Komunikaty PR

Sharing economy zagląda do naszych szaf

2018-09-28  |  10:00
Biuro prasowe
Kontakt
Karolina Rutkowska
Grupa SLOW

Afrykańska 4
03-966 Warszawa
marketing|grupaslow.pl| |marketing|grupaslow.pl
790766898
https://www.linkedin.com/in/karolina-m-rutkowska-54111295/
Do pobrania komunikat ( 0.03 MB )

Dawniej ludzie byli na siebie bardzo otwarci, a po sąsiedzku pożyczaliśmy sobie dosłownie wszystko, zaczynając od szklanki cukru, a kończąc na kluczykach do samochodu. Wydaje Ci się, że współdzielenie dawno odeszło w niepamięć i dzisiaj każdy myśli tylko o sobie? Nic bardziej mylnego! Współcześnie przenieśliśmy takie działania do Internetu, a zjawisko nazwaliśmy sharing economy. Sharing economy jest popularne w wielu branżach i coraz lepiej rozwija się także w modzie. Dowiedz się na czym polega idea ekonomii współdzielenia oraz jak przy jej pomocy odświeżyć szafę za grosze!

Czym jest sharing economy?

Sharing economy, czyli w wolnym tłumaczeniu „ekonomia współdzielenia”. Trend ten znacząco wpływa na rozwój rynku oraz kształtowanie się modeli biznesowych. Według najnowszych badań przeprowadzonych przez PWC aż 26% Polaków aktywnie i regularnie korzysta z serwisów oferujących usługi na zasadzie sharing economy. Konsumenci doceniają platformy, które w łatwy i szybki sposób umożliwiają im sprzedaż/wymianę nieużywanych rzeczy, a także korzystanie z popularnych usług. Świadczyć może o tym chociażby ogromna popularność serwisów, tj. BlaBlaCar, eBay, Uber czy Airbnb. Sharing economy wkracza dzisiaj także do branży modowej. Znasz Clotify? Ta darmowa aplikacja mobilna może Cię zainteresować, ponieważ sharing economy staje się z nią bajecznie proste.

Moda w ekonomii współdzielenia

Jak sharing economy może być realizowane w branży modowej? Dzięki platformom, tj. Clotify, możesz sprzedać nienoszone przez siebie ubrania, a także kupić coś z tzw. drugiej ręki. Współdzielenie w modzie to także pokazywanie innym użytkownikom własnych stylizacji. W Clotify każdy może podzielić się swoimi pomysłami na modne looki, a także wiedzą na temat tego, gdzie kupił dane ubranie. To duże ułatwienie! Zapewne wielu z Was nie raz chciało wiedzieć, skąd dany celebryta ma konkretny ciuch oraz za ile go kupił.

Kobiety śledzą trendy modowe nie tylko w Internecie, ale i mediach społecznościowych. Clotify, czyli darmowa aplikacja pozwalająca na stworzenie własnej, wirtualnej szafy, jest zaspokojeniem potrzeby bycia na bieżąco oraz wymiany ubrań, a nawet całych zestawów – komentuje Mikołaj Krzemiński, właściciel i pomysłodawca aplikacji Clotify.

Badania pokazują jasno, że ekonomia współdzielenia doskonale odpowiada potrzebom młodego pokolenia. Sharing economy realizowane przez aplikację Clotify to doceniona już wcześniej metoda handlu, z której najczęściej korzystają właśnie młode użytkowniczki. Warto także dodać, że Clotify ma w planach wprowadzenie kilku nowości na rynku kupna/sprzedaży online, które jeszcze bardziej ułatwią Ci ekonomię współdzielenia. Pierwszą z nich będzie opcja targowania się, a druga to bezpieczne płatności odbywające się całkowicie za pośrednictwem aplikacji. Kupujący nie zostanie więcej oszukany, a po wysłaniu środków na konto sprzedającego dostanie gwarancję, że zakupy na pewno do niego dotrą.

Korzyści wynikające z sharing economy

Ekonomia współdzielenia staje się dzisiaj niezwykle prosta. Jedyne czego potrzebujesz, aby podzielić się z innymi użytkownikami swoimi dobrami to smartfon. Zapomnij o sporządzaniu umów i biurokracji, której każdy z nas ma już dość. Korzystaj z usług, dzieląc się zaufaniem, które stanowi fundament tego zjawiska. Zostałeś kiedyś oszukany? Platformy działające w myśli idei sharing economy coraz bardziej udoskonalają swoje narzędzia. Przykładem może być wspomniana aplikacja Clotify, która właśnie wprowadza bezpieczne płatności. Dzięki tej nowości na rynku kupna/sprzedaży online nie musisz się martwić o zamówione przez siebie ubranie, ponieważ sam śledzisz, czy sprzedawca wysłał już paczkę. Zawrotna popularność sharing economy wynika także z korzyści finansowych. Dzięki wspominanym już wyżej platformom możesz bardzo często nabyć konkretną rzecz czy skorzystać z usługi o wiele taniej.

Wygląda na to, że nadal lubimy sobie pomagać, a sharing economy z roku na rok będzie rosło w siłę. W końcu to same korzyści, z których może korzystać każdy, kto posiada swojego smartfona. Lubisz modę i zakupy? Dzięki darmowej aplikacji Clotify realizującej ideę ekonomii współdzielenia możesz odświeżyć swoją szafę za grosze. Co więcej, inni użytkownicy podzielą się z Tobą swoimi pomysłami na stylizacje, które dla każdego fana mody są przecież bezcenne.

 

Opracowane przez: Klaudia Borycka | Copywriter at Clotify LLC

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Komunikaty PR”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy (media)
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Problemy społeczne Oddaj głos na lokalną inicjatywę w swojej okolicy! Biuro prasowe
2019-01-21 | 11:30

Oddaj głos na lokalną inicjatywę w swojej okolicy!

Od 21 stycznia do 17 lutego wszyscy mieszkańcy Polski mogą głosować na najciekawsze inicjatywy społeczne w swoim regionie, które otrzymają dofinansowanie w ramach programu
Problemy społeczne Fundacja Child & Family oraz myWorld obdarowały dzieci z polskich domów dziecka
2019-01-17 | 01:00

Fundacja Child & Family oraz myWorld obdarowały dzieci z polskich domów dziecka

Child & Family Foundation postanowiła sprawić świąteczną niespodziankę podopiecznym z czterech polskich domów dziecka, wręczając im wyjątkowe prezenty gwiazdkowe. Upominki
Problemy społeczne Mio gra z Wielką Orkiestrą Świątecznej Pomocy
2019-01-09 | 13:03

Mio gra z Wielką Orkiestrą Świątecznej Pomocy

Mio wspiera 27 Finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy na Warszawskim Ursynowie. 27. Finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy odbędzie się 13 stycznia 2019 roku. Jego celem będzie

Kalendarium

CES 2019

Konsument

Dziś startuje usługa Twój e-PIT. Urząd skarbowy wypełni deklaracje za podatników

15 lutego startuje usługa Twój e-PIT, w ramach której urząd skarbowy wypełni deklaracje PIT-37 i PIT-38 zamiast podatników. Może skorzystać z niej nawet 20 mln osób. W tym celu należy się zalogować w systemie i sprawdzić, czy dane w automatycznie wygenerowanym formularzu są poprawne. Jeśli nie, można je uaktualnić, uzupełniając deklarację m.in. o ulgi i odliczenia. Jeśli podatnik nie wprowadzi zmian, zeznanie roczne w zaproponowanej formie zostanie złożone do 30 kwietnia. W przyszłym roku podobna intuicyjna usługa zostanie uruchomiona również dla przedsiębiorców – zapowiada minister finansów Teresa Czerwińska.

Transport

Procedowane w UE zmiany mogą oznaczać koniec dominacji polskiej branży transportowej. Zagrożonych jest wiele miejsc pracy

Proponowane przez Unię Europejską nowe przepisy o zabezpieczeniu społecznym, w połączeniu z Pakietem mobilności czy zmianami w zakresie dostępu do zawodu i rynku mogą oznaczać katastrofę dla polskich firm przewozowych. Ich sytuację może pogorszyć także twardy brexit. W konsekwencji kilkadziesiąt tysięcy firm ograniczy swoją działalność lub upadnie, a to oznacza likwidację wielu miejsc pracy – ostrzega Maciej Wroński, prezes Związku Pracodawców „Transport i Logistyka Polska”.

Przemysł

W ciągu pięciu lat światowa sprzedaż robotów dla przemysłu wzrośnie dziesięciokrotnie. W Polsce ich wykorzystanie wciąż niewielkie

Popyt na roboty współpracujące, zaprojektowane do pracy z ludźmi, zwiększy się przynajmniej dziesięciokrotnie w ciągu nadchodzących pięciu lat. W Polsce ten wzrost będzie jeszcze większy, bo pod względem wykorzystania robotów w przemyśle na razie odstajemy od sąsiadów – prognozuje Enrico Krog Iversen, dyrektor generalny OnRobot. Dla polskich firm wykorzystanie robotów może być odpowiedzią na niedobory kadr i rosnące płace, a dodatkowo pozwoli zwiększyć wydajność i obniżyć koszty. Zakres możliwości robotów stale się poszerza, więc mogą być wykorzystywane w coraz większej liczbie gałęzi przemysłu.

Media i PR

Najgorsze w historii wyniki dla szukających pracy w branży PR. W 2018 roku pojawiło się dla nich jedynie 1,1 tys. ogłoszeń

Tylko nieco ponad 1,1 tys. ofert pracy dla PR-owców pojawiło się w 2018 roku. To najgorszy wynik od kiedy prowadzone są badania, czyli od 2008 roku – wynika z danych PRoto.pl. Z analizy ubiegłorocznych ogłoszeń wynika, że w agencjach PR zmienia się profil stanowisk, na które poszukiwano pracowników. Choć na najwięcej ofert pracy mogą liczyć konsultanci i asystenci, do których skierowane jest mniej więcej co trzecie ogłoszenie, coraz częściej poszukiwani są też specjaliści. Na pracę mogą liczyć osoby, które mają już kilkuletnie doświadczenie. Najwięcej ofert pracy w firmach dotyczyło branż IT i nowych technologii.