Komunikaty PR

Danfoss nadal utrzymuje silną tendencję wzrostową

2018-11-09  |  16:00
Biuro prasowe

Sprawozdanie za pierwsze 9 miesięcy 2018 roku

Światowe mega trendy, takie jak digitalizacja, elektryfikacja i wyzwania związywane ze zmianą klimatu, napędzają popyt na technologię Danfoss.

W pierwszych dziewięciu miesiącach 2018 r. sprzedaż wzrosła o 202 miliony EUR do 4,569 milionów EUR - wzrost o 8% w walucie lokalnej. Zysk operacyjny (EBIT) wzrósł o 11% do 549 mln EUR, a zysk netto o 48 mln EUR do 374 mln EUR. W tym samym czasie grupa kontynuowała swoje znaczące inwestycje w inicjatywy rozwojowe i cyfryzację, ostatnio dzięki zyskaniu technologii i przejęciu udziałów w Artemis Intelligent Power i AXCO-Motors.

"Coraz większa uwaga poświęcona rozwiązywaniu problemów związanych ze zmianą klimatu sprawia, że ​​nasze energooszczędne technologie mają teraz szczególnie istotne znaczenie, a nasi klienci coraz częściej oczekują bardziej inteligentnych systemów, na przykład w budynkach czy supermarketach, które wykorzystują nasze zaawansowane rozwiązania cyfrowe, aby zużywać mniej energii i ograniczać marnotrawstwo żywności”, mówi Kim Fausing, prezes i dyrektor generalny Danfoss Group.

Sprzedaż jest przede wszystkim napędzana przez silny wzrost na głównych rynkach, w Ameryce Północnej, Europie i Chinach. W ostatnich kwartałach, północnoamerykańska działalność Danfoss nabrała tempa, ze względu na wysoki poziom inwestycji w infrastrukturę w Stanach Zjednoczonych. W szczególności segment Danfoss Power Solutions, który produkuje rozwiązania hydrauliczne i inne rozwiązania cyfrowe rozwiązania do zasilania maszyn typu off-road, spotkał się z dużym zainteresowaniem w Stanach Zjednoczonych.

Pomimo znacznego tempa wzrostu w Danfoss, ostatnie miesiące wskazują na to, że niepewność na niektórych rynkach wzrosła ze względu na obecne otoczenie geopolityczne, co zaczęło być odzwierciedlone w odłożonych projektach i negatywnym wpływie na popyt.

„Jednak światowe mega trendy są tak silne, a znaczenie naszych rozwiązań tak znaczące, że utrzymujemy naszą długoterminową strategię na umacnianiu Danfoss. Będziemy nadal inwestować w inicjatywy rozwojowe i nowe technologie, aby stworzyć najlepsze możliwe podstawy przyszłego wzrostu".

Danfoss w Polsce
Danfoss w Polsce również utrzymuje dobre tempo wzrostu dzięki akwizycjom firm o zbliżonym portfolio produktów oraz inwestycje w istniejące parki maszynowe. W pierwszych dziewięciu miesiącach 2018 r. sprzedaż Danfoss w Polsce wzrosła o 4,2% i wyniosła 36,5 mln PLN. Od 3 września 2018 r. Danfoss Poland prowadzi sprzedaż wymienników ciepła Sondex®, w wyniku wejścia w jej struktury sprzedażowe warszawskiej spółki Sondex Polska. Z kolei we Wrocławiu, Danfoss Power Solutions, który produkuje światowej klasy silniki hydrauliczne i układy sterowania wynajął dodatkowe powierzchnie produkcyjne na potrzeby dalszych inwestycji w rozwój nowoczesnych technologii i budowę modelowej Fabryki Przyszłości.

Najważniejsze dane Danfoss Group z pierwszych dziewięciu miesięcy 2018 roku:

  • Sprzedaż wzrosła o 5% do kwoty 4,569 mln EUR (pierwsze dziewięć miesięcy 2017 roku: 4,367 mln EUR), co odpowiada wzrostowi o 8% w lokalnej walucie.
  • Zysk operacyjny (EBIT) wzrósł o 11% do 549 mln EUR (pierwsze dziewięć miesięcy 2017 roku: 493 mln EUR). Marża EBIT wyniosła 12.0% (pierwsze dziewięć miesięcy 2017 roku: 11.3%).
  • Zysk netto poprawił się o 15% do 374 mln EUR (pierwsze dziewięć miesięcy 2017 roku: 326 mln EUR).

 

Więcej informacji na stronie: https://www.danfoss.com/en/about-danfoss/company/financials/

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Komunikaty PR”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy (media)
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł Czy branża budowlana jest gotowa na pracę w środowisku chmury? Biuro prasowe
2018-11-19 | 11:30

Czy branża budowlana jest gotowa na pracę w środowisku chmury?

Autodesk, podczas śniadania prasowego w dniu 15 listopada br., zaprezentował BIM 360 – chmurowe rozwiązanie do zarządzania procesem budowlanym. Współpraca w chmurze będzie
Przemysł OnRobot rozwija sieć dystrybutorską w Polsce, nawiązując współpracę z ADVA i MMT
2018-11-15 | 10:30

OnRobot rozwija sieć dystrybutorską w Polsce, nawiązując współpracę z ADVA i MMT

  Warszawa, 14 listopada 2018 r. – Firma OnRobot, światowy lider rynku narzędzi montowanych na końcu ramienia robota (ang. EOAT, end-of-arm tooling), sukcesywnie wzmacnia
Przemysł Zmiany w zarządzie Grupy Atlas
2018-11-14 | 14:00

Zmiany w zarządzie Grupy Atlas

W dniu 31 października 2018 r., zgodnie z decyzją Rady Nadzorczej, Prezesem Zarządu Grupy Atlas mianowany został Paweł Kisiel, dotychczasowy członek zarządu ds. sprzedaży i

Kalendarium

Patronaty medialne

Obsługa konferencji prasowych i innych wydarzeń

Agencja informacyjna Newseria realizując zleconą obsługę wydarzenia przygotowuje pełny zapis konferencji, a także realizuje wywiady z gośćmi i uczestnikami wydarzenia.

> Zobacz pełne informacje o naszej ofercie.

Finanse

Cyfryzacja nowym motorem polskiej gospodarki. Do 2025 roku może przynieść dodatkowe 275 mld zł

Dotychczasowe motory wzrostu Polski, takie jak podaż taniej i wykwalifikowanej siły roboczej czy napływ środków z Unii Europejskiej, zaczynają słabnąć. Jest jednak szansa, że nową siłą napędową gospodarki stanie się cyfryzacja, która do 2025 roku może przynieść 275 mld zł dodatkowego PKB – wynika z najnowszego raportu firmy doradczej McKinsey & Company. Eksperci podkreślają, że umożliwiłoby to zwiększenie globalnej konkurencyjności Polski. Z analiz firmy McKinsey wynika, że tempo rozwoju cyfrowej gospodarki w Polsce już i tak znacznie przyspieszyło. W latach 2012-2016 rosła ona o 7 proc, rocznie, co było dwukrotnie wyższym wynikiem niż w największych krajach UE.

Firma

Nowe technologie w zakupach pomagają firmom ciąć koszty nawet do 15 proc. Sztuczna inteligencja sama wybierze najlepszego dostawcę, a system zaksięguje fakturę

Usprawnienie procesów zakupowych może przynieść firmie oszczędności sięgające nawet 15 proc. kosztów. Optymalizacja tego obszaru jest szczególnie istotna teraz, kiedy wiele firm boryka się z presją płacową i musi szukać oszczędności w innych obszarach. Z drugiej strony dla wielu firm pozyskanie dobrych fachowców od zakupów stanowi nie lada problem. Dlatego w obszar zakupów wkracza sztuczna inteligencja, która nie tylko usprawnia proces zakupowy i pozwala firmie ciąć koszty, lecz także ułatwia pracę ludzi, którzy mogą skupić się na bardziej strategicznych zadaniach.

Patronat Newserii

Rolnictwo

Minister rolnictwa: Rośnie eksport polskiej żywności do Zjednoczonych Emiratów Arabskich. Zapotrzebowanie jest na mięso halal, produkty mleczne czy słodycze

Rośnie eksport rolno-spożywczy do Zjednoczonych Emiratów Arabskich. To drugi po Arabii Saudyjskiej największy partner gospodarczy i handlowy Polski w tym regionie. Tylko w 2017 roku eksport na rynek ZEA osiągnął wartość 85 mln euro i wzrósł o 11 proc. w ciągu roku. Potencjał jest jednak znacznie większy. Hitem eksportowym mają szanse stać się mięso halal, produkty mleczne, słodycze czy przetwory owocowe. Polscy przedsiębiorcy mogą liczyć na pomoc rządu, jednak dużo zależy od nich samych – podkreśla Jan Krzysztof Ardanowski, minister rolnictwa.

Handel

Polacy konsumują coraz więcej wino. Na rynek trafiają jednak podróbki i konieczna jest weryfikacja ich autentyczności

Wino cieszy się rosnącą popularnością. Polscy konsumenci przykładają coraz większą wagę do jego walorów i jakości. Na rynku zdarzają się jednak producenci, którzy wypuszczają podrabiane wina gronowe z dodatkiem wody, cukrów, mieszane z alkoholem czy z dodatkiem ekstraktów z owoców. Do tej pory autentyczność i jakość trunku można było skontrolować wyłącznie w zagranicznych laboratoriach. Od czerwca taką możliwość zapewnia też łódzkie Laboratorium Autentykacji Produktów. Mogą z niej skorzystać nie tylko producenci i importerzy, którzy chcą mieć gwarancję jakości, ale również m.in. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.