Komunikaty PR

Nowoczesna automatyka budynków

2014-07-29  |  01:00
Kontakt
Monday PR
Monday PR Sp. z o.o. Sp.k.

Górskiego 9
00-033 Warszawa
biuro|mondaypr.pl| |biuro|mondaypr.pl
+48 224878421
www.mondaypr.pl

Według danych pochodzących z raportu „Szóste paliwo” blisko 40 proc. zużywanej energii w Unii Europejskiej pochłaniają budynki. W związku z stałym wzrostem kosztów energii konieczne jest zastosowanie takich rozwiązań, które przyczynią się do zmniejszenia jej wydatków i jednocześnie zoptymalizują inne procesy. Ważny jest zatem rozwój automatyki budynkowej, tak aby podnosił standard wykonywanych budynków oraz przyczyniał się do rozszerzenia możliwości produktowych w zakresie zasilania – takie kryteria spełnia rozwiązanie SmartStruxure firmy Schneider Electric.

 

W ciągu ostatnich kilku lat na rynku budynków mieszkalnych, a zwłaszcza komercyjnych biurowców i mniejszych punktów usługowych zaszły ogromne zmiany. Przekształcenia te są wynikiem implementowanych rozwiązań prawnych w zakresie poprawy efektywności energetycznej, wzrostem oczekiwań najemców, co do standardów obiektu - związanym
z tym komfortem energetycznym, cieplnym oraz wentylacją i klimatyzacją obiektów użyteczności publicznej. Dlatego też, zastosowane kilka lat temu rozwiązania w zakresie automatyki budynkowej dziś, aby lepiej sprostać oczekiwaniom użytkowników musi przejść istotne zmiany. Jednym z takich rozwiązań jest SmartStruxure, które zapewnia zintegrowane i inteligentne monitorowanie, kontrolę oraz zarządzanie energią, systemami oświetlenia oraz instalacjami HVAC. Rozwiązanie to jest głównym narzędziem technicznym, pozwalającym na sprawne sterowanie automatyką budynkową, a także sprostanie wymaganiom certyfikacji z zakresu LEED i BREEAM.         

 

3 argumenty na rzecz rozwoju zintegrowanych rozwiązań automatyki budynkowej

 

Powodów, dla których rozwijany jest system zintegrowanych rozwiązań jest klika. Po pierwsze, podjęcie działań w zakresie rozwoju technologicznego zintegrowanych rozwiązań tj. SmartStruxure przyczynia się do rozwijania szerokiego rynku BMS, aby w jak najlepszy sposób sprostał stawianym przed nim wymaganiom ze strony klientów. Kolejnym istotnym argumentem jest rozszerzenie możliwości produktowych z zakresie zasilania, co jest jednoznaczne z rozbudowaniem dotychczasowej oferty firmy oraz lepszym dopasowaniem jej do potrzeb rynku. Ponadto, postęp technologiczny w zakresie zintegrowanych rozwiązań jest wsparciem dla inwestorów i zarządców budynków, co przekłada się na standard wyposażenia technicznego obiektów. Dobrym przykładem ilustrującym możliwości
i komplementarność systemu BMS opartym na rozwiązaniu SmartStruxure firmy Schneider Electric, jest obiekt Narodowej Orkiestry Symfonicznej Polskiego Radia oraz Międzynarodowego Centrum Kongresowego w Katowicach, gdzie automatyka zapewniła bardzo dokładną regulację przepływów powietrza. Całymi obiektami zarządza system BMS, który pozwala na utrzymanie szczególnych warunków środowiskowych, co było też największym wyzwaniem przy powstaniu obu projektów.

 

Migracja istniejących systemów

 

Przy procesie integracji systemów z zakresu BMS m.in. oświetlania, zarządzania energią oraz przepływem powietrza i klimatyzacji niezbędnym elementem jest ich komplementarne
i spójne działanie. Należy wziąć pod uwagę, że każdy proces przejścia istniejących systemów do nowego jest inny. Dlatego też, trzeba do tej kwestii podejść w sposób indywidualny i zaraz z klientem zaplanować poszczególne etapy tego procesu. Istotnym elementem jest pokazanie klientowi również nowych cech oraz funkcji nowego rozwiązania. Ponadto, w kwestii migracji istniejących systemów do jednej platformy, ważna jest również inwestycja w technologiczny rozwój produktów, jak również inwestycja w ochronę dostępnych na rynku rozwiązań.

 

Proces wycofywania produktów

 

W sytuacji wprowadzania na rynek nowszych rozwiązań z zakresu automatyki budynkowej
z punktu producenta konieczne jest zagwarantowanie klientowi, że dotychczasowe rozwiązania nie zostaną wycofane z półek sklepowych z dnia na dzień. – W kwestii wdrażania nowego rozwiązania i wycofywania drugiego wyróżniamy dwa okresy. Pierwszy okres wiąże się z ogłoszeniem informacji o wycofaniu danego rozwiązania do momentu jego wycofania i zwykle wynosi on 18 miesięcy. W tym okresie korzystanie z systemu rozwiązań oraz sprzedaż przebiega w sposób niezakłócony. Jednakże jest to ostrzeżenie, że to rozwiązanie zostanie wycofane. Drugi wspominany okres dotyczy dalszego serwisowania wycofywanego produktu, kiedy to nie może on zostać użyty z innymi, nowszymi systemami. W naszym założeniu, trzeba wspierać klienta oraz naszych partnerów w procesie przejścia ze starszej do nowszej platformy użytkowej – dodaje Martina Feder, z firmy Schneider Electric.

 

Technologia systemów zarządzania budynkiem awansowała w ciągu ostatnich lat. Dlatego też, ważne jest, aby przy wprowadzaniu coraz to nowszych rozwiązań producent wykazał się pomocą i wsparciem dla klientów oraz partnerów. 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł Pierwsza Pomoc z PINTY w drodze do pubów Biuro prasowe
2020-05-29 | 23:00

Pierwsza Pomoc z PINTY w drodze do pubów

Pod koniec maja rzemieślniczy Browar PINTA zaczął w ramach akcji pomocowej #WspieramyPolskiKraft wysyłać do ponad stu otwieranych po lockdownie pubów ponad 5 tys. litrów pilsa
Przemysł Co może cobot? Universal Robots prezentuje zastosowania robotów współpracujących
2020-05-27 | 11:40

Co może cobot? Universal Robots prezentuje zastosowania robotów współpracujących

Warszawa, 27 maja 2020 – Małe i średnie firmy w Polsce w pierwszej kolejności planują robotyzację pakowania i paletyzacji (39,6% badanych), obsługi maszyn (37,6%), montażu
Przemysł Tarcza antykryzysowa. Promotech utrzyma miejsca pracy
2020-05-22 | 10:55

Tarcza antykryzysowa. Promotech utrzyma miejsca pracy

Promotech jest jedną z pierwszych, dużych, białostockich firm, które skorzystały z pomocy państwa w ramach tarczy antykryzysowej. Pozwoliło to firmie utrzymać miejsca pracy, mimo

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Lotnictwo

Lotniska gotowe na przyjęcie pierwszych pasażerów. Podobnie jak przewoźnicy czekają na informacje o otwarciu ruchu lotniczego

Na blisko 400 mld dol. szacowane są globalne straty przewoźników lotniczych spowodowane pandemią koronawirusa. Zagrożonych jest ok. 25 mln miejsc pracy związanych z lotnictwem. Straty liczą także polskie lotniska i działający w kraju przewoźnicy. Terminal pasażerski Portu Lotniczego w Gdańsku obsługiwał dziennie 14 tys. pasażerów, dziś jest to znacznie poniżej 100 osób. – Każdy miesiąc postoju generuje kilkanaście milionów złotych kosztów, a niestety nie wiadomo, jak długo będzie trwał powrót do normalności – mówi Michał Dargacz, rzecznik prasowy Portu Lotniczego Gdańsk.

Prawo

W czerwcu wygasa pomoc dla firm w ramach tarczy antykryzysowej. Pilnie potrzebne są zasady funkcjonowania w nowej normalności

Mimo tradycyjnego rozdźwięku między związkowcami a pracodawcami w obliczu pandemii obie strony starają się zgodnie działać w celu uratowania firm, a co za tym idzie, miejsc pracy. – Nalegamy na to, aby już dzisiaj, zanim wejdziemy w III kwartał, jak najszybciej zbudować przepisy, które umożliwią pracownikom i pracodawcom przetrwanie tego najcięższego okresu – mówi przedstawiciel Forum Związków Zawodowych. Wśród niezbędnych regulacji wymienia te promujące powrót przedsiębiorstw do pełnego funkcjonowania i utrzymywania zatrudnienia, a także konieczność dostosowywania rozwiązań do poszczególnych branż.

Jak korzystać z materiałów Newserii?

Ważne informacje dla dziennikarzy i mediów

Wszystkie materiały publikowane w serwisach agencji informacyjnej Newseria przeznaczone są do bezpłatnej dystrybucji poprzez serwisy internetowe, stacje radiowe i telewizje, wydawców prasy oraz aplikacje pełniące funkcję agregatorów newsów. 

Szczegóły dotyczące warunków współpracy znajdują się tutaj.

Farmacja

Odkryta przez polskich naukowców cząsteczka 1-MNA pomoże w walce z koronawirusem. Może wzmocnić odporność i wspomóc organizm w walce z infekcjami wirusowymi [DEPESZA]

Naukowcy od lat próbują opracować przeciwciała do nowych metod leczenia infekcji bakteryjnych i wirusowych. Poszukują też cząsteczek, które pozwoliłyby szybciej zwalczać choroby. Odkryte niedawno przez polskich badaczy właściwości cząsteczki 1-MNA pomagają m.in. w walce z miażdżycą czy zakrzepami. Najnowsze badania wskazują, że może być pomocna także przeciw koronawirusowi, gdyż wykazujee właściwości przeciwzapalne.

Prawo

Koronawirus w wielu krajach może posłużyć za pretekst do ograniczania praw i wolności obywatelskich. Zmiany mogą obowiązywać także po ustaniu pandemii

Na całym świecie rządy zdecydowały się na wykorzystanie technologii i innych środków nadzoru w walce z pandemią SARS-CoV-2. Ta wyjątkowa sytuacja wiąże się też z ograniczeniami dotyczącymi przemieszczania się, prawa zgromadzeń czy prawa do prywatności. To, jak długo zostaną utrzymane, zależy w dużej mierze od społecznego przyzwolenia na takie działania. – Opinia publiczna skupiona na pandemii koronawirusa często bezrefleksyjnie się na nie godzi – podkreśla prawnik i ekspert Fundacji Panoptykon Wojciech Klicki.