Komunikaty PR

Jak pobudzić kreatywność w miejscu pracy!

2019-03-22  |  16:30
Biuro prasowe
Kontakt
Olga Kisiel-Konopka
OKK!

ul. Świętojerska 5/7
00-236 Warszawa
olga|okkpr.pl| |olga|okkpr.pl
882 444 811
www.okkpr.pl

Na kreatywność pracowników w dużym stopniu wpływają atmosfera i warunki pracy. Urządzając biuro, zwracajmy więc uwagę na aranżację przestrzeni oraz wyposażenie i umeblowanie poszczególnych stanowisk.

Jak twierdzi Dariusz Wicher – dyrektor zarządzający EVERSPACE: ”Wygląd biura wynika z charakteru wykonywanej w nim pracy. Inaczej są zaaranżowane stanowiska w banku, inaczej w redakcji czasopisma. Można jednak urządzić przestrzeń elegancko i z uwzględnieniem zasad ergonomii, zachowując specyfikę firmy”.

Komfortowe meble

Badania Kantar TNS Polska z 2017 r wykazały, że 77 proc. osób chciałaby mieć w pracy stałe biurko, laptop, lampkę oraz ergonomiczne krzesło, a jeszcze lepiej - wygodny fotel z podnóżkiem. Kompletując meble biurowe, nie warto oszczędzać. Wprawdzie za tzw. designerskie sprzęty trzeba więcej zapłacić, jednak dobra marka gwarantuje zarówno wysoką jakość, efektowny design, jak i funkcjonalność sprzętów. Ciekawie zaprojektowane biurka, np. w  niesymetrycznym kształcie, umożliwiają wyodrębnienie stanowisk pracy i korzystniej wpływają na postrzeganie przestrzeni.

Dobry fotel biurowy umożliwia regulację wysokości siedziska oraz stopień odchylenia oparcia. Powinien mieć zagłówek i podłokietnik. Wyprofilowany kształt sprawi, że oparcie dopasuje się do naturalnych krzywizn kręgosłupa osoby siedzącej.

Każdy pracownik doceni regał na niezbędne dokumenty. W biurze przydają się też panele akustyczne, które dodatkowo pełnią funkcję „ścianek” oddzielających stanowiska.

Wśród niezbędnych sprzętów są również meble do recepcji oraz stoły i krzesła do sal konferencyjnych. Jeden duży, np. owalny stół i krzesła w niebanalnym kształcie  sprzyjają wymianie myśli i kreatywnej dyskusji. Idealne propozycje mebli do biura znajdziemy w ofercie EVERSPACE, takich marek, jak: MDD, Bejot, Noti, VANK, Profim, Nowy Styl Group, czy Balma.

Kolory do pracy

Dobremu samopoczuciu w biurze służą spokojne, jasne barwy, które poprawiają nastrój i nie odwracają uwagi pracowników. 

„Lepiej unikać czystych, zimnych kolorów, ponieważ tworzą nieprzytulną atmosferę. Zastosowane w akcentach wyraziste barwy rozpraszają uwagę, natomiast ciemne odcienie przytłaczają, odbierają energię” – dodaje Dariusz Wicher.

Bezpiecznym kolorem jest niebieski. Ta barwa wywołuje miłe skojarzenia z niebem, wodą i otwartą przestrzenią, nadaje więc wnętrzu lekkości, uspokaja. Jasnoniebieskie kolory optycznie powiększają pomieszczenie. Niebieski jest chłodnym kolorem dlatego warto stosować go z umiarem, łączyć np. z ciepłymi barwami ziemi (brązem, beżem).

Z kolei zielony budzi zaufanie i wywołuje wrażenie bezpieczeństwa. Daje też wrażenie świeżości, szczególnie jasny odcień, np. miętowy. W zielonej przestrzeni łatwo jest zebrać myśli, skoncentrować się na zadaniu.

W biurach unika się czerwieni, która kojarzy się z walką i zagrożeniem. Czerwone akcenty stosuje się tylko w miejscach, gdzie wymagana jest gotowość do działania, np. przy stanowiskach sprzedaży.

Żywa zieleń

Rośliny doniczkowe budują przyjazną, „domową” atmosferę. Warto wybrać gatunki, które oczyszczają powietrze, np. dracena, bluszcz pospolity. Duże kwiaty w efektownych drewnianych lub ceramicznych pojemnikach sprawdzają się też w roli dekoracji sal konferencyjnych czy otoczenia recepcji. W takich miejscach warto także zastosować tapety w roślinne wzory. Otaczajmy się roślinnością – to bardzo ważne! Zielone rośliny wpływają pozytywnie na nasze samopoczucie, uspakajają, a jednocześnie pomagają w pobudzeniu kreatywności!

Strefa odpoczynku

Coraz więcej pracodawców dostrzega związek między kreatywnością pracowników, a możliwością odpoczynku w pracy. Wiele badań pokazuje, że podczas odpoczynku wzrasta myślenie innowacyjne. Stąd w firmach powstają odrębne strefy do relaksu, urządzone inaczej niż pozostała przestrzeń. W pokojach wypoczynkowych znajdują się wygodne fotele, pufy, kanapy umożliwiające odprężenie się. Organizuje się też strefy ze stołami pingpongowymi czy konsolami do gier.

Dodatkowe informacje www.everspace.pl

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Praca NOWY DYREKTOR OPERACYJNY TOWARZYSTW BIZNESOWYCH Biuro prasowe
2019-04-18 | 11:45

NOWY DYREKTOR OPERACYJNY TOWARZYSTW BIZNESOWYCH

Doświadczenie, kompetencje, pasja – tymi trzema wyrazami można określić nowego dyrektora operacyjnego Towarzystw Biznesowych. Mariusz Bober, m.in. były prezes Grupy Azoty objął to
Praca Nowi tymczasowi pracownicy Kaczmarski Group
2019-04-12 | 08:30

Nowi tymczasowi pracownicy Kaczmarski Group

Przez cały tydzień pracownicy Krajowego Rejestru Długów Biura Informacji Gospodarczej, firmy windykacyjnej Kaczmarski Inkasso, programu Rzetelnej Firmy, firmy faktoringowej Narodowego
Praca Jak budować kulturę LEAN?
2019-04-05 | 14:00

Jak budować kulturę LEAN?

Wydarzenie odbyło się 3 i 4 kwietnia 2019 r. w Airport Hotel Okęcie w Warszawie Podczas VII Forum Logistyka & Łańcuch Dostaw wystąpił m.in. Dominik Czerwiński, Koordynator LEAN w DB

Kalendarium

Patronaty medialne

Obsługa konferencji prasowych i innych wydarzeń

Agencja informacyjna Newseria realizując zleconą obsługę wydarzenia przygotowuje pełny zapis konferencji, a także realizuje wywiady z gośćmi i uczestnikami wydarzenia.

> Zobacz pełne informacje o naszej ofercie.

Partner sekcji zdrowie

Farmacja

Liczba niezaszczepionych dzieci wzrosła prawie sześciokrotnie. Resort zdrowia chce edukować Polaków i wzmacniać ich zaufanie do lekarzy

Już ponad 30 tys. rodziców odmówiło poddania dziecka szczepieniom ochronnym. Zdaniem resortu zdrowia to jedna z przyczyn wzrostu zachorowań na odrę, jaki miał miejsce w 2016 i 2018 roku. Rząd obawia się powrotu innych chorób, takich jak błonica i tężec, stąd nacisk na kampanie edukacyjne. Prowadzi je m.in. Główna Inspekcja Sanitarna, a ich celem jest przekonanie Polaków, że szczepienia nie powodują negatywnych skutków ubocznych, mogą natomiast ratować życie i zdrowie

Prawo

Od niedzieli ważna zmiana w przepisach dotyczących zadłużonych lokatorów. Może ona oznaczać problemy dla właścicieli lokali

21 kwietnia wejdzie w życie nowelizacja ustawy o ochronie praw lokatorów oraz Kodeksu postępowania cywilnego. Na zmianę art. 1046 kodeksu powinni zwrócić uwagę zwłaszcza nabywcy lokali w licytacjach komorniczych, ale również wynajmujący mieszkania osobom, które zalegają z czynszem. Zniknie bowiem zapis, że na wniosek komornika gmina powinna w ciągu 6 miesięcy znaleźć dłużnikowi lokal zastępczy. Teraz to będzie mogło trwać znacznie dłużej.

Handel

Jajka są nawet o połowę tańsze niż na Boże Narodzenie. W najbliższych latach ceny mogą jednak znacznie wzrosnąć

Znacznie niższe ceny jaj w porównaniu do końcówki 2018 roku to wynik dużej nadpodaży, bo produkcja rośnie, a konsumpcja pozostaje na stabilnym poziomie. Jeśli zostaną wprowadzone zapowiedzi o wycofywaniu jaj z chowu klatkowego, to w najbliższych latach konsumenci muszą się liczyć z dużymi podwyżkami. Ten rodzaj jaj ze względu na cenę jest dziś najchętniej wybierany. Coraz częściej też kupujemy je na bazarkach. Jeśli decydujemy się na zakup jaj w miejscach poza systemem weterynaryjnym, bierzemy na siebie ryzyko przede wszystkim różnych zakażeń bakteryjnych – podkreśla Mariusz Szymyślik, dyrektor Krajowej Izby Producentów Drobiu i Pasz.

 

Handel

Polacy bardziej niż Niemcy i Brytyjczycy są przywiązani do tradycyjnych sklepów. Mimo to już połowa robi zakupy w sieci

Handel internetowy rozwija się w Polsce bardzo szybko – w tym roku będzie wart już 50 mld zł, a zakupy online robi już 15 mln Polaków. Z drugiej strony polscy konsumenci wyróżniają się na tle innych nacji przywiązaniem do tradycyjnego kanału sprzedaży. 49 proc. chce mieć możliwość przetestowania produktów w fizycznym sklepie przed zakupem – wynika z badań SAP. Polacy oczekują spójnego podejścia marek do klientów we wszystkich kanałach sprzedaży. To dla sprzedawców wyzwanie, w którym wsparciem może być wdrożenie odpowiednich technologii.