Komunikaty PR

Jak „Tymbark Life” starał się wybić na kultowej marce „Frugo”

2016-11-16  |  12:30

Konflikt pomiędzy spółką FoodCare, a Grupą Maspex toczy się od 2012 roku. Postępowanie sądowe dopiero się rozpoczyna. Ofiarą jest popularny napój FRUGO, produkowany przez FoodCare sp. z o.o. Niedługo strony konfliktu staną przed sobą w elektryzującej sprawie o plagiat. Rozstrzygnięcie wyda Sąd Okręgowy w Katowicach.

Kultowe FRUGO

Pojawienie się w 1996 roku napoju FRUGO, wywróciło do góry nogami branżę napojów owocowych. Produkt błyskawicznie osiągnął ogromną popularność wśród konsumentów. Jest on obecnie silnie kojarzony przez wielu jako bestseller lat 90’. FRUGO wyróżniało się pod każdym względem. Nowością na rynku była absolutnie oryginalna forma reklamy, adresowana do określonej grupy konsumentów, do której zaliczała się przede wszystkim młodzież.

FRUGO zniknęło z rynku na prawie 10 lat, aby wrócić do sprzedaży już jako marka należąca do spółki FoodCare. Doprowadziła ona do znacznego rozwoju marki. Obecnie FRUGO można znaleźć w wielu wariantach smakowych. Rozwój oraz popularność napoju przyczyniły się do rozszerzenia marki na inne szczeble branży spożywczej. Obecnie można znaleźć lody, a nawet żelki FRUGO.

Pod nieobecność FRUGO, w 2003 r., powstał na rynku napój Tymbarku - LIFE ACTIVE. Napój nie wyróżniał się niczym specjalnym. Pierwotnie, miał większą pojemność, a na etykiecie każdego napoju znajdował się owoc cytrusowy. Nie było żadnych powiazań z tropikalnymi owocami, które upodobniałyby go do FRUGO, ale do czasu.
Wielki powrót Frugo w 2011 r. był solą w oku konkurencji. Maspex, producent napoju Tymbark – LIFE, postanowił upodobnić swoje produkty do Frugo. Napój przeszedł całkowity rebranding. Nowa wersja LIFE pojawiła się już w 2012 roku. Zaczęto operować kolorami dla oznaczenia smaku dominującego, jak w przypadku FRUGO. Zmianie została poddana cała butelka – szklana, o mniejszej pojemności, zakrętki, zmiana etykiety. Nowy wygląd napoju LIFE był praktycznie identyczny jak FRUGO.

Jednak podobieństwo nie kończyło się na wyglądzie produktu. Konkurencja przejęła całą koncepcję reklamową nabytą wcześniej przez FoodCare. Doprowadziło to do sytuacji, kiedy konsumenci mogli zostać wprowadzeni w błąd, produktem przypominającym oryginał, a także reklamowanym w sposób do złudzenia przypominający Frugo. FoodCare, chcąc dbać o swoje prawa, a także o prawa konsumentów, postanowił walczyć o ochronę kultowego produktu jakim jest Frugo. Wykorzystywanie pomysłów objętych ochroną prawa autorskiego w sposób tak jednoznaczny budzi wątpliwości odnośnie legalności i stanowi niemalże żerowanie na dobrej opinii marki, a tego właśnie, według spółki FoodCare, dopuściła się firma Maspex, wydając wizualną kopię FRUGO - napój LIFE.
Przed FoodCare jeszcze długa droga dla ochrony swoich praw, naruszonych działaniem spółki z grupy Maspex. Chociaż Tymbark Life został wycofany ze sprzedaży, to sprawa ma być ostrzeżeniem dla innych „naśladowców” kultowych produktów.

FoodCare to firma ze 100% polskim kapitałem. Założona w 1984 roku, pod nazwą Gellwe, rozwinęła działalność w segmencie gotowych dodatków do ciast. Obecnie Grupa FoodCare jest właścicielem cieszących się ogromną popularnością w Polsce i na świecie marek: Black, Gellwe, Frugo, Fitella, N-Gine, 4Move i Blow oraz największym w Europie Centralnej producentem marek własnych w kategoriach deserowych. Produkty FoodCare eksportowane są do kilkudziesięciu krajów na całym świecie. Grupa posiada zakłady produkcyjne w Zabierzowie i Niepołomicach koło Krakowa i zatrudnia 900 pracowników, będąc jednym z największych pracodawców w regionie. Założycielem i właścicielem firmy oraz marki FoodCare jest Wiesław Włodarski.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Prawo BRAK ZDJĘCIA
2021-06-21 | 10:00

Czy wykonawcy i zamawiający są gotowi na realizację zamówień publicznych?

Powszechny dostęp do szczepień i stopniowe luzowanie obostrzeń to w końcu czas na odbudowanie gospodarki. Będzie miało to bezpośredni wpływ na wzrost procesów zakupowych, również w sektorze zamówień
Prawo BRAK ZDJĘCIA
2021-06-21 | 09:00

Specjalista ds. e-przetargów – nowe stanowisko w obszarze zamówień publicznych

Nowelizacja ustawy Prawo zamówień publicznych wprowadza kilka istotnych zmian, które mają na celu usprawnienie procesów zakupowych wśród wykonawców i zamawiających. Nowe prawo pokazuje, że niezbędne jest
Prawo BRAK ZDJĘCIA
2021-06-14 | 09:30

Zmiany w zarządzie Kancelarii Skarbiec

Kinga Hanna Stachowiak zrezygnowała z funkcji wspólnika zarządzającego w warszawskich kancelariach prawnych Skarbiec – liderach na polskim rynku w powoływaniu i zarządzaniu międzynarodowymi strukturami holdingowymi oraz

Więcej ważnych informacji

Kalendarium

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Firma

Na rynku brakuje specjalistów od cyberbezpieczeństwa. Liczba wakatów wzrosła przez pandemię i pracę zdalną

Rynek IT security rozwija się szybciej niż kiedykolwiek. Zapotrzebowanie na specjalistów z branży cyberbezpieczeństwa najlepiej obrazują liczby. Siedem wolnych miejsc pracy na jednego kandydata, średnie wynagrodzenie na poziomie 15 tys. zł i duża aktywność rekruterów – aż 60 proc. specjalistów otrzymuje jedną–trzy propozycje pracy w tygodniu. – Rynek w tym obszarze jeszcze przed pandemią był mocno niedoceniany. Upowszechnienie pracy zdalnej pokazało, że zabezpieczenie wewnętrznej sieci firmy jest priorytetem – mówi Mikołaj Zbudniewek z HRK.

Ochrona środowiska

Realizacja unijnej strategii bioróżnorodności może uderzyć w polski przemysł drzewny. Zagrożonych może być tysiące miejsc pracy

W Polsce chronione obszary Natura 2000 zajmują ok. 20 proc. powierzchni kraju. Zgodnie z unijną Strategią Bioróżnorodności 2030 ochroną trzeba będzie objąć jeszcze ok. 3 mln ha – wynika z szacunków Lasów Państwowych. Opublikowane przez spółkę ekspertyzy pokazują, że realizacja unijnej strategii, która ma się przyczynić do odbudowy różnorodności biologicznej Europy, może się mocno odbić na polskim przemyśle drzewnym, skutkując m.in. ograniczeniem podaży surowca, wzrostem cen i osłabieniem kondycji przedsiębiorstw działających w branży drzewnej i papierniczej.

Firma

Na rynku brakuje specjalistów od cyberbezpieczeństwa. Liczba wakatów wzrosła przez pandemię i pracę zdalną

Rynek IT security rozwija się szybciej niż kiedykolwiek. Zapotrzebowanie na specjalistów z branży cyberbezpieczeństwa najlepiej obrazują liczby. Siedem wolnych miejsc pracy na jednego kandydata, średnie wynagrodzenie na poziomie 15 tys. zł i duża aktywność rekruterów – aż 60 proc. specjalistów otrzymuje jedną–trzy propozycje pracy w tygodniu. – Rynek w tym obszarze jeszcze przed pandemią był mocno niedoceniany. Upowszechnienie pracy zdalnej pokazało, że zabezpieczenie wewnętrznej sieci firmy jest priorytetem – mówi Mikołaj Zbudniewek z HRK.

Finanse

LED-y pozwalają obniżyć zużycie energii nawet o 80 proc. Dla samorządów mogłoby to oznaczać prawie 1,2 mld zł oszczędności

Przejście na oświetlenie LED w sektorze służby zdrowia, edukacji oraz w oświetleniu dróg i ulic może wygenerować oszczędności w zużyciu energii na poziomie nawet do 80 proc., a co za tym idzie w budżetach polskich samorządów. Analiza potencjału modernizacji oświetlenia przeprowadzona przez firmę Signify wskazuje, że mogą one sięgać 1,2 mld zł rocznie. Koszt takiej inwestycji w skali całego kraju to około 8–10 mld zł, ale w zależności od sektora może ona się zwrócić już po trzech latach. Dużą korzyścią wynikającą ze zmniejszenia zużycia energii elektrycznej będzie także ograniczenie emisji dwutlenku węgla. Inwestycja w LED-y byłaby w skutkach dla środowiska równoważna z uniknięciem emisji, jakie rocznie wytwarza 770 tys. samochodów na polskich ulicach.