Komunikaty PR

Święta 2018. Prezenty kupimy w galerii handlowej lub on-line, wydamy do 400 zł

2018-12-07  |  06:00
Biuro prasowe
Kontakt
Michał Zębik
Good One PR

ul. Edwarda Jelinka 38
01-646 Warszawa
michal.zebik|goodonepr.pl| |michal.zebik|goodonepr.pl
796 996 253
www.goodonepr.pl
Do pobrania Infograf. ( 2.16 MB )

Na zakup prezentów świątecznych przeznaczymy w tym roku najczęściej od 200 do 400 zł. Nieco ponad 50 proc. Polaków planuje zrobić zakupy w galeriach handlowych, niemal tyle samo w sklepach on-line – wynika z badania SW Research przeprowadzonego na zlecenie firmy Wyjątkowy Prezent. Według pytanych idealny prezent to taki, który wpisuje się w zainteresowania lub jest praktyczny, najbardziej nietrafionym są elementy garderoby.

Zakup świątecznych prezentów przewiduje zdecydowana większość Polaków. Jedynie 4 proc. w ogóle nie ma tego w planach.  Najwięcej z nas (35 proc.) przeznaczy na upominki od 200 do 400 zł, zakupy w przedziale od 100 do 200 zł planuje 20 proc., a w budżecie do 100 zł chce się zmieścić 7 proc. respondentów. Mniej więcej co piąty Polak chce zrobić zakupy za 400-600 zł, a 11,5 proc. za kwotę wyższą niż 600 zł.

Zakupy z wyprzedzeniem. Stacjonarnie i on-line

Rosnąca popularność zakupów w sieci daje się zauważyć także w przypadku prezentów. Prawie 52 proc. Polaków planuje w tym roku skorzystać z oferty sklepów on-line, a 37 proc. zrobić świąteczne zakupy za pośrednictwem popularnych aukcji i giełd internetowych. Wielu z nas wciąż jednak woli tradycyjne miejsca sprzedaży takie, jak: galerie handlowe (53,5 proc.), supermarkety (45 proc.) oraz mniejsze sklepy (28 proc.).

- Jak pokazują tegoroczne badania - zakupu prezentów na święta nie zostawiamy na ostatnią chwilę. Ponad 41 proc. Polaków chce je zrobić co najmniej miesiąc wcześniej. Blisko połowa z nas planuje zająć się szukaniem upominków pod choinkę na tydzień lub dwa tygodnie przed świętami. 4 proc. ankietowanych przyznało, że zrobi to w dzień Wigilii lub dzień przed nią. Biorąc pod uwagę szeroki wachlarz dostępnych dziś możliwości, w tym natychmiastowe zakupy on-line, z pewnością uda im się zdążyć przed pierwszą gwiazdką - mówi Michał Kaleta z firmy Wyjątkowy Prezent, oferującej upominki w formie przeżyć.

Prezenty idealne i te mniej chciane

Wśród prezentów wymienianych jako najbardziej oczekiwane, na pierwszym miejscu znalazła się… gotówka (odpowiedziało tak 19 proc. badanych). Polacy chcieliby znaleźć pod choinką również m.in.: kosmetyki (14 proc.), elektronikę (13 proc.), biżuterię (11 proc.) czy voucher prezentowy (8 proc.). Według 40 proc. badanych, idealny prezent to taki, który trafia w gust, wpisuje się w zainteresowania. 35 proc. Polaków preferuje natomiast prezenty bardziej praktyczne i funkcjonalne.

- Zwyczaje prezentowe Polaków wciąż się zmieniają i dziś dla blisko jednej czwartej z nas najbardziej atrakcyjnym jest prezent zaskakujący, budzący emocje, pozwalający przeżyć coś niezwykłego. Takim upominkiem może być karta podarunkowa - na zabieg kosmetyczny, typu masaż czy peeling (które wskazało 37,5 proc. badanych), prezent w formie emocjonującego przeżycia, takiego jak skok ze spadochronem (27 proc.), czy też zaproszenie na wydarzenie kulinarne, typu degustacja wina lub kurs gotowania (19 proc.) – dodaje Michał Kaleta z firmy Wyjątkowy Prezent.

Niezmienne pozostaje pierwsze miejsce na liście najbardziej niechcianych prezentów. Od lat we wszelkich opiniach wymieniane są tu skarpety. W tym roku wskazało na nie 12 proc. pytanych. Wśród podarunków niepożądanych pod choinką znalazły się także inne ubrania, sprzęt kuchenny, perfumy, książki czy alkohol. Najbardziej nietypowymi odpowiedziami na pytanie o niechciany podarunek były: kadzidełko, lekarstwa, płyn do mycia nóg, prezerwatywy, łapka na muchy, blaszany naszyjnik, a nawet… dziecko.

Informacja o badaniu

Badanie zostało zrealizowane w dniach 13-14 listopada 2018 przez agencję SW Research. Wyniki opracowano na podstawie odpowiedzi reprezentatywnej próby 1018 Polaków w wieku powyżej 18 lat. Badanie zostało zrealizowane z wykorzystaniem ankiety internetowej metodą CAWI.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Komunikaty PR”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy (media)
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Gospodarka Czy kolejny światowy kryzys gospodarczy zacznie się w sektorze budowlanym? Biuro prasowe
2019-02-18 | 07:00

Czy kolejny światowy kryzys gospodarczy zacznie się w sektorze budowlanym?

- Po dziesięciu latach wzrostu (2008-2018) osiągnęliśmy szczyt w światowym cyklu budowlanym: rok 2018 był punktem zwrotnym. - Budownictwo jest obecnie gorzej przygotowane na pogorszenie
Gospodarka Wzrost rynku budowlanego obnaża słabość finansową wielu jego uczestników
2019-02-15 | 08:00

Wzrost rynku budowlanego obnaża słabość finansową wielu jego uczestników

- W 2018 r. liczba niewypłacalności firm budowlanych wzrosła o 14% r/r, w styczniu 2019 r. mieliśmy do czynienia z kontynuacją tego zjawiska - Jedna z przyczyn – chronicznie niska
Gospodarka Dobrze naoliwiona produkcja
2019-02-15 | 01:00

Dobrze naoliwiona produkcja

Jedną z przeszkód w efektywnym zarządzaniu gospodarką olejową w branży produkcyjnej jest nieprzeprowadzanie szkoleń wśród pracowników oraz nieprzestrzeganie wymaganych

Kalendarium

CES 2019

Firma

Duże zmiany na rynku nieruchomości komercyjnych. Przez 10 lat przybyło dwa razy więcej powierzchni handlowej, trzy razy więcej biur i magazynów

Od 2009 roku niemal dziesięciokrotnie wzrosła wartość inwestycji w magazyny na polskim rynku. Liczba biur jest trzykrotnie większa, a powierzchni handlowej jest dwa razy więcej niż 10 lat temu – wynika z analizy CBRE, będącej odpowiedzią na #10yearschallenge. Ostatnia dekada na rynku nieruchomości komercyjnych to przede wszystkim diametralne zmiany. Nie tylko znacznie przybyło nowych budynków w każdym segmencie, lecz także zmieniła się ich jakość. W kolejnych latach na rynek największy wpływ będą miały rosnące oczekiwania użytkowników oraz rozwój nowych technologii.

Bankowość

Nowa strategia banku Citi Handlowy oparta na innowacyjnych technologiach. Do 2021 roku cyfryzacja obejmie klientów, pracowników i usługi banku

Sztuczna inteligencja, wykorzystanie danych oraz technologie chmurowe – te obszary zamierza rozwijać Citi Handlowy w ramach cyfrowej transformacji, która jest głównym filarem nowej strategii do 2021 roku. Jeszcze w tym półroczu bank wdroży system, który pozwoli udzielać finansowania klientom w oparciu o biometrię twarzy. W obszarze detalicznym Citi postawi na bankowość kontekstową – bank dostępny zawsze wtedy, gdy klient go potrzebuje. Cyfrowa transformacja ma objąć również pracowników banku. 

Konsument

Klienci Volvo stopniowo odchodzą od diesla, za to rośnie popularność hybryd. W krótkim czasie koncern chce kilkukrotnie zwiększyć ich sprzedaż

Ubiegły rok był najlepszym w dotychczasowej historii Volvo na polskim rynku. Marka po raz szósty z rzędu pobiła swój rekord sprzedaży i zanotowała 15-proc. wzrost. Wyraźnym trendem jest stopniowe odchodzenie od silników diesla – w ubiegłym roku wybrało je 60 proc. kierowców, ale rok wcześniej było to 76 proc. Hybrydy wciąż stanowią niecałe 2 proc., ale ich popularność rośnie skokowo. W ciągu kilkunastu miesięcy koncern chce zwielokrotnić ich sprzedaż. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się też SUV-y, które w Polsce stanowią 70 proc. sprzedaży Volvo.

Firma

Rynek pracy przechodzi transformację. Wymuszają ją nowe technologie, starzejące się społeczeństwo i brak pracowników

Niedobory siły roboczej, zmiany demograficzne i rosnący udział technologii to dziś główne czynniki, które przeobrażają rynek pracy w Europie. Wpływają na niego również zmieniające się oczekiwania młodych pracowników, którzy szukają nowych sposobów zatrudnienia. Wszystko to wymaga zmian w edukacji i legislacji, tak by zapewnić rynkowi pracy większą elastyczność i dopasować go do potrzeb przedsiębiorstw. Polska może czerpać dobre wzorce z takich państw jak Niemcy, Szwajcaria czy Wielka Brytania.