Komunikaty PR

Regeneracja sprzętu IT receptą na problem elektroodpadów?

2019-11-08  |  13:15
Biuro prasowe
Kontakt

Martyna Dziopak
Good One PR

ul. Edwarda Jelinka 38
01-402 Warszawa
martyna.dziopak|goodonepr.pl| |martyna.dziopak|goodonepr.pl
739060588
www.goodonepr.pl
Do pobrania docx ( 0.04 MB )

Wartość rynku komputerów używanych w Polsce szacuje się na blisko 7 mld zł. To jednocześnie rynek z dużym potencjałem wzrostu, biorąc pod uwagę coraz szerszą dyskusję na temat konieczności wielokrotnego wykorzystywania dóbr, zgodnie z koncepcją Gospodarki Obiegu Zamkniętego (GOZ). Pomyślne prognozy biznesowe chce wykorzystać firma ZIKOM, która od lat regeneruje i dystrybuuje sprzęt IT, opierając swój biznes właśnie na idei GOZ. W tym celu Spółka realizuje kampanię crowdfundingową, z ofertą akcji o wartości niemal 2 mln zł. Finał zbiórki planowany jest na 18 listopada.

Konsumpcyjny styl życia i pogoń za nowinkami sprawiają, że każdego roku kupujemy coraz większe ilości sprzętu komputerowego. Jednym z efektów takich działań jest znaczne skrócenie cyklu życia elektroniki, co przekłada się na zwiększenie ilości elektroodpadów. Tymczasem produkcja jednego nowego komputera wymaga użycia niemal 1,8 t surowców, w tym m.in. 1500 l wody, 240 kg węgla oraz 22 kg chemikaliów[1]. Według ekonomistów, receptą na pogodzenie rosnącej konsumpcji z ograniczającymi się zasobami Ziemi jest koncepcja Gospodarki Obiegu Zamkniętego, zakładająca m.in. wielokrotne wykorzystywanie dóbr i ograniczanie produkcji odpadów. Model biznesowy wpisany w ideę GOZ realizuje od niemal 17 lat ZIKOM – spółka zajmująca się profesjonalną regeneracją i dystrybucją sprzętu IT. – Nasi specjaliści są w stanie nawet czterokrotnie przedłużyć cykl życia komputerów. Jednocześnie, po regeneracji są one dostępne za ułamek ceny. Jesteśmy dumni, że przy rosnącym problemie elektroodpadów, nasza firma dba nie tylko o jakość sprzętu, ale także o środowisko – mówi Bartosz Zięba, założyciel i prezes ZIKOM. Właściciele przedsiębiorstwa uważają, że to idealny moment na rozwój firmy i inwestycje, biorąc pod uwagę potencjał wzrostu rynku. – Zgodnie z naszymi szacunkami, wartość rynku komputerów używanych w Polsce to blisko 7 mld zł, a wziąwszy pod uwagę szerzącą się dyskusję na temat konieczności ograniczania elektroodpadów, rynek ten będzie sukcesywnie się rozwijać. Nasze doświadczenia pokazują, że dobry, biznesowy komputer po regeneracji może służyć przez długie lata, podobnie jak dobre, używane auto. I jest tego świadomych coraz więcej klientów, zarówno z segmentu B2B, jak i B2C – dodaje Bartosz Zięba.

W planach rozwój sieci sprzedaży i GPW

Aby pozyskać środki na inwestycje, Spółka postawiła na finansowanie społecznościowe i w drugiej połowie września wystartowała z kampanią crowdfundingową na portalu Beesfund . W jej ramach wyemitowała niemal 80 tys. akcji, każda w cenie 25 zł. ZIKOM chce poprzez finansowanie społecznościowe pozyskać niecałe 2 mln zł, co stanowi ok. 7,4 proc. akcji przedsiębiorstwa. – Zgromadzony kapitał chcemy przeznaczyć przede wszystkim na zwiększenie zapasów asortymentu oraz rozwój kanałów sprzedaży i działu produkcji. Nasze doświadczenie pokazuje, że tylko dzięki rozszerzeniu zapasów sprzętowych, przy wykorzystaniu obecnych kanałów sprzedaży, jesteśmy w stanie w niedalekiej perspektywie zwiększyć przychody firmy o blisko 40 proc. – mówi Bartosz Zięba. Na tę chwilę ZIKOM posiada 4 własne sklepy stacjonarne oraz sklep internetowy. W ostatnim czasie firma rozpoczęła też testy modelu sieci sprzedaży opartego na franczyzie, otwierając 3 dodatkowe placówki. – Według naszych szacunków jesteśmy w stanie obsłużyć na tę chwilę sieć ok. 70 sklepów. Pokazuje to jak duży mamy potencjał wzrostu. Do końca 2021 roku mamy w planach rozbudowę sieci sklepów detalicznych do 50 placówek, rozwijając jednocześnie sprzedaż internetową, która na tę chwilę stanowi ok. 10 proc. wszystkich transakcji – dodaje Bartosz Zięba. Firma liczy, że sukcesywny rozwój hybrydowego modelu sprzedaży pozwoli na rozbudowę oraz zróżnicowanie portfela klientów (obecnie 70 proc. sprzedaży realizowana jest w segmencie B2B). Do 2024 roku ZIKOM planuje także debiut giełdowy na parkiecie głównym. Kampania crowdfundingowa ma stanowić pierwszy etap przygotowań do wejścia na GPW.

Co zyskują nowi akcjonariusze

Na nowych akcjonariuszy ZIKOM czeka szereg benefitów zróżnicowanych w zależności od kwoty zakupionego pakietu. Zainteresowani, potencjalni współwłaściciele ZIKOMu mogą nabyć pakiety o wartości: 50, 250, 750, 5 tys., 10 tys., 20 tys., 50 tys. oraz 100 tys. zł. Wśród oferowanych korzyści znajdują się m.in. certyfikaty akcjonariusza i eko-inwestora, udział w Walnym Zgromadzeniu Akcjonariuszy, gadżety firmowe czy kupony zniżkowe do wykorzystania w sklepie ZIKOM. Posiadacze większej liczby akcji (od 400 szt. wzwyż) otrzymają ponadto ekskluzywne, grawerowane pióro. Z kolei zakup pakietu o wartości 20, 50 czy 100 tys. zł wiąże się także z voucherami na weekendowy wyjazd do winnicy czy SPA oraz uroczystą kolacją z Zarządem podczas Walnego Zgromadzenia Akcjonariuszy. Pierwszy inwestor, który nabędzie pakiet akcji o wartości 100 tys. zł, zostanie ponadto Członkiem Rady Nadzorczej.

Kampania crowdfundingowa ZIKOM planowana jest do końca do 18 listopada. Więcej informacji na jej temat można znaleźć na: https://akcjazikom.pl/

 

O firmie

Grupa Zikom sp z o.o. działa na rynku od 2003 roku i jest jednym z największych dystrybutorów poleasingowego sprzętu komputerowego na terenie Polski. Pod marką Zikom Computer Outlet działa 7 oddziałów sprzedaży stacjonarnej oraz sklep online. Do dyspozycji klientów jest również możliwość skorzystania z oferty leasingowej. Przez 16 lat działalności na rynku, firma z jednoosobowej działalności rozrosła się do spółki zatrudniającej kilkunastu pracowników, obsługujących setki klientów miesięcznie. Przedsiębiorstwo posiada status Microsoft Registered Refubrisher. Oznacza to, że proces odnawiania komputerów spełnia wymagania jednej z największych firm branży IT na świecie, dzięki czemu produkty oferowane przez ZIKOM są objęte roczną gwarancją. W ofercie sklepu można znaleźć produkty czołowych producentów komputerów, takich jak: Dell, Lenovo, HP, Acer, Fujitsu.

Niniejsza informacja prasowa została przygotowana wyłącznie w celach informacyjnych, jako zestawienie aktualnych informacji na temat Grupy ZIKOM oraz rynku, a zwarte w niej informacje służą wyłącznie do użytku potencjalnego nabywcy w celu rozważenia decyzji w sprawie nabycia akcji spółki ZIKOM.

 

 

 

 


[1] https://akcjazikom.pl/

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Black Friday, czyli wyzwanie dla całej branży e-commerce Biuro prasowe
2019-11-16 | 13:00

Black Friday, czyli wyzwanie dla całej branży e-commerce

Dni wyprzedażowe w dużej mierze niosą za sobą szereg wyzwań, przed którymi staje branża e-commerce. Trudno oczywiście przewidzieć dokładne wyniki sprzedaży, ale tendencja
IT i technologie Internet w każdym zakątku domu – nowe routery Huawei
2019-11-15 | 14:25

Internet w każdym zakątku domu – nowe routery Huawei

Huawei prezentuje trzy nowe modele routerów: Q2 Pro, WS318n i Wi-Fi WS5200 V2. Urządzenia o neutralnym, ascetycznym wyglądzie zapewniają wysokiej jakości sygnał sieci,
IT i technologie BRAK ZDJĘCIA
2019-11-15 | 13:00

Red Dev Studio publikuje wyniki za III kwartał

Red Dev Studio, notowany na NewConnect producent gier na platformy stacjonarne i mobilne opublikował wyniki za III kwartał. W okresie od lipca do września spółka wypracowała ponad 0,06 mln zł netto przychodów ze sprzedaży.

Więcej ważnych informacji

Kalendarium

Jak korzystać z materiałów Newserii?

Ważne informacje dla dziennikarzy i mediów

Wszystkie materiały publikowane w serwisach agencji informacyjnej Newseria przeznaczone są do bezpłatnej dystrybucji poprzez serwisy internetowe, stacje radiowe i telewizje, wydawców prasy oraz aplikacje pełniące funkcję agregatorów newsów. 

Szczegóły dotyczące warunków współpracy znajdują się tutaj.

Ochrona środowiska

Browary Kompanii Piwowarskiej przestawiają się na zieloną energię elektryczną. Ich produkcja w kraju będzie w 100 proc. zasilana przez odnawialne źródła

1/3 udziałów w polskim rynku piwa ma Kompania Piwowarska. Firma sukcesywnie zwiększa wykorzystanie energii z odnawialnych źródeł. W 2021 roku jej browary będą już w 100 proc. zasilane zieloną energią elektryczną. Ma się do tego przyczynić zawarta właśnie umowa z innogy, na mocy której browary KP będą zaopatrywane w energię elektryczną z farm wiatrowych. Pozwoli to m.in. ograniczyć emisję dwutlenku węgla o 66 proc. i zabezpieczy firmę przed wzrostem cen energii. Dziesięcioletni kontrakt to jedna z niewielu dotąd na polskim rynku umów zawieranych bezpośrednio pomiędzy wytwórcą energii z OZE a jej odbiorcą końcowym.

Patronaty Newserii

Gala Złote Spinacze 2019

Handel

Tempo wzrostu gospodarki hamuje. Kryzys w Niemczech jeszcze nie spowalnia eksportu, ale wstrzymuje inwestycje firm

W III kwartale 2019 roku PKB Polski zwiększyło się o 3,9 proc. w ujęciu rocznym. To wprawdzie najwolniejsze tempo od IV kwartału 2016 roku, ale i tak dobry wynik. Według Rafała Beneckiego, głównego ekonomisty ING Banku Śląskiego, istotne jest to, że problemy niemieckiego przemysłu przekładają się na polską gospodarkę wolniej i łagodniej niż zazwyczaj. Jednak mimo wzrostu dochodów konsumentów dynamika ich wydatków spada, a firmy coraz ostrożniej planują inwestycje.

Problemy społeczne

Firmy coraz częściej dbają o pozytywne doświadczenia kandydatów podczas rekrutacji. To przekłada się na lojalność wobec marki

Aby przyciągnąć pracowników, nie wystarczy tworzyć miejsc pracy, ale trzeba zadbać o doświadczenia kandydatów i traktować ich jak klientów – przekonuje Maja Gojtowska, autorka książki „Candidate experience. Jeszcze kandydat czy już klient?”. Budowa pozytywnego candidate experience może stanowić o przewadze konkurencyjnej firmy. Brak komunikacji z rekruterem czy niepodawanie istotnych dla kandydata informacji w ogłoszeniu o pracę może zniechęcić do marki. Tymczasem firma, która dba o pracowników podczas rekrutacji, sama tworzy ambasadorów marki.

Handel

Chiński rynek szansą dla polskich producentów drobiu. Rodzimi drobiarze za granicą wygrywają jakością i ceną

Wszystko wskazuje na to, że w tym roku eksport drobiu z Polski, który od kilkunastu lat nieprzerwanie rośnie, po raz pierwszy będzie większy niż dostawy mięsa drobiowego na rynek krajowy – mówi Jarosław Kowalewski z Superdrob. Zwiększony popyt globalny, głównie z powodu rosnącego spożycia w Chinach, tworzy dobrą koniunkturę na kilka kolejnych lat. Polscy producenci wygrywają konkurencję nie tylko ceną, lecz także jakością.