Komunikaty PR

Polska się starzeje. Już 1,7mln Polaków jest w wieku 80+!

2019-05-16  |  15:00

Od wielu lat sytuacja się nie zmienia - polskie społeczeństwo  nadal się starzeje. Jak podaje GUS w najnowszym raporcie zjawisko demograficzne w 2018 roku nie uległo zmianie w stosunku do obserwowanego przez minione 7 lat. Liczba ludności zmniejsza się począwszy od 2012 r. Stan ludności Polski na koniec wyniósł 38,4 mln. Z danych GUS wynika, że niezmiennie rośnie grupa osób w wieku 65 lat i więcej – w 2018 r. zwiększyła się o 212 tys. osób do wielkości ponad 6,7 mln.

 

Przyspieszeniu uległ również sam proces starzenia się ludności Polski. Wskazują na to tendencje zmian dotyczące udziału ludności w wieku poprodukcyjnym (kobiety – 60 lat i więcej, mężczyźni – 65 i więcej). W latach 2000-2018 liczebność tej zbiorowości zwiększyła się o ponad 2,5 mln do wielkości 8,2 mln, a jej odsetek wzrósł w tym okresie z niespełna 15% do ponad 21%.

 

Na zwiększanie się liczby osób w wieku poprodukcyjnym wpływ ma wzrost liczebności grupy osób w sędziwym wieku (80 i więcej lat). W 2000 r. grupa osób osiągająca taki wiek liczyła 774 tys. (2% ogółu ludności), a w 2018 r. już prawie 1,7 mln co stanowi 4,3% ogólnej populacji Polski.

 

Tyle osób potencjalnie może potrzebować pomocy i opieki, nawet codziennie. Z jakimi dylematami, decyzjami się to wiąże?

 

Skutki starzenia się społeczeństwa są odczuwalne nie tylko w sferze ekonomicznej, życia społeczeństwa, ale również w sferze szeroko pojętej opieki. Tak szybko postępujące zmiany w strukturze wieku członków społeczeństwa, prowadzą do przeorganizowania systemu kompleksowej opieki nad osobami starszymi oraz niezdolnymi do pracy.

 

Z jednej strony mamy w Polsce silnie zakorzeniony obwiązek opiekowania się swoimi najbliższymi, a drugiej strony, coraz częściej sytuacja ekonomiczna i mieszkaniowa nie pozwala nam na podjęcie tych zobowiązań. Dlatego odciążenie członków rodziny i ułatwienie im funkcjonowania na rynku pracy, może być pierwszym wyzwaniem, przed jakim stanie nasze społeczeństwo. mówi Marek Kubicki, Dyrektor Zarządzający z Medicover Senior

 

Naturalnym będzie wzrost zapotrzebowania na profesjonalne usługi i instytucje opiekuńcze. Niezwykle istotne jest, aby ten rodzaj usług był nie tylko dopasowany do potrzeb i oczekiwań podopiecznych i ich rodzin, ale również oparty na najwyższych standardach, np. certyfikacja zgodnie z wytycznymi Swedish Care International, która została wdrożona po raz pierwszy w Polsce w Domu Opieki Józefina w Józefowie pod Warszawą.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Problemy społeczne Fundacja Auchan na rzecz młodzieży przekazała czek SOS Wioskom Dziecięcem Biuro prasowe
2019-07-19 | 12:35

Fundacja Auchan na rzecz młodzieży przekazała czek SOS Wioskom Dziecięcem

W piątek 19 lipca, Fundacja Auchan na rzecz młodzieży przekazała SOS Wioskom Dziecięcym czek na remont boiska wielofunkcyjnego do siatkówki, futsalu i tenisa ziemnego w Lublinie. Celem
Problemy społeczne Karolina Pilarczyk w edukacyjnej kampanii „Trzeźwo Myślę”
2019-07-05 | 17:00

Karolina Pilarczyk w edukacyjnej kampanii „Trzeźwo Myślę”

W tym roku kampanię wspiera m.in. pierwsza polska drifterka Karolina Pilarczyk, która opowiada o odpowiedzialności za kierownicą i trzeźwym podejściu do życia. Wywiad z
Problemy społeczne Ruszył sezon kieszonkowców
2019-06-26 | 13:00

Ruszył sezon kieszonkowców

Dane Polaków są dla nich cenniejszym łupem niż gotówka Wraz ze zwiększającą się liczbą imprez masowych rośnie ryzyko kradzieży kieszonkowych i utraty kontroli nad swoimi

Kalendarium

MSPO - Targi Obronne Zbrojeniowe 2019 - Kielce

Handel

Kolejny trudny sezon dla polskich sadowników. Ich problemy z pracownikami, pogodą i ukraińską konkurencją odczują kieszenie konsumentów

Rosyjskie embargo i brak możliwości eksportu na tamtejszy rynek, niedobór pracowników sezonowych, konkurencja ze strony producentów z Ukrainy i nierówne relacje z przemysłem przetwórczym to w tej chwili największe bolączki polskich sadowników – ocenia Mirosław Maliszewski, prezes Związku Sadowników RP. Jak podkreśla, bez właściwych rozwiązań nie będzie możliwe utrzymanie wskaźników produkcji i eksportu z poprzednich lat, a branża przegra z zagraniczną konkurencją. Zwłaszcza że polskich sadowników nie rozpieszcza ostatnio także pogoda: niekorzystne warunki spowodowały, że zbiory wszystkich gatunków owoców będą w tym roku 30 do nawet 50 proc. niższe. To z kolei odczują kieszenie konsumentów.

Konsument

TikTok nowym narzędziem dla promocji młodych twórców i marek. Młodzi ludzie stają się odporni na tradycyjne reklamy

Influencer marketing to jeden z najszybciej rosnących segmentów cyfrowego marketingu. Wykorzystanie do promocji znanych blogerów i vlogerów pozwala szybko zdobywać nowych klientów i docierać do bardzo szerokiej grupy odbiorców, zwłaszcza młodych. Warunkiem skutecznego influencer marketingu jest jednak odpowiedni dobór twórców do kampanii i ich wiarygodność. Łączeniu marek i influencerów służy projekt FOLLOVERS, który jest efektem współpracy mediowego giganta Viacom i grupy BrandBuddies, z którą współpracuje ponad 750 marek. Do promocji będzie wykorzystywał TikToka i Instagrama, które stają się coraz popularniejszymi platformami.

Patronaty Newserii

XXIX Forum Ekonomiczne - Krynica

Prawo

Za kilka lat inwestycje będą zamierać z powodu sytuacji na rynku pracy. Inwestorzy nie będą mieli wykonawców o odpowiednich kompetencjach

Na polskim rynku pracy już brakuje kilku milionów pracowników, inni z kolei narzekają na brak zatrudnienia. Wynika to z jednej strony z niedopasowania umiejętności pracowników i potrzeb pracodawców, z drugiej z sytuacji demograficznej oraz niskiej aktywności zawodowej Polaków. Zdaniem eksperta rynku pracy z Konfederacji Lewiatan potrzebna jest zachęcająca do podejmowania pracy polityka, dostosowanie programów kształcenia do wymagań rynku i odpowiedzialna polityka migracyjna.

IFA 2019 Berlin

Handel

Sklepy będą w stanie dostarczać produkty poniżej 24 h. Stanie się to możliwe dzięki technologii zdalnej identyfikacji przedmiotów

W Polsce co roku sprzedawanych jest ok. 30 mln chipów działających w technologii RFID. Globalny rynek jest wart ok. 11 mld dolarów i szybko rośnie, bo technologia zdalnej identyfikacji przedmiotów znajduje szereg zastosowań niemal w każdej branży – od logistyki, przemysłu farmaceutycznego, po sklepy detaliczne i e-commerce. Duży potencjał ma zwłaszcza w tej ostatniej, bo RFID pozwala skutecznie zarządzać zapasami produktów, trafiać z reklamami do konsumentów, ograniczyć kradzieże w sklepach, a także znacznie skrócić czas dostawy zamówionych towarów.

Złote Spinacze 2019