Komunikaty PR

Samochodu życie po życiu – Stena Recycling otwiera STENA AutoZłom

2013-11-20  |  14:48
Biuro prasowe

Masz już dosyć niedomagającego samochodu, coraz częściej buntującego się na drodze? Zastanawiasz się, co zrobić z nieużytecznym gratem, który zabiera cenną przestrzeń w garażu lub na ulicy? Czas się z nimi pożegnać! STENA AutoZłom przy ul. Chełmżyńskiej 180 w Warszawie to nowoczesna stacja recyklingu pojazdów, która stawia na komfort i profesjonalną obsługę swoich klientów. Dzięki niej można pozbyć się starego samochodu, nie wychodząc z domu! Wystarczy skontaktować się z nami, a pracownicy STENA AutoZłom zadbają o wszystkie formalności związane z wyrejestrowaniem pojazdu. Wyceń swoje auto na stronie http://stenaautozlom.pl/warszawa/!

Drugie życie starego samochodu

STENA AutoZłom to kolejna usługa Stena Recycling, skierowana do mieszkańców stolicy oraz okolic. W nowej stacji demontażu pojazdów przy ul. Chełmżyńskiej 180 w Warszawie można przekazać samochód, który nie nadaje się już do użytkowania. Natomiast w sąsiedniej STENA EkoStacji – za darmo pozbyć się wszelkiego rodzaju odpadów – w tym makulatury, tworzyw sztucznych, wielkogabarytowych, i elektrycznych. Za każdym razem Stena Recycling daje gwarancję, że niepotrzebne przedmioty i części zostaną należycie przetworzone oraz powtórnie wykorzystane.

„STENA AutoZłom to odpowiedź na narastający problem na drogach: z jednej strony od kilku lat wciąż przybywa samochodów, z drugiej zaś - pojazdy te są coraz starsze, np. w Polsce średni wiek auta wynosi 15 lat. Dlatego stale wzrasta zapotrzebowanie na ich rozbiórkę i utylizację, z zachowaniem najwyższych unijnych standardów. Jednocześnie zgodnie z przyjętą ustawą z 2005 roku, poziom recyklingu pojazdów w Polsce od 2015 r. powinien wynieść min. 85% ich masy. Dzięki skandynawskiemu doświadczeniu już teraz w STENA AutoZłom odzyskujemy z przekazanego pojazdu aż do 90% materiałów. Część z nich jest wykorzystywana do produkcji nowych samochodów” – komentuje  Rajmund Gardziński, Dyrektor Oddziału Warszawa Wschód, Stena Recycling, gdzie znajduje się stacja demontażu.

W STENA AutoZłom każde auto przechodzi przez złożony proces demontażu. Karoseria podlega strzępieniu, pozostałe elementy, takie jak opony, szyby, części tapicerki, zostają przewożone do zakładów przetwarzania. Odzyskane surowce są ponownie wykorzystywane, np. sproszkowane szkło samochodowe to materiał stosowany w płytkach ceramicznych, zapewniający ich wyjątkową twardość, a gumy i uszczelki służą jako paliwo alternatywne w cementowniach. Tworzywa sztuczne po zmieleniu posłużą do produkcji nowych przedmiotów, np. słupków drogowych czy skrzynek narzędziowych. Posegregowane metale żelazne i nieżelazne trafiają do hut, by po przetopie znaleźć się w nowych pojazdach.

W Polsce co roku jest wyrejestrowywanych ok. 400 tys. pojazdów, z czego zaledwie połowa jest złomowana w legalnych punktach. W ramach szarej strefy, szacowanej na 500-800 tys. samochodów rocznie, pojazdy są wycofywane z użytku na podstawie fałszywych zaświadczeń ze stacji demontażu, a także nielegalnie rozbierane i sprzedawane w częściach, bez śladu w oficjalnej ewidencji. Przy średniej wadze ok. 1400 kg, właściwy recykling samych tylko wyrejestrowanych w Polsce samochodów pozwoliłby na odzyskanie aż 400 tys. ton stali i ponad 50 tys. ton tworzyw sztucznych, a także zaoszczędzenie 3 mln baryłek ropy. Czy wiesz, że z jednego starego auta można wyprodukować 22 400 resoraków? Tworzenie nowych produktów z odzyskanych surowców oznacza mniejsze zużycie zasobów naturalnych i energii, a także ogranicza emisję CO2 do atmosfery. Tylko dzięki prawidłowej utylizacji odpadów niebezpiecznych: paliw, płynów hamulcowych i chłodniczych, akumulatorów oraz katalizatorów możliwa jest ochrona gleby oraz wody przed skażeniem.

 

STENA AutoZłom - instrukcja

STENA AutoZłom zaprasza od poniedziałku do piątku w godz. 7-17, a w sobotę – od 8 do 14. Każdy, kto w tym czasie przyjedzie na Chełmżyńską 180, może liczyć na kompleksową, profesjonalną i życzliwą obsługę. Już wkrótce uruchomiona zostanie także możliwość pełnego kontaktu z obsługą STENA AutoZłom drogą internetową. Wówczas wystarczy wypełnić formularz zamieszczony na stronie http://stenaautozlom.pl/warszawa/ - wycenić wartość samochodu oraz wybrać formę transportu: na lawecie STENA AutoZłom lub samodzielny dojazd. Na wskazany adres mailowy pracownicy stacji wysyłają potwierdzenie wraz z informacją o dokumentach, niezbędnych do sfinalizowania usługi. Dzięki możliwości przekazania upoważnienia klienci nie muszą wyrejestrowywać auta na własną rękę i szerokim łukiem omijają kolejki w urzędach. STENA AutoZłom nie pobiera opłaty za przyjęcie pojazdu. To właściciel samochodu otrzymuje pieniądze w zamian za oddanie go w dobre ręce!

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Ochrona środowiska Zrównoważony rozwój w centrum działań w Danfoss Biuro prasowe
2021-04-06 | 20:00

Zrównoważony rozwój w centrum działań w Danfoss

Danfoss to jedna z tych firm, które dążąc do własnego rozwoju i dobrych wyników finansowych, dbają również o swoich pracowników i lokalne społeczności, a także
Ochrona środowiska SUNEX z dwucyfrowym wzrostem przychodów
2021-04-06 | 11:00

SUNEX z dwucyfrowym wzrostem przychodów

SUNEX S.A., czołowy producent i dystrybutor innowacyjnych rozwiązań opartych o odnawialne źródła energii w pierwszym kwartale br. osiągnął około 23 mln zł przychodów.
Ochrona środowiska Na co zwracać uwagę podczas kupna pelletu?
2021-03-31 | 13:00

Na co zwracać uwagę podczas kupna pelletu?

Jak kupić dobrej jakości pellet i na co każdy powinien zwracać uwagę przy jego wyborze?

Więcej ważnych informacji

Kalendarium

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Bankowość

Coraz bliżej rozwiązanie problemu kredytów frankowych. Unieważnienie umów oznaczałoby straty dla banków od 70 mld do nawet 230 mld zł

Kredytobiorcy, którzy zaciągnęli kredyty we frankach, oraz sektor bankowy z niecierpliwością czekają na uchwałę Sądu Najwyższego w sprawie rozstrzygania sporów o kredyty frankowe. Ma ono nastąpić 13 kwietnia. Zdaniem dr. hab. Witolda Potwory z Wyższej Szkoły Zarządzania i Administracji w Opolu sprawiedliwe wydaje się proponowane przez KNF przeliczanie kwoty kredytu po kursach z dnia ich zaciągnięcia. Być może jednak Sąd Najwyższy zaproponuje inne rozwiązanie. Ekspert podkreśla, że szkodliwe byłoby rozwiązanie obciążające tylko jedną stronę sporu – kredytobiorców lub banki. KNF policzyła, że koszty dla banków w przypadku unieważnienia umów kredytowych mogłyby sięgnąć od 70 do 234 mld zł w zależności od przyjętego wariantu.

Prawo

Firmy rodzinne w Polsce generują 18 proc. PKB i 332 mld zł przychodu. Nowe przepisy mają ułatwić ich funkcjonowanie i sukcesję

W Polsce działa ok. 830 tys. firm rodzinnych. Generują rocznie 332 mld zł, co piąta wypracowana w naszym kraju złotówka jest wynikiem właśnie ich pracy. W ciągu najbliższych pięciu lat w ręce kolejnej generacji przejdzie ok. 57 proc. firm rodzinnych, ale tylko nieco ponad 8 proc. następców deklaruje chęć ich poprowadzenia. Do konsultacji trafił niedawno projekt ustawy o fundacji rodzinnej, który ma pomóc rozwiązać problem sukcesji, umożliwi też firmom rodzinnym stabilny rozwój w perspektywie wielopokoleniowej. – To odpowiedź na oczekiwania prywatnej przedsiębiorczości – ocenia Piotr Aleksiejuk z kancelarii Wojarska Aleksiejuk i Wspólnicy.

Prawo

Transport autokarowy pominięty w Krajowym Planie Odbudowy. Najbardziej poszkodowana będzie tzw. Polska powiatowa

W transporcie wojewódzkim, powiatowym i gminnym jest wykorzystywanych ok. 35 tys. autobusów, których średni wiek wynosi 18,6 lat, ale wiele z nich ma nawet 30 lat i więcej. Na wymianę starego, nieekologicznego taboru nie przewidziano żadnych środków w Krajowym Planie Odbudowy – podkreśla Polska Izba Gospodarcza Transportu Samochodowego i Spedycji, która zrzesza przewoźników autokarowych. Jak wskazuje, rząd całkowicie pominął potrzeby transportowe tzw. Polski powiatowej, zamiast tego przeznaczając środki na rozwój 1,2 tys. nowych autobusów dla dużych miast.

Farmacja

Choroba Parkinsona coraz częściej dotyka młodych ludzi. Pandemia znacząco opóźnia diagnostykę i leczenie.

– Minęły już czasy, kiedy Parkinson był problemem ludzi starszych. Najmłodszy chory, z którym rozmawiałem, miał pierwsze objawy w wieku 16 lat – mówi wiceprezes Fundacji Chorób Mózgu Wojciech Machajek. Chorobę Parkinsona, na którą cierpi w Polsce ok. 100 tys. osób, diagnozuje się coraz częściej i u coraz młodszych. W ostatnich latach poprawił się dostęp do leczenia zaawansowanego stadium choroby, a w ramach dwóch programów lekowych pacjenci mają dostęp do nowoczesnych terapii infuzyjnych. Kluczowe znaczenie dla sprawności chorych ma jednak wczesne rozpoznanie i wdrożenie leczenia, co ostatnio utrudnia pandemia.