Komunikaty PR

Więcej kultury i sportu w polskich firmach

2013-11-14  |  15:20
Kontakt
ConTrust
Communication

ul. 1 sierpnia 6A
02-134 Warszawa
contact|contrust.pl| |contact|contrust.pl
+48 22 370 28 87
media.contrust.pl

Według badań Instytutu Badawczego ARC Rynek i Opinia przeprowadzonych na zlecenie Sodexo Benefits and Rewards Serivces, pracodawcy coraz częściej oferują pracownikom świadczenia pozapłacowe związane z kulturą i rekreacją. Rozwiązania kulturalne wręcza swoim pracownikom praktycznie co trzecia firma (29%), zaś świadczenia sportowo-rekreacyjne stosuje co piąty przedsiębiorca (20%). W obu przypadkach to o pięć punktów procentowych więcej niż w roku ubiegłym.

 

Nie od dziś wiadomo, że w zdrowym ciele zdrowy duch, dlatego polscy pracodawcy podążają za światowymi trendami i dbają o dobre samopoczucie i kondycję swoich pracowników. Warto jednak, aby obok tężyzny fizycznej zadbać jednocześnie o rozwój kulturalny zespołu, dlatego świadome i dbające o potrzeby wszystkich pracowników firmy wręczają zatrudnionym także bilety na imprezy kulturalne. Tym bardziej, że u wielu z nas zamiłowanie do sportu kończy się na deklaracji i korzystamy z fitnessu czy siłowni bardzo nieregularnie.

 

Kultura, rekreacja i sport na jednej Karcie

 

Naprzeciw potrzebom polskich przedsiębiorców wychodzi oferta Sodexo Benefits and Rewards Services wzbogacona o nową Kartę Flexi Pass, która gwarantuje pracownikom dostęp do rozbudowanej oferty kulturalnej, rekreacyjnej i sportowej na bardzo atrakcyjnych warunkach.  Karta łączy w sobie kulturę (m.in. wejściówki do teatru, kina czy muzeum), rekreację (m.in. gra w kręgle, jazda na gokartach czy quadach) i sport (m.in. zajęcia fitness, basen, siłownia, joga). Tak duży wybór różnych form spędzania wolnego czasu po pracy czy w weekendy sprawia, że z Kartą Flexi Pass każdy pracownik, niezależnie od wieku, płci czy kondycji fizycznej znajdzie coś dla siebie. Dodatkowo w sieci Partnerów Karty na jej użytkowników czekają promocje i rabaty.

 

Motywacja jest skuteczna tylko wtedy, gdy odpowiada na indywidualne potrzeby zatrudnionych. Dlatego rośnie zainteresowanie firm rozwiązaniami, które zapewniają wolność wyboru. Roczny karnet na siłownię ucieszy tylko część pracowników. Zdecydowana większość z nich trenuje tylko przez pół roku, w okresie wiosenno-letnim – od kwietnia do września. W drugiej połowie roku, kiedy pracownicy nie korzystają z karnetu na siłownię, maleje motywacyjna rola tego świadczenia. Tym samym również budżet przeznaczony przez firmę na świadczenia pozapłacowe nie jest wykorzystywany w efektywny sposób. Każdy pracownik jest inny, dlatego Karta Flexi Pass, łączy w sobie trzy najbardziej popularne rodzaje świadczeń – ofertę kulturalną, rekreacyjną oraz sportową i jest dedykowana pracownikom, którzy chcieliby samodzielnie decydować, na jaki rodzaj aktywności i kiedy chcieliby przeznaczyć otrzymane od pracodawcy środki.

Dziel się kulturą i sportem z bliskimi!

 

Eksperci do spraw zarządzania zasobami ludzkimi rozumieją, jak istotna dla fizycznego i psychicznego zdrowia pracownika jest  równowaga między życiem prywatnym i zawodowym. Dlatego też coraz częściej, w ramach systemu świadczeń pozapłacowych, pojawiają się w firmach rozwiązania skierowane nie tylko do pracownika, ale także możliwe do współdzielenia z rodziną czy przyjaciółmi, np. rodzinna opieka medyczna czy ubezpieczenie.

 

Z Kartą Flexi Pass zarówno jej użytkownik, jak i jego osoby towarzyszące korzystają z tych samych, atrakcyjnych rabatów. Z Kartą, weekendowy wieczór w warszawskim kinie to dla czteroosobowej rodziny wydatek nawet o ponad 40 zł mniejszy[1], niż gdyby pracownik miał pokryć koszty biletów z własnej kieszeni. Środki gromadzone na Karcie kumulują się z miesiąca na miesiąc i można je wykorzystać w dowolnym miejscu i czasie, co jest szczególnie ważne w kontekście okresów urlopowych czy zwolnień lekarskich. Istotna jest także możliwość samodzielnego doładowywania Karty przez użytkownika, który wykorzystał już środki od pracodawcy, a nadal chce otrzymywać atrakcyjne oferty w sieci Partnerów Karty. Aby ułatwić pracownikowi korzystanie z Karty Flexi Pass powstała strona internetowa www.DlaCiebie.sodexo.pl, na której można sprawdzić saldo Karty, historię transakcji czy znaleźć interesującą promocję w pobliżu miejsca pracy czy zamieszkania.

 

Karta gwarantuje preferencyjne ceny w sieci Partnerów Flexi Pass. Koszt wejściówki, karnetu lub usługi jest dla pracownika do 50% niższy w stosunku do standardowego cennika. Wśród punktów akceptujących Kartę Flexi Pass i oferujących atrakcyjne rabaty znajdziemy obok wspomnianych kin w ofercie kulturalnej m.in. Teatr Capitol (20% rabatu) czy Projekt Teatr Warszawa (20% rabatu), z kolej w ramach propozycji sportowych w Warszawie sieć Energy Fitness Club (do 25% rabatu) czy Body Factory (do 50% rabatu), Squash City (10% rabatu), Fitness Factory (40% rabatu) czy ogólnopolską szkołę tańca Salsa Fit (10% rabatu). Taneczne propozycje uzupełniają m.in. Egurrola Dance Studio (10% rabatu) oraz Akademia Tańca Hakiel (5% rabatu).

 

Wybierając świadczenia pozapłacowe pracodawcy poszukują rozwiązań kompleksowych, które z jednej strony zostaną docenione przez pracowników i pozwolą zaspokoić ich indywidualne potrzeby, a z drugiej strony będą łatwe dla pracodawcy w obsłudze. Karta Flexi Pass odpowiada na te potrzeby i gwarantuje dopasowanie do oczekiwań każdego z pracowników – niezależnie od tego, czy są fanami kina, tańca czy squasha.

 

 

Kontakt:

Marta Rakoczy

Tel. +48 605 073 929

Fax: +22 402 48 68

E-mail : m.rakoczy|contrust.pl| |m.rakoczy|contrust.pl

 

O Sodexo

Grupa Sodexo, światowy lider w zakresie usług poprawiających Jakość Życia, od chwili założenia firmy przez Pierre’a Bellona w 1966 roku, jest strategicznym partnerem dla firm i instytucji, które kładą nacisk na efektywność, lojalność i dobre samopoczucie pracowników oraz partnerów biznesowych. Z wielką pasją 420 000 pracowników Sodexo w 80 krajach, projektuje, zarządza i dostarcza kompleksowe usługi w zakresie obsługi nieruchomości (Sodexo On-site Services) oraz w zakresie motywacji (Sodexo Benefits and Rewards Services), obsługując każdego dnia 75 milionów konsumentów na całym świecie.

 

Sodexo Benefits and Rewards Services

Sodexo Benefits and Rewards Services jest liderem polskiego rynku świadczeń pozapłacowych, na którym działa już od 15 lat, a także ekspertem w zakresie kompleksowych usług motywacyjnych. Doradza w obszarze tworzenia trwałych relacji pracodawcy z pracownikami oraz w zakresie budowania lojalności partnerów biznesowych i klientów. Wieloletnie doświadczenie firmy pokazuje, iż kompleksowe usługi motywacyjne pozytywnie wpływają na wydajność organizacji. Z oferty Sodexo Benefits and Rewards Services w Polsce skorzystało już 43 tysiące klientów i ponad 3,5 miliona użytkowników. Na polskim rynku firma Sodexo otrzymała m.in. tytuł Business Superbrands oraz nagrodę Złota Jakość Roku.

 

Sodexo w liczbach
(dane z 31 sierpnia 2012 roku)

 

Grupa Sodexo na świecie

 

18,2 miliarda euro skonsolidowanego dochodu

420 000 pracowników

20. pozycja na liście największych pracodawców na świecie

80 krajów

34 300 placówek

75 milionów konsumentów dziennie

Sodexo On-site Services w Polsce

5 800 000 m2 obsługiwanej powierzchni

2 600 obsługiwanych mniejszych jednostek

2 000 zatrudnionych pracowników

420 Klientów

400 obsługiwanych nieruchomości

70 restauracji

 

Sodexo Benefits and Rewards Services w Polsce

43 000 Klientów

3 500 000 użytkowników naszych rozwiązań

50 000 współpracujących punktów usługowo-handlowych

 

 

[1] Dotyczy biletów na seanse 2D w Cinema City i Multikinie.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Praca Najlepsze miasta na świecie w 2020 r. dla osób szukających pracy Biuro prasowe
2020-11-27 | 08:00

Najlepsze miasta na świecie w 2020 r. dla osób szukających pracy

Ranking miast 2020 wg. Adzuna Najlepsze miasta na świecie dla osób szukających pracy. Warszawa pokonała Kraków w wyścigu o miano najlepszego miasta na świecie dla
Praca Późne macierzyństwo – efekt zmian społecznych czy zdrowia prokreacyjnego?
2020-11-26 | 15:00

Późne macierzyństwo – efekt zmian społecznych czy zdrowia prokreacyjnego?

Starzejące się społeczeństwo jest wyzwaniem zarówno w krajach rozwiniętych, jak i rozwijających się. Programy socjalne, edukacja, różnego rodzaju zachęty mają skłaniać do
Praca Branża logistyczna szuka rąk do pracy
2020-11-26 | 15:00

Branża logistyczna szuka rąk do pracy

Druga fala pandemii i ograniczenia w handlu tradycyjnym spowodowały dalszy wzrost popytu na zakupy online. Z powodu koronawirusa Polacy coraz chętniej i coraz więcej kupują przez internet, a

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Biogen

Aktualne oferty pracy

Specjalista ds. sprzedaży

Aktualnie poszukujemy kandydatów i kandydatek na stanowisko: Specjalista ds. sprzedaży. Ze szczegółami oferty można zapoznać się na tej podstronie.

Farmacja

W wyniku pandemii tysiące chorych na osteoporozę pozostają bez pomocy. Lekarze i pacjenci apelują o proste zmiany umożliwiające diagnostykę i leczenie [DEPESZA]

Na osteoporozę choruje w Polsce aż 2,1 mln osób, a liczba nowych przypadków rośnie. Nieleczona prowadzi do niepełnosprawności i trwałego kalectwa, a nawet śmierci. Tymczasem pandemia COVID-19 spowodowała kilkumiesięczny przestój w diagnostyce i terapii tej choroby. Dane NFZ pokazują, że liczba porad udzielonych w poradniach leczenia osteoporozy spadła w tym roku o ponad 20 proc., a wizyt w gabinetach reumatologów i ortopedów – o 1/3. Lekarze alarmują, że opóźnienia będą mieć nieodwracalne konsekwencje dla tysięcy pacjentów, i apelują do Ministerstwa Zdrowia o wdrożenie prostych rozwiązań, które odciążą system. 

 

Infrastruktura

Firmy budowlane nie odczuwają dużego spowolnienia. Osłabienie koniunktury w budownictwie spodziewane jest w przyszłym roku

Pandemia nie zatrzymała budowlanki. Jak pokazuje listopadowa ankieta PZPB, firmy budowlane mają zapełnione portfele zleceń pozyskanych jeszcze przed pandemią COVID-19, a większość z nich pracuje w tej chwili z 80–90-proc. wydajnością. Ostatnie miesiące przyniosły pewne odbicie zwłaszcza w sektorze mieszkaniowym. Branża budowlana musi jednak przygotować się na skutki kryzysu gospodarczego w następstwie pandemii, choć osłabienie koniunktury pojawi się z pewnym opóźnieniem.

Serwis specjalny

Wyprzedaże u dealerów mają pobudzić sprzedaż aut przed końcem grudnia. Mimo to w całym roku spadki przekroczą 20 proc.

Sprzedaż samochodów osobowych i dostawczych przez pierwsze 10 miesięcy 2020 roku spadła o 26 proc. Po 20 dniach listopada widać większe zainteresowanie klientów – w osobówkach wzrost sięgnął 7 proc., w autach dostawczych – 26,5 proc. r/r. To może być efekt rozpoczętych wyprzedaży roczników 2020. Pod tym względem pandemiczny rok nie będzie znacząco różnił się od poprzednich. Tym bardziej że od 2021 roku wchodzi w życie nowa norma Euro 6d związana z emisją spalin. Przedstawiciele branży podkreślają, że każdy impuls popytowy byłby na wagę złota, np. programy dopłat połączone ze złomowaniem.

 
 

Infrastruktura

Mniejsze miasta dzięki pandemii mogą zahamować odpływ ludności. Nowych mieszkańców przyciągnęłyby inwestycje w czyste środowisko i oferta mieszkań na wynajem

Wyludnianie się małych i średnich miast i ucieczka młodych do większych aglomeracji to zjawisko obserwowane od dawna. Dzięki pandemii i pracy zdalnej okazało się, że nie trzeba mieszkać blisko miejsca pracy, co może okazać się szansą dla mniejszych ośrodków. Ich dużym plusem są też niższe koszty utrzymania. Jeśli lokalne społeczności zaproponują wykształconym ludziom warunki do wygodnego i przyjemnego życia, m.in. czyste środowisko i atrakcyjną ofertę mieszkaniową, będą mogły konkurować z większymi miastami o nowych mieszkańców. To może pomóc samorządom pozyskać wykwalifikowanych pracowników m.in. do pracy w urzędach, szpitalach czy szkołach.