Komunikaty PR

Sharing economy zagląda do naszych szaf

2018-09-28  |  10:00
Biuro prasowe
Kontakt
Karolina Rutkowska
Grupa SLOW

Afrykańska 4
03-966 Warszawa
marketing|grupaslow.pl| |marketing|grupaslow.pl
790766898
https://www.linkedin.com/in/karolina-m-rutkowska-54111295/
Do pobrania komunikat ( 0.03 MB )

Dawniej ludzie byli na siebie bardzo otwarci, a po sąsiedzku pożyczaliśmy sobie dosłownie wszystko, zaczynając od szklanki cukru, a kończąc na kluczykach do samochodu. Wydaje Ci się, że współdzielenie dawno odeszło w niepamięć i dzisiaj każdy myśli tylko o sobie? Nic bardziej mylnego! Współcześnie przenieśliśmy takie działania do Internetu, a zjawisko nazwaliśmy sharing economy. Sharing economy jest popularne w wielu branżach i coraz lepiej rozwija się także w modzie. Dowiedz się na czym polega idea ekonomii współdzielenia oraz jak przy jej pomocy odświeżyć szafę za grosze!

Czym jest sharing economy?

Sharing economy, czyli w wolnym tłumaczeniu „ekonomia współdzielenia”. Trend ten znacząco wpływa na rozwój rynku oraz kształtowanie się modeli biznesowych. Według najnowszych badań przeprowadzonych przez PWC aż 26% Polaków aktywnie i regularnie korzysta z serwisów oferujących usługi na zasadzie sharing economy. Konsumenci doceniają platformy, które w łatwy i szybki sposób umożliwiają im sprzedaż/wymianę nieużywanych rzeczy, a także korzystanie z popularnych usług. Świadczyć może o tym chociażby ogromna popularność serwisów, tj. BlaBlaCar, eBay, Uber czy Airbnb. Sharing economy wkracza dzisiaj także do branży modowej. Znasz Clotify? Ta darmowa aplikacja mobilna może Cię zainteresować, ponieważ sharing economy staje się z nią bajecznie proste.

Moda w ekonomii współdzielenia

Jak sharing economy może być realizowane w branży modowej? Dzięki platformom, tj. Clotify, możesz sprzedać nienoszone przez siebie ubrania, a także kupić coś z tzw. drugiej ręki. Współdzielenie w modzie to także pokazywanie innym użytkownikom własnych stylizacji. W Clotify każdy może podzielić się swoimi pomysłami na modne looki, a także wiedzą na temat tego, gdzie kupił dane ubranie. To duże ułatwienie! Zapewne wielu z Was nie raz chciało wiedzieć, skąd dany celebryta ma konkretny ciuch oraz za ile go kupił.

Kobiety śledzą trendy modowe nie tylko w Internecie, ale i mediach społecznościowych. Clotify, czyli darmowa aplikacja pozwalająca na stworzenie własnej, wirtualnej szafy, jest zaspokojeniem potrzeby bycia na bieżąco oraz wymiany ubrań, a nawet całych zestawów – komentuje Mikołaj Krzemiński, właściciel i pomysłodawca aplikacji Clotify.

Badania pokazują jasno, że ekonomia współdzielenia doskonale odpowiada potrzebom młodego pokolenia. Sharing economy realizowane przez aplikację Clotify to doceniona już wcześniej metoda handlu, z której najczęściej korzystają właśnie młode użytkowniczki. Warto także dodać, że Clotify ma w planach wprowadzenie kilku nowości na rynku kupna/sprzedaży online, które jeszcze bardziej ułatwią Ci ekonomię współdzielenia. Pierwszą z nich będzie opcja targowania się, a druga to bezpieczne płatności odbywające się całkowicie za pośrednictwem aplikacji. Kupujący nie zostanie więcej oszukany, a po wysłaniu środków na konto sprzedającego dostanie gwarancję, że zakupy na pewno do niego dotrą.

Korzyści wynikające z sharing economy

Ekonomia współdzielenia staje się dzisiaj niezwykle prosta. Jedyne czego potrzebujesz, aby podzielić się z innymi użytkownikami swoimi dobrami to smartfon. Zapomnij o sporządzaniu umów i biurokracji, której każdy z nas ma już dość. Korzystaj z usług, dzieląc się zaufaniem, które stanowi fundament tego zjawiska. Zostałeś kiedyś oszukany? Platformy działające w myśli idei sharing economy coraz bardziej udoskonalają swoje narzędzia. Przykładem może być wspomniana aplikacja Clotify, która właśnie wprowadza bezpieczne płatności. Dzięki tej nowości na rynku kupna/sprzedaży online nie musisz się martwić o zamówione przez siebie ubranie, ponieważ sam śledzisz, czy sprzedawca wysłał już paczkę. Zawrotna popularność sharing economy wynika także z korzyści finansowych. Dzięki wspominanym już wyżej platformom możesz bardzo często nabyć konkretną rzecz czy skorzystać z usługi o wiele taniej.

Wygląda na to, że nadal lubimy sobie pomagać, a sharing economy z roku na rok będzie rosło w siłę. W końcu to same korzyści, z których może korzystać każdy, kto posiada swojego smartfona. Lubisz modę i zakupy? Dzięki darmowej aplikacji Clotify realizującej ideę ekonomii współdzielenia możesz odświeżyć swoją szafę za grosze. Co więcej, inni użytkownicy podzielą się z Tobą swoimi pomysłami na stylizacje, które dla każdego fana mody są przecież bezcenne.

 

Opracowane przez: Klaudia Borycka | Copywriter at Clotify LLC

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Problemy społeczne P&G razem z Międzynarodowym Ruchem Czerwonego Krzyża i Czerwonego Półksiężyca Biuro prasowe
2020-03-30 | 22:00

P&G razem z Międzynarodowym Ruchem Czerwonego Krzyża i Czerwonego Półksiężyca

Spółka Procter & Gamble przekaże środki higieny osobistej, artykuły gospodarstwa domowego, środki odkażające i wsparcia finansowego o łącznej wartości 10 mln dolarów
Problemy społeczne BRAK ZDJĘCIA
2020-03-24 | 01:00

Maja Ostaszewska z Grand Prix i tytułem Inspiratorki Roku w Bizneswoman Roku

Grand Prix  to nagroda dla liderki opinii, która przeciera szlaki oraz inspiruje inne kobiety do podejmowania odważnych działań. Tytułem Inspiratorki Roku wyróżniono Maję Ostaszewską. Natomiast za wieloletnią
Problemy społeczne #NASZgłos, czyli jak pomóc sobie i innym
2020-03-23 | 17:00

#NASZgłos, czyli jak pomóc sobie i innym

W dzisiejszych czasach panuje przekonanie, że powinniśmy stawiać na własny rozwój, że to przede wszystkim inwestowanie w siebie jest przepustką do godnej przyszłości. Nierzadko

Więcej ważnych informacji

Finanse

Andrzej Rzońca: Polsce grozi pierwsza od trzech dekad recesja. W tłustych latach rząd nie przygotował kraju na kryzys

Według marcowej projekcji inflacji NBP, opublikowanej kilka dni po wykryciu pierwszego w Polsce przypadku zachorowania na koronawirusa, polska gospodarka miałaby wzrosnąć w 2020 roku o 3,2 proc. Niecały miesiąc później prognozy te są nieaktualne. Zdaniem byłego członka RPP, dr. hab. Andrzeja Rzońcy pandemia obniży wzrost gospodarczy nawet do 3 pkt proc., co spowoduje, że możemy się otrzeć o recesję. I choć jego zdaniem proponowana tarcza antykryzysowa pomoże niewielu, to Polska jest w nie najgorszej sytuacji w porównaniu z innymi krajami.

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Komunikat

Ważne informacje dla dziennikarzy radiowych

Dziennikarze radiowi mają możliwość pobierania oryginalnego klipu dźwiękowego oraz  z lektorem w przypadku materiałów, w których ekspertami są obcokrajowcy.

Zapraszamy do kontaktu media|newseria.pl?subject=Kontakt%20dla%20medi%C3%B3w| style="background-color: rgb(255, 255, 255);"|media|newseria.pl 

Handel

Prezes UOKiK: Nieuczciwi przedsiębiorcy próbują w tym czasie drenować portfele konsumentów. Grozić im będzie kara nawet do 5 mln zł

Możliwość wprowadzenia maksymalnych cen i marż na towary i usługi, które mają istotne znaczenie dla ochrony zdrowia oraz kosztów utrzymania gospodarstw domowych, a także kary finansowe nawet do 5 mln zł dla nieuczciwych przedsiębiorców zawyżających ceny – takie zapisy wprowadza przyjęta z piątku na sobotę przez Sejm tarcza antykryzysowa. Prezes UOKiK podkreśla, że w ostatnim czasie na rynku pojawiło się wiele niedozwolonych praktyk. Zdarzają się nieuczciwe firmy, które próbują wykorzystać czas pandemii, żeby dodatkowo zarobić. Nowe przepisy mają uchronić konsumentów przed wydrenowaniem portfeli.

Jak korzystać z materiałów Newserii?

Ważne informacje dla dziennikarzy i mediów

Wszystkie materiały publikowane w serwisach agencji informacyjnej Newseria przeznaczone są do bezpłatnej dystrybucji poprzez serwisy internetowe, stacje radiowe i telewizje, wydawców prasy oraz aplikacje pełniące funkcję agregatorów newsów. 

Szczegóły dotyczące warunków współpracy znajdują się tutaj.

Konsument

W kryzysie milczenie nie jest złotem. Spójna i wiarygodna komunikacja może przesądzić o przyszłości wielu firm

Pandemia koronawirusa wpłynęła nie tylko na sytuację finansową firm, lecz także na ich komunikację. Duża część zrezygnowała z niej całkowicie, w ten sposób wysyłając w świat komunikat: nie wiadomo, co się u nas dzieje. Tymczasem właściwe zarządzanie informacją jest kluczowe właśnie teraz – może pomóc firmom w przezwyciężeniu kryzysu i opłaci się po zakończeniu pandemii, kiedy wszyscy będą chcieli wrócić do normalności. – Prędzej czy później obecny kryzys dobiegnie końca i może się okazać, że te podmioty, które potrafiły odpowiednio zarządzić nim od strony komunikacyjnej, znajdą się dwie długości przed resztą rynku – mówi prezes agencji informacyjnej Newseria, Artur Woliński.