Komunikaty PR

Trash Challenge – wrocławska firma podnosi rękawiczkę

2019-10-07  |  06:00
Biuro prasowe
Kontakt
Joanna Walczak
Good One PR

Edwarda Jelinka 38
01-646 Warszawa
joanna.walczak|goodonepr.pl| |joanna.walczak|goodonepr.pl
+48 796 996 272
www.goodonepr.pl
Do pobrania Press ( 1.59 MB )

W dobie kryzysu klimatycznego powstała inicjatywa społeczna, która jest nową wersją powszechnie znanego „sprzątania świata”. Zasady #trashchallenge są bardzo proste – wystarczy wziąć sprawy (dosłownie) w swoje ręce. Akcja zyskuje na popularności w całej Polsce i właśnie dołączyła do niej jedna z największych wrocławskich firm.

Historia Trash Challenge rozpoczęła się od wpisu na Facebooku. Jeden z użytkowników na swoim profilu umieścił dwie fotografie. Na jednej - dzikie składowisko śmieci, na drugiej, to samo miejsce, ale już wysprzątane. Zdjęcia zostały opatrzone podpisem: „Nowe wyzwanie dla was, znudzone nastolatki. Zróbcie zdjęcie miejsca, które potrzebuje sprzątania i pokażcie, co z nim zrobiliście". Wyzwanie rzucone nastolatkom zaangażowało ludzi na całym świecie, w każdym wieku.

Wrocławska firma podnosi rękawiczkę

W akcję może włączyć się każdy, a sam udział w wyzwaniu jest bardzo prosty – wystarczy znaleźć wyjątkowo zaniedbany skrawek ziemi w swojej najbliższej okolicy np. park, skwer, dzikie wysypisko, a następnie go posprzątać. Jedyną obowiązującą zasadą jest zrobienie fotografii „przed” i „po”, aby pokazać efekty swojej pracy i tym samym zachęcić innych do podjęcia wyzwania. W sobotę, 28 września br. w akcję włączyła się wrocławska firma Ultimo. - Wierzymy, że tylko wspólna praca na rzecz naszej planety ma sens, a to wyzwanie pokazuje, że ludzie mogą jednoczyć się wokół ważnej idei. Ta unikalna inicjatywa niesie za sobą konkretne przesłanie – pokazuje, jak duże znaczenie mają zwykłe, drobne nawyki np. wyrzucenie papierka czy butelki do odpowiedniego kosza na śmieci – mówi Anna Woźniak, rzecznik prasowy Ultimo.

Czyste Stabłowice

Firma Ultimo, po wskazaniu terenu przez Zarząd Zieleni Miejskiej, posprzątała tereny zielone na Stabłowicach  – w jednej z dzielnic miasta charakteryzującej się niską, mieszkalną zabudową. W akcji wzięli udział pracownicy firmy wraz ze swoimi rodzinami i dziećmi. – ZZM wskazał nam miejsce, pomógł zorganizować rękawice, worki i specjalny kontener na śmieci.  W sumie przez kilka godzin sprzątania zebraliśmy cały kontener śmieci– mówi Anna Woźniak z Ultimo. – Zależy nam na zwiększaniu świadomości dotyczącej znaczenia działań społecznych. Dlatego działamy lokalnie, zaczynamy od siebie i swojego miasta. Dla nas wszystkich wszystkich była to również bezpośrednia nauka tego, co człowiek robi otoczeniu i jaki ma na nie wpływ. Polecamy każdemu przeżyć i doświadczyć takiego sprzątania kawałka wspólnej przyrody wokół siebie – dodaje Anna Woźniak.

Ultimo nie spoczywa na laurach. Do wyzwania Trash Challenge namawia kolejne spółki z grupy B2Holding (akcjonariusza Ultimo), także te z innych krajów. – Chcąc działać na rzecz ochrony środowiska musimy myśleć nie tylko lokalnie, ale także globalnie. Właśnie dlatego rzucamy wyzwanie innym europejskim firmom wchodzącym w skład naszej grupy. Mamy nadzieję, że nasi koledzy z innych krajów podejmą rzucone im wyzwanie – dodaje Anna Woźniak z Ultimo.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Ochrona środowiska Firma Tetra Pak nagrodzona za przeciwdziałanie zmianom klimatycznym Biuro prasowe
2020-02-20 | 16:30

Firma Tetra Pak nagrodzona za przeciwdziałanie zmianom klimatycznym

Tetra Pak została po raz czwarty doceniona za wyróżniające się działania prowadzone na rzecz klimatu oraz za pozyskiwanie zasobów ze zrównoważonych źródeł. Na
Ochrona środowiska Grupa Accor do 2022 r. wycofa plastik ze swoich hoteli
2020-01-24 | 13:00

Grupa Accor do 2022 r. wycofa plastik ze swoich hoteli

Zgodnie z przyjętym zobowiązaniem grupa Accor deklaruje usunięcie wszystkich plastikowych przedmiotów jednorazowego użytku znajdujących się w hotelach do końca 2022 r. Działanie
Ochrona środowiska Jury konkursu Chivas Venture wybrało najbardziej innowacyjny polski start-up
2020-01-17 | 11:30

Jury konkursu Chivas Venture wybrało najbardziej innowacyjny polski start-up

15 stycznia odbył się lokalny finał konkursu Chivas Venture. Spośród najlepszej piątki start-up’ów wybrano zwycięzcę, który będzie reprezentował Polskę na

Więcej ważnych informacji

Kalendarium

Infrastruktura

Nad firmami z branży utrzymania czystości zbierają się czarne chmury. Rosną koszty działalności i brakuje rąk do pracy

Brak pracowników oraz dobrze przygotowanych do pracy zespołów – to najpoważniejsze wyzwania, które stoją przed branżą utrzymania czystości. Dziś zatrudnia ona ok. 700 tys. osób, również takich, które do tej pory z różnych względów nie pracowały. Rozwiązanie tych bolączek umożliwiłoby przyjmowanie większej liczby zleceń i dalszy dynamiczny rozwój sektora. Jednym z pomysłów jest włączenie do Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji certyfikatu dla osób sprzątających.

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Komunikat

Ważne informacje dla dziennikarzy radiowych

Dziennikarze radiowi mają możliwość pobierania oryginalnego klipu dźwiękowego oraz  z lektorem w przypadku materiałów, w których ekspertami są obcokrajowcy.

Zapraszamy do kontaktu media|newseria.pl?subject=Kontakt%20dla%20medi%C3%B3w| style="background-color: rgb(255, 255, 255);"|media|newseria.pl 

Jak korzystać z materiałów Newserii?

Ważne informacje dla dziennikarzy i mediów

Wszystkie materiały publikowane w serwisach agencji informacyjnej Newseria przeznaczone są do bezpłatnej dystrybucji poprzez serwisy internetowe, stacje radiowe i telewizje, wydawców prasy oraz aplikacje pełniące funkcję agregatorów newsów. 

Szczegóły dotyczące warunków współpracy znajdują się tutaj.

Transport

Przewozy w regionach wracają na właściwe tory. W tym roku spółka Polregio zamierza rozpocząć unowocześnianie pociągów i przewieźć 91 mln pasażerów

Komisja Europejska wciąż prowadzi formalne postępowanie dotyczące pomocy publicznej dla spółki Przewozy Regionalne, która od miesiąca funkcjonuje pod nazwą Polregio. To oznacza, że przewoźnik wciąż nie może korzystać z unijnych grantów, ale realizuje plany inwestycyjne we własnym zakresie. W tym roku rozpocznie obliczony na kilka lat program modernizacji swojego taboru. Czteroletnia restrukturyzacja spółki zaowocowała też systematycznym przyrostem liczby pasażerów – na koniec tego roku Polregio chce ich mieć już ponad 91 mln.

Firma

15 tys. hoteli na świecie i 600 w Polsce. Następca Neckermann Polska startuje z ofertą wyjazdową

Na polskim rynku rozpoczyna działalność Nekera, nowy touroperator, który jest niejako następcą Neckermanna, bo tworzony przez ten sam zespół. –  Upadek polskiego oddziału nie miał nic wspólnego z jego kondycją ekonomiczną, był to efekt bankructwa całej grupy Thomas Cook – mówi założyciel nowego biura Maciej Nykiel. Nekera startuje z ofertą wyjazdową do 15 tys. hoteli na całym świecie, zarówno w najpopularniejszych kurortach, jak i egzotycznych krajach. Będzie też mocno rozwijać wycieczki z dojazdem własnym oraz turystykę krajową. W ofercie ma ponad 600 hoteli w Polsce.

 
 

Konsument

Branżę kosmetyczną czeka rewolucja opakowaniowa. Producenci będą odchodzić od plastiku

Producenci kosmetyków stopniowo zmieniają swoje podejście do opakowań. Coraz częściej zamieniają stosowany plastik na w pełni przetwarzalny lub na tekturę, drewno lub szkło. Starają się „odchudzać” opakowania, żeby były mniej kłopotliwe w transporcie. Takie działania to przede wszystkim efekt troski o środowisko, ale wymuszają je także unijne zmiany prawne oraz proekologiczne oczekiwania konsumentów. Zdecydowana większość z nich, kupując kosmetyki, zwraca uwagę na to, czy opakowanie jest przyjazne dla środowiska – wynika z raportu „Strategia Plastikowa i Kosmetyki” przygotowanego przez Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego i Deloitte Advisory.