Komunikaty PR

Dunlop gotowy do intensywnej walki w 24-godzinnym wyścigu Le Mans

2019-06-13  |  11:45
Biuro prasowe
Kontakt
Marlena Garucka-Kubajek
Biuro Prasowe Goodyear

Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
506 051 987
https://news.goodyear.eu/pl-pl/
Do pobrania Dunlop ( 0.07 MB )

•           Dunlop walczy o 9. zwycięstwo z rzędu w 24-godzinnym wyścigu Le Mans

•           Jackie Chan DC Racing w rywalizacji o mistrzostwo świata FIA

•           Produktywna sesja testowa pomogła ukształtować strategię opon na potrzeby wyścigu

•           LMP2 jest jedyną klasą z „wojną opon”

Dunlop, marka z największymi sukcesami w historii 24-godzinnego wyścigu Le Mans, zmierza na tor Sarthe z jasno określonym celem – pomóc partnerskim zespołom wygrać najbardziej znany wyścig wytrzymałościowy na świecie. Jednocześnie producent chce wesprzeć Jackie Chan DC Racing w zdobyciu tytułu Mistrza Świata FIA. Dunlop chce również zapewnić sobie dziewiąte zwycięstwo w LMP2 – jedynej kategorii, w której toczy się walka pomiędzy producentami ogumienia.

Najlepsze zespoły wybierają opony Dunlop

Klasa LMP2 (dla samochodów prototypowych wykorzystujących silnik Gibson V8 600bhp) obejmuje dziewięć zespołów startujących na oponach Dunlop.

Na linii startu staną zespoły Długodystansowych Mistrzostw Świata (WEC) FIA oraz azjatyckiej i europejskiej serii Le Mans (ELMS). Ogumienie Dunlopa wybrał m.in. zespół Jackie Chan DC Racing startujący z dwoma samochodami. Ich auto z numerem 38 (Gabriel Aubry, Stéphane Richelmi i Ho-Pin Tung) potrzebuje tylko czterech punktów, by zdobyć prowadzenie w mistrzostwach WEC. 24-godzinny wyścig Le Mans jest ostatnią rundą sezonu 2018/19 WEC, więc trio jadące samochodem Oreca będzie miało oko na tytuł i wyścig. Tung wyznaczył najszybszy czas w teście przed wyścigiem, który odbył się 2 czerwca.

Zespół G-Drive, zwycięzca europejskiej serii Le Mans, będzie chciał powtórzyć swój niedawny triumf w czterogodzinnym wyścigu Monza samochodem Aurus. Roman Rusinov, Job van Uitert i Jean-Éric Vergne są w czołówce regularnych zawodników ELMS, którzy zakwalifikowali się do 24-godzinnego wyścigu.

Inżynierowie Dunlop są integralną częścią procesu decyzyjnego w zespole

Dunlop nie tylko dostarczy ogumienie swoim partnerom, ale także wyśle do Le Mans ponad pięćdziesięciu ekspertów. W ramach tej elitarnej załogi znajdzie się grupa inżynierów wsparcia torowego, którzy są przydzieleni do każdego zespołu partnerskiego. Ich zadaniem jest monitorowanie osiągów opon w każdym samochodzie oraz dostarczanie danych wejściowych do decyzji zespołu, dotyczących terminu wymiany ogumienia. Przepisy Le Mans ograniczają ekipy do posiadania tylko dwóch pistoletów do wymiany kół, co oznacza, że wymiana ogumienia jest znacznie bardziej czasochłonna niż typowa zmiana w stylu Formuły 1. Zasada ta obliguje Dunlopa do dostarczania coraz bardziej wytrzymałych opon, które nie tracą osiągów podczas długich przebiegów. Od drużyn oczekuje się, że będą wykonywać poczwórne przebiegi. Oznacza to, że podczas trzech z czterech pit stopów samochód będzie tankowany, ale zespoły nie będą zmieniać opon.

Co ciekawe, cztery okrążenia w Le Mans odpowiadają dwóm wyścigom F1. Oznacza to, że jeden zestaw opon wyścigowych Dunlop pokona dystans, który zazwyczaj może wymagać sześciu kompletów ogumienia w F1. Dążenie do osiągów i trwałości sprawia, że Le Mans jest tak inspirującym wyzwaniem dla producentów opon. „Cieszymy się perspektywą intensywnej rywalizacji pomiędzy samochodami, kierowcami i producentami ogumienia. Nasz zespół ekspertów będzie głęboko zaangażowany w podejmowanie strategicznych decyzji podczas wyścigu, prowadząc naszych partnerów do wyboru specyfikacji opon Dunlopa, które najlepiej sprawdzą się w danym momencie” – mówi Mathias Kipp, Dunlop Car Motorsport Manager.

W warunkach suchych Dunlop skupi się na dwóch głównych specyfikacjach opon LMP2. Miękka opona specyfikacji A będzie najprawdopodobniej używana w chłodniejszych warunkach nocnych. Natomiast ogumienie specyfikacji C, które charakteryzuje się nieco mocniejszą i trwalszą mieszanką, w połączeniu z nowszą, dopracowaną konstrukcją, będzie preferowaną opcją w cieplejszych warunkach.

Mike McGregor, kierownik ds. pomocy technicznej na torze, wyjaśnia: „Przeprowadziliśmy szeroko zakrojone testy, aby skupić się na okresie przejściowym między obiema oponami. Zarówno specyfikacje A, jak i C mają bardzo szerokie zakresy robocze. Oznacza to, że każda z nich może być stosowana w biegach czterokrotnych, gdy temperatura spada w nocy i ponownie rośnie o wschodzie słońca. Wybór sposobu użytkowania będzie zależał od preferencji kierowcy, ale także od oceny strategii wyścigu, temperatury i warunków panujących na torze przez naszych inżynierów".

Na mokrych nawierzchniach ogumienie pośrednie Dunlop ma zdolność do zapewnienia przyczepności zarówno w warunkach schnącego asfaltu, jak i podczas deszczu. „W kilku wyścigach WEC i ELMS ta wszechstronność pomogła zespołom w osiągnięciu zwycięstwa, gdyż nie musiały się zatrzymywać przy zmianach warunków pogodowych” – dodał McGregor.

Zespoły mogą używać do 56. opon na suchą pogodę, bez ograniczeń liczby ogumienia na warunki mokre i pośrednie.

Dunlop Bridge zyskuje nowy wygląd

Most Dunlop w Le Mans jest jedną z najbardziej charakterystycznych budowli w sporcie motorowym na świecie. Przed tegorocznym 24-godzinnym wyścigiem brytyjska marka nadała mu nowy dynamiczny wygląd, odzwierciedlający dziedzictwo marki i ambitne plany rozwoju.

Most, który jest częścią panoramy Le Mans od 1923 roku, został poddany gruntownej renowacji z bardziej energicznym podejściem do klasycznego żółto-czarnego stylu Dunlopa, niosącego przesłanie #PassionDunlop. Jest to najważniejsza inwestycja w słynną budowlę, od czasu jej przeniesienia do obecnego miejsca ponad 30 lat temu.

Pierwszy most Dunlopa znajdował się bliżej miasta przy zakręcie Pontlieue. Kiedy tor został skrócony, konstrukcję przeniesiono do pierwszego zakrętu, później został wybudowany drugi most w Tertre Rouge. Następnie zostało on usunięty po przebudowie toru w 1979 r. – most przeniesiono na szczyt zakrętów Dunlop w 1987 roku.

Drużyny Dunlopa

# Zespół

Samochód

Kierowcy

20 High Class Racing             

Oreca

Dennis Andersen/Mathias Beche/

Anders Fjordbach

23 Panis Barthez Competition 

Ligier

René Binder/Julien Canal/

Will Stevens

25 Algarve Pro Racing             

Oreca

John Falb/Andrea Pizzitola/David Zollinger

26 G-Drive Racing                   

Aurus

Roman Rusinov/Job van Uitert/Jean-Éric Vergne

28 TDS Racing                        

Oreca

Loïc Duval/François Perrodo/Matthieu Vaxiviere

37 Jackie Chan DC Racing          

Oreca

 David Heinemeier Hansson/Jordan King/Ricky Taylor

38 Jackie Chan DC Racing          

Oreca

Gabriel Aubry/Stéphane Richelmi/Ho-Pin Tung

43 RLR M Sport/Tower Events 

Oreca

John Farano/Arjun Maini/Norman Nato

49 Slovakia ARC Bratislava    

Ligier

Henning Enqvist/Miro   Konôpka/Konstantin Tereshchenko

Le Mans 24h rozpoczyna się w sobotę 15 czerwca o godzinie 15. (czasu lokalnego).

Dunlop jest jedną z wiodących światowych marek opon o wysokich i ultra-wysokich osiągach z imponującymi osiągnięciami w sportach motorowych. Szerokie doświadczenie firmy Dunlop w wyścigach doprowadziło do powstania innowacyjnych technologii w zakresie opon przeznaczonych do codziennego użytkowania. Dążący do maksymalizacji przyjemności z jazdy, Dunlop oferuje wszystkim kierowcom osiągi i trwałość najnowszych technologii opon. Więcej informacji na temat Dunlop na stronie www.dunlop.eu

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Sport Z alpejskich szczytów do Polski: marka Northland dostępna w GO Sport Biuro prasowe
2021-05-07 | 17:47

Z alpejskich szczytów do Polski: marka Northland dostępna w GO Sport

Założycielem Northland jest Gerwalt Pichler – pasjonat ekstremalnego alpinizmu oraz zdobywca najdzikszych oraz najtrudniejszych szczytów. W wieku 40 lat porzucił on ówczesne
Sport BRAK ZDJĘCIA
2021-05-04 | 13:30

SIXT Business League

Świat biznesu, organizacji pożytku publicznego oraz sportu jednoczą się w ramach pierwszej w historii Polski inicjatywy, która wykorzystuje e-kolarstwo do tworzenia… Realnej zmiany gospodarczej i społecznej. Już 15 maja
Sport Polbruk sponsoruje i kibicuje drużynie Grupa Azoty ZAKSA Kędzierzyn-Koźle
2021-04-29 | 23:05

Polbruk sponsoruje i kibicuje drużynie Grupa Azoty ZAKSA Kędzierzyn-Koźle

Firma Polbruk SA jest jednym ze sponsorów drużyny Grupa Azoty ZAKSA Kędzierzyn-Koźle. Nasi siatkarze zagrają wkrótce w wielkim Superfinale Ligi Mistrzów we włoskiej

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Bankowość

ZBP: Niekorzystne dla banków rozstrzygnięcia ws. kredytów frankowych oznaczałyby upadek części sektora bankowego. Banki nie byłyby w stanie finansować bieżących potrzeb gospodarki

Dziś Izba Cywilna Sądu Najwyższego w składzie siedmiu sędziów ma się zająć kwestią rozliczeń po ewentualnym unieważnieniu przez sąd umowy kredytu frankowego. Pytania w tym temacie wysłał do SN Rzecznik Finansowy. Z kolei w przyszłym tygodniu izba w pełnym składzie ma wydać uchwałę w sprawie sześciu pytań pierwszej prezes SN również dotyczących frankowiczów. Zarówno kredytobiorcy, jak i banki czekają na rozstrzygnięcie palącego problemu. Według Związku Banków Polskich, choć nie sposób przewidzieć, w którym kierunku ono pójdzie, to jeśli sądzić po wyroku TSUE, stanowisko SN powinno być wyważone i uwzględniać interesy obu stron. To z kolei może przyspieszyć zawieranie ugód.

Transport

Sztuczna inteligencja pomoże zapobiegać wypadkom kolejowym i zwiększy punktualność pociągów. Nad takimi rozwiązaniami pracują polscy inżynierowie

Do wprowadzenia całkowicie autonomicznych pociągów szykują się już zarówno koleje pasażerskie, jak i towarowe. W tej chwili pociągi bez maszynisty funkcjonują tylko na wyodrębnionych liniach, a systemy autonomicznego kierowania są wykorzystywane w metrze m.in. w Paryżu, Sydney czy Szanghaju. Rozwiązania te są rozwijane dzięki sztucznej inteligencji, która dziś wykorzystywana jest na świecie w kolejach dużych prędkości. Chociaż w Polsce są one dopiero na etapie planowania, technologie z zakresu SI są już rozwijane i wdrażane przez polskich przewoźników oraz inżynierów. Wśród korzyści inteligentnych rozwiązań są m.in. większe bezpieczeństwo i zapobieganie awariom, ograniczenie kosztów, większa punktualność pociągów i komfort podróżnych.

Prawo

W 2022 roku zmienią się zasady urlopu rodzicielskiego. Unijne przepisy wymuszą przebudowę Kodeksu pracy

Polska ma czas do sierpnia przyszłego roku, aby wdrożyć zapisy unijnej dyrektywy work–​life balance. Regulacja, która dotyczy równowagi między życiem zawodowym a prywatnym, wprowadzi ważne zmiany dla rodziców i wymusi przebudowę Kodeksu pracy. Jedną z najważniejszych będzie modyfikacja uprawnień ojców w zakresie korzystania z urlopów rodzicielskich. Ma ona pozwolić kobietom na łatwiejszy powrót do obowiązków zawodowych po urodzeniu dziecka. Wdrożenia unijnego prawa w Polsce będzie pilnować powołana w styczniu przez Fundację Share The Care Rada Programowa, w skład której wchodzą ekonomiści, prawnicy, psycholodzy i socjolodzy, politycy, przedstawiciele biznesu oraz organizacji pozarządowych.

Konsument

Dzieła sztuki ponownie dostępne dla publiczności. Zwiedzający tłumnie wracają do muzeów i galerii [DEPESZA]

Od 4 maja działają już takie instytucje kultury jak muzea i galerie sztuki. Teatry na odmrożenie muszą jeszcze poczekać do końca miesiąca. – Miesiące zamknięcia przekonały nas, że muzeum żyje i wypełnia swoją rolę, gdy odwiedza je publiczność. Bez niej jest tylko pięknym magazynem – mówi Jolanta Hercog z Muzeum Narodowego. Instytucja jest w pełni przygotowana na powrót zwiedzających. W najbliższych tygodniach otworzy dla nich trzy nowe wystawy czasowe, w tym m.in. malarstwa holenderskiego i flamandzkiego. To korporacyjna Kolekcja ERGO Hestii, która z okazji 30-lecia firmy po raz pierwszy zostanie pokazana szerokiej publiczności.