Komunikaty PR

Święta 2018. Prezenty kupimy w galerii handlowej lub on-line, wydamy do 400 zł

2018-12-07  |  06:00
Biuro prasowe
Kontakt
Michał Zębik
Good One PR

ul. Edwarda Jelinka 38
01-646 Warszawa
michal.zebik|goodonepr.pl| |michal.zebik|goodonepr.pl
796 996 253
www.goodonepr.pl
Do pobrania Infograf. ( 2.16 MB )

Na zakup prezentów świątecznych przeznaczymy w tym roku najczęściej od 200 do 400 zł. Nieco ponad 50 proc. Polaków planuje zrobić zakupy w galeriach handlowych, niemal tyle samo w sklepach on-line – wynika z badania SW Research przeprowadzonego na zlecenie firmy Wyjątkowy Prezent. Według pytanych idealny prezent to taki, który wpisuje się w zainteresowania lub jest praktyczny, najbardziej nietrafionym są elementy garderoby.

Zakup świątecznych prezentów przewiduje zdecydowana większość Polaków. Jedynie 4 proc. w ogóle nie ma tego w planach.  Najwięcej z nas (35 proc.) przeznaczy na upominki od 200 do 400 zł, zakupy w przedziale od 100 do 200 zł planuje 20 proc., a w budżecie do 100 zł chce się zmieścić 7 proc. respondentów. Mniej więcej co piąty Polak chce zrobić zakupy za 400-600 zł, a 11,5 proc. za kwotę wyższą niż 600 zł.

Zakupy z wyprzedzeniem. Stacjonarnie i on-line

Rosnąca popularność zakupów w sieci daje się zauważyć także w przypadku prezentów. Prawie 52 proc. Polaków planuje w tym roku skorzystać z oferty sklepów on-line, a 37 proc. zrobić świąteczne zakupy za pośrednictwem popularnych aukcji i giełd internetowych. Wielu z nas wciąż jednak woli tradycyjne miejsca sprzedaży takie, jak: galerie handlowe (53,5 proc.), supermarkety (45 proc.) oraz mniejsze sklepy (28 proc.).

- Jak pokazują tegoroczne badania - zakupu prezentów na święta nie zostawiamy na ostatnią chwilę. Ponad 41 proc. Polaków chce je zrobić co najmniej miesiąc wcześniej. Blisko połowa z nas planuje zająć się szukaniem upominków pod choinkę na tydzień lub dwa tygodnie przed świętami. 4 proc. ankietowanych przyznało, że zrobi to w dzień Wigilii lub dzień przed nią. Biorąc pod uwagę szeroki wachlarz dostępnych dziś możliwości, w tym natychmiastowe zakupy on-line, z pewnością uda im się zdążyć przed pierwszą gwiazdką - mówi Michał Kaleta z firmy Wyjątkowy Prezent, oferującej upominki w formie przeżyć.

Prezenty idealne i te mniej chciane

Wśród prezentów wymienianych jako najbardziej oczekiwane, na pierwszym miejscu znalazła się… gotówka (odpowiedziało tak 19 proc. badanych). Polacy chcieliby znaleźć pod choinką również m.in.: kosmetyki (14 proc.), elektronikę (13 proc.), biżuterię (11 proc.) czy voucher prezentowy (8 proc.). Według 40 proc. badanych, idealny prezent to taki, który trafia w gust, wpisuje się w zainteresowania. 35 proc. Polaków preferuje natomiast prezenty bardziej praktyczne i funkcjonalne.

- Zwyczaje prezentowe Polaków wciąż się zmieniają i dziś dla blisko jednej czwartej z nas najbardziej atrakcyjnym jest prezent zaskakujący, budzący emocje, pozwalający przeżyć coś niezwykłego. Takim upominkiem może być karta podarunkowa - na zabieg kosmetyczny, typu masaż czy peeling (które wskazało 37,5 proc. badanych), prezent w formie emocjonującego przeżycia, takiego jak skok ze spadochronem (27 proc.), czy też zaproszenie na wydarzenie kulinarne, typu degustacja wina lub kurs gotowania (19 proc.) – dodaje Michał Kaleta z firmy Wyjątkowy Prezent.

Niezmienne pozostaje pierwsze miejsce na liście najbardziej niechcianych prezentów. Od lat we wszelkich opiniach wymieniane są tu skarpety. W tym roku wskazało na nie 12 proc. pytanych. Wśród podarunków niepożądanych pod choinką znalazły się także inne ubrania, sprzęt kuchenny, perfumy, książki czy alkohol. Najbardziej nietypowymi odpowiedziami na pytanie o niechciany podarunek były: kadzidełko, lekarstwa, płyn do mycia nóg, prezerwatywy, łapka na muchy, blaszany naszyjnik, a nawet… dziecko.

Informacja o badaniu

Badanie zostało zrealizowane w dniach 13-14 listopada 2018 przez agencję SW Research. Wyniki opracowano na podstawie odpowiedzi reprezentatywnej próby 1018 Polaków w wieku powyżej 18 lat. Badanie zostało zrealizowane z wykorzystaniem ankiety internetowej metodą CAWI.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Komunikaty PR”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy (media)
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Gospodarka Wpływ identyfikowalności towarów na ograniczenie czarnego rynku Biuro prasowe
2018-12-05 | 12:00

Wpływ identyfikowalności towarów na ograniczenie czarnego rynku

Jacek Żurowski, Dyrektor Regionalny Zebra Technologies w Europie Środkowej Papierosy i tytoń to najczęściej sprzedawane produkty na czarnym rynku . Badania pokazują, że co roku na
Gospodarka BRAK ZDJĘCIA
2018-12-05 | 11:00

Dlaczego inflacja nie przyspiesza?

Główny Urząd Statystyczny poinformował, że inflacja w listopadzie wyniosła 1,2 proc. r/r, a tempo wzrostu gospodarczego w trzecim kwartale wyniosło 5,1 proc. r/r. Gospodarka znajduje się w szczycie hossy, a ceny w sklepach nie idą
Gospodarka BRAK ZDJĘCIA
2018-12-05 | 01:00

Czy Święta w tym roku będą bogatsze?

Poza sferą religijną Świąt Bożego Narodzenia jest jeszcze ta druga, bardziej przyziemna. Mowa tutaj oczywiście o finansach. Czy w tym roku Święta będą większym obciążeniem dla naszej kieszeni niż w zeszłym? Szacuje się, że na

Kalendarium

Patronaty medialne

Obsługa konferencji prasowych i innych wydarzeń

Agencja informacyjna Newseria realizując zleconą obsługę wydarzenia przygotowuje pełny zapis konferencji, a także realizuje wywiady z gośćmi i uczestnikami wydarzenia.

> Zobacz pełne informacje o naszej ofercie.

Finanse

Co trzeci Polak ma polisę na życie. Tylko w ubiegłym roku ubezpieczyciele wypłacili ponad 20 mld zł odszkodowań

Już co trzeci Polak zabezpiecza swoją przyszłość polisą na życie. W ciągu ostatniej dekady ubezpieczyciele wypłacili z polis życiowych prawie 233,5 mld zł, a w 2017 roku wartość odszkodowań i świadczeń na życie wzrosła ponad 11 proc. w ujęciu rocznym. Podejście do oszczędzania i planowania na przyszłość zmienia się, gdy w rodzinie pojawia się śmierć i ciężka choroba. Świadomość ubezpieczeniowa Polaków jest jednak coraz większa. Dlatego polskim rynkiem interesują się nowi gracze ubezpieczeniowi.

Handel

Lider w branży przekąsek zwiększa inwestycje we Wrocławiu. Nowe receptury słodyczy trafiają stąd na cały świat

We wrocławskim Centrum Badań, Rozwoju i Jakości firmy Mondelēz International tworzone są nowe produkty kultowych marek słodyczy lubianych na całym świecie – to tutaj powstają m.in. receptury czekolad Milka czy ciastek Oreo. W kilkanaście miesięcy po otwarciu wrocławskiego ośrodka globalny potentat zdecydował o jego rozbudowie. Za 5 mln dol. stworzona zostanie nowa przestrzeń technologiczna i pilotażowa fabryka dla nowych kategorii produktowych. Oprócz czekolady i ciastek we Wrocławiu będą powstawać też nowe receptury gum do żucia i cukierków znanych brandów. Stąd trafią m.in. na rynki Europy Zachodniej, do Rosji, Afryki i na Bliski Wschód. 

Patronat Newserii

Finanse

Dyrektorzy finansowi wyznaczają kierunki cyfrowych zmian w firmach. To wymaga od nich dodatkowych kompetencji

Dyrektorzy finansowi odegrają kluczową rolę w cyfrowej transformacji przedsiębiorstw – wynika z globalnego badania Accenture. Już w tym momencie 76 proc. CFO ocenia, że rola i zakres ich obowiązków ulegają dużym przeobrażeniom. Oprócz nadzorowania finansów aktywnie uczestniczą w realizacji inwestycji w ich organizacjach z zakresu cyfryzacji. Dlatego w przyszłości funkcja dyrektora finansowego będzie w coraz większym stopniu wymagać zaawansowanych kompetencji cyfrowych, umiejętności współpracy i analizy danych w czasie rzeczywistym – podkreślają eksperci Accenture. 

Firma

Lekarze z Gdańska chcą ograniczyć liczbę powikłań po udarach mózgu. W badaniach wykorzystają m.in. techniki sztucznej inteligencji

Każdego roku udar mózgu dotyka ponad 80 tys. Polaków. U wielu z nich w trakcie leczenia występują poważne powikłania, takie jak krwotok śródczaszkowy. Lekarze z Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego i Siemens Healthineers chcą zminimalizować to ryzyko. Dzięki innowacyjnym badaniom będzie możliwe typowanie pacjentów, u których istnieje wysokie ryzyko wystąpienia powikłań. Z taką wiedzą lekarz będzie mógł w każdym przypadku ocenić ryzyko, jakie wiąże się z poddaniem danego pacjenta specjalistycznej terapii, i zaproponować bezpieczniejszą alternatywę. W ramach projektu zostaną zebrane dane obrazowe i kliniczne, a badacze skorzystają m.in. z technologii opartych na sztucznej inteligencji.