Komunikaty PR

Co dziesiąty Polak wegetarianinem. 1 października–Światowy Dzień Wegetarianizmu

2020-09-28  |  05:00
Biuro prasowe
Kontakt
Joanna Guz
Lensomai Communication

al. ks. Poniatowskiego 1
03-901 Warszawa
media|lensomai.com| |media|lensomai.com
506635140
www.lensomai.com
Do pobrania wege2_KHF ( 0.11 MB )

Według raportu „Jak odżywiają się Polacy? Kukuła Healthy Food 2020” już 10% Polaków między 18 a 65 rokiem życia jest wegetarianami, a 4% weganami. Kolejne 10% planuje wypróbować dietę wegetariańską jeszcze w tym roku*.

 

Wegetarianizm to obecnie jeden z najsilniejszych trendów żywieniowych w naszym kraju i nadal ma tendencję wzrostową. Popularność diety wykluczającej mięso będzie przybierała na sile, ponieważ z tegorocznych badań immunologów Polskiej Akademii Nauk wynika**, że dieta wegetariańska wpływa korzystnie na działanie układu odpornościowego.

- Branża produktów i usług związanych z żywieniem opartym na produktach roślinnych cały czas bardzo prężnie się rozwija. Rynek roślinnych dań gotowych oraz bezmięsnych produktów do samodzielnego przygotowywania posiłków rośnie właściwie z dnia na dzień. Wyniki raportu odzwierciedlają się również w zamówieniach naszych klientów. Na przestrzeni ostatniego roku sprzedaż zestawów wegetariańskich i wegańskich Kukuła Healthy Food wzrosła o ok. 50%. Miesięcznie jest to ok. 5% wzrostu. W tym segmencie przewiduję ok. 70% wzrost w skali 2020 roku. - mówi Jakub Kukuła, pomysłodawca i założyciel cateringu dietetycznego Kukuła Healthy Food.
 

Kto i gdzie najchętniej wybiera dietę wegetariańską?
Według statystyk sprzedaży Kukuła Healthy Food*** najwięcej zamówień na diety wykluczające mięso bez podziału na kobiety i mężczyzn przypada na województwa mazowieckie i pomorskie.
W przypadku podziału na płeć diety roślinne chętniej zamawiają kobiety.
- Dieta wegetariańska plasuje się na drugim miejscu wśród najchętniej zamawianych programów dietetycznych przez kobiety na Pomorzu, Warmii i Mazurach. Na Mazowszu zajmuje trzecie miejsce. Obserwujemy także znaczący wzrost zamówień diet wykluczających mięso również wśród mężczyzn, jednak w przypadku panów w całej Polsce „pierwsza trójka” od wielu miesięcy pozostaje niezmienna: pierwsze miejsce zajmuje dieta optymalna bez żadnych wykluczeń, na drugim jest dieta dla aktywnych, ze zwiększonym zapotrzebowaniem na energię, a na trzecim dieta o obniżonej zawartości węglowodanów. - mówi Jakub Kukuła, pomysłodawca i założyciel cateringu dietetycznego Kukuła Healthy Food.
 

Inne ograniczenia i wykluczenia w codziennej diecie Polaków
Już blisko połowa Polaków (43%) stosuje różnego typu ograniczenia żywieniowe. Oprócz mięsa coraz częściej wykluczamy z jadłospisu cukier, gluten i laktozę. Aż 21% respondentów zadeklarowało, że unika cukru, 13% wykluczyło już z menu laktozę, a 6% całkowicie wyeliminowało nabiał z diety, posiłki bezglutenowe jada 12% respondentów a kolejne 7% planuje wykluczyć gluten z diety jeszcze w tym roku*.
 

Coraz powszechniejszy „zdrowy i aktywny styl życia”
Według raportu Kukuła Healthy Food aż 60% Polaków stara się zdrowo odżywiać na co dzień a 47% zmieniło nawyki żywieniowe na zdrowsze w przeciągu ostatnich 12 miesięcy. Dla 48% o zdrowym stylu życia decyduje właściwe odżywianie, dla 24% jest to uprawianie sportu, a 23% wymienia spokojny tryb życia.
Rozumienie zdrowej żywności opiera się przede wszystkim na skojarzeniu ze świeżymi produktami, bez konserwantów oraz o obniżonej zawartości cukru i soli.
Blisko połowa z nas (44%) stara się odżywiać „sezonowo”, czyli na co dzień wybiera produkty i dania z najbardziej dostępnych w danym czasie składników.

 

*Raport „Jak odżywiają się Polacy? Kukuła Healthy Food 2020”. Badanie zostało zrealizowane w 2020 roku
na reprezentatywnej grupie 1020 Polaków w wieku 18-65 lat.
**https://informacje.pan.pl/index.php/informacje/materialy-dla-prasy/2909-koronawirus-zalecenia-immunologow
*** Raport sprzedaży Kukuła Healthy Food styczeń – wrzesień 2020

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł spożywczy Tłuszcze trans zostaną ograniczone od 2.04.2021 r. - ale tylko niektóre Biuro prasowe
2020-10-26 | 13:00

Tłuszcze trans zostaną ograniczone od 2.04.2021 r. - ale tylko niektóre

W kwietniu 2019 roku Komisja Europejska wydała rozporządzenie 649 dotyczące ograniczenia zawartości izomerów trans kwasów tłuszczowych w żywności (tzw. tłuszczów
Przemysł spożywczy Starbucks wprowadza limitowany napój inspirowany Halloween!
2020-10-26 | 11:00

Starbucks wprowadza limitowany napój inspirowany Halloween!

Fani marki Starbucks w Polsce, szukający pomysłów na Halloween, będą mieli powód do radości! Od dzisiaj w ofercie kawiarni dostępne jest Vampire Frappuccino, limitowany,
Przemysł spożywczy Kamis szykuje rewolucję na rynku przypraw
2020-10-26 | 01:00

Kamis szykuje rewolucję na rynku przypraw

Marka Kamis od zawsze dbała o najwyższą jakość swoich produktów, bo jest to jedno z kluczowych kryteriów przy wyborze przypraw przez klientów. Tej jesieni asortyment

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Aktualne oferty pracy

Specjalista ds. sprzedaży

Aktualnie poszukujemy kandydatów i kandydatek na stanowisko: Specjalista ds. sprzedaży. Ze szczegółami oferty można zapoznać się na tej podstronie.

Prawo

Bankowość

Rynkiem kredytowym rządzi niepewność wywołana pandemią. Banki mogą wrócić do ostrzejszej polityki, zwłaszcza w segmencie mieszkaniowym

We wrześniu banki udzieliły dużo mniej kredytów gotówkowych i mieszkaniowych w porównaniu z ubiegłym rokiem. Spadki dotyczyły nie tylko liczby, lecz także wartości udzielonego finansowania, a jedynym pozytywnym wyjątkiem na tle całego rynku są kredyty ratalne – wynika z danych BIK. Kolejna fala pandemii i nowe obostrzenia wprowadzone przez rząd mogą w kolejnych miesiącach ponownie skłonić banki do zaostrzenia polityki, szczególnie w segmencie kredytów mieszkaniowych. – Nadchodzące miesiące – zwłaszcza początek 2021 roku – pokażą też, jak duże jest przełożenie pandemii i problemów na rynku pracy na spłacalność kredytów. Jeśli ich szkodowość istotnie wzrośnie – może to mocno zachwiać kondycją sektora bankowego – mówi dr hab. Waldemar Rogowski, główny analityk BIK.

Jak korzystać z materiałów Newserii?

Ważne informacje dla dziennikarzy i mediów

Wszystkie materiały publikowane w serwisach agencji informacyjnej Newseria przeznaczone są do bezpłatnej dystrybucji poprzez serwisy internetowe, stacje radiowe i telewizje, wydawców prasy oraz aplikacje pełniące funkcję agregatorów newsów. 

Szczegóły dotyczące warunków współpracy znajdują się tutaj.

Przemysł

Cyfryzacja może pomóc firmom poradzić sobie ze skutkami pandemii. Umożliwia pracę zdalną, komunikację z klientami i nowy sposób świadczenia usług online

– Interesuje nas to, jak pomóc firmom przetrwać ten najtrudniejszy czas. Trzeba podjąć takie działania, aby umiały one przekształcić swoją działalność, nakierować ją na inne tory. Cyfryzacja jest w tym procesie niezbędna – podkreśla Małgorzata Oleszczuk, prezes PARP. W polskich przedsiębiorstwach pandemia znacząco przyspieszyła cyfrową transformację. PARP wyłoniła właśnie najlepsze projekty w tym obszarze, które dotyczą m.in. zdalnej komunikacji z klientami, nowego sposobu świadczenia usług online czy automatyzacji procesów. Agencja ogłosiła wyniki konkursu „100 najlepszych projektów na zwiększenie poziomu cyfryzacji w firmie”.

 

Farmacja

Pandemia uderza w alergików. Brak refundacji doustnych leków ogranicza możliwość bezpiecznego odczulania w domu

Około 12 mln Polaków cierpi na alergie, ale tylko 1,2 proc. poddaje się odczulaniu. To wyzwanie zwłaszcza w dobie pandemii, podczas której pacjenci mają utrudniony kontakt z lekarzem. Tymczasem skuteczne leczenie można przeprowadzić samodzielnie w domu. Immunoterapię alergenową można wygodnie przyjmować w kroplach lub tabletkach pod język. Takie rozwiązanie oszczędza czas i eliminuje konieczność częstych wizyt w gabinecie alergologa. Jednak w  Polsce ta metoda nie jest refundowana przez NFZ i pacjenci muszą płacić za leczenie duże kwoty. Refundacja i większa dostępność immunoterapii podjęzykowej mogłyby skłonić większą liczbę pacjentów do poddania się takiemu leczeniu i przynieść wymierne korzyści w systemie.