Komunikaty PR

Koszyk Polaka – co sprawia, że sięgamy po przekąski?

2019-05-17  |  11:00

Przekąski to niemal stały element codziennego jadłospisu standardowego Polaka. Sięgamy po nie w sytuacjach towarzyskich, w chwilach pośpiechu czy niedużego głodu. Polacy swoimi wyborami odczarowują mit niezdrowej przekąski – w czołówce najczęściej wybieranych znalazły się m.in. owoce, warzywa, jogurty, a także orzechy i suszone owoce oraz ziarna.

Badania przeprowadzone na zlecenie Bakalland wykazały, że niemal co drugi z nas, bo 43 proc. Polaków posiada w domu zapas przekąsek[1] – konsumenci instynktownie wkładają je do zakupowego koszyka, aby przygotować się na nagły głód. Nieco mniej, bo 40 proc. konsumentów kupuje przekąski w momencie, gdy ma na nie ochotę i spożywa je bezpośrednio po zakupie. Co piąty Polak zawsze ma przy sobie przekąskę na wypadek nagłego głodu, wyrabiając przy tym zdrowy nawyk unikania sięgania po niezdrowe i przypadkowe przekąski.

Polacy cenią smak przekąsek

Głównym powodem do sięgania po przekąski dla Polaków jest ochota na coś smacznego (44 proc.). Korelując wyniki z najczęstszymi wyborami przekąskowymi wśród Polaków, można wnioskować, że za takie uważają owoce i warzywa, jogurty i przetwory mleczne oraz bakalie, w tym orzechy, ziarna i suszone owoce – zdrowe wybory Polaków to coraz częściej rezultat zwiększającej się świadomości nt. prawidłowego odżywiania.

W drugiej kolejności chęć dyktowana jest potrzebą dostarczenia sobie energii (36 proc.). Niewiele mniej, bo 34 proc. Polaków po przekąski sięga podczas spotkań towarzyskich. W dalszej kolejności to także sposób na jednorazową zachciankę (33 proc.), poprawę humoru (28 proc.) czy zastąpienie posiłku (22 proc.), najczęściej dyktowane brakiem czasu na przygotowanie i skonsumowanie większego posiłku.

Rola przekąski w diecie

Choć dla wielu konsumentów, przekąska oznacza chwilową dyspensę dietetyczną w postaci słodkich lub smażonych w głębokim tłuszczu opcji, prozdrowotne trendy odczarowują jej rolę. To coraz częściej sposób na zastrzyk pełnowartościowej energii pomiędzy większymi posiłkami – w tej roli sprawdzają się owoce, warzywa czy orzechy. Przekąska nierzadko stanowi również źródło witamin i minerałów.

- Zdajemy sobie sprawę z sytuacji, w których Polacy sięgają po przekąski. Zainspirowani trendem sięgania po nie w chwilach pośpiechu, jednak wciąż mając na uwadze jakość wybieranej opcji przekąskowej, stworzyliśmy linię Chwyć&Jedz, która odzwierciedla styl życia współczesnego Polaka – ograniczony czas pomiędzy pracą, domem, rodziną i zainteresowaniami znajduje wyraz w naszych posiłkach, które z uwagi na ograniczone możliwość wykonania bywają niskowartościowe. Linia orzechów, owoców, ziaren i mieszanek bakaliowych w formie „na raz” ma stanowić zdrowszy wybór wśród innych przekąsek na półce sklepowej. Ich obecność w strefie przykasowej stanowi dowód na to, że produkty impulsowe również mogą dostarczyć organizmowi cennych wartości odżywczych i uzupełnić dzienne zapotrzebowanie na witaminy i minerały, a jednocześnie być smaczne i przyjemnościowe mówi Agnieszka Pragacz, Brand Manager Bakalland S.A.

 


[1] Źródło: Raport Bakalland „Trendy na rynku żywności”, Zymetria, wrzesień 2017

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł spożywczy FRoSTA obchodzi 20. urodziny! Co osiągnęła w tym czasie? Biuro prasowe
2019-06-18 | 14:00

FRoSTA obchodzi 20. urodziny! Co osiągnęła w tym czasie?

1999 rok niewątpliwie był przełomowy, i to nie tylko dlatego, że dzielił dwa wieki i dwa tysiąclecia. Właśnie wtedy w Polsce działać zaczął obecny lider mrożonych produktów
Przemysł spożywczy Żywiec Zdrój wprowadza szklane butelki i puszki
2019-06-18 | 12:00

Żywiec Zdrój wprowadza szklane butelki i puszki

Żywiec Zdrój realizuje swoje pionierskie  zobowiązanie środowiskowe, ogłoszone podczas ostatniego Szczytu Klimatycznego ONZ. Jednym z kluczowych założeń tej deklaracji jest
Przemysł spożywczy Jantoń zmienia nazwę na JNT Group
2019-06-18 | 10:30

Jantoń zmienia nazwę na JNT Group

Po licznych akwizycjach dokonanych przez firmę Jantoń, w skład przedsiębiorstwa obecnie wchodzi również spółka Platinum Wines oraz marka Wino Makłowicz czy Makłowicz Poleca.

Prawo

Od lipca duże firmy dołączą do pracowniczych planów kapitałowych. Ponad 400 przedsiębiorców wybrało inne rozwiązanie

1 lipca przedsiębiorstwa zatrudniające powyżej 250 pracowników zostaną automatycznie włączone do pracowniczych planów kapitałowych (PPK). Na alternatywną wersję, czyli wdrożenie pracowniczego programu emerytalnego (PPE), zdecydowało się dotąd 411 firm. Wśród nich są m.in. spółki Grupy VELUX, które zatrudniają łącznie ponad 1,8 tys. osób. Firma podkreśla, że PPE to rozwiązanie korzystniejsze dla samych pracowników, bo w całości finansowane przez pracodawcę. Od momentu uruchomienia programu w spółkach grupy dołączyło do nich już 75 proc. zatrudnionych.

Finanse

Małym i średnim firmom trudno pozyskać pieniądze na rozwój. Coraz częściej finansują go dzięki emisji obligacji skierowanej do konkretnych inwestorów

Małe i średnie firmy mają często problem z dostępem do finansowania zewnętrznego, ponieważ banki wolą mniej ryzykowne inwestycje, giełda preferuje większe podmioty, a rynek obligacji korporacyjnych wciąż odczuwa skutki afery GetBacku. Alternatywą może być emisja obligacji skierowana do konkretnych inwestorów.

Farmacja

Wcześnie wykryty rak piersi może być uleczalny. W Polsce brakuje jednak dostępu do nowoczesnej terapii i wiedzy na temat tej choroby

Zastosowanie terapii celowanej z wykorzystaniem podwójnej blokady na wczesnym etapie rozwoju HER2-dodatniego raka piersi może doprowadzić do całkowitego wyleczenia. W Polsce refundacji podlega jednak tylko jeden z dwóch wykorzystywanych w tej terapii leków. Eksperci podkreślają, że problemem jest także to, że kobiety, które słyszą diagnozę „wczesny rak piersi”, są pozostawione same sobie, bez dostępu do informacji i wsparcia w pierwszym, bardzo trudnym etapie leczenia. Tego typu wsparcie chcą zaoferować twórcy kampanii „Wylecz raka piersi HER2+”.

Handel

Polska w krótkim terminie nie powinna negatywnie odczuć wznowienia wojny handlowej między USA a Chinami. Sytuacja może nawet sprzyjać rodzimemu eksportowi

Po półrocznym zawieszeniu w maju wybuchła kolejna odsłona bitwy na cła między Stanami Zjednoczonymi a Chinami – prezydent Donald Trump podniósł stawki dla chińskich towarów o wartości 200 mld dol. i zagroził wprowadzeniem kolejnych opłat. Na cenzurowanym znalazł się chiński koncern Huawei, z którym na skutek dekretu Trumpa amerykańscy potentaci zrywają współpracę. Choć Polska znajduje się na peryferiach tego konfliktu, może on skutkować m.in. osłabieniem złotego, co jest korzystne dla eksporterów.