Komunikaty PR

Podwójne podium dla PepsiCo w prestiżowym konkursie Top Employer!

2019-02-15  |  13:00
Biuro prasowe
Kontakt

Jacek Borowiec
Questia

ul. Piękna 43/5
00-672 Warszawa
jborowiec|questiapr.pl| |jborowiec|questiapr.pl
+48 22 623 07 00
questiapr.pl

PepsiCo zajęło II miejsce zarówno w europejskiej, jak i polskiej edycji cieszącego się wielkim uznaniem konkursu Top Employer. Wyróżnienie przyznawane jest firmom, które przewyższają wyznaczone, międzynarodowe standardy w dziedzinie HR. Piąte z rzędu wyróżnienie dla PepsiCo Polska potwierdza jednocześnie, że polityka firmy w zakresie zarządzania personelem przynosi oczekiwane rezultaty w postaci tworzenia przyjaznych miejsc pracy, które sprzyjają odnoszeniu sukcesów zawodowych oraz wspierają ciągły rozwój pracowników. Nie bez znaczenia jest tu także nacisk, jaki firma kładzie na równość wynagrodzeń kobiet i mężczyzn, poszanowanie różnorodności oraz równe traktowanie.

Niezależne, międzynarodowe badanie prowadzone co roku przez Top Employers Institute wskazuje czołowych pracodawców na świecie: tych, którzy tworzą wspaniałe warunki pracy, dbają o talenty i ich rozwój na wszystkich szczeblach organizacji, a jednocześnie dążą do ciągłego doskonalenia praktyk związanych z zatrudnieniem. Certyfikacja przyznawana jest tylko firmom osiągającym najwyższe standardy warunków pracy. Pozwala ona także na identyfikację obszarów do poprawy, a tym samym na budowanie profesjonalnego, sprzyjającego rozwojowi, środowiska. Co roku Top Employers Institute certyfikuje ponad 1300 organizacji w 115 krajach, pozytywnie wpływając na życie ponad 5 milionów pracowników na całym świecie.

– Cieszymy się, że nasze obecne standardy są oceniane bardzo pozytywnie, co pozwala nam kolejny raz cieszyć się z otrzymania tytułu Top Employer. Przyznanie certyfikatu zobowiązuje nas do nieustannego doskonalenia naszych warunków pracy. Ciągłe ulepszanie praktyk HR jest inwestycją zarówno w rozwój pracowników, jak i w przyszłość PepsiCo – powiedział Michał Jaszczyk, dyrektor generalny i prezes zarządu PepsiCo Polska.

Badanie wykazało, że wśród 57 zgłoszonych do wyróżnienia w Polsce firm, PepsiCo Polska wyjątkowo troszczy się o swoich pracowników – uzyskana w procesie oceny liczba punktów pozwoliła uplasować firmę jako wicelidera rankingu. Jednym z celów filozofii „Działanie ze świadomością celu”, na której opiera się całość działalności PepsiCo, jest kontynuacja rozwoju zróżnicowanej i zaangażowanej kadry, odzwierciedlającej charakterystykę i wartości wielu różnych społeczności na świecie, w których firma prowadzi działalność.

W swojej kulturze organizacyjnej PepsiCo ma wpisane równe traktowanie wszystkich pracowników i wspieranie różnorodności. Firma zatrudnia w Polsce blisko 3 tysiące osób i wszystkie one mają dostęp do przejrzystych systemów rekrutacji, awansowania oraz wynagradzania. Mechanizmy te są całkowicie niezależne od kwestii płci, bazując wyłącznie na kompetencjach i wynikach pracy. Celem PepsiCo jest utrzymanie parytetu płci na stanowiskach kierowniczych i zapewnienie równych wynagrodzeń dla kobiet i mężczyzn.

Badanie najlepszych praktyk HR przeprowadzone przez Top Employer Institute obejmuje ponad 600 pytań i opiera się na 10 blokach tematycznych obejmujących kluczowe obszary HR, w tym m.in. kwestie dotyczące satysfakcji pracowników. Proces oceny jest niezależny i trwa kilka miesięcy. Firmy proszone są o dostarczenie materiałów potwierdzających swoje działania, a ich odpowiedzi weryfikowane są przez niezależny audyt zewnętrzny, potwierdzający ich obiektywność i uczciwość.

Więcej informacji o Top Employers Institute oraz certyfikacji Top Employers dostępnych jest pod adresem www.top-employers.com.


O firmie PepsiCo

Konsumenci w ponad 200 krajach i regionach na całym świecie sięgają po produkty firmy PepsiCo miliard razy dziennie. Łączny przychód netto pochodzący ze sprzedaży produktów żywnościowych i napojów oferowanych przez przedsiębiorstwa Frito-Lay, Gatorade, Pepsi-Cola, Quaker i Tropicana, wchodzące w skład koncernu PepsiCo, wyniósł w 2017 roku około 63 mld dolarów amerykańskich. W swoim globalnym portfolio PepsiCo posiada szeroką i różnorodną ofertę produktów żywnościowych i napojów oferowanych pod wieloma markami, a każda z 22 najlepiej sprzedających się marek generuje w ciągu roku przychody na poziomie ponad miliarda dolarów amerykańskich.

Działalność PepsiCo opiera się na filozofii „Performance with Purpose” – jesteśmy przekonani, że sukces biznesowy naszej firmy jest ściśle związany ze zrównoważonym rozwojem na świecie, który współdzielimy. Wierzymy, że stałe udoskonalanie oferowanych przez nas produktów, prowadzenie działalności w zrównoważony sposób tak, aby chronić naszą planetę oraz wspierać ludzi na świecie, umożliwia PepsiCo odnoszenie sukcesów biznesowych, tworząc długoterminową wartość dla społeczeństwa i naszych udziałowców.

Więcej informacji na temat PepsiCo jest dostępnych na globalnej witrynie pod adresem www.pepsico.com oraz na polskiej stronie firmy http://www.pepsicopoland.com.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Innowacyjne maszyny Cynkometu na Agrotech 2019 Biuro prasowe
2019-03-23 | 11:22

Innowacyjne maszyny Cynkometu na Agrotech 2019

Zmodernizowany rozrzutnik do quada i ocynkowane, najnowsze przyczepy – to przeboje oferty Cynkometu na jubileuszowych XXV targach Agrotech 2019 w Kielcach. Wszystkie maszyny powstały w
Firma Wzbudza zaufanie, ale przecenia swoje kompetencje
2019-03-22 | 01:00

Wzbudza zaufanie, ale przecenia swoje kompetencje

Jakie umiejętności ma polski HR Biznes Partner, a jakich mu brakuje? Jak wynika z badań firmy doradczej WNCL, statystyczna osoba pełniąca tę funkcję wzbudza zaufanie zarządu i
Firma Gdzie kupić kasę fiskalną?
2019-03-22 | 01:00

Gdzie kupić kasę fiskalną?

Z kasą fiskalną jest jak z kupnem nowego samochodu. Najlepiej wybrać się do punktu z ugruntowaną pozycją na rynku. Dobra opieka posprzedażowa zagwarantuje nam bezpieczeństwo, a w przypadku

Patronaty medialne

Obsługa konferencji prasowych i innych wydarzeń

Agencja informacyjna Newseria realizując zleconą obsługę wydarzenia przygotowuje pełny zapis konferencji, a także realizuje wywiady z gośćmi i uczestnikami wydarzenia.

> Zobacz pełne informacje o naszej ofercie.

Praca

Polska pielęgniarka z nagrodą od królowej Szwecji. Chce rozwijać opiekę nad seniorami

Spada liczba osób, które decydują się na zdobycie uprawnień pielęgniarskich. Promowanie tego zawodu wśród młodych ludzi to jeden z celów Nagrody Pielęgniarskiej Królowej Sylwii, od trzech lat przyznawanej także w Polsce. Tegoroczną laureatką konkursu została Paulina Pergoł – jury doceniło jej pomysł listów pisanych przez studentów Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego do emerytowanych lekarzy i pielęgniarek mieszkających w Domu Lekarza Seniora.

Problemy społeczne

Minister zdrowia: Nowy model opieki zdrowotnej będzie stawiać na jakość usług. Pomoże w tym cyfryzacja

Stopniowa informatyzacja systemu opieki medycznej usprawni obieg informacji, dzięki czemu zmniejszą się obciążenia lekarzy i liczba wykonywanych niepotrzebnie badań. To oznacza, że pacjent szybciej otrzyma świadczenie i opiekę, których potrzebuje. Temu służyć ma także analiza dużych zbiorów danych na temat pacjentów, której uczą się placówki w Polsce. – Odchodzi wizja medycyny jako działalności usługowej. Teraz patrzymy bardziej całościowo, nie tylko na koszty NFZ, lecz także na koszty społeczne, absencje chorobowe i jakość życia, co przekłada się na całą gospodarkę – mówi minister zdrowia Łukasz Szumowski.

Finanse

Polskie start-upy wciąż w tyle za zachodnioeuropejskimi. Różni je doświadczenie założycieli i dostęp do kapitału

Wciąż różnią się polskie start-upy od zachodnioeuropejskich czy izraelskich pod względem doświadczenia zespołu i dostępu do kapitału – ocenia Grzegorz Borowski, dyrektor zarządzający Infoshare. W Polsce jest też mniej rozwiązań dotyczących infrastruktury informatycznej, trudniejszych do wprowadzania na rynek, bo wymagają one więcej kapitału w fazie badań i rozwoju. Specjalizacją polskich start-upów jest za to e-zdrowie, fintech, big data, internet rzeczy czy rozwiązania oparte na platformach sprzedażowych. Najlepsze młode spółki powalczą w maju o główną nagrodę na Infoshare 2019, największej i najbardziej prestiżowej imprezie start-upowej w regionie Europy Środkowo-Wschodniej.

Zdrowie

Komórki macierzyste wyhodowane w laboratorium pomagają wyleczyć rzadką chorobę wzroku. Lekarze liczą na dostęp do terapii także w Polsce

Niedobór komórek macierzystych rąbka rogówki to rzadka choroba, która prowadzi do utraty wzroku. W Polsce co roku 100–200 osób wymaga leczenia, przy czym u ok. 30 osób taką dysfunkcję wywołało termiczne lub chemiczne poparzenie oczu. Szansą dla tej grupy jest innowacja – przeszczep komórek macierzystych rąbka rogówki pochodzących z hodowli w laboratorium. Taką terapię stosuje i refunduje obecnie kilka państw w Europie, m.in. Wielka Brytania i Włochy. W Polsce jest na razie dostępna w ramach badań klinicznych i tylko w dwóch ośrodkach, ale lekarze liczą, że wkrótce się to zmieni.