Komunikaty PR

Efektownie i efektywnie. Miejskie iluminacje błyszczą w mediach

2019-01-21  |  11:00
Biuro prasowe
Kontakt
Joanna Karpińska
HETMAN PR&MEDIA RELATIONS JOANNA KARPIŃSKA

Targowa 27
90-043 Łódź
biuro|hetman.pro| |biuro|hetman.pro
501738565
www.hetman.pro
Do pobrania Raport ( 0.97 MB )

Warszawa, Gdańsk i Kraków – to właśnie zimowe iluminacje tych trzech miast robią największą furorę w mediach zarówno tradycyjnych, jak i społecznościowych – wynika z raportu „Iluminacje Świąteczne” przygotowanego przez PRESS-SERVICE Monitoring Mediów. Świetlne dekoracje sprawiają radość mieszkańcom i są niezwykle fotogeniczne, a dzięki temu idealnie sprawdzają się jako narzędzie promocji miast, przynosząc wielomilionowy ekwiwalent reklamowy.


W raporcie przeanalizowano publikacje z grudnia 2018 roku dotyczące 18 miast wojewódzkich. Niekwestionowanym liderem rankingu, najjaśniej błyszczącym w mediach jest świąteczna oprawa Warszawy. Ogólna liczba publikacji na jej temat w grudniu to blisko 10 tysięcy, a ich ekwiwalent reklamowy wyniósł 11,66 mln złotych.

Razem ze stolicą na podium znalazły się: zimowa iluminacja Gdańska (6302 publikacje, ekwiwalent reklamowy 6,66 mln zł) oraz Krakowa (3 766 publikacje oraz ekwiwalent reklamowy 5,95 mln zł). W pierwszej dziesiątce miast najczęściej obecnych w mediach uplasowały się także: Szczecin, Katowice, Poznań, Lublin, Łódź, Opole oraz Wrocław.

 – Dekoracje świetlne są obecnie wykorzystywane do budowania świątecznego klimatu w przestrzeni miejskiej w większości polskich aglomeracji. Stanowią dla mieszkańców oraz turystów malownicze tło do zdjęć i filmów publikowanych w social media. Jak pokazują wyniki analizy, iluminacje mają także dla miast realny potencjał promocyjny. Lider zestawienia – Warszawa uzyskała w ich kontekście niemal 3 tysiące publikacji w mediach społecznościowych – tłumaczy Marlena Sosnowska – rzecznik prasowy  PRESS-SERVICE Monitoring Mediów.

Autorem aż 11 dekoracji miast wojewódzkich, w tym iluminacji Warszawy i pozostałych, które znalazły się na podium, jest firma Multidekor z Piastowa.

Od dawna wiemy, że stworzona z myślą o konkretnym mieście, oryginalna w formie i nierzadko również osadzona w lokalnej tradycji i historii iluminacja świąteczna potrafi podbić internet i zwabić turystów. Już na etapie projektu robimy więc wszystko, by nasze iluminacje angażowały odbiorców, zachęcały do wspólnych fotografii i zdobywały lajki w mediach społecznościowych. Stąd propozycje tworzone specjalnie do tego celu: foto-ramki czy duże świetlne nazwy miast – komentuje wyniki raportu Grzegorz Podogrocki, Prezes Multidekor.

W sumie analizie poddano materiał pochodzący z monitoringu ponad 1100 polskich tytułów prasowych, 5 mln źródeł internetowych oraz 100 stacji radiowych i telewizyjnych. W przygotowaniu raportu użyto technik służących badaniu efektywności działań PR. Mierzone były 3 parametry: liczba publikacji na temat iluminacji danego miasta, dotarcie informacji oraz AVE, czyli ekwiwalent reklamowy.

 

PRESS-SERVICE Monitoring Mediów wyraża zgodę na pełną lub częściową publikację materiałów pod warunkiem podania źródła (pełna nazwa firmy: PRESS-SERVICE Monitoring Mediów). W przypadku wykorzystania grafik należy wskazać źródło (nazwę firmy lub logotyp) przy każdym wykresie.

 

Kontakt prasowy:
Monika Kuśmirek-Zyzik
Biuro prasowe Multidekor
m.kusmirek@multidekor.pl
kom. 600 946 070

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Samorządy BRAK ZDJĘCIA
2019-03-29 | 09:00

Ponad pół roku programu „Czyste Powietrze” w opinii eksperta

„Czyste Powietrze” to kompleksowy program, którego celem jest zmniejszenie lub uniknięcie emisji pyłów i innych zanieczyszczeń wprowadzanych do atmosfery przez domy jednorodzinne. Program przewiduje
Samorządy Rekordowy Polonez na 100-lecie Odzyskania Niepodległości oficjalnie potwierdzon
2018-09-27 | 12:00

Rekordowy Polonez na 100-lecie Odzyskania Niepodległości oficjalnie potwierdzon

8 czerwca 2018 roku, punktualnie o godzinie 11:00 odbył się Rekordowy Polonez na 100-lecie Odzyskania Niepodległości. Wydarzenie zjednoczyło uczestników i widzów w ponad
Samorządy Skąd gminy mogą brać środki na modernizację szkół?
2018-09-10 | 12:00

Skąd gminy mogą brać środki na modernizację szkół?

We wnioskach z przeprowadzonych kontroli NIK jako jedną z głównych przyczyn złego stanu techniczno-sanitarny polskich szkół wymienił ograniczone możliwości finansowe

Kalendarium

Telekomunikacja

Wdrożenie 5G będzie wymagać dużej dbałości o cyberbezpieczeństwo. Operatorzy muszą wypracować odpowiednie standardy

Wielkimi krokami zbliża się wdrożenie sieci 5G, która ma zapoczątkować nową rewolucję technologiczną i stworzyć możliwości ultraszybkiej komunikacji. Eksperci podkreślają jednak, że fundamentalną kwestią w kontekście 5G jest cyberbezpieczeństwo i na każdym etapie wdrażania nowej technologii operatorzy muszą zadbać o najwyższe standardy. Bardzo ważne jest też budowanie świadomości użytkowników końcowych oraz efektywna współpraca firm technologicznych z administracją publiczną. – W przypadku 5G trzeba najpierw wypracować standardy, a dopiero potem wdrażać całą sieć – podkreśla Ryszard Hordyński z Huawei Polska.

Konsument

Połowa Polaków styka się z dezinformacją w sieci. To może mieć ogromne znaczenie dla zbliżających się wyborów

Treści udające rzetelne dziennikarstwo, farmy trolli czy pseudoanonimowe ataki na polityczną konkurencję stają się w sieci coraz częstsze i powszechniejsze. Już ponad połowa Polaków przyznaje, że spotkała się z dezinformacją w internecie – wynika z raportu Pracowni Badań Społecznych NASK. Zdaniem internautów co trzecia informacja jest zmanipulowana. Jednocześnie dwie trzecie badanych nigdy nie weryfikuje wiarygodności informacji lub robi to sporadycznie. Takie wyniki budzą niepokój szczególnie przed wyborami. Konieczna jest edukacja internautów, czemu ma służyć serwis bezpiecznewybory.pl.

Ochrona środowiska

Branża chemiczna stawia na inwestycje przyjazne dla środowiska. Nowe rozwiązania pozwalają oszczędzać surowce

Recykling chemiczny to innowacyjna metoda, w której odpady z tworzyw sztucznych – przy zastosowaniu procesów termochemicznych – są ponownie przekształcane w surowce do nowej produkcji. Tę technologię rozwija BASF. W ramach pilotażu przetwarza różne rodzaje plastiku, które nie mogą być poddane tradycyjnemu recyclingowi mechanicznemu. Firma podkreśla, że dzięki temu wpisuje się w koncepcję gospodarki o obiegu zamkniętym. Zrównoważony rozwój to również cel fabryki katalizatorów w Środzie Śląskiej.

Farmacja

Już ponad 40 proc. Polaków cierpi na różnego rodzaju alergie. Jedyną skuteczną metodą leczenia jest immunoterapia alergenowa, czyli odczulanie

Ponad 40 proc. Polaków cierpi na choroby alergiczne, przy czym ok. 10 proc. stanowią ciężkie jej postacie. Skala ich występowania dramatycznie zwiększa się z każdym rokiem. Lekarze przypominają, że jedyną metodą, która może wyleczyć pacjenta z alergii, jest immunoterapia alergenowa, czyli odczulanie. Leczenie polega na zwalczaniu przyczyny choroby, a nie tylko na łagodzeniu objawów. Zastosowanie immunoterapii również skutecznie zapobiega rozwojowi astmy oskrzelowej i ciężkich postaci innych chorób alergicznych. Eksperci zaznaczają, że przyszłością w leczeniu alergii jest połączenie immunoterapii alergenowej z leczeniem biologicznym, stosowanym zwykle w przypadku cięższych i nieuleczalnych schorzeń.