Komunikaty PR

Opowieść o ceramice - jak powstaje Ibis Styles Bolesławiec?

2019-01-11  |  13:40
Biuro prasowe
Kontakt
Olga Kisiel-Konopka
OKK!

ul. Świętojerska 5/7
00-236 Warszawa
olga|okkpr.pl| |olga|okkpr.pl
882 444 811
www.okkpr.pl
Do pobrania pras ( 0.33 MB )

Bolesławiec to urokliwe miasto, nierozerwalnie kojarzące się z ceramiką, jej kobaltowym kolorem oraz niepowtarzalnymi wzorami. Nic więc dziwnego, że to właśnie tradycyjne naczynia stały się główną inspiracją dla najnowszego projektu pracowni Tremend – Ibis Styles Bolesławiec, marki należącej do grupy Accor Hotels.

W Bolesławcu powstaje nowy hotel sieci Ibis. Obiekt położony jest w bliskim sąsiedztwie centrum miasta oraz w pobliżu Manufaktury Bolesławiec. Biuro projektowe Tremend zajęło się zarówno projektem bryły, jak i architektury wnętrz, występuje także w roli inżyniera kontraktu. Realizacja powstaje we współpracy ze spółką Ibis Bolesławiec sp. z o. o., która nadzoruje budowę hotelu. Do dyspozycji gości, oprócz pokoi, zostanie oddana przestronna strefa restauracji i Winestone oraz centrum konferencyjne.

Podróż do świata ceramiki

Motywem przewodnim projektu są nawiązania do historii oraz procesu powstawania tutejszej ceramiki.  Goście hotelu, już po przekroczeniu progu, będą mogli zapoznać się z pierwszym etapem formowania kształtu i rzeźby naczyń.  Funkcję stanowisk recepcyjnych będą tu pełnić dwie filiżanki. Ich kolory odzwierciedlają barwniki używane do nakładania wzorów na naczyniach. Mało kto wie, że słynny kolor kobaltowy przed wypaleniem ma barwę wrzosową – tak jak kolor na jednym ze standów recepcyjnych. Do kolejnych stref hotelu, gości poprowadzi grafika z motywem rozprzestrzeniającego się barwnika. W głębi, na wprost wejścia znajduje się zakątek dla dzieci z instalacją ścienną do zabawy. Mali artyści będą mogli tu tworzyć własne wzory bądź napisy, poprzez wkładanie klocków do perforowanej ścianki. W pobliżu znajdzie się kącik do pracy oraz strefa lounge, a nad nią - grafika bolesławieckich kubków.

Magia detali

W strefach wspólnych architekci postawili na zabawę formą. Widać to m.in. w kolorystyce i różnorodności przeszyć na tapicerkach krzeseł czy lampie z kolekcji „Symetria” – produktu Must-have 2018. Uwagę zwraca również duży wspólny stół w kształcie koła garncarskiego z hokerami przypominającymi siedziska warsztatowe. Kolejnym wartym uwagi elementem jest wykładzina ze spersonalizowanym motywem geometrycznym w różnych odcieniach błękitu – zainspirowana wzorem roku dla kultury 2018 - „Bryły geometryczne”.  Całość zostanie dopełniona oświetleniem w kształcie filiżanek, a numery pokoi znajdą się na tradycyjnych bolesławieckich talerzach. Cała podróż po świecie ceramiki zakończy się w kobaltowo – żółtych pokojach. Tu także nie zabraknie odwołań do motywu przewodniego - na wykładzinie pojawią się wzory inspirowane wirującym kołem garncarskim, ceramiczne wzory ozdobią także panel ścienny.

Otwarcie hotelu jest planowane na rok 2020.

Projektanci wnętrz: Magdalena Federowicz-Boule, Kama Kowacz, Daria Cichoń, Paulina Szarzec, Renata Kuczera, Martyna Wojtasik

Więcej na: http://tremend.pl/

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Komunikaty PR”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy (media)
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Turystyka BRAK ZDJĘCIA
2018-12-31 | 13:20

Wpływ COP24 na branżę hotelarską to długofalowe zmiany

Wszystko na nowo Wydarzenie i towarzyszące mu wystawy rozpoczęły się 4 i potrwają do 14 grudnia. Miesiące, a nawet lata przed zaplanowanym wydarzeniem w wielu hotelach ruszyły renowacje i remonty. To dzięki nim, uczestnikom szczytu
Turystyka Zdrofit startuje z fitness turystyką
2018-12-20 | 12:00

Zdrofit startuje z fitness turystyką

Zdrofit startuje z fitness turystyką   Sieć fitness klubów Zdrofit we współpracy z Venga Sport &Travel przygotowała wyjazdy turystyczne połączone ze zdrowym
Turystyka Nowe oblicze loftu - odmieniony Qbus Hotel Łódź
2018-12-10 | 14:35

Nowe oblicze loftu - odmieniony Qbus Hotel Łódź

Łódź to miasto, które nieustannie się rozwija - stare fabryki prezentują się w nowoczesnej odsłonie, przyciągając miłośników loftowych aranżacji. Niedawno nowe

CES 2019

Ochrona środowiska

Prawie 60 proc. domów jednorodzinnych w Polsce jest w złym stanie technicznym. To wpływa na zdrowie mieszkańców

58 proc. budynków w Polsce ma powyżej 40 lat, jest w złym stanie technicznym i negatywnie wpływa zarówno na zdrowie mieszkańców, jak i jakość powietrza – wynika z ostatniego „Barometru zdrowych domów”. Eksperci podkreślają, że niezbędne są preferencyjne narzędzia finansowe i programy wsparcia, bo Polacy najczęściej nie dysponują odpowiednim kapitałem, który mogliby przeznaczyć na termomodernizację. Jednym z takich narzędzi, które ma przyczynić się do ograniczenia niskiej emisji i smogu w Polsce, ma być wprowadzona w tym roku ulga termomodernizacyjna, dzięki której będzie można odliczyć od podatku wydatki poniesione na docieplenie domu jednorodzinnego do 53 tys. zł. 

Prawo

Inwestowanie w badania i rozwój w Polsce coraz bardziej opłacalne. Dzięki nowej uldze podatkowej firmy sporo zaoszczędzą

Dzięki nowej uldze podatkowej, tzw. innovation box, inwestowanie w badania i rozwój jest w Polsce coraz bardziej opłacalne. W połączeniu z już obowiązującą ulgą na B+R ma ona zachęcić firmy do zwiększania nakładów na działalność badawczo-rozwojową. Zwłaszcza że zaproponowana przez rząd preferencyjna 5-proc. stawka podatku jest jedną z najniższych w Europie, a ustawodawca zadbał o szeroki katalog kwalifikowanych praw własności intelektualnej. Polska wprowadziła takie rozwiązanie w swoim systemie podatkowym jako czternasty kraj w Europie. 

Transport

Wymiana gospodarcza Polski z Iranem ma duży potencjał. Zagrożeniem są sankcje i trudności z dystrybucją towaru

Rośnie wymiana handlowa Polski z Iranem. Tylko w 2017 roku Polska wyeksportowała do tego kraju towary za ponad 121 mln euro, a wartość importu sięgnęła 83 mln euro. W ciągu kilku lat wymiana handlowa wzrosła kilkukrotnie, ale jej potencjał jest znacznie większy. Chociaż sankcje nałożone na Iran utrudniają handel, mniejsze firmy coraz chętniej wchodzą na tamtejszy rynek. Wyzwaniem jest dla nich zorganizowanie dostaw na tamtejszy rynek. Na tym wykłada się wiele firm.

Media i PR

Ubiegły rok pod znakiem kryzysów wizerunkowych. Nie ominęły instytucji państwowych i mediów

Z kryzysami wizerunkowymi mierzą się już nie tylko marki, lecz również media, także społecznościowe, instytucje państwowe, a nawet organizacje pożytku publicznego. Bohaterem jednej z najgłośniejszych afer w ubiegłym roku, z której musiał się tłumaczyć Mark Zuckerberg, był Facebook, ale nie brakuje też przykładów z polskiego podwórka.  Wizerunkowym wpadkom musiały stawić czoła m.in. linie lotnicze LOT, marka Reserved i organizator Szlachetnej Paczki. Zdaniem ekspertów w tym roku kryzysy mogą dotknąć także influencerów i polityków, a ich źródłem mogą być m.in. fake newsy i kwestie społeczno-kulturowe.