Komunikaty PR

Europa w drodze do Przemysłu 4.0

2019-04-16  |  01:00
Biuro prasowe
Kontakt
ConTrust
Communication

ul. 1 sierpnia 6A
02-134 Warszawa
contact|contrust.pl| |contact|contrust.pl
+48 22 370 28 87
www.contrust.pl

Dynamiczny rozwój nowych technologii motywuje europejskie przedsiębiorstwa produkcyjne do inwestycji w innowacyjne rozwiązania oraz do zmian w dotychczasowym funkcjonowaniu. Jak pokazują wyniki badania „Odkrywanie Przemysłu 4.0”[1] opracowanego przez Shell Lubricants, przodującym krajem, w którym aż 96% producentów wykorzystuje co najmniej jedną technologię zgodną z koncepcją Przemysłu 4.0 jest Turcja. Na drugim miejscu znajdują się ex aequo Polska, Wielka Brytania i Włochy (94%).

 

Inwestycja przynosząca zysk

Dla coraz większej liczby przedsiębiorstw europejskich wdrażanie rozwiązań zgodnych z koncepcją Przemysłu 4.0. jest priorytetowym elementem w strategii rozwoju. Firmy usprawniają pracę zakładów, łącząc zaawansowane techniki komunikacyjne z automatyką, robotyką, przetwarzaniem danych w chmurze, czujnikami czy inteligentnymi algorytmami. Wszystkie te technologie łączy wspólny cel – maksymalne zwiększenie wydajności produkcji oraz obniżenie całkowitego kosztu użytkowania (TCO). Aż 98% tureckich przedsiębiorstw zgadza się z tezą, że innowacyjne rozwiązania zapewnią ich firmom znaczne oszczędności. Równie pozytywnie podchodzą do tego Brytyjczycy (96%), Francuzi (94%) i Włosi (90%). Widać jednak dużą rozbieżność między działaniami a nastawieniem polskich firm do koncepcji Przemysłu 4.0 – tylko 88% przedsiębiorstw uważa, że nowe technologie zapewnią im zyski.

 

Obawa przed nowym

Wiele przedsiębiorstw produkcyjnych chce wprowadzać zmiany w sferze cyfrowej, jednak mają problem z wypracowaniem właściwej drogi – optymalnej równowagi między korzystnymi rozwiązanymi wykorzystywanymi w bieżącej działalności a nowymi możliwościami, jakie daje Przemysł 4.0. Jedną z największych obaw jest kompatybilność nowych technologii z istniejącym sprzętem oraz praktykami konserwacyjnymi – w największym stopniu dotyczy to Hiszpanii (96%), Polski (94%), Turcji (92%) i Wielkiej Brytanii (90%). Ponad 93% europejskich przedsiębiorców jest świadomych tego, że wdrożenie nowych technologii wymaga nowego podejścia do doboru środków smarnych. Liderem jest tutaj Polska – aż 100% respondentów zgadza się z tą strategią.

 

„Mimo różnego poziomu zaawansowania technologicznego, większość maszyn i urządzeń wykorzystywanych w przemyśle produkcyjnym potrzebuje odpowiednich, często bardzo specjalistycznych środków smarnych do prawidłowego oraz maksymalnie efektywnego funkcjonowania. Oleje i smary mają za zadanie m.in. chronić poszczególne podzespoły przed tarciem, wilgocią i korozją czy odprowadzać ciepło. Bez zastosowania wysokiej jakości środka smarnego oraz właściwego smarowania maszyna nie będzie działać w pełni efektywnie. Co więcej, w każdej chwili może ulec awarii, a to z kolei przekłada się na konkretne straty finansowe” – powiedział Robert Gałkowski, ekspert techniczny Shell.

 

Respondenci przyznają, że w ich przedsiębiorstwach często dochodzi o awarii maszyn spowodowanych nieskutecznym smarowaniem – na pierwszym miejscu znalazła się Polska (61%), następnie Hiszpania (54%) i Francja (44%). Najmniejszą liczbę awarii odnotowują Holendrzy (14%) – dla nich także prowadzenie efektywnej gospodarki smarowniczej ma największe znaczenie spośród wszystkich badanych krajów.

 

Wsparcie szczeblem do zmiany

Przejście z fabryk z etapu trzeciej rewolucji przemysłowej do czwartej jest ogromnym wyzwaniem. Aby pozostać konkurencyjnymi, przedsiębiorstwa będą musiały wprowadzić przynajmniej częściowe zmiany w organizacji, procesach i modelach biznesowych. Do tego potrzebna jest nie tylko otwartość na zmiany, ale także współpraca ze specjalistami zewnętrznymi, którzy mają wiedzę i niezbędne doświadczenie. Profesjonalną pomoc oferują m.in. producenci automatyki czy dostawcy środków smarnych. Firmy olejowe, takie jak Shell, udzielają wsparcia, pomagają opracować efektywne strategie konserwacji maszyn i urządzeń, biorąc pod uwagę zarówno czynniki ekonomiczne, techniczne czy dotychczas stosowane oleje i smary. Zdecydowana większość europejskich producentów planuje skorzystać z takiego wsparcia – na czele znajdują się polskie przedsiębiorstwa (84%), a także francuskie (82%) i holenderskie (76%).

 

„Oddanie zaplanowania efektywnej gospodarki smarowniczej w ręce specjalistów jest najlepszym rozwiązaniem. Znają oni specyfikę branży, mają dostęp do najbardziej zaawansowanych produktów oraz narzędzi i jednocześnie ocenią zakład obiektywnie, a więc będą w stanie dostrzec więcej szans i problemów, które z perspektywy wewnętrznej mogą być niewidoczne. Na tej podstawie eksperci będą w stanie opracować najbardziej efektywną strategię konserwacji, zaoferować środki smarne oraz usługi optymalnie pasujące do specyfiki danego przedsiębiorstwa” – dodał Robert Gałkowski.

 

Innowacyjne technologie dają europejskim przedsiębiorstwom produkcyjnym nieosiągalną do tej pory elastyczność w dostosowaniu się do różnych oczekiwań klientów. Co za tym idzie mogą pomóc w budowaniu silnej przewagi konkurencyjnej, poprzez zwiększenie efektywności produkcji oraz zmniejszenie całkowitego kosztu użytkowania (TCO). Kluczem do sukcesu jest zrozumienie technologii Przemysłu 4.0 i wykorzystanie nowych możliwości jakie ze sobą niesie.

 

 

 


[1] Badanie zlecone przez Shell Lubricants i przeprowadzone przez firmę badawczą Edelman Intelligence, powstało na podstawie 400 rozmów przeprowadzonych z pracownikami sektora produkcyjnego, którzy kupili, mieli wpływ na zakup lub używali środków smarnych w ramach wykonywanej pracy na terenie 8 europejskich krajów (Francji, Włoch, Polski, Niemiec, Wielkiej Brytanii, Turcji, Holandii, Hiszpanii). Prace w terenie przeprowadzono w dwóch turach: pierwsza (obejmująca Niemcy i Wielką Brytanię) odbyła się między marcem a majem 2018 r., druga (obejmująca Francję, Włochy, Polskę, Hiszpanię, Holandię i Turcję) w listopadzie i grudniu 2018 r. Więcej informacji można znaleźć na stronie: www.edelmanintelligence.com

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł Paint the Future otwiera drogę nagrodzonym start-upom do współpracy z AkzoNobel Biuro prasowe
2019-07-05 | 12:00

Paint the Future otwiera drogę nagrodzonym start-upom do współpracy z AkzoNobel

Trzy dni spędzone z ekspertami AkzoNobel na warsztatach w Amsterdamie stworzyły przed start-upami z różnych stron świata i ich innowacyjnymi rozwiązaniami szansę na znaczącą zmianę
Przemysł DRUTEX ponownie wyróżniony przez klientów
2019-06-18 | 15:00

DRUTEX ponownie wyróżniony przez klientów

  DRUTEX S.A., wiodący producent stolarki okienno-drzwiowej w Europie, został wyróżniony w dwóch prestiżowych konkursach. Po raz czwarty z rzędu został nagrodzony
Przemysł OnRobot zaprasza na cykl Dni Otwartych w Warszawie
2019-06-13 | 15:30

OnRobot zaprasza na cykl Dni Otwartych w Warszawie

Warszawa – 24 czerwca, 20 września, 24 października, 21 listopada, wstęp wolny   Warszawa, 13 czerwca 2019 r. –  OnRobot, producent narzędzi montowanych

Kalendarium

MSPO - Targi Obronne Zbrojeniowe 2019 - Kielce

Handel

Kolejny trudny sezon dla polskich sadowników. Ich problemy z pracownikami, pogodą i ukraińską konkurencją odczują kieszenie konsumentów

Rosyjskie embargo i brak możliwości eksportu na tamtejszy rynek, niedobór pracowników sezonowych, konkurencja ze strony producentów z Ukrainy i nierówne relacje z przemysłem przetwórczym to w tej chwili największe bolączki polskich sadowników – ocenia Mirosław Maliszewski, prezes Związku Sadowników RP. Jak podkreśla, bez właściwych rozwiązań nie będzie możliwe utrzymanie wskaźników produkcji i eksportu z poprzednich lat, a branża przegra z zagraniczną konkurencją. Zwłaszcza że polskich sadowników nie rozpieszcza ostatnio także pogoda: niekorzystne warunki spowodowały, że zbiory wszystkich gatunków owoców będą w tym roku 30 do nawet 50 proc. niższe. To z kolei odczują kieszenie konsumentów.

Konsument

TikTok nowym narzędziem dla promocji młodych twórców i marek. Młodzi ludzie stają się odporni na tradycyjne reklamy

Influencer marketing to jeden z najszybciej rosnących segmentów cyfrowego marketingu. Wykorzystanie do promocji znanych blogerów i vlogerów pozwala szybko zdobywać nowych klientów i docierać do bardzo szerokiej grupy odbiorców, zwłaszcza młodych. Warunkiem skutecznego influencer marketingu jest jednak odpowiedni dobór twórców do kampanii i ich wiarygodność. Łączeniu marek i influencerów służy projekt FOLLOVERS, który jest efektem współpracy mediowego giganta Viacom i grupy BrandBuddies, z którą współpracuje ponad 750 marek. Do promocji będzie wykorzystywał TikToka i Instagrama, które stają się coraz popularniejszymi platformami.

Patronaty Newserii

XXIX Forum Ekonomiczne - Krynica

Prawo

Za kilka lat inwestycje będą zamierać z powodu sytuacji na rynku pracy. Inwestorzy nie będą mieli wykonawców o odpowiednich kompetencjach

Na polskim rynku pracy już brakuje kilku milionów pracowników, inni z kolei narzekają na brak zatrudnienia. Wynika to z jednej strony z niedopasowania umiejętności pracowników i potrzeb pracodawców, z drugiej z sytuacji demograficznej oraz niskiej aktywności zawodowej Polaków. Zdaniem eksperta rynku pracy z Konfederacji Lewiatan potrzebna jest zachęcająca do podejmowania pracy polityka, dostosowanie programów kształcenia do wymagań rynku i odpowiedzialna polityka migracyjna.

IFA 2019 Berlin

Handel

Sklepy będą w stanie dostarczać produkty poniżej 24 h. Stanie się to możliwe dzięki technologii zdalnej identyfikacji przedmiotów

W Polsce co roku sprzedawanych jest ok. 30 mln chipów działających w technologii RFID. Globalny rynek jest wart ok. 11 mld dolarów i szybko rośnie, bo technologia zdalnej identyfikacji przedmiotów znajduje szereg zastosowań niemal w każdej branży – od logistyki, przemysłu farmaceutycznego, po sklepy detaliczne i e-commerce. Duży potencjał ma zwłaszcza w tej ostatniej, bo RFID pozwala skutecznie zarządzać zapasami produktów, trafiać z reklamami do konsumentów, ograniczyć kradzieże w sklepach, a także znacznie skrócić czas dostawy zamówionych towarów.

Złote Spinacze 2019