Komunikaty PR

Sodexo kolejny raz wspiera Polską Akcję Humanitarną

2019-10-10  |  13:00
Biuro prasowe
Kontakt
ConTrust
Communication

ul. 1 sierpnia 6A
02-134 Warszawa
contact|contrust.pl| |contact|contrust.pl
+48 22 370 28 87
www.contrust.pl
Do pobrania Sodexo_PAH ( 0.1 MB )

Tylko w roku szkolnym 2018/2019 Sodexo Benefits and Rewards Services Polska ufundowało ponad 20 tysięcy posiłków na rzecz podopiecznych programu Pajacyk. W tym roku znana
z budowania zaangażowania i motywowania pracowników firma ponownie aktywnie włączyła się w program prowadzony przez Polską Akcję Humanitarną.

Według danych Eurostatu (Europejskiego Urzędu Statystycznego) w 2017 roku blisko 18% dzieci w Polsce było zagrożonych ubóstwem i wykluczeniem społecznym, a jedno na czworo dzieci w naszym kraju doświadczało braku bezpieczeństwa żywieniowego. Dzieci jedzące mało lub źle, nie dostarczają organizmowi niezbędnych składników odżywczych potrzebnych do prawidłowego rozwoju. Istnieje wiele konsekwencji takiego stanu. Dziecko niedożywione jest osłabione, ma zmniejszoną koncentrację, bywa agresywne. Do tego słabiej się uczy, gorzej się rozwija i – z powodu mniejszej odporności – częściej choruje. Jedną z metod przeciwdziałania zjawisku niedożywienia w Polsce jest program Pajacyk. – W ramach programu Pajacyk finansujemy zdrowe posiłki dzieciom, które z różnych względów przychodzą do szkoły głodne, nie mają drugiego śniadania lub nie jest ono w pełni wartościowe. Nie jesteśmy w stanie zapewnić takiej pomocy wszystkim potrzebującym, lecz – dzięki współpracy z takimi partnerami jak Sodexo – posiłków z roku na rok może być więcej. Dodatkowo motywujący jest fakt, że pomagając tym dzieciom, dbamy również o ich przyszłośćpowiedział Rafał Wawrzyńczyk, Specjalista ds. Współpracy z Biznesem z Polskiej Akcji Humanitarnej.

Program Pajacyk zapewnia finansowanie posiłków w stołówkach szkolnych i świetlicach. Otrzymują
je dzieci będące w trudnej sytuacji materialnej. W roku szkolnym 2018/2019 w ramach programu Pajacyk wartościowe posiłki jadło codziennie 1534 dzieci w 129 placówkach w całej Polsce. W wakacje 2018 roku dożywianych było 843 dzieci, a w wakacje 2019 przyznano dofinansowanie dla 1252 dzieci. W rozpoczętym niedawno roku szkolnym 2019/20 akcja obejmie 1027 dzieci w 66 placówkach. W tym okresie otrzymają one łącznie ponad 188 tysięcy posiłków. Program od lat wspiera Sodexo, które po raz kolejny przekazało Polskiej Akcji Humanitarnej środki na ten cel. Od początku współpracy Sodexo z PAH na konto fundacji trafiła kwota pozwalająca ufundować ponad 60 tysięcy posiłków. Co roku odnotowywany jest dwucyfrowy wzrost przekazanych środków, ponieważ pieniądze pochodzą z limitowanej edycji przedpłaconej karty podarunkowej, chętnie kupowanej przez firmy w okresie okołoświątecznym. – Szefowie sięgają po kartę z Pajacykiem, bo doskonale wiedzą, że z roku na rok pracownicy coraz chętniej włączają się w akcje wspierające lokalne społeczności. Firmy traktują zakup karty jako element społecznej odpowiedzialności biznesu. To nagradzanie idące w parze z pomaganiem potrzebującym, bo beneficjentami programu Pajacyk są dzieci zagrożone wykluczeniem społecznym z powodu ubóstwa. Każde 10 zamówionych przez pracodawcę Kart Podarunkowych Sodexo z limitowanej serii z Pajacykiem to jeden posiłek dla dziecka objętego programem. Wiele firm decyduje się na ten upominek dla swoich pracowników właśnie dlatego, że jego wybór oznacza wsparcie konkretnej akcji charytatywnej. Jesteśmy dumni z oferowania karty będącej prezentem, który jednocześnie wspiera tak szczytny cel. Mamy nadzieję, że pracownicy korzystający z tej nadzwyczajnej karty przedpłaconej także odczuwają satysfakcję z pomagania potrzebującym. Szczególnie że wszystko dzieje się w okresie świątecznym, kiedy dzielenie się dobrem ma wyjątkową moc – powiedziała Ewelina Straszewicz, Product Manager w Sodexo Benefits and Rewards Services.

Sodexo od 20 lat dofinansowuje posiłki dzieciom na całym świecie w ramach akcji Sodexo Stop Hunger, której celem jest walka z niedożywieniem wśród najmłodszych. Współpraca polskiego oddziału Sodexo z Polską Akcją Humanitarną rozpoczęła się w 2016 roku.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Problemy społeczne BRAK ZDJĘCIA
2020-05-28 | 17:00

PepsiCo Polska rozpoczyna II fazę pomocy dla lokalnych społeczności

PepsiCo Polska w najbliższym czasie przekaże wsparcie na rzecz lokalnych społeczności. Środki zasilą Fundusz Interwencyjny Fundacji WOŚP, oprócz tego zakupionych zostanie 48 tysięcy posiłków dla personelu medycznego oraz
Problemy społeczne Z dbałością o to, co naprawdę ważne - kampania społeczna marki Ambition
2020-05-26 | 14:05

Z dbałością o to, co naprawdę ważne - kampania społeczna marki Ambition

Czas izolacji, ograniczenie kontaktów z bliskimi, niepewna przyszłość to nowa rzeczywistość, z którą w ostatnich miesiącach przyszło nam się zmierzyć. Wszechobecne zakazy
Problemy społeczne BRAK ZDJĘCIA
2020-05-26 | 11:00

Warta pomaga kolejnym 53 instytucjom lokalnym walczącym ze skutkami epidemii

Wsparcie instytucji w poszczególnych regionach to m.in. efekt działań agentów Warty. W ramach akcji „Zostań w domu i pomagaj”, która promuje bezpieczny, zdalny sposób zawierania ubezpieczeń, Warta

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Sport

Siłownie i kluby fitness szykują się na przyjęcie klientów od 6 czerwca. Z ich usług tuż po otwarciu chce skorzystać 9,5 mln Polaków

W trakcie lockdownu 43 proc. Polaków ograniczyło swoją aktywność fizyczną, głównie ze względu na zamknięcie obiektów sportowych. Prawie 40 proc. nie podjęło żadnej aktywności w ciągu ostatnich 30 dni – wynika z badania MultiSport Index Pandemia. Optymistyczne jest jednak to, że 85 proc. Polaków, czyli ok. 27 mln osób, zamierza ćwiczyć częściej po zakończeniu pandemii, a aż 9,5 mln planuje skorzystać z obiektów sportowo-rekreacyjnych tuż po ich ponownym otwarciu. Siłownie, baseny i kluby fitness przygotowują się już do przyjęcia klientów w nowym reżimie sanitarnym, co nastąpi od 6 czerwca.

IT i technologie

Druk 3D niezastąpiony w czasie pandemii. Mimo to wiele mniejszych firm może nie przetrwać kryzysu

Trudności z logistyką i dostawami do klientów, ograniczenie dostępności komponentów produkowanych w Azji – to problemy, które branża technologiczna odczuła w związku z rozwojem pandemii. – Niektóre firmy mogą tego nie przetrwać – mówi Mariusza Babula z firmy Zortrax. W długim terminie kryzys związany z koronawirusem może mieć jednak dobroczynny wpływ na rynek. Drukarki 3D w czasie pandemii okazały się niezastąpione w produkcji środków ochrony osobistej dla personelu medycznego z uwagi na krótki czas realizacji zamówień. Wzrosła więc świadomość roli druku 3D w produkcji.

Jak korzystać z materiałów Newserii?

Ważne informacje dla dziennikarzy i mediów

Wszystkie materiały publikowane w serwisach agencji informacyjnej Newseria przeznaczone są do bezpłatnej dystrybucji poprzez serwisy internetowe, stacje radiowe i telewizje, wydawców prasy oraz aplikacje pełniące funkcję agregatorów newsów. 

Szczegóły dotyczące warunków współpracy znajdują się tutaj.

Konsument

Polacy coraz chętniej wybierają diety pudełkowe. Po okresie pandemii firmy cateringu dietetycznego mogą liczyć na wzrost sprzedaży

Pandemia i przymusowa izolacja sprzyjają tyciu. Przeciętny Polak przybierał na wadze średnio 0,5 kilograma tygodniowo. To paradoksalnie dobra wiadomość dla dietetycznych firm cateringowych, które odrabiają straty z marca i kwietnia. O ile do Wielkanocy ich spadki w zamówieniach sięgały nawet 50 proc., o tyle obecnie popyt znacznie się zwiększył. – Te firmy zostały o wiele mniej dotknięte skutkami koronawirusa niż pozostała część branży HoReCa – ocenia Marek Lekki, prezes Stowarzyszenia Przedsiębiorców Branży Cateringu Dietetycznego. Perspektywy dla rynku są optymistyczne.

Uroda

Stres związany z pandemią koronawirusa może powodować łysienie. W ostatnim czasie do trychologów zgłasza się coraz więcej osób z tym problemem

Jedną z częstych przyczyn wypadania włosów jest permanentny stres. Lęk i życie w napięciu negatywnie wpływają na kondycję całego organizmu, a co za tym idzie – osłabiają włosy i powodują liczne problemy skóry głowy. Włosy są bowiem barometrem odzwierciedlającym ogólny stan zdrowia psychicznego i fizycznego. Czynnikiem, który napędza stres, jest pandemia koronawirusa, która spowodowała, że wielu osobom od kilku tygodni stale towarzyszą stres i niepewność. W ostatnich dniach do gabinetów trychologów zgłasza się coraz więcej osób z problemem utraty włosów.