Komunikaty PR

ARC Rynek i Opinia: Sport potrzebuje sponsorów

2019-02-12  |  11:30
Biuro prasowe
Kontakt

Magdalena Felczak
ARC Rynek i Opinia

ul. J. Słowackiego 12
01-627 Warszawa
magdalena.felczak|arc.com.pl| |magdalena.felczak|arc.com.pl
+48 501701248
www.arc.com.pl

 

Ponad połowa Polaków lepiej ocenia firmy angażujące się w sponsoring sportu i kultury od tych, które się nie angażują. W ciągu ostatnich 10 lat wzrósł odsetek osób, które uważają, że sponsoring jest potrzebny w sporcie, zmalał zaś odsetek tych, którzy są zdania, że kultura potrzebuje sponsorów. Co piąty Polak przyznaje, że fakt, że dana firma jest sponsorem spowodował, że zainteresowali się jej ofertą. Najbardziej znanym sponsorem w Polsce jest Orlen – wynika  z badania Sponsoring Monitor 2018 ARC Rynek i Opinia.

 

Konsumenci mają świadomość tego, że firmy decydują się na sponsoring po to, by polepszyć swój wizerunek (84%). Dostrzegają również pozytywny wpływ sponsorów na rozwój sportu i kultury. Połowa badanych lepiej ocenia firmy zaangażowane w sponsoring sportu, 28% osób chętniej kupiłoby produkty firmy angażującej się w sponsoring.

Numerem jeden w polskim sponsoringu jest Orlen, który jest najbardziej rozpoznawalnym sponsorem zarówno wydarzeń sportowych jak i kulturalnych. Markami, które poza Orlenem również znalazły się w pierwszej piątce w obydwu zestawieniach są Coca-Cola i Lotos. 

Najbardziej rozpoznawalni sponsorzy w podziale na branże (znajomość wspomagana)

Markami, które w ciągu ostatniego roku odnotowały najwyższy wzrost znajomości wspomaganej jako sponsorzy są mBank (+ 9 p.p.), PGE (+ 9 p.p.) oraz AXA Direct (+ 7 p.p.).

Banki:

1. PKO Bank Polski (39%)

2. ING Bank Śląski (27%)

3. mBank (26%) 

Firmy ubezpieczeniowe: 

1. PZU (60%)

2. Allianz (25%)

3. Aviva (24%)

Firmy paliwowe/ motoryzacyjne:

1. Orlen (66%)

2. Lotos (47%)

3. Shell (31%)

Firmy telekomunikacyjne: 

1. Orange (59%)

2. T-Mobile (50%)

3. Play (47%)

Firmy energetyczne:

1. PGE (58%) 

2. PGNiG (54%)

3. Tauron (54%)

Firmy odzieżowe:

1. Adidas (67%)

2. Nike (62%)

3. Reebok (47%)

 

Sponsoring od wielu lat jest elementem krajobrazu marketingowego. Odbiorcy czy to sportu czy kultury mają świadomość, że firmy sponsorują ze względów wizerunkowych i sprzedażowych. Konsumenci wiedzą, jak duży i pozytywny  na rozwój poszczególnych dyscyplin czy dziedzin sztuki jest wpływ środków pochodzących od sponsorów. Warto zwrócić uwagę, że porównując wyniki z 2018 roku z tymi sprzed 10 lat wyraźnie widać, że istotnie, o 11 punktów procentowych, zwiększył się odsetek osób, które są zdania, że sponsoring jest potrzebny do rozwoju sportu, zmalał zaś, o 4 punkty procentowe, odsetek osób, które uważają, że kultura potrzebuje sponsorów. Może to być sygnał, że badani są zdania, że wspieraniem kultury powinno zająć się państwo lub np. samorządy – komentuje Grzegorz Sygnowski, kierownik projektu z ARC Rynek i Opinia.   

 

 

Informacja o badaniu

Sponsoring Monitor to największe kompleksowe badanie na temat sponsoringu w sporcie i kulturze w Polsce. Realizowane przez ARC Rynek i Opinia od kilkunastu lat, pozwala na obserwowanie trendów w powyższych obszarach. W 2018 roku zastosowano mix metod ilościowych - wywiadów telefonicznych (CATI) oraz internetowych (CAWI) z wykorzystaniem ogólnopolskiego panelu ARC Rynek i Opinia - epanel.pl. Zrealizowanych zostało N=1511 wywiadów CATI oraz N=3694 wywiadów CAWI. Struktura próby w obu badaniach odzwierciedla strukturę populacji Polski wg płci, wieku, województwa, wielkości miejscowości zamieszkania oraz wykształcenia.

 

 

ARC Rynek i Opinia już od ponad 25 lat przeprowadza badania marketingowe oraz sondaże opinii publicznej i ma stałe miejsce wśród najlepszych instytutów badawczych w Polsce. Dzięki przynależności do największej międzynarodowej sieci zrzeszającej niezależne agencje badawcze – IriS – realizuje projekty badawcze w Europie i na świecie. Instytut ARC Rynek i Opinia posiada certyfikat jakości pracy ankieterów PKJPA, a wszystkie badania są realizowane w zgodzie ze standardami ESOMAR-u. http://www.arc.com.pl

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Komunikaty PR”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy (media)
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Sport Henryk Kania przedłuża umowę z Fundacją Otylii Jędrzejczak Biuro prasowe
2019-02-08 | 09:30

Henryk Kania przedłuża umowę z Fundacją Otylii Jędrzejczak

Zakłady Mięsne Henryk Kania S.A. kontynuują współpracę z Fundacją Otylii Jędrzejczak w 2019 roku będąc jednym z jej głównych partnerów. Flagowe projekty Fundacji to
Sport NITUS głównym sponsorem Euroligi na zasadach K-1
2019-01-30 | 09:50

NITUS głównym sponsorem Euroligi na zasadach K-1

Firma NITUS, renomowany producent bram garażowych oraz przemysłowych, stolarki aluminiowej i PVC, komórek lokatorskich, a także rolet i plis, w dalszym ciągu wspiera sportowe rozgrywki
Sport Ferie w mieście, czyli bezpłatne lodowisko w Zielonych Arkadach
2019-01-08 | 11:00

Ferie w mieście, czyli bezpłatne lodowisko w Zielonych Arkadach

Ferie to czas wyczekiwany nie tylko przez miłośników sportów zimowych. To również szansa dla tych, którzy pragną rozpocząć przygodę z zimowymi dyscyplinami. W

Kalendarium

CES 2019

Konsument

Dziś startuje usługa Twój e-PIT. Urząd skarbowy wypełni deklaracje za podatników

15 lutego startuje usługa Twój e-PIT, w ramach której urząd skarbowy wypełni deklaracje PIT-37 i PIT-38 zamiast podatników. Może skorzystać z niej nawet 20 mln osób. W tym celu należy się zalogować w systemie i sprawdzić, czy dane w automatycznie wygenerowanym formularzu są poprawne. Jeśli nie, można je uaktualnić, uzupełniając deklarację m.in. o ulgi i odliczenia. Jeśli podatnik nie wprowadzi zmian, zeznanie roczne w zaproponowanej formie zostanie złożone do 30 kwietnia. W przyszłym roku podobna intuicyjna usługa zostanie uruchomiona również dla przedsiębiorców – zapowiada minister finansów Teresa Czerwińska.

Transport

Procedowane w UE zmiany mogą oznaczać koniec dominacji polskiej branży transportowej. Zagrożonych jest wiele miejsc pracy

Proponowane przez Unię Europejską nowe przepisy o zabezpieczeniu społecznym, w połączeniu z Pakietem mobilności czy zmianami w zakresie dostępu do zawodu i rynku mogą oznaczać katastrofę dla polskich firm przewozowych. Ich sytuację może pogorszyć także twardy brexit. W konsekwencji kilkadziesiąt tysięcy firm ograniczy swoją działalność lub upadnie, a to oznacza likwidację wielu miejsc pracy – ostrzega Maciej Wroński, prezes Związku Pracodawców „Transport i Logistyka Polska”.

Przemysł

W ciągu pięciu lat światowa sprzedaż robotów dla przemysłu wzrośnie dziesięciokrotnie. W Polsce ich wykorzystanie wciąż niewielkie

Popyt na roboty współpracujące, zaprojektowane do pracy z ludźmi, zwiększy się przynajmniej dziesięciokrotnie w ciągu nadchodzących pięciu lat. W Polsce ten wzrost będzie jeszcze większy, bo pod względem wykorzystania robotów w przemyśle na razie odstajemy od sąsiadów – prognozuje Enrico Krog Iversen, dyrektor generalny OnRobot. Dla polskich firm wykorzystanie robotów może być odpowiedzią na niedobory kadr i rosnące płace, a dodatkowo pozwoli zwiększyć wydajność i obniżyć koszty. Zakres możliwości robotów stale się poszerza, więc mogą być wykorzystywane w coraz większej liczbie gałęzi przemysłu.

Media i PR

Najgorsze w historii wyniki dla szukających pracy w branży PR. W 2018 roku pojawiło się dla nich jedynie 1,1 tys. ogłoszeń

Tylko nieco ponad 1,1 tys. ofert pracy dla PR-owców pojawiło się w 2018 roku. To najgorszy wynik od kiedy prowadzone są badania, czyli od 2008 roku – wynika z danych PRoto.pl. Z analizy ubiegłorocznych ogłoszeń wynika, że w agencjach PR zmienia się profil stanowisk, na które poszukiwano pracowników. Choć na najwięcej ofert pracy mogą liczyć konsultanci i asystenci, do których skierowane jest mniej więcej co trzecie ogłoszenie, coraz częściej poszukiwani są też specjaliści. Na pracę mogą liczyć osoby, które mają już kilkuletnie doświadczenie. Najwięcej ofert pracy w firmach dotyczyło branż IT i nowych technologii.