Komunikaty PR

Europa w drodze do Przemysłu 4.0

2019-04-16  |  01:00
Biuro prasowe
Kontakt
ConTrust
Communication

ul. 1 sierpnia 6A
02-134 Warszawa
contact|contrust.pl| |contact|contrust.pl
+48 22 370 28 87
www.contrust.pl

Dynamiczny rozwój nowych technologii motywuje europejskie przedsiębiorstwa produkcyjne do inwestycji w innowacyjne rozwiązania oraz do zmian w dotychczasowym funkcjonowaniu. Jak pokazują wyniki badania „Odkrywanie Przemysłu 4.0”[1] opracowanego przez Shell Lubricants, przodującym krajem, w którym aż 96% producentów wykorzystuje co najmniej jedną technologię zgodną z koncepcją Przemysłu 4.0 jest Turcja. Na drugim miejscu znajdują się ex aequo Polska, Wielka Brytania i Włochy (94%).

 

Inwestycja przynosząca zysk

Dla coraz większej liczby przedsiębiorstw europejskich wdrażanie rozwiązań zgodnych z koncepcją Przemysłu 4.0. jest priorytetowym elementem w strategii rozwoju. Firmy usprawniają pracę zakładów, łącząc zaawansowane techniki komunikacyjne z automatyką, robotyką, przetwarzaniem danych w chmurze, czujnikami czy inteligentnymi algorytmami. Wszystkie te technologie łączy wspólny cel – maksymalne zwiększenie wydajności produkcji oraz obniżenie całkowitego kosztu użytkowania (TCO). Aż 98% tureckich przedsiębiorstw zgadza się z tezą, że innowacyjne rozwiązania zapewnią ich firmom znaczne oszczędności. Równie pozytywnie podchodzą do tego Brytyjczycy (96%), Francuzi (94%) i Włosi (90%). Widać jednak dużą rozbieżność między działaniami a nastawieniem polskich firm do koncepcji Przemysłu 4.0 – tylko 88% przedsiębiorstw uważa, że nowe technologie zapewnią im zyski.

 

Obawa przed nowym

Wiele przedsiębiorstw produkcyjnych chce wprowadzać zmiany w sferze cyfrowej, jednak mają problem z wypracowaniem właściwej drogi – optymalnej równowagi między korzystnymi rozwiązanymi wykorzystywanymi w bieżącej działalności a nowymi możliwościami, jakie daje Przemysł 4.0. Jedną z największych obaw jest kompatybilność nowych technologii z istniejącym sprzętem oraz praktykami konserwacyjnymi – w największym stopniu dotyczy to Hiszpanii (96%), Polski (94%), Turcji (92%) i Wielkiej Brytanii (90%). Ponad 93% europejskich przedsiębiorców jest świadomych tego, że wdrożenie nowych technologii wymaga nowego podejścia do doboru środków smarnych. Liderem jest tutaj Polska – aż 100% respondentów zgadza się z tą strategią.

 

„Mimo różnego poziomu zaawansowania technologicznego, większość maszyn i urządzeń wykorzystywanych w przemyśle produkcyjnym potrzebuje odpowiednich, często bardzo specjalistycznych środków smarnych do prawidłowego oraz maksymalnie efektywnego funkcjonowania. Oleje i smary mają za zadanie m.in. chronić poszczególne podzespoły przed tarciem, wilgocią i korozją czy odprowadzać ciepło. Bez zastosowania wysokiej jakości środka smarnego oraz właściwego smarowania maszyna nie będzie działać w pełni efektywnie. Co więcej, w każdej chwili może ulec awarii, a to z kolei przekłada się na konkretne straty finansowe” – powiedział Robert Gałkowski, ekspert techniczny Shell.

 

Respondenci przyznają, że w ich przedsiębiorstwach często dochodzi o awarii maszyn spowodowanych nieskutecznym smarowaniem – na pierwszym miejscu znalazła się Polska (61%), następnie Hiszpania (54%) i Francja (44%). Najmniejszą liczbę awarii odnotowują Holendrzy (14%) – dla nich także prowadzenie efektywnej gospodarki smarowniczej ma największe znaczenie spośród wszystkich badanych krajów.

 

Wsparcie szczeblem do zmiany

Przejście z fabryk z etapu trzeciej rewolucji przemysłowej do czwartej jest ogromnym wyzwaniem. Aby pozostać konkurencyjnymi, przedsiębiorstwa będą musiały wprowadzić przynajmniej częściowe zmiany w organizacji, procesach i modelach biznesowych. Do tego potrzebna jest nie tylko otwartość na zmiany, ale także współpraca ze specjalistami zewnętrznymi, którzy mają wiedzę i niezbędne doświadczenie. Profesjonalną pomoc oferują m.in. producenci automatyki czy dostawcy środków smarnych. Firmy olejowe, takie jak Shell, udzielają wsparcia, pomagają opracować efektywne strategie konserwacji maszyn i urządzeń, biorąc pod uwagę zarówno czynniki ekonomiczne, techniczne czy dotychczas stosowane oleje i smary. Zdecydowana większość europejskich producentów planuje skorzystać z takiego wsparcia – na czele znajdują się polskie przedsiębiorstwa (84%), a także francuskie (82%) i holenderskie (76%).

 

„Oddanie zaplanowania efektywnej gospodarki smarowniczej w ręce specjalistów jest najlepszym rozwiązaniem. Znają oni specyfikę branży, mają dostęp do najbardziej zaawansowanych produktów oraz narzędzi i jednocześnie ocenią zakład obiektywnie, a więc będą w stanie dostrzec więcej szans i problemów, które z perspektywy wewnętrznej mogą być niewidoczne. Na tej podstawie eksperci będą w stanie opracować najbardziej efektywną strategię konserwacji, zaoferować środki smarne oraz usługi optymalnie pasujące do specyfiki danego przedsiębiorstwa” – dodał Robert Gałkowski.

 

Innowacyjne technologie dają europejskim przedsiębiorstwom produkcyjnym nieosiągalną do tej pory elastyczność w dostosowaniu się do różnych oczekiwań klientów. Co za tym idzie mogą pomóc w budowaniu silnej przewagi konkurencyjnej, poprzez zwiększenie efektywności produkcji oraz zmniejszenie całkowitego kosztu użytkowania (TCO). Kluczem do sukcesu jest zrozumienie technologii Przemysłu 4.0 i wykorzystanie nowych możliwości jakie ze sobą niesie.

 

 

 


[1] Badanie zlecone przez Shell Lubricants i przeprowadzone przez firmę badawczą Edelman Intelligence, powstało na podstawie 400 rozmów przeprowadzonych z pracownikami sektora produkcyjnego, którzy kupili, mieli wpływ na zakup lub używali środków smarnych w ramach wykonywanej pracy na terenie 8 europejskich krajów (Francji, Włoch, Polski, Niemiec, Wielkiej Brytanii, Turcji, Holandii, Hiszpanii). Prace w terenie przeprowadzono w dwóch turach: pierwsza (obejmująca Niemcy i Wielką Brytanię) odbyła się między marcem a majem 2018 r., druga (obejmująca Francję, Włochy, Polskę, Hiszpanię, Holandię i Turcję) w listopadzie i grudniu 2018 r. Więcej informacji można znaleźć na stronie: www.edelmanintelligence.com

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł BRAK ZDJĘCIA
2019-05-17 | 09:09

Pożyczki – skuteczniejsze wykorzystanie funduszy UE

Oczekiwanie na spóźniony przelew funduszy unijnych spędza sen z powiek wielu przedsiębiorcom w branży poligraficznej. Rozwiązaniem, które może przyjść firmom z pomocą w tym trudnym okresie są dotacje ze wsparciem
Przemysł OnRobot zaprasza integratorów automatyki na seminaria dotyczące automatyzacji
2019-05-15 | 14:00

OnRobot zaprasza integratorów automatyki na seminaria dotyczące automatyzacji

  23, 28 i 30 maja, Poznań, Katowice, Warszawa, wstęp wolny   Warszawa, 15 maja 2019 r. –  OnRobot, producent narzędzi montowanych na końcu ramienia robota
Przemysł BRAK ZDJĘCIA
2019-05-13 | 16:30

Innowacje w branży przemysłowej

Nowe kierunki rozwoju na targach w Hanowerze Postęp cyfryzacji jest coraz bardziej widoczny w każdym aspekcie życia. Szacuje się, już na początku 2015 roku baza zainstalowanych urządzeń zdolnych do komunikacji z Internetem

Kalendarium

Telekomunikacja

Ponad 80 proc. młodych firm jest zainteresowanych współpracą z korporacjami. To dla nich szansa na dostęp do nowych technologii i działań marketingowych

Wsparcie mentoringowe i pomoc w komercjalizacji nowych rozwiązań to główne potrzeby młodych przedsiębiorstw. Rozwój może umożliwić im współpraca z korporacjami i dużym biznesem, a – jak wynika z badań Fundacji StartUp Poland – ponad 80 proc. start-upów jest otwartych na takie rozwiązanie. Naprzeciw potrzebom w tym zakresie wychodzi zainicjowany przez UPC Polska program THINK BIG, który wspiera młode firmy rozwijające swój biznes w oparciu o nowe technologie. W tegorocznej, już szóstej edycji zostaną wyłonione najlepsze rozwiązania, które wspierają cyfrową transformację.

Ochrona środowiska

Europejska gospodarka traci na smogu setki miliardów euro rocznie. Innowacje w energetyce pomogłyby zaoszczędzić 180 mld w ciągu 7 lat

Smog – zgodnie z szacunkami Komisji Europejskiej – odpowiada za ok. 10 proc. przedwczesnych zgonów na świecie i kosztuje unijną gospodarkę nawet 475 mld euro rocznie. Wdrożenie innowacyjnych technologii w energetyce może przynieść nawet 183 mld euro oszczędności w ciągu nadchodzących 7 lat. Są wśród nich niskoemisyjne systemy grzewcze, tzw. generacja rozproszona, elektromobilność i niskoemisyjny transport czy wykorzystanie odpadów jako surowca do produkcji energii. – To na nich będzie się opierała ewolucja systemu energetycznego, która pozwoli nam zrealizować cele w obszarze jakości powietrza – podkreśla Marcin Lewenstein, dyrektor ds. innowacji w InnoEnergy.

Finanse

Polski rynek ubezpieczeń nadrabia zaległości wobec bardziej rozwiniętych krajów. Pomaga w tym proces łączenia się firm w duże grupy

Polska to rynek z dużym potencjałem, ale również z dużym niedoubezpieczeniem – ocenia Anna Włodarczyk-Moczkowska, prezes Gothaer TU S.A. Z danych Polskiej Izby Ubezpieczeń wynika, że pod względem wartości składki przypisanej brutto Polska plasuje się dopiero na 14. pozycji w Europie i wciąż ma do nadgonienia duży dystans względem Wielkiej Brytanii czy Niemiec. Rodzimy rynek ubezpieczeniowy jest też w fazie dynamicznych zmian, a wiodącymi trendami są wszechobecna cyfryzacja i konsolidacja. W trakcie tego procesu jest też TU Gothaer, które lada moment pojawi się na rynku pod nowym brandem – Wiener Towarzystwo Ubezpieczeń SA Vienna Insurance Group.

Finanse

80 proc. dużych firm angażuje się społecznie. Dla wielu staje się to ważnym elementem strategii

Duże firmy angażują się w działania społecznej odpowiedzialności biznesu. Robi to już 80 proc. z nich. CSR zwiększa zaufanie do przedsiębiorstwa – 83 proc. przedstawicieli pokolenia Y uznaje, że sukces firmy powinien wykraczać poza wyniki finansowe. Zdecydowana większość uważa, że największe firmy mają odpowiedni potencjał, by rozwiązywać problemy gospodarcze i społeczne. Przykładem takiego przedsiębiorstwa, jest Benefit Systems. Firma jako pierwsza spółka publiczna z regionu Europy Środkowo-Wschodniej otrzymała tytuł B Corporation przyznawany organizacjom, które w strategie działalności trwale wpisują zasady społecznej odpowiedzialności biznesu.