Komunikaty PR

Europa w drodze do Przemysłu 4.0

2019-04-16  |  01:00
Biuro prasowe
Kontakt
ConTrust
Communication

ul. 1 sierpnia 6A
02-134 Warszawa
contact|contrust.pl| |contact|contrust.pl
+48 22 370 28 87
www.contrust.pl

Dynamiczny rozwój nowych technologii motywuje europejskie przedsiębiorstwa produkcyjne do inwestycji w innowacyjne rozwiązania oraz do zmian w dotychczasowym funkcjonowaniu. Jak pokazują wyniki badania „Odkrywanie Przemysłu 4.0”[1] opracowanego przez Shell Lubricants, przodującym krajem, w którym aż 96% producentów wykorzystuje co najmniej jedną technologię zgodną z koncepcją Przemysłu 4.0 jest Turcja. Na drugim miejscu znajdują się ex aequo Polska, Wielka Brytania i Włochy (94%).

 

Inwestycja przynosząca zysk

Dla coraz większej liczby przedsiębiorstw europejskich wdrażanie rozwiązań zgodnych z koncepcją Przemysłu 4.0. jest priorytetowym elementem w strategii rozwoju. Firmy usprawniają pracę zakładów, łącząc zaawansowane techniki komunikacyjne z automatyką, robotyką, przetwarzaniem danych w chmurze, czujnikami czy inteligentnymi algorytmami. Wszystkie te technologie łączy wspólny cel – maksymalne zwiększenie wydajności produkcji oraz obniżenie całkowitego kosztu użytkowania (TCO). Aż 98% tureckich przedsiębiorstw zgadza się z tezą, że innowacyjne rozwiązania zapewnią ich firmom znaczne oszczędności. Równie pozytywnie podchodzą do tego Brytyjczycy (96%), Francuzi (94%) i Włosi (90%). Widać jednak dużą rozbieżność między działaniami a nastawieniem polskich firm do koncepcji Przemysłu 4.0 – tylko 88% przedsiębiorstw uważa, że nowe technologie zapewnią im zyski.

 

Obawa przed nowym

Wiele przedsiębiorstw produkcyjnych chce wprowadzać zmiany w sferze cyfrowej, jednak mają problem z wypracowaniem właściwej drogi – optymalnej równowagi między korzystnymi rozwiązanymi wykorzystywanymi w bieżącej działalności a nowymi możliwościami, jakie daje Przemysł 4.0. Jedną z największych obaw jest kompatybilność nowych technologii z istniejącym sprzętem oraz praktykami konserwacyjnymi – w największym stopniu dotyczy to Hiszpanii (96%), Polski (94%), Turcji (92%) i Wielkiej Brytanii (90%). Ponad 93% europejskich przedsiębiorców jest świadomych tego, że wdrożenie nowych technologii wymaga nowego podejścia do doboru środków smarnych. Liderem jest tutaj Polska – aż 100% respondentów zgadza się z tą strategią.

 

„Mimo różnego poziomu zaawansowania technologicznego, większość maszyn i urządzeń wykorzystywanych w przemyśle produkcyjnym potrzebuje odpowiednich, często bardzo specjalistycznych środków smarnych do prawidłowego oraz maksymalnie efektywnego funkcjonowania. Oleje i smary mają za zadanie m.in. chronić poszczególne podzespoły przed tarciem, wilgocią i korozją czy odprowadzać ciepło. Bez zastosowania wysokiej jakości środka smarnego oraz właściwego smarowania maszyna nie będzie działać w pełni efektywnie. Co więcej, w każdej chwili może ulec awarii, a to z kolei przekłada się na konkretne straty finansowe” – powiedział Robert Gałkowski, ekspert techniczny Shell.

 

Respondenci przyznają, że w ich przedsiębiorstwach często dochodzi o awarii maszyn spowodowanych nieskutecznym smarowaniem – na pierwszym miejscu znalazła się Polska (61%), następnie Hiszpania (54%) i Francja (44%). Najmniejszą liczbę awarii odnotowują Holendrzy (14%) – dla nich także prowadzenie efektywnej gospodarki smarowniczej ma największe znaczenie spośród wszystkich badanych krajów.

 

Wsparcie szczeblem do zmiany

Przejście z fabryk z etapu trzeciej rewolucji przemysłowej do czwartej jest ogromnym wyzwaniem. Aby pozostać konkurencyjnymi, przedsiębiorstwa będą musiały wprowadzić przynajmniej częściowe zmiany w organizacji, procesach i modelach biznesowych. Do tego potrzebna jest nie tylko otwartość na zmiany, ale także współpraca ze specjalistami zewnętrznymi, którzy mają wiedzę i niezbędne doświadczenie. Profesjonalną pomoc oferują m.in. producenci automatyki czy dostawcy środków smarnych. Firmy olejowe, takie jak Shell, udzielają wsparcia, pomagają opracować efektywne strategie konserwacji maszyn i urządzeń, biorąc pod uwagę zarówno czynniki ekonomiczne, techniczne czy dotychczas stosowane oleje i smary. Zdecydowana większość europejskich producentów planuje skorzystać z takiego wsparcia – na czele znajdują się polskie przedsiębiorstwa (84%), a także francuskie (82%) i holenderskie (76%).

 

„Oddanie zaplanowania efektywnej gospodarki smarowniczej w ręce specjalistów jest najlepszym rozwiązaniem. Znają oni specyfikę branży, mają dostęp do najbardziej zaawansowanych produktów oraz narzędzi i jednocześnie ocenią zakład obiektywnie, a więc będą w stanie dostrzec więcej szans i problemów, które z perspektywy wewnętrznej mogą być niewidoczne. Na tej podstawie eksperci będą w stanie opracować najbardziej efektywną strategię konserwacji, zaoferować środki smarne oraz usługi optymalnie pasujące do specyfiki danego przedsiębiorstwa” – dodał Robert Gałkowski.

 

Innowacyjne technologie dają europejskim przedsiębiorstwom produkcyjnym nieosiągalną do tej pory elastyczność w dostosowaniu się do różnych oczekiwań klientów. Co za tym idzie mogą pomóc w budowaniu silnej przewagi konkurencyjnej, poprzez zwiększenie efektywności produkcji oraz zmniejszenie całkowitego kosztu użytkowania (TCO). Kluczem do sukcesu jest zrozumienie technologii Przemysłu 4.0 i wykorzystanie nowych możliwości jakie ze sobą niesie.

 

 

 


[1] Badanie zlecone przez Shell Lubricants i przeprowadzone przez firmę badawczą Edelman Intelligence, powstało na podstawie 400 rozmów przeprowadzonych z pracownikami sektora produkcyjnego, którzy kupili, mieli wpływ na zakup lub używali środków smarnych w ramach wykonywanej pracy na terenie 8 europejskich krajów (Francji, Włoch, Polski, Niemiec, Wielkiej Brytanii, Turcji, Holandii, Hiszpanii). Prace w terenie przeprowadzono w dwóch turach: pierwsza (obejmująca Niemcy i Wielką Brytanię) odbyła się między marcem a majem 2018 r., druga (obejmująca Francję, Włochy, Polskę, Hiszpanię, Holandię i Turcję) w listopadzie i grudniu 2018 r. Więcej informacji można znaleźć na stronie: www.edelmanintelligence.com

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł OnRobot prezentuje nowy chwytak Gecko Single-Pad dla mniejszych aplikacji Biuro prasowe
2020-02-20 | 12:00

OnRobot prezentuje nowy chwytak Gecko Single-Pad dla mniejszych aplikacji

Gecko SP automatyzuje przenoszenie płaskich, śliskich i perforowanych elementów bez zostawiania śladów; nie wymaga zewnętrznego zasilania ani dopływu powietrza Warszawa, 20
Przemysł Przedsiębiorcy planują inwestować w robotyzację – wyniki badania polskich MŚP
2020-02-19 | 12:00

Przedsiębiorcy planują inwestować w robotyzację – wyniki badania polskich MŚP

1/3 małych i średnich przedsiębiorstw produkcyjnych planuje w ciągu najbliższych 3 lat robotyzację Blisko 40% z ww. firm planuje wdrożenie robotów
Przemysł Shell Tellus S4 VE – nowy olej hydrauliczny do maszyn budowlanych
2020-02-19 | 01:00

Shell Tellus S4 VE – nowy olej hydrauliczny do maszyn budowlanych

Shell Lubricants wprowadził na rynek syntetyczny olej hydrauliczny Shell Tellus S4 VE. Produkt został opracowany w celu zmniejszenia hałasu generowanego przez mobilne układy hydrauliczne oraz

Więcej ważnych informacji

Kalendarium

Bankowość

Polacy coraz chętniej korzystają z usług assistance. Na znaczeniu zyskuje pomoc medyczna i w podróży

Pakiet usług pomocowych ma 42 proc. Polaków, a co trzeci deklaruje, że korzysta z nich w praktyce przynajmniej raz do roku – wynika z badania Europ Assistance. Największą popularnością niezmiennie cieszy się assistance drogowy, w tym m.in. holowanie samochodu czy możliwość wynajęcia auta zastępczego. Szybko rośnie również liczba Polaków, którzy posiadają i wykorzystują assistance podróżny i medyczny. W tych produktach firmy świadczące takie usługi widzą szczególny potencjał wzrostu, zwłaszcza dzięki nowym rozwiązaniom technologicznym, m.in. możliwości odbycia wideokonsultacji z lekarzem.

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Komunikat

Ważne informacje dla dziennikarzy radiowych

Dziennikarze radiowi mają możliwość pobierania oryginalnego klipu dźwiękowego oraz  z lektorem w przypadku materiałów, w których ekspertami są obcokrajowcy.

Zapraszamy do kontaktu media|newseria.pl?subject=Kontakt%20dla%20medi%C3%B3w| style="background-color: rgb(255, 255, 255);"|media|newseria.pl 

Jak korzystać z materiałów Newserii?

Ważne informacje dla dziennikarzy i mediów

Wszystkie materiały publikowane w serwisach agencji informacyjnej Newseria przeznaczone są do bezpłatnej dystrybucji poprzez serwisy internetowe, stacje radiowe i telewizje, wydawców prasy oraz aplikacje pełniące funkcję agregatorów newsów. 

Szczegóły dotyczące warunków współpracy znajdują się tutaj.

Transport

Umacnia się pozycja polskich portów morskich. Dzięki nowym inwestycjom znacznie zwiększą się ich zdolności przeładunkowe

Przeładunki w polskich portach morskich w 2019 roku przekroczyły rekordowe 108 mln ton. Do ponad 3 mln TEU wzrosła też liczba kontenerów, które do nich trafiły. Zaplanowane na kolejne lata inwestycje mają przyczynić się do dalszego wzrostu możliwości przeładunkowych i znaczenia krajowych portów w Europie. Prognozy zakładają, że do 2050 roku zapotrzebowanie na przeładunki kontenerowe będzie ponad trzykrotnie większe niż dziś. Przykładem takiej inwestycji jest budowa Portu Zewnętrznego w Gdyni.

Prawo

Firmy w finansowych tarapatach wciąż rzadko korzystają z narzędzi naprawczych. Pomocą dla nich może być ustawa antyzatorowa

Wskaźnik upadłości i restrukturyzacji jest w Polsce dosyć niski, a rodzime przedsiębiorstwa rzadko – w porównaniu z innymi krajami Europy – korzystają z przewidzianych prawem środków naprawczo-oddłużeniowych. Ułatwieniem ma być nowelizacja prawa upadłościowego, która wejdzie w życie 24 marca i uelastyczni oraz przyspieszy procedurę tzw. pre-packu, czyli przygotowanej sprzedaży. Przełoży się to m.in. na krótszy czas i niższe koszty postępowania upadłościowego. Z kolei na zmniejszenie skali problemów z płynnością finansową może wpłynąć działająca od stycznia ustawa zatorowa.

 
 

Finanse

Służba zdrowia może sobie nie poradzić bez wzrostu nakładów społeczeństwa. Konieczna publiczna debata na ten temat

Planowany wzrost nakładów na służbę zdrowia do poziomu 6 proc. PKB w 2025 roku może być niewystarczający i nie przynieść żadnych efektów, bo pieniądze zostaną pochłonięte przez inflację w sektorze medycznym i wzrost wynagrodzeń pracowników ochrony zdrowia. Konieczne jest szybsze zwiększanie finansowania, nie tylko z budżetu. – Czeka nas dyskusja w społeczeństwie o wzroście również naszych nakładów na służbę zdrowia – mówi dr Małgorzata Gałązka-Sobotka z Uczelni Łazarskiego. W perspektywie kilku lat może być niezbędne wprowadzenie jak w innych państwach dodatkowego, powszechnego ubezpieczenia pielęgnacyjnego, które pozwoli zbudować stabilny system opieki długoterminowej.