Komunikaty PR

Polacy chcą pożyczać szybko ale w dobrej cenie

2019-10-10  |  14:00
Biuro prasowe
Do pobrania Grafika ( 0.21 MB )

Smartney, nowoczesna instytucja finansowa, która zadebiutowała na rynku kredytowym w pierwszej połowie tego roku, zapytała konsumentów o ich potrzeby i preferencje związane z pożyczaniem. Z badania opinii przeprowadzonego przez Spotlight Research wynika, że idealna pożyczka powinna być udzielana na atrakcyjnych warunkach cenowych (72 proc.), a jednocześnie dostępna szybko (49 proc.) i bez zbędnych formalności (47 proc.). Dla konsumentów ważna jest też wysokość kwoty, którą można pożyczyć (40 proc.) oraz wiarygodność instytucji, w której zaciąga się zobowiązanie.[1]  

 

Trzy najważniejsze czynniki, które skłoniłyby konsumenta do wzięcia tej a nie innej pożyczki to: korzystne warunki cenowe (72 proc.), minimum formalności (47 proc.) oraz czas jej uzyskania, a więc szybki i prosty proces (49 proc.). Ankietowani biorący udział w badaniu Smartney mogli wskazać kilka czynników, które są dla nich ważne w procesie zaciągania nowego zobowiązania. Na kolejnych miejscach znalazły się: możliwość pożyczenia wysokiej kwoty (40 proc.), możliwość załatwienia wszystkiego online (31 proc.) i pozytywna ocena zdolności kredytowej, także wtedy, gdy osoba wnioskująca ma inne zobowiązania kredytowe (26 proc.).[2] To tylko potwierdza, że konsumenci potrzebują hybrydowych rozwiązań, które łączą szybki proces, dobrą ofertę cenową, długi okres kredytowania i wysoką kwotę pożyczki.

- Nadchodzi era hybrydowych rozwiązań zarówno w kontekście produktów szytych na miarę, jak i kanałów ich dystrybucji. Dotychczas rozwiązania bankowe i pozabankowe znacząco się odróżniały pod względem oferty oraz procesu sprzedaży. My chcemy oferować produkt, który łączy najlepsze cechy kredytu bankowego i pożyczki pozabankowej. Badania potwierdzają, że klienci tego potrzebują. Te wyniki są spójne z naszymi wieloletnimi doświadczeniami zdobywanymi na rynku finansowym – mówi Katarzyna Jóźwik, Dyrektor Generalna Smartney.  

 

Szybko, ale w dobrej cenie

Badanie opinii Smartney wykazało, że podczas zaciągania pożyczki konsumentów zniechęca przede wszystkim nieatrakcyjna cenowo oferta (69 proc.), zbyt dużo formalności i dokumentów (53 proc.), brak znajomości firmy pożyczkowej (43 proc.), zbyt długi czas oczekiwania na przelew (38 proc.) i zbyt niska kwota, którą można pożyczyć, podczas gdy oni potrzebowaliby więcej (25 proc.).[3]

- Kiedyś mówiło się, że można pożyczyć szybko, ale drogo albo stosunkowo niedrogo, ale trzeba wtedy postawić na cierpliwość. Dziś konsumenci potrzebują pożyczki udzielanej szybko i bez zbędnych formalności, ale w atrakcyjnej cenie. Dlatego powstał Smartney i jego oferta. Pożyczamy wysokie kwoty nawet do 60 tys. zł, które można spłacić do 5 lat. Na dodatek stawiamy na szybki proces, a to oznacza, że klient jest obsługiwany błyskawicznie – mówi Katarzyna Jóźwik.

Klienci „wrażliwi cenowo” a jednocześnie ceniący swój czas stanowią coraz większą grupę konsumentów. Z badania opinii przeprowadzonego na zlecenie Smartney wynika, że większość z nich chciałaby, by decyzja dotycząca przyznania pożyczki zapadała bardzo szybko. Najlepiej w kilka godzin (32 proc.), godzinę (31 proc.), a nawet kilka, czy kilkanaście minut (20 proc.).

- Pamiętajmy, że szybka decyzja kredytowa nie oznacza pobieżnej analizy sytuacji finansowej konsumenta. To byłoby niemożliwe, zwłaszcza przy udzielaniu pożyczek na tak wysokie kwoty. Szybki i prosty proces to efekt zastosowania najnowszych technologii, automatyzacji procesów i partnerstw technologicznych. Wszystkie te elementy tworzą proces, w którym klient jest obsługiwany bezpiecznie, ale błyskawicznie – mówi Katarzyna Jóźwik.

 

Wiarygodność wciąż kluczowa

Dla 62 proc. respondentów ma znaczenie, czy pożyczka jest oferowana przez instytucję pozabankową czy też bank. Ankietowani przyznali również, że nieznajomość marki pożyczkodawcy może być zniechęcające w zaciągnięciu nowego zobowiązania (43 proc.).

– Jesteśmy nową marką francuskiej Grupy Oney Bank, która ma ponad 35-letnie doświadczenie w bankowości i jest to nasza przewaga konkurencyjna. Dzięki temu wprowadziliśmy w Smartney szereg procesów oraz rygorystycznych standardów charakterystycznych dla sektora bankowego. Wiemy, że klienci dostają od nas bezpieczny produkt – podsumowuje Katarzyna Jóźwik.

 


[1] Badanie opinii przeprowadzone w czerwcu 2019 przez Spotlight Research na zlecenie Smartney. Próba = 280.

[2] Tamże.

[3] Tamże.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Finanse Bank Pocztowy wprowadza od 1 czerwca Konto w Porządku Biuro prasowe
2020-05-28 | 11:10

Bank Pocztowy wprowadza od 1 czerwca Konto w Porządku

Bank Pocztowy oraz jego cyfrowa marka EnveloBank, przygotował nową ofertę konta dla klientów detalicznych. Już 1 czerwca 2020 r. udostępnione  zostanie Konto w Porządku, rachunek
Finanse Pandemia zmienia spojrzenie na wartość dodaną
2020-05-27 | 23:50

Pandemia zmienia spojrzenie na wartość dodaną

Choć kolejne kraje stopniowo odmrażają swoje gospodarki, przedsiębiorcy z całego świata patrzą z niepokojem na to, co przyniesie przyszłość. Wielu z nich zadaje sobie pytania: Czy popyt
Finanse Średnie firmy chcą inwestować, mikro wolą nie ryzykować
2020-05-27 | 10:35

Średnie firmy chcą inwestować, mikro wolą nie ryzykować

„Czasami twoja najlepsza inwestycja to ta, do której nie doszło” – tą biznesową maksymą Donalda Trumpa kierują się dzisiaj polscy przedsiębiorcy. Ostrożność w

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Sport

Siłownie i kluby fitness szykują się na przyjęcie klientów od 6 czerwca. Z ich usług tuż po otwarciu chce skorzystać 9,5 mln Polaków

W trakcie lockdownu 43 proc. Polaków ograniczyło swoją aktywność fizyczną, głównie ze względu na zamknięcie obiektów sportowych. Prawie 40 proc. nie podjęło żadnej aktywności w ciągu ostatnich 30 dni – wynika z badania MultiSport Index Pandemia. Optymistyczne jest jednak to, że 85 proc. Polaków, czyli ok. 27 mln osób, zamierza ćwiczyć częściej po zakończeniu pandemii, a aż 9,5 mln planuje skorzystać z obiektów sportowo-rekreacyjnych tuż po ich ponownym otwarciu. Siłownie, baseny i kluby fitness przygotowują się już do przyjęcia klientów w nowym reżimie sanitarnym, co nastąpi od 6 czerwca.

IT i technologie

Druk 3D niezastąpiony w czasie pandemii. Mimo to wiele mniejszych firm może nie przetrwać kryzysu

Trudności z logistyką i dostawami do klientów, ograniczenie dostępności komponentów produkowanych w Azji – to problemy, które branża technologiczna odczuła w związku z rozwojem pandemii. – Niektóre firmy mogą tego nie przetrwać – mówi Mariusza Babula z firmy Zortrax. W długim terminie kryzys związany z koronawirusem może mieć jednak dobroczynny wpływ na rynek. Drukarki 3D w czasie pandemii okazały się niezastąpione w produkcji środków ochrony osobistej dla personelu medycznego z uwagi na krótki czas realizacji zamówień. Wzrosła więc świadomość roli druku 3D w produkcji.

Jak korzystać z materiałów Newserii?

Ważne informacje dla dziennikarzy i mediów

Wszystkie materiały publikowane w serwisach agencji informacyjnej Newseria przeznaczone są do bezpłatnej dystrybucji poprzez serwisy internetowe, stacje radiowe i telewizje, wydawców prasy oraz aplikacje pełniące funkcję agregatorów newsów. 

Szczegóły dotyczące warunków współpracy znajdują się tutaj.

Konsument

Polacy coraz chętniej wybierają diety pudełkowe. Po okresie pandemii firmy cateringu dietetycznego mogą liczyć na wzrost sprzedaży

Pandemia i przymusowa izolacja sprzyjają tyciu. Przeciętny Polak przybierał na wadze średnio 0,5 kilograma tygodniowo. To paradoksalnie dobra wiadomość dla dietetycznych firm cateringowych, które odrabiają straty z marca i kwietnia. O ile do Wielkanocy ich spadki w zamówieniach sięgały nawet 50 proc., o tyle obecnie popyt znacznie się zwiększył. – Te firmy zostały o wiele mniej dotknięte skutkami koronawirusa niż pozostała część branży HoReCa – ocenia Marek Lekki, prezes Stowarzyszenia Przedsiębiorców Branży Cateringu Dietetycznego. Perspektywy dla rynku są optymistyczne.

Uroda

Stres związany z pandemią koronawirusa może powodować łysienie. W ostatnim czasie do trychologów zgłasza się coraz więcej osób z tym problemem

Jedną z częstych przyczyn wypadania włosów jest permanentny stres. Lęk i życie w napięciu negatywnie wpływają na kondycję całego organizmu, a co za tym idzie – osłabiają włosy i powodują liczne problemy skóry głowy. Włosy są bowiem barometrem odzwierciedlającym ogólny stan zdrowia psychicznego i fizycznego. Czynnikiem, który napędza stres, jest pandemia koronawirusa, która spowodowała, że wielu osobom od kilku tygodni stale towarzyszą stres i niepewność. W ostatnich dniach do gabinetów trychologów zgłasza się coraz więcej osób z problemem utraty włosów.