Mamb stwierdziła: „Fundusz „The Lion’s Share” to wspaniała inicjatywa, ponieważ ma w sobie ogromny potencjał pomocy dla oddolnych działań ochrony przyrody, takich, jak nasze. Każdego dnia ciężko pracujemy, aby zapobiegać kłusownictwu i pomagać najbardziej zagrożonym gatunkom na świecie, i z niecierpliwością czekamy na wsparcie ze strony „The Lion’s Share”.

***

Zdjęcia i nagrania z przesłaniem od sir Davida Attenborough do wykorzystania w materiałach prasowych dostępne są do pobrania na stronie: bit.ly/lionassets

 

Informacje dla edytorów:

O Programie Narodów Zjednoczonych ds. Rozwoju (UNDP)

Program UNDP współpracuje z ludźmi na wszystkich szczeblach drabiny społecznej, aby pomagać w tworzeniu narodów, które będą w stanie przetrwać kryzys, i aby promować i utrwalać taki rodzaj wzrostu, który wszystkim poprawia jakość życia. Dzięki swojej obecności w niemalże 170 krajach i regionach, oferujemy globalną perspektywę i wgląd w sprawy lokalne, aby dawać siłę i budować prężne narody.

W celu uzyskania dalszych informacji na temat programu UNDP, prosimy odwiedzić stronę undp.org.

Informacje o Mars, Incorporated

Firma Mars jest rodzinnym biznesem z ponad stuletnią historią, oferującą zróżnicowane produkty i usługi zarówno dla ludzi, jak i dla kochanych przez nich zwierząt domowych. Firma generując sprzedaż netto na poziomie przekraczającym 35 mld USD, w swojej ofercie ma jedne z najbardziej uwielbianych marek na świecie, takie jak M&M’s®, SNICKERS®, TWIX®, MILKY WAY®, DOVE®, PEDIGREE®, ROYAL CANIN®, WHISKAS®, EXTRA®, ORBIT®, 5™, SKITTLES®, UNCLE BEN’S®, MARS DRINKS and COCOAVIA®. Mars oferuje także opiekę weterynaryjną dla zwierząt w swoich lecznicach BANFIELD® Pet Hospitals. Firma z siedzibą w McLean w stanie Virginia działa w ponad 80 krajach na świecie. Pięć Zasad firmy Mars: Jakość, Odpowiedzialność, Wzajemność, Wydajność oraz Wolność inspiruje ponad 85 000 Współpracowników, do tworzenia wartości dla wszystkich swoich partnerów oraz zapewniania wzrostu, z którego mogą być dumni każdego dnia. Więcej na www.mars.com/poland . Dołącz do nas na Facebook, Twitter, LinkedIn, Instagram i YouTube.

O Mars Petcare


Mars Petcare to zróżnicowany i dynamicznie rozwijający się biznes, reprezentowany przez 75 000 Współpracowników w ponad 50 krajach. Zaspokajając zdrowotne i żywieniowe potrzeby niemal połowy populacji zwierząt domowych na świecie Mars Petcare realizuje misję tworzenia Lepszego świata dla zwierząt. Czerpiąc z 75 lat doświadczenia, oferuje bogate portfolio ponad 50 marek, do którego należą czołowe globalne marki żywności dla zwierząt PEDIGREE®, WHISKAS®, ROYAL CANIN®, NUTRO®, GREENIES®, SHEBA®, CESAR®, IAMS® and EUKANUBA®. Mars Petcare także zapewnia opiekę weterynaryjną, poprzez największą na świecie sieć ponad 2 000 szpitali dla zwierząt, w tym BANFIELD®, BLUE PEARL®, PET PARTNERS®, oraz VCA®. Firma należy do pionierów w zakresie innowacji i nowych technologii opracowywanych z myślą o zwierzętach, ich opiekunach oraz lekarzach weterynarii. Do naszych innowacyjnych rozwiązań należą WISDOM HEALTH, opatentowana technologia testów genetycznych dla psów; WHISTLE®, system GPS umożliwiający określanie lokalizacji psa, a także Leap Accelerator i Companion Fund – programy wspierające start-upy i nową generację innowatorów na rynku opieki nad zwierzętami. Jako część rodziny marek Mars, posiadamy przywilej, jakim jest wolność i elastyczność w walce o to w co wierzymy ­– Lepszy świat dla zwierząt.

Kontakt dla mediów: 

Karolina Kowalczyk

Mars Polska

tel. +48 512 701 605

karolina.kowalczyk@effem.com

 

Marta Kosińska

Grayling – biuro prasowe Mars

tel. +48 607 070 365

marta.kosinska@grayling.com

 

O firmie FINCH

FINCH jest firmą produkcyjną zrzeszającą twórców kina, artystów i inżynierów pracujących u styku fabuły, rozrywki i technologii. Wierzą, że na kulturę można wpływać poprzez pracę, która napawa ich dumą. Firma Finch ma swoje biura w Sydney, Melbourne i Auckland. Tworzy filmy dokumentalne, przekazy na żywo, reklamy telewizyjne, pełnometrażowe filmy fabularne oraz treści cyfrowe. Posiada ponad tuzin patentów i aktywnie opracowuje oraz licencjonuje produkty i innowacyjne rozwiązania, które przesuwają granice konwencjonalnego tworzenia fabuły. Firma została założona w roku 2011, a jej działalność cieszy się uznaniem, czego dowodem są najwyższe wyróżnienia w świecie reklamy, w tym Złote Lwy w Cannes, nagroda Black Pencil oraz kilka nagród Yellow Pencil w konkursie D&AD.

W celu uzyskania dalszych informacji o firmie Finch, prosimy odwiedzić stronę finchcompany.com. Przyłączcie do nas na serwisach Facebook, Linkedln oraz Instagram.

 

O CLEMENGER BBDO MELBOURNE

Clemenger BBDO Melbourne jest jedną z największych w Australii agencji najczęściej nagradzanych za kreatywność. W konkursach Cannes Lions i D&AD otrzymała miano najbardziej kreatywnej agencji na świcie; została też uznana najskuteczniejszą agencją w regionie w ciągu minionych 12 miesięcy w konkursie APAC Effies. Jest członkiem globalnej sieci BBDO, a jej zasadą jest „Praca. Praca. Praca”. Więcej informacji na temat agencji znajduje się na stronie: www.clemengerbbdo.com.au.

 

O Nielsen

Nielsen jest globalną firmą zajmującą się zarządzaniem wynikami, która zapewnia całościową wiedzę na temat tego, co konsumenci oglądają i co kupują. Dzięki integrowaniu informacji w obu tych segmentach, Nielsen dokonuje na rzecz swoich klientów światowej klasy pomiarów, jak również analiz, które pomagają podnosić wyniki. Firma ta należy do grona przedsiębiorstw, z których składa się indeks S&P 500, i posiada oddziały w ponad 100 krajach, obejmując ponad 90 populacji światowej.

W celu uzyskania dalszych informacji, prosimy odwiedzić stronę nielsen.com.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Ochrona środowiska Ten startup razem z Samsung Inkubator uczy odpowiedzialnej mody Biuro prasowe
2020-05-27 | 18:00

Ten startup razem z Samsung Inkubator uczy odpowiedzialnej mody

Branża modowa zużywa rocznie 90 mln ton tekstyliów, z czego około 20 mln ton trafia na śmietnik. Dlatego walkę z tym zjawiskiem podejmuje coraz więcej organizacji czy
Ochrona środowiska Susza zagraża nam wszystkim. Sprawdź, jak oszczędzać wodę i pieniądze
2020-05-26 | 11:15

Susza zagraża nam wszystkim. Sprawdź, jak oszczędzać wodę i pieniądze

Problem suszy dotyczy każdego z nas – zasoby wodne Polski są jednymi z uboższych w Europie. Władze podejmują działania zachęcające do uczestniczenia w projektach,
Ochrona środowiska Beztroski recykling prowadzi do większej ilości śmieci na składowiskach odpadów
2020-05-25 | 01:00

Beztroski recykling prowadzi do większej ilości śmieci na składowiskach odpadów

Statystyczny Polak przyznaje się do zużywania ponad 280 plastikowych butelek i ponad 100 jednorazowych kubków do kawy rocznie.   Wyniki sondażu pokazują, że 34%

Więcej ważnych informacji

Lotnictwo

Lotniska gotowe na przyjęcie pierwszych pasażerów. Podobnie jak przewoźnicy czekają na informacje o otwarciu ruchu lotniczego

Na blisko 400 mld dol. szacowane są globalne straty przewoźników lotniczych spowodowane pandemią koronawirusa. Zagrożonych jest ok. 25 mln miejsc pracy związanych z lotnictwem. Straty liczą także polskie lotniska i działający w kraju przewoźnicy. Terminal pasażerski Portu Lotniczego w Gdańsku obsługiwał dziennie 14 tys. pasażerów, dziś jest to znacznie poniżej 100 osób. – Każdy miesiąc postoju generuje kilkanaście milionów złotych kosztów, a niestety nie wiadomo, jak długo będzie trwał powrót do normalności – mówi Michał Dargacz, rzecznik prasowy Portu Lotniczego Gdańsk.

Prawo

W czerwcu wygasa pomoc dla firm w ramach tarczy antykryzysowej. Pilnie potrzebne są zasady funkcjonowania w nowej normalności

Mimo tradycyjnego rozdźwięku między związkowcami a pracodawcami w obliczu pandemii obie strony starają się zgodnie działać w celu uratowania firm, a co za tym idzie, miejsc pracy. – Nalegamy na to, aby już dzisiaj, zanim wejdziemy w III kwartał, jak najszybciej zbudować przepisy, które umożliwią pracownikom i pracodawcom przetrwanie tego najcięższego okresu – mówi przedstawiciel Forum Związków Zawodowych. Wśród niezbędnych regulacji wymienia te promujące powrót przedsiębiorstw do pełnego funkcjonowania i utrzymywania zatrudnienia, a także konieczność dostosowywania rozwiązań do poszczególnych branż.

Jak korzystać z materiałów Newserii?

Ważne informacje dla dziennikarzy i mediów

Wszystkie materiały publikowane w serwisach agencji informacyjnej Newseria przeznaczone są do bezpłatnej dystrybucji poprzez serwisy internetowe, stacje radiowe i telewizje, wydawców prasy oraz aplikacje pełniące funkcję agregatorów newsów. 

Szczegóły dotyczące warunków współpracy znajdują się tutaj.

Farmacja

Odkryta przez polskich naukowców cząsteczka 1-MNA pomoże w walce z koronawirusem. Może wzmocnić odporność i wspomóc organizm w walce z infekcjami wirusowymi [DEPESZA]

Naukowcy od lat próbują opracować przeciwciała do nowych metod leczenia infekcji bakteryjnych i wirusowych. Poszukują też cząsteczek, które pozwoliłyby szybciej zwalczać choroby. Odkryte niedawno przez polskich badaczy właściwości cząsteczki 1-MNA pomagają m.in. w walce z miażdżycą czy zakrzepami. Najnowsze badania wskazują, że może być pomocna także przeciw koronawirusowi, gdyż wykazujee właściwości przeciwzapalne.

Prawo

Koronawirus w wielu krajach może posłużyć za pretekst do ograniczania praw i wolności obywatelskich. Zmiany mogą obowiązywać także po ustaniu pandemii

Na całym świecie rządy zdecydowały się na wykorzystanie technologii i innych środków nadzoru w walce z pandemią SARS-CoV-2. Ta wyjątkowa sytuacja wiąże się też z ograniczeniami dotyczącymi przemieszczania się, prawa zgromadzeń czy prawa do prywatności. To, jak długo zostaną utrzymane, zależy w dużej mierze od społecznego przyzwolenia na takie działania. – Opinia publiczna skupiona na pandemii koronawirusa często bezrefleksyjnie się na nie godzi – podkreśla prawnik i ekspert Fundacji Panoptykon Wojciech Klicki.