Komunikaty PR

Trash Challenge – wrocławska firma podnosi rękawiczkę

2019-10-07  |  06:00
Biuro prasowe
Kontakt
Joanna Walczak
Good One PR

Edwarda Jelinka 38
01-646 Warszawa
joanna.walczak|goodonepr.pl| |joanna.walczak|goodonepr.pl
+48 796 996 272
www.goodonepr.pl
Do pobrania Press ( 1.59 MB )

W dobie kryzysu klimatycznego powstała inicjatywa społeczna, która jest nową wersją powszechnie znanego „sprzątania świata”. Zasady #trashchallenge są bardzo proste – wystarczy wziąć sprawy (dosłownie) w swoje ręce. Akcja zyskuje na popularności w całej Polsce i właśnie dołączyła do niej jedna z największych wrocławskich firm.

Historia Trash Challenge rozpoczęła się od wpisu na Facebooku. Jeden z użytkowników na swoim profilu umieścił dwie fotografie. Na jednej - dzikie składowisko śmieci, na drugiej, to samo miejsce, ale już wysprzątane. Zdjęcia zostały opatrzone podpisem: „Nowe wyzwanie dla was, znudzone nastolatki. Zróbcie zdjęcie miejsca, które potrzebuje sprzątania i pokażcie, co z nim zrobiliście". Wyzwanie rzucone nastolatkom zaangażowało ludzi na całym świecie, w każdym wieku.

Wrocławska firma podnosi rękawiczkę

W akcję może włączyć się każdy, a sam udział w wyzwaniu jest bardzo prosty – wystarczy znaleźć wyjątkowo zaniedbany skrawek ziemi w swojej najbliższej okolicy np. park, skwer, dzikie wysypisko, a następnie go posprzątać. Jedyną obowiązującą zasadą jest zrobienie fotografii „przed” i „po”, aby pokazać efekty swojej pracy i tym samym zachęcić innych do podjęcia wyzwania. W sobotę, 28 września br. w akcję włączyła się wrocławska firma Ultimo. - Wierzymy, że tylko wspólna praca na rzecz naszej planety ma sens, a to wyzwanie pokazuje, że ludzie mogą jednoczyć się wokół ważnej idei. Ta unikalna inicjatywa niesie za sobą konkretne przesłanie – pokazuje, jak duże znaczenie mają zwykłe, drobne nawyki np. wyrzucenie papierka czy butelki do odpowiedniego kosza na śmieci – mówi Anna Woźniak, rzecznik prasowy Ultimo.

Czyste Stabłowice

Firma Ultimo, po wskazaniu terenu przez Zarząd Zieleni Miejskiej, posprzątała tereny zielone na Stabłowicach  – w jednej z dzielnic miasta charakteryzującej się niską, mieszkalną zabudową. W akcji wzięli udział pracownicy firmy wraz ze swoimi rodzinami i dziećmi. – ZZM wskazał nam miejsce, pomógł zorganizować rękawice, worki i specjalny kontener na śmieci.  W sumie przez kilka godzin sprzątania zebraliśmy cały kontener śmieci– mówi Anna Woźniak z Ultimo. – Zależy nam na zwiększaniu świadomości dotyczącej znaczenia działań społecznych. Dlatego działamy lokalnie, zaczynamy od siebie i swojego miasta. Dla nas wszystkich wszystkich była to również bezpośrednia nauka tego, co człowiek robi otoczeniu i jaki ma na nie wpływ. Polecamy każdemu przeżyć i doświadczyć takiego sprzątania kawałka wspólnej przyrody wokół siebie – dodaje Anna Woźniak.

Ultimo nie spoczywa na laurach. Do wyzwania Trash Challenge namawia kolejne spółki z grupy B2Holding (akcjonariusza Ultimo), także te z innych krajów. – Chcąc działać na rzecz ochrony środowiska musimy myśleć nie tylko lokalnie, ale także globalnie. Właśnie dlatego rzucamy wyzwanie innym europejskim firmom wchodzącym w skład naszej grupy. Mamy nadzieję, że nasi koledzy z innych krajów podejmą rzucone im wyzwanie – dodaje Anna Woźniak z Ultimo.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Ochrona środowiska Śmieci – palący problem XXI wieku. Jak racjonalnie gospodarować odpadami? Biuro prasowe
2020-03-26 | 12:27

Śmieci – palący problem XXI wieku. Jak racjonalnie gospodarować odpadami?

Odpowiedzialne i efektywne gospodarowanie odpadami to jeden z największych problemów dzisiejszego świata. Rosnąca z roku na rok ilość produkowanych śmieci wymaga od władz centralnych
Ochrona środowiska Firma Davines z odnowionym certyfikatem B Corporation
2020-03-24 | 11:00

Firma Davines z odnowionym certyfikatem B Corporation

W 2020 roku Davines, włoski producent kosmetyków do włosów, podnosi poprzeczkę zrównoważonego rozwoju, odnawiając certyfikat B Corporation. Tym samym firma potwierdziła
Ochrona środowiska Eko zamiast ego. Projektowanie w symbiozie z naturą
2020-03-11 | 12:00

Eko zamiast ego. Projektowanie w symbiozie z naturą

Temat ekologii jest obecny wszędzie - nie stronią od niego również architekci. W jaki sposób pogodzić ideologię zero waste i oszczędność surowców z oczekiwaniami

Więcej ważnych informacji

Firma

Tylko 30 proc. zmian wdrażanych przez firmy kończy się sukcesem. Najlepiej wypadają branża finansowa, szkolnictwo i przemysł

Modyfikacja struktury, strategii oraz kultury organizacyjnej – to najczęściej wskazywane cele wprowadzania zmian w firmach i organizacjach. Wyniki V Ogólnopolskiego Badania Zarządzania Zmianą pokazały, że proces ich wdrażania jest skuteczny tylko w co trzecim przypadku. Powody tak słabego wyniku to m.in. zbyt małe zaangażowanie zarządu w zmiany i niewystarczająca komunikacja z pracownikami. – Kolejnym istotnym czynnikiem sukcesu jest wykorzystanie odpowiedniej metodologii, czyli technik zwinnego zarządzania – przekonują twórcy badania.

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Komunikat

Ważne informacje dla dziennikarzy radiowych

Dziennikarze radiowi mają możliwość pobierania oryginalnego klipu dźwiękowego oraz  z lektorem w przypadku materiałów, w których ekspertami są obcokrajowcy.

Zapraszamy do kontaktu media|newseria.pl?subject=Kontakt%20dla%20medi%C3%B3w| style="background-color: rgb(255, 255, 255);"|media|newseria.pl 

Finanse

Technologie szansą na odbicie gospodarcze w czasie kryzysu. Tą drogą poszły też Chiny

W obszarze cyfryzacji Polska wciąż ma dużo do nadrobienia względem bardziej rozwiniętych zachodnich gospodarek. W ubiegłorocznym rankingu DESI zajęła dopiero 25. miejsce wśród 28 państw w Unii Europejskiej, a według raportu McKinsey gospodarka cyfrowa stanowi w niej tylko nieco ponad 6 proc. krajowego PKB. Prezes Fundacji Digital Poland podkreśla, że konieczne są wzrost wydatków w tym obszarze i większa adaptacja cyfrowych technologii w sektorze MŚP. W obliczu spodziewanego spowolnienia wywołanego pandemią koronawirusa to może być szansa na wzrost. Taki plan mają też Chiny.

Jak korzystać z materiałów Newserii?

Ważne informacje dla dziennikarzy i mediów

Wszystkie materiały publikowane w serwisach agencji informacyjnej Newseria przeznaczone są do bezpłatnej dystrybucji poprzez serwisy internetowe, stacje radiowe i telewizje, wydawców prasy oraz aplikacje pełniące funkcję agregatorów newsów. 

Szczegóły dotyczące warunków współpracy znajdują się tutaj.

Handel

[DEPESZA] Sprzedaż bezpośrednia przechodzi w całości do internetu. Branża walczy też z nieuczciwymi sprzedawcami, którzy chcą zarobić na koronawirusie

Pandemia koronawirusa wymusiła na firmach zajmujących się sprzedażą bezpośrednią sporą zmianę trybu działania. W tej chwili wsparcie konsumenta odbywa się wyłącznie za pośrednictwem komunikatorów lub telefonicznie, a przedsiębiorstwa przyjmują zamówienia zdalnie i wysyłają je do paczkomatów. Pandemia i związane z nią ograniczenia tylko przyspieszają proces digitalizacji, który zachodzi w branży już od kilku lat, ale – jak podkreśla przewodniczący Polskiego Stowarzyszenia Sprzedaży Bezpośredniej – pojawiają się też nieuczciwe firmy, które chcą na niej zarobić, oferując klientom np. suplementy rzekomo pomocne w zwalczaniu COVID-19.