Komunikaty PR

Sharing economy zagląda do naszych szaf

2018-09-28  |  10:00
Biuro prasowe
Kontakt
Karolina Rutkowska
Grupa SLOW

Afrykańska 4
03-966 Warszawa
marketing|grupaslow.pl| |marketing|grupaslow.pl
790766898
https://www.linkedin.com/in/karolina-m-rutkowska-54111295/
Do pobrania komunikat ( 0.03 MB )

Dawniej ludzie byli na siebie bardzo otwarci, a po sąsiedzku pożyczaliśmy sobie dosłownie wszystko, zaczynając od szklanki cukru, a kończąc na kluczykach do samochodu. Wydaje Ci się, że współdzielenie dawno odeszło w niepamięć i dzisiaj każdy myśli tylko o sobie? Nic bardziej mylnego! Współcześnie przenieśliśmy takie działania do Internetu, a zjawisko nazwaliśmy sharing economy. Sharing economy jest popularne w wielu branżach i coraz lepiej rozwija się także w modzie. Dowiedz się na czym polega idea ekonomii współdzielenia oraz jak przy jej pomocy odświeżyć szafę za grosze!

Czym jest sharing economy?

Sharing economy, czyli w wolnym tłumaczeniu „ekonomia współdzielenia”. Trend ten znacząco wpływa na rozwój rynku oraz kształtowanie się modeli biznesowych. Według najnowszych badań przeprowadzonych przez PWC aż 26% Polaków aktywnie i regularnie korzysta z serwisów oferujących usługi na zasadzie sharing economy. Konsumenci doceniają platformy, które w łatwy i szybki sposób umożliwiają im sprzedaż/wymianę nieużywanych rzeczy, a także korzystanie z popularnych usług. Świadczyć może o tym chociażby ogromna popularność serwisów, tj. BlaBlaCar, eBay, Uber czy Airbnb. Sharing economy wkracza dzisiaj także do branży modowej. Znasz Clotify? Ta darmowa aplikacja mobilna może Cię zainteresować, ponieważ sharing economy staje się z nią bajecznie proste.

Moda w ekonomii współdzielenia

Jak sharing economy może być realizowane w branży modowej? Dzięki platformom, tj. Clotify, możesz sprzedać nienoszone przez siebie ubrania, a także kupić coś z tzw. drugiej ręki. Współdzielenie w modzie to także pokazywanie innym użytkownikom własnych stylizacji. W Clotify każdy może podzielić się swoimi pomysłami na modne looki, a także wiedzą na temat tego, gdzie kupił dane ubranie. To duże ułatwienie! Zapewne wielu z Was nie raz chciało wiedzieć, skąd dany celebryta ma konkretny ciuch oraz za ile go kupił.

Kobiety śledzą trendy modowe nie tylko w Internecie, ale i mediach społecznościowych. Clotify, czyli darmowa aplikacja pozwalająca na stworzenie własnej, wirtualnej szafy, jest zaspokojeniem potrzeby bycia na bieżąco oraz wymiany ubrań, a nawet całych zestawów – komentuje Mikołaj Krzemiński, właściciel i pomysłodawca aplikacji Clotify.

Badania pokazują jasno, że ekonomia współdzielenia doskonale odpowiada potrzebom młodego pokolenia. Sharing economy realizowane przez aplikację Clotify to doceniona już wcześniej metoda handlu, z której najczęściej korzystają właśnie młode użytkowniczki. Warto także dodać, że Clotify ma w planach wprowadzenie kilku nowości na rynku kupna/sprzedaży online, które jeszcze bardziej ułatwią Ci ekonomię współdzielenia. Pierwszą z nich będzie opcja targowania się, a druga to bezpieczne płatności odbywające się całkowicie za pośrednictwem aplikacji. Kupujący nie zostanie więcej oszukany, a po wysłaniu środków na konto sprzedającego dostanie gwarancję, że zakupy na pewno do niego dotrą.

Korzyści wynikające z sharing economy

Ekonomia współdzielenia staje się dzisiaj niezwykle prosta. Jedyne czego potrzebujesz, aby podzielić się z innymi użytkownikami swoimi dobrami to smartfon. Zapomnij o sporządzaniu umów i biurokracji, której każdy z nas ma już dość. Korzystaj z usług, dzieląc się zaufaniem, które stanowi fundament tego zjawiska. Zostałeś kiedyś oszukany? Platformy działające w myśli idei sharing economy coraz bardziej udoskonalają swoje narzędzia. Przykładem może być wspomniana aplikacja Clotify, która właśnie wprowadza bezpieczne płatności. Dzięki tej nowości na rynku kupna/sprzedaży online nie musisz się martwić o zamówione przez siebie ubranie, ponieważ sam śledzisz, czy sprzedawca wysłał już paczkę. Zawrotna popularność sharing economy wynika także z korzyści finansowych. Dzięki wspominanym już wyżej platformom możesz bardzo często nabyć konkretną rzecz czy skorzystać z usługi o wiele taniej.

Wygląda na to, że nadal lubimy sobie pomagać, a sharing economy z roku na rok będzie rosło w siłę. W końcu to same korzyści, z których może korzystać każdy, kto posiada swojego smartfona. Lubisz modę i zakupy? Dzięki darmowej aplikacji Clotify realizującej ideę ekonomii współdzielenia możesz odświeżyć swoją szafę za grosze. Co więcej, inni użytkownicy podzielą się z Tobą swoimi pomysłami na stylizacje, które dla każdego fana mody są przecież bezcenne.

 

Opracowane przez: Klaudia Borycka | Copywriter at Clotify LLC

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Problemy społeczne Vienna Life zwraca uwagę na potrzeby dzieci w nowej kampanii CSR: „Zauważaj” Biuro prasowe
2019-04-10 | 09:00

Vienna Life zwraca uwagę na potrzeby dzieci w nowej kampanii CSR: „Zauważaj”

Od ponad roku Vienna Life współpracuje z Powiślańską Fundacją Społeczną (PFS), która wspiera rodziny z trudną sytuacją materialną i życiową z warszawskiego Powiśla. W
Problemy społeczne Nagrody Bizneswoman Roku 2018 rozdane. Wśród laureatek m.in. Anna Dymna i Katarz
2019-03-21 | 01:00

Nagrody Bizneswoman Roku 2018 rozdane. Wśród laureatek m.in. Anna Dymna i Katarz

Plebiscyt Bizneswoman Roku nagradza przedsiębiorcze kobiety, które nie boją się rozwijać, ryzykować w biznesie i pokazywać światu, co udało im się osiągnąć. Polki z roku na rok
Problemy społeczne Rozlicz PIT w Avenidzie – bezpiecznie, szybko i wygodnie
2019-03-13 | 15:00

Rozlicz PIT w Avenidzie – bezpiecznie, szybko i wygodnie

Każdego roku marzec i kwiecień są przepełnione gorączką rocznych rozliczeń podatkowych (PIT). 16 marca w godz. 12:00-20:00 w Avenidzie urzędnicy z Krajowej Izby Skarbowej bezpłatnie

Kalendarium

Patronaty medialne

Obsługa konferencji prasowych i innych wydarzeń

Agencja informacyjna Newseria realizując zleconą obsługę wydarzenia przygotowuje pełny zapis konferencji, a także realizuje wywiady z gośćmi i uczestnikami wydarzenia.

> Zobacz pełne informacje o naszej ofercie.

Partner sekcji zdrowie

Handel

Polacy bardziej niż Niemcy i Brytyjczycy są przywiązani do tradycyjnych sklepów. Mimo to już połowa robi zakupy w sieci

Handel internetowy rozwija się w Polsce bardzo szybko – w tym roku będzie wart już 50 mld zł, a zakupy online robi już 15 mln Polaków. Z drugiej strony polscy konsumenci wyróżniają się na tle innych nacji przywiązaniem do tradycyjnego kanału sprzedaży. 49 proc. chce mieć możliwość przetestowania produktów w fizycznym sklepie przed zakupem – wynika z badań SAP. Polacy oczekują spójnego podejścia marek do klientów we wszystkich kanałach sprzedaży. To dla sprzedawców wyzwanie, w którym wsparciem może być wdrożenie odpowiednich technologii. 

Finanse

Agencja Rozwoju Przemysłu wesprze małe i średnie firmy. Na ich finansowanie w tym roku przeznaczy 200 mln zł

Do końca tego roku Agencja Rozwoju Przemysłu przeznaczy 200 mln zł na finansowanie małych i średnich firm. Takim podmiotom trudniej jest pozyskać środki komercyjne od banków, zwłaszcza jeżeli są krótko na rynku. ARP udzieli im pożyczek m.in. na realizację innowacyjnych projektów, inwestycji, wsparcie płynności finansowej czy finansowanie zamówień. Co istotne, spółki nie ogranicza prawo bankowe czy regulacje KNF, co daje jej większą elastyczność i pozwala finansować przedsięwzięcia, które przez banki mogłyby być uznane za zbyt ryzykowne.

Ochrona środowiska

Firmy stawiają na racjonalne wykorzystywanie zasobów. W całej UE może to przynieść 600 mld euro oszczędności rocznie

Po cyfrowej transformacji firmy czeka w najbliższych latach kolejna duża zmiana. Do 2030 roku muszą się dostosować do wymogów gospodarki obiegu zamkniętego (GOZ), która zakłada optymalne wykorzystanie odpadów i surowców naturalnych. Jak wynika z badań Stena Recycling, oczekują tego sami konsumenci. 65 proc. z nich jest skłonnych zrezygnować z produktów ulubionej firmy, a w zamian wybrać taką, która wdraża zasady GOZ. Gospodarka cyrkularna pomoże też firmom zmniejszyć koszty działalności – w skali UE przyniesie 600 mld euro oszczędności i stworzy 2 mln nowych miejsc pracy. Część firm zaczęła już transformację w kierunku GOZ – przykłady najlepszych zostały wyłonione w Stena Circular Economy Award. ​ 

 

Telekomunikacja

Trwa czwarta rewolucja przemysłowa łącząca pracę ludzi z pracą maszyn. Niedoskonałe prawo i problem z ochroną danych mogą jednak wstrzymać postęp technologiczny

Czwarta rewolucja przemysłowa będzie mieć przełożenie na gospodarkę, biznes i rynek pracy. Jak podaje Ministerstwo Cyfryzacji, szerokie wykorzystanie sztucznej inteligencji, uczenia maszynowego i analizy danych pozwoli osiągnąć poziom PKB zaplanowany na lata 2035–2036 już o pięć lat wcześniej. Jednak nowe technologie oznaczają także duże wyzwania związane z legislacją oraz cyberbezpieczeństwem. Pod tym względem przełomowy był ubiegły rok, kiedy weszły w życie ustawa o Krajowym Systemie Cyberbezpieczeństwa oraz RODO – wynika z nowego raportu NASK „Cyberbezpieczeństwo A.D. 2018”.

Handel

Tylko 17 proc. polskich firm korzysta z ubezpieczeń i gwarancji eksportowych. Brakuje świadomości, że mogą to być dobre narzędzia do zwiększenia sprzedaży i płynności

W ubiegłym roku polskie firmy po raz pierwszy ubezpieczyły obroty warte blisko pół biliona złotych. Łączna kwota ubezpieczonych należności wyniosła blisko 157 mld zł, czyli o 9 proc. więcej niż w 2017 roku. Mimo tych wzrostów sytuacja w tym segmencie rynku jest daleka od oczekiwań ubezpieczycieli. Kluczowe jest pozyskanie nowych klientów – przekonuje Marcin Olczak z firmy Marsh. Obecnie co piąta firma w ogóle nie ubezpiecza transakcji sprzedaży swoich wyrobów, a tylko 17 proc. korzysta z ubezpieczeń i gwarancji eksportowych. Firmy nie są świadome, że te narzędzia mogą być wykorzystywane do zwiększania sprzedaży i wsparcia płynności finansowej.